Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

08-12-2010 09:16 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze nog een keer: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!



Je kan je geur van de dag ook hier plaatsen:

Welke geur draag jij vandaag?



Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk



Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de



En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden



Toevoeging Viva Angel3 op 08-12-2010 10:58u; belangrijk!

Aanvullende regels/ afspraken

* Alle off-topic posts, persoonlijke aanvallen, verwijzingen naar zaken die spelen búiten het forum, etc. worden beschouwd als provocatie en een schending van de forumregels en worden direct opgevolgd door een ban conform banbeleid.

Let op: het banbeleid is gewijzigd. De eerste ban is 24 uur, de tweede 48 en de derde is permanent.

*Let wel: het off-topic reageren op off-topic berichten (dus: je laten provoceren) is eveneens off-topic en wordt op dezelfde wijze bestraft.

* Posts die tegen deze regels en/of de gewone forumregels ingaan, kunnen worden getoverstaft waarnaar gepaste actie zal worden ondernomen.

* Het posten vanachter een proxyserver leidt tot directe permanente blokkade, waarover niet wordt gemaild.

* In dit topic is iedereen welkom. Het uitsluiten van mensen wordt niet getolereerd.

* Een 'welke geur draag jij vandaag' topic is toegestaan, onder exact dezelfde regels. Meerdere algemene parfumtopics zijn niet toegestaan.



Het is prima dat jullie over parfum posten. Parfum is leuk en (veelal) lekker en daarom een prima onderwerp om lekker over te schrijven. Wat niet zo prima is, is dat oude vetes blijkbaar nog steeds onderhuids doorspelen. Het maakt me niet uit wáár jullie dat uitvechten, maar op het Viva forum wordt het uitvechten daarvan niet getolereerd.



Voor de nieuwe parfumschrijvers:

Ik kan me voorstellen dat deze openingspost jullie afschrikt. Laat je er niet door weerhouden om lekker over geuren te schrijven. Degenen die langer meeschrijven, weten waar deze regels vandaan komen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is het Costes.
Alle reacties Link kopieren
En vandaag L Autre v Diptyque.

Matcht perfect met hardloopzweet haha!
Alle reacties Link kopieren
Nu nix maar vanmiddag Muscs Koublai Khan v Serge Lutens! Yeah for bottle splits
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in Laetitia van Rancé. Hele mooie geur met veel patchouli in de basis.
Alle reacties Link kopieren
Getest:

* Accord Oud v Byredo: yum!

* Musc v Mona di Orio: begon goed, eindigde in snoeperige amandel

* Ambre v M di O: mwah, best oke, maar nix bijzonders

* Portrait of a Lady v F. Malle: ruikt bij mij niet zo.

* Nuit Noire v M. di O.: daar is MKK nix bij haha, voor de diehard nasty geuren fans.

* Cuir v M. di O. had beter feu de cuir kunnen heten, ruikt naar brand!

* Molecule: hebbe hebbe! Heb wel 10 spritzen op mn sjaal gespoten, tester zat gelukkig lekker vol.

* Musc Ravageur: deze rook ik amper.

* Madame X v Ava Luxe: had m heftiger verwacht.

* Ambre Noir v Sonoma Scent Studio: love at first sniff (heeft wel iets weg van L Air de Rien, dat zal het zijn)

* MKK vies en lekker, lekker vies dus

* 1 of 2 die ik vergeten ben.



Later: Organza: lang zo lekker niet als de Indecence.

Oriens: he jammer van dat fruitige

Eau de Merveilles: ja, die gaat hoog op de lijst.



Die ziet er nu zo uit:

- Black Tourmaline v Olivier Durbano

- MB03 v Biehl

- Elixir v Penhaligon

- Dzing! v Artisan

- Molecule 1 (die iso e super dinges)

- Refill Air de Rien

- Ambre Noir v Sonoma Scent Studio

- n Fijne oudh-geur

- Eau des Merveilles
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je testresultaten tijgermeisje altijd heerlijk om te lezen! Musc van Mona di Oiro vind ik ook zo mooi!
Alle reacties Link kopieren
Thanx Marcelle



De dag begon met Shaal Nur met Encens Flamboyant en nu is het MKK.
Alle reacties Link kopieren
Tijger,je moet van Merveilles eens de Elixer testen,is nog lekkerder!!

Heerlijk he die Molecule geuren,wat zal je sjaal lang lekker ruiken joh.
Alle reacties Link kopieren
Ik was in Frederic Malle's nieuwe Portrait of a Lady. Prachtige orientaalse roos, met wierook, patchouli..echt een hebben hebben geur.
Alle reacties Link kopieren
Kiekie vind ik ook en ook helemaal verliefd op de laatste nieuwe : Eau Claire Des Merveilles. Die is zo ontzettend goed gemaakt ook !

Tijger MKK is zalig en de Molecules zijn eigenlijk alle 6 geweldig en verslavend. Allemaal eigen sfeer en kenmerken en de escentrics zijn ook machtig mooi.

Je wensenlijst lijkt erg op de mijne. Black Tourmaline is ook zo n zalige geur!



Vandaag droeg ik geen nichegeur maar nu ik hier toch ben vermeld ik hem maar.

Fan di Fendi. Best lekker maar zoals de trend tegenwoordig is. Erg nepzoet en fruitig, bloemig. Jammer dat veel nieuwe mainstreamgeuren zo op elkaar lijken qua sfeer.

Hoop voor 2011 dat daar eens een ommezwaai in gaat omen maar als dat gebeurd zullen ze elkaar ook vast weer gaan imiteren.

Jammer !



Marnie jouw geur is een geur die een statement maakt en daar hou ik van. Heerlijke geur waar ik meteen verliefd op werd .
Alle reacties Link kopieren
van de Merveilles viel ik echt voor het 'zoutige' van de originele.

Lijkt me zo lekker voor op hete zomerdagen!



Ik blijf maar aan mn pols snuiven en bijdeppen, zal mij benieuwen hoe gauw ik door 25 ml MKK heen ben.



De Molecule blijft goed hangen zeg!

Zit nog in mn sjaal, handschoenen, en dan vang je af en toe zo'n vleugje geur op, oh heaven *zwijmel*
Alle reacties Link kopieren
Morgen allen.

Tijger ja die Molecule is geweldig lekker.

De Eau Claire des merveilles is wat flirteriger maar je herkent wel goed dezelfde geur. Ik vind hem lekkerder en de Elixer is meer voor de winter.

Voor de Molecule heb ik een voordeliger adres gevonden maar ik mail je dat wel.



Vandaag in Nuda extrait de parfum van Nasomatto. Echt een heerlijke dierlijke jasmijnbom . Uiteraard moet je dol zijn op jasmijn anders is het geen aanrader maar wat een geuren hebben ze toch bij Nasomatto ! Ik ga ook nog sparen voor Hindu Grass ( groen met veel patchouli in de basis) en Narcotic Venus ( Tubereusebom in modern jasje) en China White.



Fijne dag en goede jaarwisseling.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil dit eigenlijk helemaal niet lezen, zo'n test verslag van Tijgermeisje en hoe lekker Portrait of a Lady ruikt!!!



Ik heb een koopstop tot februari ;-(



Lichtpuntje: gisteren is mijn testersetje van Technique Indiscrete binnengekomen. Dus zo heel zielig ben ik niet.



Als de douane meewerkt komen de proefjes van Luckyscent ook gauw, want ik heb het vermoeden dat mijn pakje daar nu ergens uithangt.
Alle reacties Link kopieren
Technique Indiscrete, ken ik niet! En dat maakt nieuwsgierig



Vandaag wederom in MKK, ik ga m steeds zoeter/minder 'viezig' vinden ruiken! Las iets over Winter Woods van Sonoma Scent Studio 'for those who want a dirtier MKK'. Toch maar een sample setje bestellen, kan ik meteen Ambre Noir uitgebreid testen.



Goeie jaarwisseling!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 'n klassieker, Mitsouko parfum. Blijft prachtig, hoewel soms wat "moeilijk"

Fijne jaarwisseling allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar !



Tijger deze moet je echt eens gaan ruiken: Absolue Pour Le Soir van Maison Francis Kurkdjan. Heel erg dierlijk deze geur maar dat niet alleen. een hele mooie geur en erg verleidelijk.



Ben gehuld in iets zaligs: Patchouli Nobile van Nobile 1942.



Fijne nieuwjaarsdag.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar



Gisteren leuk kadootje voor mezelf binnen gekregen voor de jaarwisseling:







En van hubby nog zo'n 1,5 kg kaars van Annick Goutal,staat zo leuk op tafel.



De echte parfumkenners hier op het topic weten al genoeg bij het zien van het plaatje
Alle reacties Link kopieren
Jeee Beauties wat gaaf die set !



Ik heb hem een paar maanden geleden bij Celeste gekocht.

Ik moet het wat vaker gebruiken. Ben er te zuinig mee eigenlijk maar dat is best zonde.

Doos zit bij mij ook dicht maar open staat mooier.
Alle reacties Link kopieren
wow geweldige set, en anderhalve kilo kaars, dat duurt nog wel n paar kerstmissen voordat ie op is!



Kwas vandaag in combi Shaal Nur met extra dosis Encens Flamboyant.
Alle reacties Link kopieren
Die set wil ik oohoook. Ooit. Tot die tijd valt er nog genoeg te kiezen, vandaag was het Jovoy, Terra Incognita. Heerlijk zachte patchouligeur
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in het heerlijk frisse Ginger van Il Profumo. Fris en kruidig en hangt erg lang.

Totaal geen saaie geur en ik ben er erg blij mee want hij ruikt fenomenaal. De naam Ginger doet denken aan ; wat is er nou zo spannend aan alleen gember? Maar het is echt goed gemaakt en ook erg leuk om mee te layeren. Heb er nu Molecule 2 overheen gedaan wat deze geur veel warmte en zoetigs opeens geeft.

Met de Ginger zelf is ook goed te layeren bijv bij een patchouligeur maar zo op zichzelf ook helemaal top !
Alle reacties Link kopieren
Hallo geurigheden, gister Encens Flamboyant, vandaag MKK. Denk dat ik daar ooit wel n hele fles van wil...
Alle reacties Link kopieren
Vandaag Ballade Verte opgehad, en Magie Noire v Lancome getest. Vond m best lekker, had een 'oudere dames'associatie verwacht maar die bleef uit.
Alle reacties Link kopieren
Morgen geurigheden.



Vandaag in Soglie van Laura Tonatto. Heerlijke rozengeur en ietwat zoetig. Prachtig om te dragen. Je moet wel van rozen houden natuurlijk.



Tijger Magie Noir is een oude klassieker die ik soms fijn vind maar soms word ik er kribbig van. Wel goede wintergeur. Ballade Verte is altijd een fijne geur vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Magie Noire zou ik ook wel weer eens willen ruiken, maar ik zie hem nergens meer staan?



Ballade Verte vond ik echt een verrassing. Prachtige ingetogen geur.



En die geur van Smelly die wil ik hebben denk ik, rozen, zoetig, lijkt me heerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven