Mode & Beauty alle pijlers

Natuurlijke shampoo

25-02-2011 10:32 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben op zoek naar een natuurlijke shampoo.

Welke is een aanrader en waar zou ik die dan kunnen kopen?

Groetjes Roos
Je zou eens op de website van Lush kunnen kijken. Er bestaat ook een lush forum waar alle producten worden besproken. Als je even googelt heb je dat zo gevonden!
ik weet niet of sanexshampoo natuurlijk genoeg voor je is het is te koop bij kruidat op basis van tarwe en kamille ook niet echt duur
Na een vrij lange zoektocht en veel uitproberen ben ik uitgekomen bij de Mango Milk shampoo en conditioner van Lavera. Te koop bij een goede natuurdrogist. Als je googled vind je ook wel online verkoopadressen. Ik weet wel een adres waar je het kun kopen online. Als je interesse hebt zet ik het hier wel kort neer zometeen.
Ik lees mee, mijn hoofdhuid is snel 'kapot' van de meeste shampoos.
This is not kosher!
Van Chi hebben ze ook natuurlijke shampoo's met helemaal niets erin..

Zijn te koop bij natuurvoedingswinkel..
quote:Wellhello schreef op 25 februari 2011 @ 10:46:

Ik lees mee, mijn hoofdhuid is snel 'kapot' van de meeste shampoos.Ik ken dat probleem. Ik ben babyshamppoo anti klit gaan gebruiken van het huismerk van Kruidvat en heb nooit meer ergens last van gehad en ik was mijn haar toch elke dag.
Bij de Tuinen hebben ze een breed assortiment natuurlijke shampoos en bij de natuurwinkels en natuurvoedingwinkels ook.
Met die van Chi heb ik geen goede ervaring, op het moment gebruik ik Nioxin shampoo + een scalp therapy. Niet een natuurlijke shampoo, helpt mijn gevoelige hoofdhuid wel.
Dr organic vind ik goed. Verkrijgbaar bij de tuinen.
Ik gebruik neutral.

Heerlijk, nooit meer hoofdhuidproblemen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:La vie schreef op 25 februari 2011 @ 11:17:

Dr organic vind ik goed. Verkrijgbaar bij de tuinen.Deze heb ik sinds kort ook en bevalt goed!
Shampoo van Pure Nuff Stuff. Zitten ook maar 5 ingrediënten in of zo. Heb ik gewoon online besteld.

@Eindeloos die is niet natuurlijk, zit SLS in.
Oke bedankt, ik ga is googlen!
Say Yes to Carrots shampoo. Is ook fijn. En die van de Lush inderdaad.
Welke van dr. Organic gebruik je???quote:Lenthe81 schreef op 25 februari 2011 @ 11:21:

[...]

Deze heb ik sinds kort ook en bevalt goed!
Dr.Organic en Yes To (Carrots, Cucumber) schijnen niet helemaal natuurlijk te zijn. Maar ze bevatten in ieder geval geen SLS en geen parabenen.

TO, je zou even kunnen letten op het BDIH-keurmerk.

Dan weet je zeker dat er geen foutje stofjes/ingredienten in zitten.

Weleda is een goed voorbeeld, die is bij de meeste reform en natuurvoedingswinkels verkrijgbaar (ook bij De Tuinen), maar Lavera, Logona, Earth-Line, Primavera, Chi en Traay hebben ook dat keurmerk.
Lush is trouwens niet 100 procent vrij van SLS of parabenen hoor. Het lijkt allemaal puur natuur, maar dat is het dus niet.

Zelfde geld voor producten van The Bodyshop en De Tuinen eigen merk; zo 'groen' is het allemaal niet.
quote:dreamlogic schreef op 25 februari 2011 @ 18:13:

Lush is trouwens niet 100 procent vrij van SLS of parabenen hoor. Het lijkt allemaal puur natuur, maar dat is het dus niet.

Zelfde geld voor producten van The Bodyshop en De Tuinen eigen merk; zo 'groen' is het allemaal niet.Ja dat viel mij ook al op
Sorry, ik breek even in met een gerelateerde vraag:

Wat is er fout aan 'foute stofjes', wat zijn het, en heeft iemand misschien een bron met betrouwbare informatie hierover (en dus liefst niet een producent van 'natuurlijke middelen')?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:Friia schreef op 25 februari 2011 @ 11:22:

Shampoo van Pure Nuff Stuff. Zitten ook maar 5 ingrediënten in of zo. Heb ik gewoon online besteld.

@Eindeloos die is niet natuurlijk, zit SLS in.

Wat vind je van deze shampoo's? Ik keek er laatst naar en als ik me niet vergis is het op basis van azijn/vinegar en voor de rest zitten er alleen etherische olieen in toch? Werkt het wel? krijg je er niet heel slap en vet haar van?Stink het niet?

@TO Weleda! als je vet haar hebt: kastanjeshampoo en als je droog haar hebt rozemarijnshampoo. Ik heb vet haar, ben begonnen met de kastanjeshampoo en ben overgestapt naar de rozemarijn en heb minder vet haar gekregen...
quote:tyche schreef op 26 februari 2011 @ 16:59:

Sorry, ik breek even in met een gerelateerde vraag:

Wat is er fout aan 'foute stofjes', wat zijn het, en heeft iemand misschien een bron met betrouwbare informatie hierover (en dus liefst niet een producent van 'natuurlijke middelen')?Google op gifvrije cosmetica. Hier bijv. een link naar de site van Greenpeace.
quote:GeorgieBrown schreef op 28 februari 2011 @ 15:33:

[...]

Google op gifvrije cosmetica. Hier bijv. een link naar de site van Greenpeace.

Dankje voor de link.

Ik had al gegoogled, maar daarbij kom ik zoveel tegengestelde informatie tegen... bijvoorbeeld dat SLS kankerverwekkend zouden zijn, terwijl uit een een ander artikel gebaseerd op wetenschappelijke bronnen blijkt dat daar geen aanwijzingen voor zijn. De effecten op het milieu staan er dan weer niet bij... pfff ingewikkeld hoor.

Als ik het goed begrijp uit jouw link zijn de schadelijke stoffen in cosmetica synthetische muskverbindingen en (in mindere mate) alkylfenolen; maar die zitten zeker niet in alle soorten cosmetica. Over SLS en SLES, die in de meeste shampoos zitten, zie ik zo gauw niets staan

En wat te denken van het feit dat een product al 'natuurlijk' mag heten als er één natuurlijk ingrediënt in zit? Los daarvan is mij ook niet duidelijk of en waarom natuurlijk gelijk staat aan beter.

Nouja, heel verhaal dat niet echt ergens heen gaat.

Het ergert me gewoon hoe ondoorzichtig de industrie is en hoe moeilijk het is betrouwbare informatie te vinden als je er, zoals ik, geen verstand van hebt. Zal ook wel liggen aan het feit dat veel lange termijn-effecten nog onbekend zijn.

Er worden zoveel wonderbaarlijke effecten geclaimd door cosmetica dat ik er meestal al van uitga dat het niet doet wat het belooft... toch jammer.
Ik begrijp je punt tyche. Voor alle zekerheid gebruik ik alleen producten met het BDIH keurmerk. Je moet tenslotte ergens op af gaan. (dit wat betreft het begrip 'natuurlijk')

Wat betreft de SLS en SLES, tja, waar rook is is vuur? Bij twijfel niet doen?
Ik heb het geprobeerd, sls/sles-vrije shampoos. Die doen het niet voor mij, dus ben ik er wat over gaan opzoeken om het gebruik ervan voor mezelf te verantwoorden.

Het enige wat echt is aangetoond volgens mij, is dat het huidirritatie kán veroorzaken. Vandaar ook dat je het meteen moet uitspoelen met water als het in je ogen komt. Maar de irritatie kwam in het onderzoek pas naar voren na een uur blootstelling. Een uur shampoo op je hoofd dus, nah, dat gebeurt me niet zo gauw.

Wat wél kankerverwekkend is, is 1,4-dioxane, een stofje dat in sommige producten zit waar ook sles/sls inzitten. Ik weet niet eens of het in Europa überhaupt in cosmeticaproducten zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven