Mode & Beauty alle pijlers

Micro dermal piercing nazorg

23-09-2012 19:47 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
zijn er hier nog meer meiden met een microdermal piercing?

Ik heb er zaterdag een laten zetten en kreeg het advies om 2x per dag met unicura zeep te wassen en de piercing zachtjes te masseren door er ronddraaiende bewegingen op te maken met mijn vingertop. (om het littekenweefsel zacht te houden en zodat de piercing een betere hechting krijgt in de huid)

nu lees ik weer op andere websites dat er geadviseerd word om het juist met rust te laten omdat ie dan beter in zou groeien.

Ik denk ik vraag het even hier op het forum en misschien zijn er meiden die mij kunnen vertellen wat nu de beste nazorg is.

Groetjes!!!
Ik ben er gewoon afgebleven en mijn MD is 3 jaar zonder problemen blijven zitten, daarna groeide hij eruit.
Ik moest er inderdaad aanzitten, alleen is hij na bijna anderhalf jaar uitgegroeid.
Ik moest ook wassen met unicura zeep en draaien. Hij zit er inmiddels bijna 20 jaar in......
dolphine, 20 jaar? Jeetje....dat is echt superlang zeg!! waar heb je m zitten?

Maar moest je m echt draaien? Hij moet toch juist ingroeien...?
denk (weet eigenlijk wel zeker) dat dat niet over een dermal gaat, die 20 jaar. Want: die bestonden toen nog niet. daarnaast, draaien kan helemaal niet met die dingen. Of ja, met bruut geweld kan alles natuurlijk, maar een dermal ligt er dan echt zo uit. Denk dat dolphine een navelpiercing o.i.d. heeft. (Daar is draaien ook funest voor, maargoed).

Ik heb zelf 8 dermals gehad, sommigen bleven er jaren inzitten, anderen lagen er binnen no time uit. Ik ben sowieso geen voorstander van pulken, draaien en masseren, als je een schaafwond hebt doe je dat toch ook niet? Gewoon afblijven. Geef de wond de kans om te genezen. En je hebt altijd kans dat een dermal uitgroeit, doe je niks aan.
Kaatje_85, bedankt voor je reactie.20jr leek me ook al erg lang haha!

Ik wist voordat ik de piercing liet zetten al dat het zou gaan uitgroeien, maar laten we hopen dat ie er lekker lang in blijft zitten;-)

ik ga er maar zo min mogelijk aanzitten idd!!!

Thanksss
20 jaar? Bestond het toen überhaupt al?
Een MD moet je dus absoluut niet draaien, gewoon zo veel mogelijk afblijven idd.
Zelf heb ik er 2 tussen mijn borsten en 3 op een rij op mijn linker en rechter huid.

Mijn lichaam kan heel goed tegen piercings.

In de genezingsperiode was ik mijn MD 2x per dag met unicura. Ik ben heel voorzichtig met kleding en probeer er zo min mogelijk aan te zitten.

Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad met uitgroeien van micrio dermals.
Ik heb nu bijna 3 jaar mijn dermal maar ik blijf korstjes rondom de bovenkant krijgen. Hebben meer mensen dit? Of moet ik weer gaan reinigen met zoutoplossing?
ik heb vorig jaar een micro dermal laten zetten in mijn onderrug.

Als advies heb ik meegekregen om het 2 maal per dag met zout water schoon te maken en er niet te veel aan te zitten i.v.m. bacteriën. het is in principe een open wond.

Na een iets te leuke avond is hij er er uit gegaan, dit was 2 weken nadat ik hem had laten zetten. 's nachts heeft een vriend nog weer geprobeerd om m er in te zetten, dit is wel gelukt alleen bleek er later een ontsteking onder te zitten en heb ik m er alsnog uit gehaald. helaas pindakaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven