Mode & Beauty alle pijlers

Mode - peuter jongens

27-06-2020 14:14 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen andere moeders dat toch?

Ik zie vaak leuk geklede peuter jongetjes voorbij komen. Helaas kom ik meestal niet verder dan een broek met streepjes shirt. En als ik enig idee heb gekregen van wat ik leuk vind voor hem dan is het al weer op.

Hoe het komt? Ik denk doordat ik tijdens het online shoppen vooral losse items voorbij zie komen en dan het plaatje niet kan maken.
Ik mis de catalogussen met voorbeelden van leuk aangeklede kinderen.

Begrijp me niet verkeerd mijn kind hoeft er niet volgens de laatste mode bij te lopen, maar enige makkelijke inspiratie zal wel leuk zijn.

Wat voor (online) tips hebben jullie?
Pomp de lux vind ik een fijn merk. Dan kan je ook de look shoppen. Dus wat het kindje aan heeft kan je in zijn geheel in je winkel mandje doen. Wat ik ook vaak doe is bijv een stoere broek met print met een effen shirt. Vaak zie ik gewoon hoe het bij die kinderen op de site staat.
Wat definieer jij als leuk? Onze zoon heeft momenteel voornamelijk spijkerkniebroelen en draagt daarbij zijn geliefde dino t-shirts. Hij is blij en ik vind het leuk dat hij blij is ;-)
Bij welke online winkels koop je dan?
Waar koop je dan als je niet verder dan een streepjesshirt komt?

Zara, Mango, Shoeby, WE, zie maar weinig streepjes.
Ik ben fan van Zara. Mja ook van streepjesshirts :P dus aan mij heb je misschien niets.

Ik ben minder van de prints en eigenlijk bijna per definitie niet van de teksten op kleding (al zijn er uitzonderingen). Ik hou van gebreid, effen en streepjes en veel en diepe kleuren. Persoonlijk vind ik dat mijn kind er meestal heel leuk uitziet ;)

Op zijn paw patrol sandalen na dan. Tja dat heb ik verloren :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Eurus schreef:
27-06-2020 15:23
Zara, Mango, Shoeby, WE, zie maar weinig streepjes.
WE heeft leuke kleding voor jongens inderdaad.
Maar wat vind jij dan leuk gekleed? Mijn kinderen droegen (als peuter) veel maxomorra, smafolk en 4 funky flavours, gecombineerd met (korte) effen (spijker)broeken. Shirts kocht ik vaak tweedehands (facebook en marktplaats). Ik vind dat leuk, maar anderen vinden het veel te druk. Nu ook veel We (vanwege de goede pasvorm).

Ik houd dus niet van teksten, Disney, dino’s en streepjes, wel van felle kleuren en dierenprints. Mango, Zara en H&M is hier veel en veel te wijd, dus heb ik nooit gekocht.
Je kunt bij heel veel merken toch complete setjes kopen? Next, Name It, Noppies, maar ook Zara bijvoorbeeld hebben genoeg setjes op hun site staan. Als je twijfelt aan je eigen combinatievermogen, die dus gewoon zo in je mandje schuiven ;)

Ik neem ook weleens een bepaalde broek (of juist een shirt) mee als ik ga winkelen, dan kan ik daar gericht iets bij zoeken. Ik koop dan ook vrijwel alle kleding voor zoon in fysieke winkels, nauwelijks online (alleen duurdere merken met standaard maten als Tommy Hilfiger).
Merken die hier goed bevallen zijn o.a. Vingino, Raizzed, Mayoral, WE, Ralph Lauren, Indian Blue Jeans, Retour Denim en Tygo & Vito. Verder heb ik ook altijd wel wat polo's van H&M en shirtjes van de Wibra.
Voor mijn peuter kijk ik vooral of hij zich er lekker in kan bewegen en of het makkelijk aangaat. Geen blouses, vesten, capuchons, spijkerbroeken.
Ik hou niet zo van de trend van heel wijdvallend, veel aardetinten en linnen. Maar ook niet van prints en teksten.
Veel blijft er dan niet over :)

Voor rommeldagen rond huis een simpel kort broekje met een (tweedehands) shirt, dit koop ik vooral op Marktplaats aangevuld met basics van Hema/H&M/Zeeman.
En als we er zin in hebben een mooi tuinbroekie of zomerpakje wat duurder in aanschaf was. Dan zoek ik meer unieke stukken bij Tumble n dry, Gray Label, Bobo choses etc. en ook wel Zara.

Niet te moeilijk denken hoor.
En anders op Instagram een paar moeders volgen met kinderen in de geschikte leeftijd. Die taggen dan vanzelf de merken in hun foto's.
Hips, hopsakee en pierlala.
Mouzepoes schreef:
27-06-2020 16:21
Maar wat vind jij dan leuk gekleed? Mijn kinderen droegen (als peuter) veel maxomorra, smafolk en 4 funky flavours, gecombineerd met (korte) effen (spijker)broeken. Shirts kocht ik vaak tweedehands (facebook en marktplaats). Ik vind dat leuk, maar anderen vinden het veel te druk. Nu ook veel We (vanwege de goede pasvorm).

Ik houd dus niet van teksten, Disney, dino’s en streepjes, wel van felle kleuren en dierenprints. Mango, Zara en H&M is hier veel en veel te wijd, dus heb ik nooit gekocht.
Mango heb ik niet maar Zara en H&M zijn hier ook erg wijd idd. Maar ik ben dus iemand die wel houdt van de ‘wijd, aardekleur en linnentrend’ zoals iemand anders schreef :P

Ik hou wel van een beetje oversized juist.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
NYC schreef:
27-06-2020 16:48
Merken die hier goed bevallen zijn o.a. Vingino, Raizzed, Mayoral, WE, Ralph Lauren, Indian Blue Jeans, Retour Denim en Tygo & Vito. Verder heb ik ook altijd wel wat polo's van H&M en shirtjes van de Wibra.
Ben jij die vrouw die steeds kixx leeg trekt? :-D
lux- schreef:
27-06-2020 17:13
Mango heb ik niet maar Zara en H&M zijn hier ook erg wijd idd. Maar ik ben dus iemand die wel houdt van de ‘wijd, aardekleur en linnentrend’ zoals iemand anders schreef :P

Ik hou wel van een beetje oversized juist.

Oversized gebreide trui of mooi neutraal shirt met een legging/zacht stof broekje eronder vind ik ook leuk, maar niet dat je je kind moet zoeken onder alle stof :biggrin:
Ik denk dat mijn peuters kleding jullie de stuipen of het lijf zou jagen. Bijna alleen maar prints en Disney :mrgreen:
Ik laat hem zelf kiezen behalve bij kerst en fotoshoots.
Merl0t schreef:
27-06-2020 17:20
Oversized gebreide trui of mooi neutraal shirt met een legging/zacht stof broekje eronder vind ik ook leuk, maar niet dat je je kind moet zoeken onder alle stof :biggrin:
Of met een skinny. Helaas is mijn zoon zelf zo skinny dat een skinny nog vrij wijd zit :P

Ik doe meestal strakke broek - wijd shirt of wijde broek - strak shirt. Helaas heeft man die stijlnuances niet helemaal begrepen dus als hij zoon aankleedt komt hij wel eens in creaties thuis waarvan ik denk: hmja. ;-D
lux- schreef:
27-06-2020 17:33
Of met een skinny. Helaas is mijn zoon zelf zo skinny dat een skinny nog vrij wijd zit :P

Ik doe meestal strakke broek - wijd shirt of wijde broek - strak shirt. Helaas heeft man die stijlnuances niet helemaal begrepen dus als hij zoon aankleedt komt hij wel eens in creaties thuis waarvan ik denk: hmja. ;-D

Ja exact!
Hier ook een heel smal kind, waar alleen broek met aansnoerbaar elastiek/touw op blijft hangen.
Super bedankt voor alle tips!! Wat ik leuk vind? Tja in ieder geval geen streepjes meer :-D :-D
De tips van de merken met look books zijn handig. En een goede reden om eens te gaan kijken op instagram!!
Rilena schreef:
27-06-2020 17:55
Super bedankt voor alle tips!! Wat ik leuk vind? Tja in ieder geval geen streepjes meer :-D :-D
De tips van de merken met look books zijn handig. En een goede reden om eens te gaan kijken op instagram!!
Ik zie nu dat op de originele website van Next niet alleen een lookbook staat, maar ook bij ieder item waar je op klikt (verder naar onderen) ‘combineer met...’ Het stikt daar ook van de niet-streepjeskleding :)
Merl0t schreef:
27-06-2020 17:43
Ja exact!
Hier ook een heel smal kind, waar alleen broek met aansnoerbaar elastiek/touw op blijft hangen.
Yup haha.
lemoos2 schreef:
27-06-2020 17:18
Ben jij die vrouw die steeds kixx leeg trekt? :-D
:mrgreen: Daar heb ik al een poosje niks meer gekocht. Meestal via kleertjes punt com of in een lokaal warenhuis met leuke kinderafdeling.
captain_hindsight schreef:
27-06-2020 17:32
Ik denk dat mijn peuters kleding jullie de stuipen of het lijf zou jagen. Bijna alleen maar prints en Disney :mrgreen:
Ha, hier ook! Dino’s met zonnebril, paw patrol, minions, haai op een skateboard. Hoe gekker hoe beter. Hij vindt het geweldig, daar gaat het maar om.
Slimmekip schreef:
27-06-2020 19:42
Ha, hier ook! Dino’s met zonnebril, paw patrol, minions, haai op een skateboard. Hoe gekker hoe beter. Hij vindt het geweldig, daar gaat het maar om.
Yep! En die paar shirts zonder opdruk vindt ie saai ;-D
Slimmekip schreef:
27-06-2020 19:42
Haha hier ook. Dochter draagt zelfs dino schoenen. Als zij er maar gelukkig mee is.

Wilde ook next als tip geven, daar staan vaak combinaties bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven