Mode - peuter jongens
zaterdag 27 juni 2020 om 14:14
Hoe doen andere moeders dat toch?
Ik zie vaak leuk geklede peuter jongetjes voorbij komen. Helaas kom ik meestal niet verder dan een broek met streepjes shirt. En als ik enig idee heb gekregen van wat ik leuk vind voor hem dan is het al weer op.
Hoe het komt? Ik denk doordat ik tijdens het online shoppen vooral losse items voorbij zie komen en dan het plaatje niet kan maken.
Ik mis de catalogussen met voorbeelden van leuk aangeklede kinderen.
Begrijp me niet verkeerd mijn kind hoeft er niet volgens de laatste mode bij te lopen, maar enige makkelijke inspiratie zal wel leuk zijn.
Wat voor (online) tips hebben jullie?
Ik zie vaak leuk geklede peuter jongetjes voorbij komen. Helaas kom ik meestal niet verder dan een broek met streepjes shirt. En als ik enig idee heb gekregen van wat ik leuk vind voor hem dan is het al weer op.
Hoe het komt? Ik denk doordat ik tijdens het online shoppen vooral losse items voorbij zie komen en dan het plaatje niet kan maken.
Ik mis de catalogussen met voorbeelden van leuk aangeklede kinderen.
Begrijp me niet verkeerd mijn kind hoeft er niet volgens de laatste mode bij te lopen, maar enige makkelijke inspiratie zal wel leuk zijn.
Wat voor (online) tips hebben jullie?
zaterdag 27 juni 2020 om 14:22
zaterdag 27 juni 2020 om 15:57
Ik ben fan van Zara. Mja ook van streepjesshirts
dus aan mij heb je misschien niets.
Ik ben minder van de prints en eigenlijk bijna per definitie niet van de teksten op kleding (al zijn er uitzonderingen). Ik hou van gebreid, effen en streepjes en veel en diepe kleuren. Persoonlijk vind ik dat mijn kind er meestal heel leuk uitziet
Op zijn paw patrol sandalen na dan. Tja dat heb ik verloren
Ik ben minder van de prints en eigenlijk bijna per definitie niet van de teksten op kleding (al zijn er uitzonderingen). Ik hou van gebreid, effen en streepjes en veel en diepe kleuren. Persoonlijk vind ik dat mijn kind er meestal heel leuk uitziet
Op zijn paw patrol sandalen na dan. Tja dat heb ik verloren
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zaterdag 27 juni 2020 om 16:21
Maar wat vind jij dan leuk gekleed? Mijn kinderen droegen (als peuter) veel maxomorra, smafolk en 4 funky flavours, gecombineerd met (korte) effen (spijker)broeken. Shirts kocht ik vaak tweedehands (facebook en marktplaats). Ik vind dat leuk, maar anderen vinden het veel te druk. Nu ook veel We (vanwege de goede pasvorm).
Ik houd dus niet van teksten, Disney, dino’s en streepjes, wel van felle kleuren en dierenprints. Mango, Zara en H&M is hier veel en veel te wijd, dus heb ik nooit gekocht.
Ik houd dus niet van teksten, Disney, dino’s en streepjes, wel van felle kleuren en dierenprints. Mango, Zara en H&M is hier veel en veel te wijd, dus heb ik nooit gekocht.
zaterdag 27 juni 2020 om 16:45
Je kunt bij heel veel merken toch complete setjes kopen? Next, Name It, Noppies, maar ook Zara bijvoorbeeld hebben genoeg setjes op hun site staan. Als je twijfelt aan je eigen combinatievermogen, die dus gewoon zo in je mandje schuiven 
Ik neem ook weleens een bepaalde broek (of juist een shirt) mee als ik ga winkelen, dan kan ik daar gericht iets bij zoeken. Ik koop dan ook vrijwel alle kleding voor zoon in fysieke winkels, nauwelijks online (alleen duurdere merken met standaard maten als Tommy Hilfiger).
Ik neem ook weleens een bepaalde broek (of juist een shirt) mee als ik ga winkelen, dan kan ik daar gericht iets bij zoeken. Ik koop dan ook vrijwel alle kleding voor zoon in fysieke winkels, nauwelijks online (alleen duurdere merken met standaard maten als Tommy Hilfiger).
zaterdag 27 juni 2020 om 17:06
Voor mijn peuter kijk ik vooral of hij zich er lekker in kan bewegen en of het makkelijk aangaat. Geen blouses, vesten, capuchons, spijkerbroeken.
Ik hou niet zo van de trend van heel wijdvallend, veel aardetinten en linnen. Maar ook niet van prints en teksten.
Veel blijft er dan niet over
Voor rommeldagen rond huis een simpel kort broekje met een (tweedehands) shirt, dit koop ik vooral op Marktplaats aangevuld met basics van Hema/H&M/Zeeman.
En als we er zin in hebben een mooi tuinbroekie of zomerpakje wat duurder in aanschaf was. Dan zoek ik meer unieke stukken bij Tumble n dry, Gray Label, Bobo choses etc. en ook wel Zara.
Niet te moeilijk denken hoor.
En anders op Instagram een paar moeders volgen met kinderen in de geschikte leeftijd. Die taggen dan vanzelf de merken in hun foto's.
Ik hou niet zo van de trend van heel wijdvallend, veel aardetinten en linnen. Maar ook niet van prints en teksten.
Veel blijft er dan niet over
Voor rommeldagen rond huis een simpel kort broekje met een (tweedehands) shirt, dit koop ik vooral op Marktplaats aangevuld met basics van Hema/H&M/Zeeman.
En als we er zin in hebben een mooi tuinbroekie of zomerpakje wat duurder in aanschaf was. Dan zoek ik meer unieke stukken bij Tumble n dry, Gray Label, Bobo choses etc. en ook wel Zara.
Niet te moeilijk denken hoor.
En anders op Instagram een paar moeders volgen met kinderen in de geschikte leeftijd. Die taggen dan vanzelf de merken in hun foto's.
Hips, hopsakee en pierlala.
zaterdag 27 juni 2020 om 17:13
Mango heb ik niet maar Zara en H&M zijn hier ook erg wijd idd. Maar ik ben dus iemand die wel houdt van de ‘wijd, aardekleur en linnentrend’ zoals iemand anders schreefMouzepoes schreef: ↑27-06-2020 16:21Maar wat vind jij dan leuk gekleed? Mijn kinderen droegen (als peuter) veel maxomorra, smafolk en 4 funky flavours, gecombineerd met (korte) effen (spijker)broeken. Shirts kocht ik vaak tweedehands (facebook en marktplaats). Ik vind dat leuk, maar anderen vinden het veel te druk. Nu ook veel We (vanwege de goede pasvorm).
Ik hou wel van een beetje oversized juist.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zaterdag 27 juni 2020 om 17:18
zaterdag 27 juni 2020 om 17:20
Oversized gebreide trui of mooi neutraal shirt met een legging/zacht stof broekje eronder vind ik ook leuk, maar niet dat je je kind moet zoeken onder alle stof
zaterdag 27 juni 2020 om 17:33
Of met een skinny. Helaas is mijn zoon zelf zo skinny dat een skinny nog vrij wijd zit
Ik doe meestal strakke broek - wijd shirt of wijde broek - strak shirt. Helaas heeft man die stijlnuances niet helemaal begrepen dus als hij zoon aankleedt komt hij wel eens in creaties thuis waarvan ik denk: hmja.
zaterdag 27 juni 2020 om 17:43
lux- schreef: ↑27-06-2020 17:33Of met een skinny. Helaas is mijn zoon zelf zo skinny dat een skinny nog vrij wijd zit
Ik doe meestal strakke broek - wijd shirt of wijde broek - strak shirt. Helaas heeft man die stijlnuances niet helemaal begrepen dus als hij zoon aankleedt komt hij wel eens in creaties thuis waarvan ik denk: hmja.![]()
Ja exact!
Hier ook een heel smal kind, waar alleen broek met aansnoerbaar elastiek/touw op blijft hangen.
zaterdag 27 juni 2020 om 18:10
Ik zie nu dat op de originele website van Next niet alleen een lookbook staat, maar ook bij ieder item waar je op klikt (verder naar onderen) ‘combineer met...’ Het stikt daar ook van de niet-streepjeskleding
zaterdag 27 juni 2020 om 19:42
Ha, hier ook! Dino’s met zonnebril, paw patrol, minions, haai op een skateboard. Hoe gekker hoe beter. Hij vindt het geweldig, daar gaat het maar om.captain_hindsight schreef: ↑27-06-2020 17:32Ik denk dat mijn peuters kleding jullie de stuipen of het lijf zou jagen. Bijna alleen maar prints en Disney![]()
zaterdag 27 juni 2020 om 21:54
Haha hier ook. Dochter draagt zelfs dino schoenen. Als zij er maar gelukkig mee is.
Wilde ook next als tip geven, daar staan vaak combinaties bij.