Mode & Beauty alle pijlers

Nagelbijters ! EX bijters ! Help help!

20-02-2013 14:40 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door de afgelopen 10 jaar nagelgebeten te hebben ... acrylnagels, gelnagels en plaknagels heb gehad ... zijn mijn nagels helemaal verpest.

Ik heb stompjes, ze zijn kort, en eng, ik heb even een foto van het internet af gehaald om jullie een idee te geven van hoe mijn handen er uit zien.

http://mothereseblog.com/ ... loads/2012/02/photo-1.jpg

Dit lijkt exact op mijn hand ... ik weet mijn god niet meer waar ik moet beginnen. Als eerste natuurlijk mijn nagelbijt verslaving afleren.

Maar hoe krijg ik mijn nagels in goede conditie terug? Welke verzorgings producten hielpen bij jullie erg goed?
tijdens tv kijken verzorgde ik juist mijn nagels.... dan ga je niet bijten hoor, met een vijl in je hand en net lekker ingesmeerd.
quote:Boarn schreef op 20 februari 2013 @ 16:12:

Handschoentjes lijken mij wel handig, maar hoe doe je dat dan met typen en met je smartphone?

Daar zijn speciale handschoenen voor, zag ze een tijdje terug heel goedkoop bij de Action.

Dom genoeg niet meegenomen...

Ik heb nu wel eens latex handschoenen aan maar die zitten zo naar dat ik ze zo weer uit heb.
Herome nagel verharder gebruiken
Loat goan!!!
@Boarn

Met typen,eten, hoef je geen handschoentjes aan, je bent dan toch bezig, maar voor de tv en in de auto is het ideaal, ik had van die dunne katoenen, smeerde mijn handen dan lekker in met creme en hup de handschoentjes aan. Juist met tv kijken of lezen dan beet ik het meest.

Ik heb ook wel eens met pleister ingetaped, maar nadeel daarvan is dat je steeds alles eraf moet halen als je af gaat wassen of douchen. Met handschoenen is dat zoveel makkelijker.
Ohja, ik zie nu op websites van nagelstudio's bij mij in de buurt dat ze een nagelbijtbehandeling hebben a 75,-/100,- waarbij je handen verzorgd worden en je gelnagels krijgt.

Als ik daar op google dan zie ik alleen maar heel veel enge nagels haha. Weet zo niet of dat wat voor mij is....
Ik kan niet eens nepnagels laten zetten omdat de overgebleven stompjes zo kort zijn dat er niets op blijft plakken. Aldus de nagelstyliste

Ik ga die handschoenen maar eens proberen.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Ik heb een aantal jaren terug na het verwijderen van gelnagels Miracle Cure van Sally Hansen gebruikt en had in no time weer mooie, stevige nagels. Altijd een vijltje bij de hand houden werkt ook zodat je gaat vijlen i.p.v. bijten.
Wow Dubbelma, wat een goed resultaat!

Ik ben van nagelbijten afgekomen door altijd een nagelvijl en knippertje (voor losse velletjes) in mijn tas bij me te hebben. Dan kan ik een haakje of velletje gewoon wegvijlen of wegknippen in plaats van als een beest met mijn tanden af te scheuren. Ik liep ook altijd met infecties langs mijn vingers, omdat de huid altijd open lag en dus gevoelig was voor bacterien. Bijzonder pijnlijk en bovendien echt geen porum. Als ik nu in de verleiding kom, smeer ik mijn handen gelijk in met handcreme. Heb al jaren niet meer gebeten, maar blijf er wel vatbaar voor.
Beste kim21,

Ik heb in mijn jeugd ( oeee wat klinkt dat alsof ik al oud ben) nagels gebeten. Bij mij ging de knop om toen ik doorkreeg dat ik Absoluut niet representatief was. Het ziet er niet uit helaas. Ik ging de drang uitstellen en zoals al eerder beschreven had ik altijd een vijltje bij me om haaltjes weg te vijlen. Als ik de drang had stelde ik het eerst 5min uit enzv. Ondertussen afleiding zoeken en NIET naar mijn handen kijken. Iets meer dan een jaar later had ik "gewone" nagels. Het is nu al jaren geleden en nu kan ik zelfs een haaltje eraf kluiven zonder door te gaan met de hele nagel.

Succes!!
Ik heb ook gebeten totdat ik 15 was ofzo. Ik had toen een weddenschap met een vriendin, en die heb ik dus gewonnen. Als eerste heb ik nagelverharder gesmeerd, verder gebruik ik nu nagelriemolie en handcreme. Nu heb ik lange nagels en kun je er niks meer van zien. Dus er is hoop!!
What doesn't kill you makes you stronger!!
quote:missCo schreef op 20 februari 2013 @ 21:14:

Als ik nu in de verleiding kom, smeer ik mijn handen gelijk in met handcreme. Het is niet eens zo zeer dat je bewust bent van de verleiding, maar dat het onbewust al gebeurt is zonder dat je het je beseft. Kijk, als je er aan dénkt, dan kan ik me voorstellen dat je iets doet om in te grijpen. Maar als het al gedaan is, dan ben je dus altijd te laat. Ik denk nl nooit, oh nou, nu ga ik even nagelbijten...
Net op tv gezien, hypnotherapie.

Het is een psychische aandoening waardoor je het blijft doen.

Kijk maar eens naar mijn lijf op rtl4.

Succes
Ja en?
Hier ook een stress-nagelbijter...

Op dit moment heb ik alleen wat langere nagels aan mijn duimen.

Die zijn ook te hard om te kunnen bijten eigenlijk.

Ik zie mezelf wel eens in spiegel of raam in de trein als ik nagelbijt en het ziet er zooooo stom uit, vind ik zelf. Toch vind ik het moeilijk om te stoppen, hoewel ik soms tijden lange nagels heb, ziet er dan ook echt mooi uit. Maar weer eens een tijdje doorzichtigenagellak of hardener opdoen...
Everytime you make a typo, the errorists win.
quote:Soulcats schreef op 20 februari 2013 @ 16:28:

Ik kan niet eens nepnagels laten zetten omdat de overgebleven stompjes zo kort zijn dat er niets op blijft plakken. Aldus de nagelstyliste

Ik ga die handschoenen maar eens proberen.

Tot die conclusie kwam ik ook nadat ik maanden moed had verzameld om naar een nagelstyliste te gaan. Nu heb ik wel redelijke nagels, maar nooit superlang (kan er nog steeds niet aan wennen dat nagels kunnen breken, scheuren of ergens achter blijven haken).

Ik heb de tip gevolgd om eerst mijn pinken met rust te laten, en na drie weken steeds weer een 'nieuwe' vinger toe te voegen. En de nagelverharder van herome.
Lemoos balen he, verzamel je al je moed, krijg je dat te horen.

Nou ja, een hoop geld uitgespaard moet je maar denken. Volgens mij moet je die nepdingen om de haverklap laten bijwerken.

Die truc van nagel voor nagel heb ik ook al geprobeerd. Ik heb dan ook al jarenlang 2 langere pinknagels en 1 duimnagel. Maar daar is het dan ook bij gebleven, haha! (persoonlijk vind ik dat er ook echt heel raar uitzien maar ik kan in ieder geval een muntje oprapen wat ik heb laten vallen of een verpakking open peuteren)

Ik heb maar besloten gewoon veel te forummen, heb ik ook geen tijd om op mijn nagels te kluiven.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Jammer dat TO niet meer terugkomt op haar eigen topic trouwens. Er zijn hier echt veel goede tips gegeven.
Ik doe t ook, nog steeds....vreselijk vind ik het! Het is zo lelijk, maar kan er gewoon nie mee stoppen!ze zeggen toch ook dat je t met n reden doet, gespannen zijn ofzo...net als haar friemelen of binnenkant lip bijten, duimen ofzo!?

Maar ik vind t ook gewoon lekker haha erg he, word er rustig van!

Maar soms ben ik t zat, stop ik ermee, en t enoge wat enigzins helpt is idd per vinger beginnen! Eerst de 2 pinken, de 2 ringvingers enzo! Maar ik val altijd weer terug...!

Zou ook zo graag eens mooie nagellak op willen doen
Ik wilde voor mijn bruiloft mooie nagels, dus toch naar een nagelstyliste gegaan. Mijn nagels waren ongeveer zoals die 1e foto van Dubbelma. Ik had 1 nagel die te kort was, daar heeft ze eerst een verlenging aan gemaakt en toen de nagel er overheen. Dat bleef prima zitten eigenlijk.
Ik heb besloten om ook maar weer eens een poging te doen. Zit al 3 dagen continue bovenop mn handen, maar oh oh oh wat is dat moeilijk!!

*typ dit met mn neus haha*
quote:Boarn schreef op 25 februari 2013 @ 23:04:

Ik heb besloten om ook maar weer eens een poging te doen. Zit al 3 dagen continue bovenop mn handen, maar oh oh oh wat is dat moeilijk!!

*typ dit met mn neus haha*

Wat behalve de handschoentjes ook nog wel eens helpt, is om op moeilijke momenten een lolly te nemen, met een lolly in je mond bijt ook zeer lastig
Ik heb heel vaak dat ik t gewoon niet doorheb...dan heb ik mn ene hand al gehad, en dan opeens denk ik: shit!!En dan denk ik gelijk tja ben nu toch al bezig haha!!

Maar je moet er idd bewust van worden en zorgen dat t gewoon niet meer kan....Idd lolly is n goeie, of iedere aaf op zonbankzit moment met n vijl, lakjes in de weer gaan..Zodat je wel kan friemelen eraan maar niet bijt.

Ik zou er ook zo graag vanaf willen...lijt wel een soort nicotine verslaving haha!! Je moet gewoon!! Toch ook een soort rustgevend iets, word er rustig van...idioot eigenlijk!!
Gekke is dat ik bijv overdag zo goed als niet bijt...t is echt savonds op de bank! Misschien toch maar gaan breien of haken ofzo!
Ik snap nagelbijten echt niet is het vergelijkbaar met roken. Je weet dat het fout is toch kan je niet stoppen. Zouden rokers ook nagelbijten?
quote:verliefdopiemand schreef op 26 februari 2013 @ 18:30:

Ik snap nagelbijten echt niet is het vergelijkbaar met roken. Je weet dat het fout is toch kan je niet stoppen. Zouden rokers ook nagelbijten?Ik vind het geen vergelijk. Je nagels heb je áltijd bij je. Sigaretten moet je bewust kopen.
Ik heb 2,5 jaar gel/acrylnagels gehad en nu al ruim een half jaar mijn eigen puur-natuur-lange-nagels. Eindelijk, nu ik bijna 40 jaar ben!

Na één jaar nepnagels ging het nog fout, maar na 2,5 jaar ben ik echt van de gewoonte af.

Als je zelfs door gel/acrylnagels bijt, gaat 'ik heb niet door dat ik aan het bijten ben' natuurlijk niet meer op. Je moet echt je best doen wil je daar doorheen bijten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven