Mode & Beauty alle pijlers

Make-up opbergen - tips gevraagd

03-04-2013 15:08 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek tips voor het handig opbergen van make-up. Ik heb al eens mandjes geprobeerd maar dat werkte voor mij ook niet, want dan kon ik nooit vinden wat ik zocht.

Ik heb nu alles in een klein plastic gereedschapskistje zitten maar dan zoek ik ook telkens naar de dingen die ik veel gebruik.

Hoe hebben jullie dat gedaan? In verschillende toilettassen ofzo voor dagelijks en incidenteel gebruik?
Voor dagelijks gebruik zit in een klein toilettasje de rest verdeeld over 3 grote en een doos.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja. ik heb 1 toilettasje waar ik blusher, mascara, oogpotlood en wenkbrauwpotlood in bewaar. Die berg ik eigenlijk ook nooit op, want die gebruik ik toch iedere dag. De rest gebruik ik alleen op een feestje ofzo (denk: foundation, lippenstift etc) dus die zitten per soort gescheiden in bakjes in een mooie la.
mooie la.. hm. geen idee waarom ik dat opschreef. Een gewone ordinaire bureaula eigenlijk. Afijn.
quote:cestlavie7 schreef op 03 april 2013 @ 15:23:

mooie la.. hm. geen idee waarom ik dat opschreef. Een gewone ordinaire bureaula eigenlijk. Afijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb een Ikea makeup tafel waar alle verschillende producten in verschillende vakjes zitten. En dan nog een toilettasje met dingen die ik dagelijks gebruik.
Ik heb een soort bureau-ladekastje, maar dan klein. Elk laatje voor een ander soort make up (oog, lip, etc)
Dagelijkse dingetjes in een make up tasje en de nagellak e.d. in een klein aluminium koffertje.
Ik heb in de badkamerkast (die achter de spiegel) mijn meeste make-up liggen. In het bakje onderaan mijn meest gebruikte producten zoals eyeliner, mascara en kwastjes.

Wat ik niet veel gebruik zit in de badkamerla in een toilettas.
Ik heb een naaidoos waar alles inzit wat ik weinig gebruik (en ook haaraccessoires) en wat ik vaker gebruik ligt gewoon op een plankje in de badkamer.
de xenos heeft nu plexiglas bakjes voor make-up waarin je vanalles omhoog kan zetten zoals kwastjes, zag er handig uit....

(voor in een laatje bijvoorbeeld)
Lorem Ipsum
Wat ik dagelijks gebruik zit in mijn tas en heb ik altijd bij me. De rest zit in een ladenkastje. Er zitten drie laden in die kast, één voor haarspullen, één voor make-up en één voor crèmes en pillen.
Ik heb drie bakjes in de badkamerlade. Eentje met de basis (BB cream, poeder, wenkbrauwpotlood), eentje met de spullen die ik daarnaast iedere dag gebruik (eyeliner, mascara) en de rest in de ander. Heel overzichtelijk!
Ik heb doorzichtige plastic bakjes van de IKEA, ook voor make up. Die stapel je op en zo kun je in één oogopslag zien wat waar zit.

Daarnaast heb ik één grote doos met allerlei soorten oogschaduw, en twee kleine doosjes om mee te nemen.

Ik weet niet of je iedere dag meerdere keren van make up wisselt, maar anders kun je je ook afvragen waar je al die make up voor nodig hebt en of je het ook allemaal blijft gebruiken. Die make up blijft niet eeuwig goed. Een kleur die me niet mooi staat, gooi ik gewoon weg.
Occam's razor
Ik heb verschillende toilettassen.

Een voor de spullen die ik niet zo vaak gebruik (vooral make-up voor het uitgaan).

Een voor de spullen die ik dagelijks gebruik (mascara,eyeliner, foundation, poeder, dagcreme, primer en mijn camouflagestick zit er ook in).

Een soort beker waar ik al mijn mascara's in bewaar.

En nog een toilettas die ik snel kan pakken als ik ergens anders ga slapen (zit mascara, dagcreme, kleine verpakking make up remover, watjes en wattenstaafjes)

En nog standaard een toilettas in mijn handtas.

Voor mij is dit allemaal heel logisch, ik denk dat andere mensen er geen logica in zien.
Ik heb twee lades in badkamermeubel vol make-up en een 'everyday bakje', zoals ze dat zo mooi noemen op YouTube () erbovenop.

Heb een noodmascara in mn handtas, maar verder nooit make up bij me.
Zie ik ineens dit artikel. Misschien heb je er (nog) wat aan:

http://www.styletoday.nl/ ... -je-make-up-op-te-bergen-
We zullen nooit weten of TO er iets aan heeft...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven