Make-up opbergen - tips gevraagd
woensdag 3 april 2013 om 15:08
Ik zoek tips voor het handig opbergen van make-up. Ik heb al eens mandjes geprobeerd maar dat werkte voor mij ook niet, want dan kon ik nooit vinden wat ik zocht.
Ik heb nu alles in een klein plastic gereedschapskistje zitten maar dan zoek ik ook telkens naar de dingen die ik veel gebruik.
Hoe hebben jullie dat gedaan? In verschillende toilettassen ofzo voor dagelijks en incidenteel gebruik?
Ik heb nu alles in een klein plastic gereedschapskistje zitten maar dan zoek ik ook telkens naar de dingen die ik veel gebruik.
Hoe hebben jullie dat gedaan? In verschillende toilettassen ofzo voor dagelijks en incidenteel gebruik?
woensdag 3 april 2013 om 15:22
Ja. ik heb 1 toilettasje waar ik blusher, mascara, oogpotlood en wenkbrauwpotlood in bewaar. Die berg ik eigenlijk ook nooit op, want die gebruik ik toch iedere dag. De rest gebruik ik alleen op een feestje ofzo (denk: foundation, lippenstift etc) dus die zitten per soort gescheiden in bakjes in een mooie la.
woensdag 3 april 2013 om 15:25
woensdag 3 april 2013 om 16:34
Ik heb doorzichtige plastic bakjes van de IKEA, ook voor make up. Die stapel je op en zo kun je in één oogopslag zien wat waar zit.
Daarnaast heb ik één grote doos met allerlei soorten oogschaduw, en twee kleine doosjes om mee te nemen.
Ik weet niet of je iedere dag meerdere keren van make up wisselt, maar anders kun je je ook afvragen waar je al die make up voor nodig hebt en of je het ook allemaal blijft gebruiken. Die make up blijft niet eeuwig goed. Een kleur die me niet mooi staat, gooi ik gewoon weg.
Daarnaast heb ik één grote doos met allerlei soorten oogschaduw, en twee kleine doosjes om mee te nemen.
Ik weet niet of je iedere dag meerdere keren van make up wisselt, maar anders kun je je ook afvragen waar je al die make up voor nodig hebt en of je het ook allemaal blijft gebruiken. Die make up blijft niet eeuwig goed. Een kleur die me niet mooi staat, gooi ik gewoon weg.
Occam's razor
woensdag 3 april 2013 om 16:52
Ik heb verschillende toilettassen.
Een voor de spullen die ik niet zo vaak gebruik (vooral make-up voor het uitgaan).
Een voor de spullen die ik dagelijks gebruik (mascara,eyeliner, foundation, poeder, dagcreme, primer en mijn camouflagestick zit er ook in).
Een soort beker waar ik al mijn mascara's in bewaar.
En nog een toilettas die ik snel kan pakken als ik ergens anders ga slapen (zit mascara, dagcreme, kleine verpakking make up remover, watjes en wattenstaafjes)
En nog standaard een toilettas in mijn handtas.
Voor mij is dit allemaal heel logisch, ik denk dat andere mensen er geen logica in zien.
Een voor de spullen die ik niet zo vaak gebruik (vooral make-up voor het uitgaan).
Een voor de spullen die ik dagelijks gebruik (mascara,eyeliner, foundation, poeder, dagcreme, primer en mijn camouflagestick zit er ook in).
Een soort beker waar ik al mijn mascara's in bewaar.
En nog een toilettas die ik snel kan pakken als ik ergens anders ga slapen (zit mascara, dagcreme, kleine verpakking make up remover, watjes en wattenstaafjes)
En nog standaard een toilettas in mijn handtas.
Voor mij is dit allemaal heel logisch, ik denk dat andere mensen er geen logica in zien.
vrijdag 5 april 2013 om 23:48
Zie ik ineens dit artikel. Misschien heb je er (nog) wat aan:
http://www.styletoday.nl/ ... -je-make-up-op-te-bergen-
http://www.styletoday.nl/ ... -je-make-up-op-te-bergen-