Mode & Beauty alle pijlers

Mode en verzorging, hoe doen andere singles dat? dit?

17-10-2025 11:58 164 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe doen jullie dit als jullie het hele weekend bijvoorbeeld thuis blijven en je weet dat je geen bezoek krijgt of de deur uit hoeft?
Kleed jij je altijd leuk aan? Doe je je oude kloffie aan? Gebruik je make- up op die dagen ( als je dat anders ook doet?)

Ik vind het soms lastig. Als ik weet dat ik een afspraak heb of de deur uitga dan kleed ik me, leuk aan, gebruik ik make-up en een geurtje.
Maar als ik weet dat ik de hele dag niemand zie, vind ik het soms lastig.

Hoe doen jullie dat?
Als ik wakker wordt douche ik, doe mijn haar en make-up en doe kleren aan, ook als ik vrij ben. Ik draag altijd vrij casual kleding en thuis is dat vaak jeans en en trui of shirt. Ik vind het vreselijk om beneden ongewassen rond te lopen in mijn pyjama oid, er komt me dan niks uit handen en ik voel me echt niet fijn zo slonzig.
Als ik thuis kom van mijn werk kleed ik me niet om, of ik moet iets van een blousje/jasje aan hebben waar ik het koud in krijg als ik stil zit of die ik netjes wil houden, dan doe ik een trui aan.

Het heeft echt niks meer mijn man te maken trouwens, het maakt hem niks uit hoe ik er bij loop, het is echt mijn eigen gevoel.
Bbubbels schreef:
17-10-2025 21:44
Elke dag je badjas wassen?? Why?
Soms even buiten hangen, beetje wasverzachter in een spuitfles en daarmee inspuiten.

Elke dag wassen is inderdaad overdreven.

Ik was ook niet elke dag mijn jassen.
Getrouwd maar s'avonds en op zondag loop ik het liefst in een legging en wijde trui. Wat ik wel altijd doe is douchen, tandenpoetsen, deo en haren kammen en bijna altijd wel mascara en een lipgloss. Ook als ik alleen ben. Ik wil er wel zo uit zien dat ik nog even naar buiten of naar de winkel kan of de deur open kan doen als er onverwachts iemand langs komt.
Singel maar voor zover ik nog weet, is er geen verschil voor mij qua mode en verzorging of ik nu wel of geen relatie heb.

Altijd voor en na het slapen douchen. Schone kleding aan. Ga ik echt erop uit (werk, afspraak buiten de deur, etentje) dan ben ik wat meer opgedirkt qua kleding en make-up.
Ga ik alleen naar de sportschool/bos met hond/boodschappen doen, dan weinig of geen make-up, haar in een staart en makkelijke kleding.

Als ik na het werken thuis kom, is het of eerst douchen en dan relaxte kleding en dan eten. Of eerst eten maar daarna douchen en relaxte kleding. Ik had een vriend die echt in (nette) werkkleding tot laat op de bank bleef zitten. Dat vond ik echt niks, zo stijfjes. Ik hou van lekker bankhangen. Hij moest daar even aan wennen (voor zichzelf) maar uiteindelijk was ook ook om om in de avond lekker makkelijke kleding op de bank aan te hebben.
CleopatraVII schreef:
17-10-2025 19:52
Ik draag mijn badjas sowieso elke dag, ook als ik thuiskom na mijn werk, over mijn kleren. Ik was ze wel vaak, ik heb er 3.
Huh?
Badjas over je kleding dragen?

Ik draag mijn badjas heel soms als ik onder de douche vandaan kom in de winter
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mousse28 schreef:
17-10-2025 22:32
Singel maar voor zover ik nog weet, is er geen verschil voor mij qua mode en verzorging of ik nu wel of geen relatie heb.

Altijd voor en na het slapen douchen. Schone kleding aan. Ga ik echt erop uit (werk, afspraak buiten de deur, etentje) dan ben ik wat meer opgedirkt qua kleding en make-up.
Ga ik alleen naar de sportschool/bos met hond/boodschappen doen, dan weinig of geen make-up, haar in een staart en makkelijke kleding.

Als ik na het werken thuis kom, is het of eerst douchen en dan relaxte kleding en dan eten. Of eerst eten maar daarna douchen en relaxte kleding. Ik had een vriend die echt in (nette) werkkleding tot laat op de bank bleef zitten. Dat vond ik echt niks, zo stijfjes. Ik hou van lekker bankhangen. Hij moest daar even aan wennen (voor zichzelf) maar uiteindelijk was ook ook om om in de avond lekker makkelijke kleding op de bank aan te hebben.

Douche je dan 3 keer per dag? ' s ochtends, na je werk en voor je gaat slapen?
Moiren schreef:
17-10-2025 22:04
Maar waarom kapotte en bevlekte kleding? Er is toch zat lekker zittend spul te krijgen zonder er als een dakloze bij te moeten lopen?

Ik zoek het er niet op uit, maar ik draag joggingbroeken, T-shirts en hoodies die ik alleen thuis draag dus wel helemaal af. Is gewoon duurzamer. Dus ja, die kleding is sowieso verwassen en de boordjes van de T-shirts lubberen en ik gooi het ook niet meteen weg als er een gaatje of een vlekje in komt dat er in de was niet meer uit gaat. Op deze manier blijft trouwens ook de kleding die ik buitenshuis draag veel langer mooi, dus ook daar doe ik jaren mee.
The impossible only takes a little longer
Mus* schreef:
17-10-2025 23:26
Ik zoek het er niet op uit, maar ik draag joggingbroeken, T-shirts en hoodies die ik alleen thuis draag dus wel helemaal af. Is gewoon duurzamer. Dus ja, die kleding is sowieso verwassen en de boordjes van de T-shirts lubberen en ik gooi het ook niet meteen weg als er een gaatje of een vlekje in komt dat er in de was niet meer uit gaat. Op deze manier blijft trouwens ook de kleding die ik buitenshuis draag veel langer mooi, dus ook daar doe ik jaren mee.
Ook zo. Daarbij heb ik katten die nog wel eens een nageltje in kleding willen zetten. Liever niet dat ze dan mijn dure kleding mollen.
KamilleT schreef:
17-10-2025 23:32
Ook zo. Daarbij heb ik katten die nog wel eens een nageltje in kleding willen zetten. Liever niet dat ze dan mijn dure kleding mollen.

Exact. Ik heb dus ook katten. Alleen al om die reden loop ik als ik thuis ben altijd in een oude trui rond.
The impossible only takes a little longer
Ik heb er een hekel aan om overdag in pyjama/huispak rond te lopen dat maakt geen verschil of ik alleen thuis ben of niet.
Ik sta op ga douchen, kam mijn haren, doe deo en parfum op en doe een ketting om.
Elke dag het liefste ook als ik ziek ben (tenzij ik echt zo ziek ben dat dat niet haalbaar is of als ik in bed blijf liggen).
Make up doe ik dan meestal niet. Maar zo na het avondeten in de herfst/winter kleed ik me vaak om in pyjama of huispak maar geen vies of kapot iets dat vind ik geen fijn idee en zie het nut er ook niet van in een hele en schone zit toch juist wat lekkerder vind ik.

Duster draag ik alleen in de sauna geloof ook dat die na het wassen dan weer in de sauna tas gaat.

Ik draag trouwens wel vrijwel altijd sloffen in huis ipv schoenen of sokken.
En ja misschien oppervlakkig maar als mijn man vaak thuis zou zijn met zijn kapotte vieze pyjama aan zonder reden zou ik wel wat afknappen. Op zijn minst douchen en liefst toch wel scheren en gewoon schone kleding aan trekken vind ik.

Maar voor mijzelf is er geen verschil tussen wel of niet single of alleen thuis zijn.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Mus* schreef:
17-10-2025 23:26
Ik heb het over gaten, geen gaatjes. En verfvlekken, geen spetterende tomatensaus.
Zo loop ik er niet eens bij als ik ga klussen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ik werk in een uniform dus als ik vrij ben wil ik comfortabel zijn. Als ik de deur niet meer uit ga trek ik meteen mijn pyjama aan en een badjas.

Ga ik de deur uit dan is het simpel, spijkerbroek, shirt, blouse of trui met sneakers en make up draag ik niet.

Ik heb vrij veel mooie kleding maar draag het nog weinig sinds ik niet meer op kantoor zit. Soms doe ik mijn best voor speciale etentjes en uitjes. Duurt nooit lang.
Wadapatja schreef:
17-10-2025 23:12
Douche je dan 3 keer per dag? ' s ochtends, na je werk en voor je gaat slapen?
Nee, 2x per dag. Dus in de ochtend en in de avond. Als ik thuis kom van het werk, is het begin van de avond.
Moiren schreef:
18-10-2025 00:14
Ik heb het over gaten, geen gaatjes. En verfvlekken, geen spetterende tomatensaus.
Zo loop ik er niet eens bij als ik ga klussen.
Ik verf mijn haar niet maar heb al vaak vriendinnen en buurvrouwen thuis shirts met haarverfvlekken zien dragen. Ik zou ook denken wat maakt het uit, het is een shirt, je kan het dragen in huis, in bed of als je je haar gaat verven. Anders bevlek je elke keer een ander shirt?

Het nut van een huispak wat er "goed" uitziet ontgaat me sowieso, is het dan nog wel een huispak? Ik kom ze buiten de deur dan ook steeds meer tegen.
Ik heb deze set die ik met een leuk tshirt eronder die ik als huispak draag. Kan ik ook zonde schaamte de deur open doen

https://www.hema.nl/dames/dameskleding/ ... lsrc=aw.ds
buzziebee wijzigde dit bericht op 18-10-2025 08:43
3.12% gewijzigd
Wadapatja schreef:
17-10-2025 21:19
O, sorry. Ik vind het lastig om me soms helemaal leuk aan te kleden en op te tutten en te make-uppen, sieraden en alles. Als ik de hele dag alleen ben en geen afspraken heb. Dan denk ik......voor wie doe ik het eigenlijk?

Terwijl ik dat wel doe als ik de deur uitga of ga werken.
Ook als ik ga werken doe ik dat niet. Kost hartstikke veel tijd.

Wassen, tanden poetsen, kleren aan, klaar.
Geen single hier TO maar dat zou niet uitmaken. Als ik thuis kom gaat de kleding uit, en makkelijke thuiskleding aan. Ik draag thuis een broek zoals bijvoorbeeld deze https://www.hema.nl/dames/dameskleding/ ... 30597.html en daarop een shirt of trui. Man is net zo. We hebben er beiden een hekel aan om thuis ‘op te zitten’ met niet-thuiskleding aan. In thuiskleding vinden we elkaar net zo leuk als in andere kleding; dat speelt voor ons geen rol. In pyjama blijven we niet rondlopen en badjas hebben we niet. Als er visite is trekken we wat nettere kleding aan.
nimue wijzigde dit bericht op 18-10-2025 09:29
4.84% gewijzigd
Ik ben single, heb altijd make-up op en kleding aan waarmee ik zo de deur uit kan. Sowieso ben ik nooit een hele dag thuis (ik werk wel vanuit huis, maar ga daarnaast iedere dag wel bij iemand langs, naar de winkel, rondje wandelen, etc.). Ik voel mij fijner in een mooi setje lingerie, normale kleding, make up, sieraden, etc., ongeacht wie het kan zien.
Die trend dat vrouwen altijd en overal een zwarte legging droegen is weer op z'n retour geloof ik.

Ik zie nu steeds meer broeken die huisbroek en kantoorbroek in één zijn, soort bandplooijoggingbroek.
sportlegging zie ik nog wel als trend overal
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Landloper in de woning, op straat een Milaan-waardige vertoning.

In mijn geval dan wel een zwaar achenebbisj gedeelte van Milaan, maar ik probeer er wat van te maken...
calvijn1 schreef:
17-10-2025 22:53
Huh?
Badjas over je kleding dragen?

Ik draag mijn badjas heel soms als ik onder de douche vandaan kom in de winter
Ja, lekker warm.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
bijtie schreef:
18-10-2025 08:12
Ik verf mijn haar niet maar heb al vaak vriendinnen en buurvrouwen thuis shirts met haarverfvlekken zien dragen. Ik zou ook denken wat maakt het uit, het is een shirt, je kan het dragen in huis, in bed of als je je haar gaat verven. Anders bevlek je elke keer een ander shirt?

Het nut van een huispak wat er "goed" uitziet ontgaat me sowieso, is het dan nog wel een huispak? Ik kom ze buiten de deur dan ook steeds meer tegen.
Dat je tijdens het haarverven steeds hetzelfde shirt pakt, waar wellicht dus al wat vlekken op zitten, dat snap ik. Wat ik niet snap, is als je voor een dag thuis uitgerekend dat shirt zou kiezen. Dan zou ik denken: er is vast wel een shirt beschikbaar zonder vlekken, dat net zo lekker zit.
Ik zou me in ieder geval een slons voelen als ik kleding met vlekken zou dragen. Zelfs als ik nergens naartoe ga, voel ik me liever geen slons.
Ik heb twee ragdolls die graag op schoot zitten, dus thuis op de bank draag ik joggingbroeken met wijde pijpen en hoodies. Verder draag ik veel kattenhaarvriendelijke kleding thuis van gladde stofjes, satijn o.id.. In de eetkamer waar ik ook thuiswerk, ben ik redelijk veilig voor kattenhaar en opschootzittende poezebeesten.

Als ik naar buiten ga of naar kantoor, zie ik er afhankelijk van hoe ik me voel, casual of chic uit met een make-upje. Als ik een bankhangdag heb en bedenk dat ik toch naar buiten wil, dan trek ik mijn hele lange, wollen jas over mijn ‘huispak’ aan, sneakers eronder en gaan. In mijn Pamela Anderson-look, zonder make up :proud:

Die bandplooijoggingbroeken van Bijtje heb ik ook, ideaal voor op kantoor met sneakers en een leuke trui of top. Da’s mijn casual outfit als ik even geen inspiratie heb of geen zin heb in netjes.
Ik heb vandaag zo'n dagje thuis.
Poptrash broek van only en een fijne trui met vleermuismouwen.
Maar dat is ook netjes genoeg voor naar de supermarkt en n wandeling.
Als ik weg ga doe ik nog wat mascara op maar heb momenteel nogal last van mn ogen dus dat stel ik nog even uit.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven