Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

08-12-2010 09:16 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze nog een keer: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!



Je kan je geur van de dag ook hier plaatsen:

Welke geur draag jij vandaag?



Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk



Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de



En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden



Toevoeging Viva Angel3 op 08-12-2010 10:58u; belangrijk!

Aanvullende regels/ afspraken

* Alle off-topic posts, persoonlijke aanvallen, verwijzingen naar zaken die spelen búiten het forum, etc. worden beschouwd als provocatie en een schending van de forumregels en worden direct opgevolgd door een ban conform banbeleid.

Let op: het banbeleid is gewijzigd. De eerste ban is 24 uur, de tweede 48 en de derde is permanent.

*Let wel: het off-topic reageren op off-topic berichten (dus: je laten provoceren) is eveneens off-topic en wordt op dezelfde wijze bestraft.

* Posts die tegen deze regels en/of de gewone forumregels ingaan, kunnen worden getoverstaft waarnaar gepaste actie zal worden ondernomen.

* Het posten vanachter een proxyserver leidt tot directe permanente blokkade, waarover niet wordt gemaild.

* In dit topic is iedereen welkom. Het uitsluiten van mensen wordt niet getolereerd.

* Een 'welke geur draag jij vandaag' topic is toegestaan, onder exact dezelfde regels. Meerdere algemene parfumtopics zijn niet toegestaan.



Het is prima dat jullie over parfum posten. Parfum is leuk en (veelal) lekker en daarom een prima onderwerp om lekker over te schrijven. Wat niet zo prima is, is dat oude vetes blijkbaar nog steeds onderhuids doorspelen. Het maakt me niet uit wáár jullie dat uitvechten, maar op het Viva forum wordt het uitvechten daarvan niet getolereerd.



Voor de nieuwe parfumschrijvers:

Ik kan me voorstellen dat deze openingspost jullie afschrikt. Laat je er niet door weerhouden om lekker over geuren te schrijven. Degenen die langer meeschrijven, weten waar deze regels vandaan komen.
Alle reacties Link kopieren
Hey, is er iets misgegaan? Ik had een tekst getypt en is het niet verschenen. Maar goed - nogmaals...



Vandaag Gilded Lily van Ineke.



En aan Marnie was de vraag of ze de roos van Serge niet zoet genoeg vond En draag je ook Rose de Nuit?
Alle reacties Link kopieren
Yves Saint Laurent/ Cinema. Laatst opgedaan, kende de geur niet, maar was lekker.
Alle reacties Link kopieren
Aromax, Gilded Lily vind ik ook erg mooi. Prachtige fles ook...

De roos van Serge is op zich zoet genoeg, maar wel heel erg veel roos, dus ik vind het lekker om 'm te layeren. Ik vind het niet gauw te zoet...'t is ook lekker met Clair de Musc, en zelfs met Borneo.

YSL Cinema is heel lekker! Er is eens een fles kapotgegaan in mijn slaapkamer, ik heb het weken geroken...gelukkig erg aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
De dag begon met Ambre Sultan v Serge Lutens en nu is het Encens Flamboyant v Annick Goutal.



Marnie op POL las ik dat Guerlains Plus que jamais zou lijken op Botrytis v Ginestet, what say you?
Alle reacties Link kopieren
ow kep nog n vraagje, heb jij Encens Flamboyant al?
Alle reacties Link kopieren
Tijger, er zijn geuren die ik nog niet ken, en Plus que Jamais is er helaas 1 van! Dusssss, ik weet alleen wel dat ik Botrytis heerlijk vind.

Van Encens Flamboyant heb ik een miniflesje, heb geboden op een fles op Evilbay
Alle reacties Link kopieren
hoop dat je m wint!
Alle reacties Link kopieren
Morgen .



Vandaag in Gilded Lily.



Hele mooie chypregeur . De lelie is niet zwaar maar heerlijk fris in deze geur. Erg blij mee!



Tijger Encens F is zoooo mooi ! trouwens ik vind Plus Que Jamais niet lijken op Botytris maar dat is mijn mening.



Fijne dag.
Alle reacties Link kopieren
de nwe Ineke is populair!

Vandaag in Costes.
Alle reacties Link kopieren
Hij is ook heerlijk,Tijgermeisje!

Vandaag gekozen voor Juliette Has A Gun,Midnight Oud.



Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Bond no.9 vandaag, New Haarlem. Heerlijke unisexgeur, met koffie, ietwat lavendel..schijnt dat je deze ook prima kunt layeren, met bijv. So New York.

Smelly, wat is dat, pus met botytris?
Alle reacties Link kopieren
L'homme sage van Divine vandaag. Wou dat zijn openingsstadium veel langer zou duren...



Leuke experimenten, Marnie - zal ik ook stiekem proberen met layeren (alsof ik het nog niet deed)
Alle reacties Link kopieren
Morgen allen. Haha Marnie ik zag mijn spelfout. Te haastig getikt.



Vandaag ben ik in Odin 4 Petrana.

04 Petrana is een bosrijke violette bloemengeur die gepaard gaat met lichte houtsoorten musk, vetiver en een groene, fruitige noot van cassis.

geurcompositie



Top: Cassis, Roze peper, Koriander

Hart: Zwarte iris, Absolu van violetblaadjes, Valeriaan

Basis: Wilde iriswortel, Vetiver, Witte musc



Fijne dag .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ondertussen mijn proefjes van Celeste gekregen. Heb tot nu toe Aqua di sale en Acqua y zuchero van Profumum Roma geprobeerd. De eerste is lekker, maar voor mij te zoet, de tweede is ook goed maar niet mijn ding. Lijkt trouwens erg op Pioggia Salata van Il Profumo maar die laatste vind ik dan lekkerder. Verder nog Un matin d'orage en Mandragore van Annick Goutal: de eerste vind ik iets scherps hebben, de tweede heb ik in het verleden gehad maar vind ik nu toch niet meer zo lekker als toen. Gek is dat hè ? Tenslotte nog Vanahé van la Maison de la vanille: beetje rokerige vanillegeur, mwah. Jammer, dé geur zit er nog niet bij voor mij. Het allerlekkerst blijf ik Tiempe Passate van Antonia's Flowers vinden, maar die blijft bij mij niet zo lang hangen. En voor dat bedrag... Kent iemand een soortgelijke geur ?
Alle reacties Link kopieren
vandaag was het Shaal Nur v Etro.
Alle reacties Link kopieren
BlackXS. Draag ik als man, want wat kan mij het bommen dat een of ander bedrijfsdirectie bepaalt dat geurtje X een vrouwengeur is en geurtje Y alleen voor mannen is. Bekrompen gedoe... :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje geleden bij de grootste Douglas van Nederland (in Rotterdam) de Armani Privé geuren geroken. Ik weet niet of ze elders ook te verkrijgen zijn, dus niche ! Het zijn een stuk of 6 parfums die hij normaal voor zijn vrienden maakte (nou ja, dat is het verhaal hè). Hoe dan ook: er zitten een paar goede bij o.a. Rose d' Alexandre en een geur met thee waarvan ik de naam ben vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Hallo geurigen.



FockeWulf ik heb me laten vertellen op een geweldige parfummiddag bij Place Vendome dat er geen echte dames of herengeuren bestaan. Is puur marketing allemaal want dat verkoopt nu eenmaal beter.

In Belgie daar in die winkel hebben ze ook geen heren of damesafdeling. Daar kopen klanten gewoon wat ze lekker vinden ruiken en zo moet dat ook vind ik.



Zelf draag ik als vrouw ook herengeuren en ik draag ook broeken hahaha dus wat een hokjes en vakjesgedoe zeg.

Gewoon doen waar je je lekker bij voelt.

Black XS vind ik een mooie fles en de geur draag ik ook graag.



Zoefie die Armani Privé geuren zijn ontzettend mooi.

Je ruikt dat het echt kwaliteitsgeuren zijn. Die ambergeur vind ik ook erg mooi en Pierre de Lune ( geloof ik). Geen tijd om de goede naam op te zoeken.

Tiempe Passate heb ik ook maar ik weet even niet iets wat daarop lijkt. Prachtige geur trouwens!



Vandaag draag ik een zoetige wierookgeur genaamd Zenadora. Bijna nergens meer te koop wat ik erg jammer vind.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Smelly, Pierre de Lune is inderdaad heerlijk, en de geur die op groene thee vind lijken is volgens mij Jade o.i.d. Vandaag "gewoon" Prada Infusion d'Iris gekocht, vind het een lekkere geur voor alledag.
Alle reacties Link kopieren
Zoefie ja Jade is ook zo n mooie geur. Trouwens jouw Prada Iris is misschien een geur voor alledag maar wel eentje met allure! Ik vind op het moment de edt beter dan de edp en dat zeg ik zelden. De edt ruikt anders en complexer. Heerlijk! Net alsof ze bij de edt meer hun best hebben gedaan .



Vamdaag in het zxoete , poederige, amandelige, anijsachtige Confetto van Profumum.

Lijkt op Hypnotic Poison maar veel meer daadkracht in zich door de anijs.

Het is dat ik geen poes ben maar anders rende ik rondjes en in plaats van staart achterna mijn geurspoor achterna. Zalig zeg.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag L Air de Rien. We're solid as a rock

Helaas nog maar 1 cm in de fles, argh!
Alle reacties Link kopieren
Do-re van reminiscene!
Alle reacties Link kopieren
Pure Grace van Philosophy, lekker fris
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was het Ambre Fetiche van Annick Goutal. Ik vind de Orientalistes een hele mooie serie van Annick Goutal, en ook goed samen te gebruiken.

Herengeuren/damesgeuren...daar trek ik me ook niet zoveel van aan. Bij niche geuren wordt het onderscheid vaak niet gemaakt, en van mainstream geuren vind ik bijv. YSL M7, Chanel Egoiste, Givenchy Pi, Guerlain Homme, Jaipur Homme ook heel prima voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een mix van wierook mirre en goud, oftewel Ambre Sultan op borst, Myrrhe Ardente op polsen en eenmaal in kerstkledij gestoken door n wolkje Encens Flamboyant gelopen.

(Mn familie was vast verkouden want ze hebben er nix van gezegd/ het klinkt als overkill maar het was juist erg subtiel.)



Vandaag in Ballade Verte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven