Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

08-12-2010 09:16 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze nog een keer: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!



Je kan je geur van de dag ook hier plaatsen:

Welke geur draag jij vandaag?



Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk



Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de



En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden



Toevoeging Viva Angel3 op 08-12-2010 10:58u; belangrijk!

Aanvullende regels/ afspraken

* Alle off-topic posts, persoonlijke aanvallen, verwijzingen naar zaken die spelen búiten het forum, etc. worden beschouwd als provocatie en een schending van de forumregels en worden direct opgevolgd door een ban conform banbeleid.

Let op: het banbeleid is gewijzigd. De eerste ban is 24 uur, de tweede 48 en de derde is permanent.

*Let wel: het off-topic reageren op off-topic berichten (dus: je laten provoceren) is eveneens off-topic en wordt op dezelfde wijze bestraft.

* Posts die tegen deze regels en/of de gewone forumregels ingaan, kunnen worden getoverstaft waarnaar gepaste actie zal worden ondernomen.

* Het posten vanachter een proxyserver leidt tot directe permanente blokkade, waarover niet wordt gemaild.

* In dit topic is iedereen welkom. Het uitsluiten van mensen wordt niet getolereerd.

* Een 'welke geur draag jij vandaag' topic is toegestaan, onder exact dezelfde regels. Meerdere algemene parfumtopics zijn niet toegestaan.



Het is prima dat jullie over parfum posten. Parfum is leuk en (veelal) lekker en daarom een prima onderwerp om lekker over te schrijven. Wat niet zo prima is, is dat oude vetes blijkbaar nog steeds onderhuids doorspelen. Het maakt me niet uit wáár jullie dat uitvechten, maar op het Viva forum wordt het uitvechten daarvan niet getolereerd.



Voor de nieuwe parfumschrijvers:

Ik kan me voorstellen dat deze openingspost jullie afschrikt. Laat je er niet door weerhouden om lekker over geuren te schrijven. Degenen die langer meeschrijven, weten waar deze regels vandaan komen.
Alle reacties Link kopieren
Suus, Magie Noire hebben ze misschien nog bij de Bijenkorf, bij de Lancome counter? Volgens mij wel hergeformuleerd.

Ik ben vandaag in een chypre/roos, Eau Suave van Parfum d'Empire. Mooi merk ook.
Alle reacties Link kopieren
DutchSuzanne.

laura Tonatto heeft prachtige rozengeuren zoals :

Notte a Taif : Head note: orange blossom, bergamot

Central note: rose, tuberose, jasmine

Base note: amber, vanilla



of Soglie : soglie



Taif is the most amazing rose I've ever sniffed and the most expensive in the world.



The tones of this rose are very warm and persistent, immensely rich and flowering, with an intense tone of honey. These tones are in the eau the parfum "Soglie".



head note: floral, petit grain, orange blossom

central note: rose, jasmine, tuberose, lily of the valley, violet, gardenia

base note: amber



Deze geur is heel verfijnd, honingachtig.



of Anni Venti die is uitgebracht door haarzelf voor haar 20 jarig bestaan waarin ze al haar geheimen heeft gestopt en dat ruik je!

Prachtige warme geur en in parfumconcentraat.



Deze geuren daar ruik je de kwaliteit aan af en ze blijven heel lang ruiken.

Inmiddels heb ik ze allemaal bij elkaar gespaard. Echt een ongekend gevoel van luxe en verrwennerij !



Marnie Eau Suave is zo n prachtige geur ook. Net een voorjaarsrozentuin na een regenbui. heerlijk !
Alle reacties Link kopieren
vandaag in Costes.

Een stoere oudtante van me(bouwjaar rond 1900, is al 20 jaar dood) droeg alleen maar Magie Noire, dacht ik. Maar nu twijfel ik... Het kan ook 'Soir de Paris' oid zijn geweest.

Even aan mn moeder vragen
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in Ambre Sultan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in Felanilla, Parfumerie Generale. Die Pierre Guillaume kan geuren maken....dit is ook zo'n heerlijke poezenvacht geur, beetje vanille, maar niet te zoet, dierlijk maar niet viezig, knuffelig maar niet te poederig...heerlijk dus.
Alle reacties Link kopieren
getest:

Traversee du Bosphore, op huid: mij te zoet, beetje weeig

Ohm: op papier lekker 'Zen', op huid sloeg ie dood ofzo, vond m erg vlak iig

Jaisalmer: De lekkerste van de serie wat mij betreft

Wonderwood: wel lekker

Hinoki: ook wel lekker

Molecule: ow ja die moet er echt komen, stak met kop en schouders boven de andere uit volgens mijn neus



Al dit moois bij Babassu in Leiden.
Alle reacties Link kopieren
Tijger ik heb je gemaild betreft goedkoper adres voor Escentrics.

Escentris 1 moet je ook echt gaan testen. Ik weet zeker dat je die ook erg lekker vindt want die ruikt net als Molecule 1 maar sterker en met meer zaken toegevoegd. Hij ruikt rokerig, tikje zoet en eindigt in een prachtige theegeur en hij hangt ook vreselijk lang.



Marnie jouw geur van gisteren is ook een heerlijke geur!



Vandaag ruik ik heerlijk zoet in so Oud Ouris. Heerlijke geur !
Alle reacties Link kopieren
vandaag white musk midnight iris.
Alle reacties Link kopieren
Smelly ow dat adresje wil ik wel, thanx!

Kzal je ff contacten, Gmail werkt ff niet v mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik graag vaak standaard geurtjes :( hebben jullie een aanrader?

Budget is ongeveer 75 euro.
Alle reacties Link kopieren
renate, wat versta je onder standaard geurtjes? Ik denk automatisch aan fruitige zoetige geuren en daar ben ik niet zo in thuis. Heb je het al op het 'welke geur draag jij vandaag' topic gevraagd?



Loop af en toe n V&D met Sephora afdeling in en probeer er steeds n paar, of vraag aan iemand die je lekker vindt ruiken wat ze draagt.



Vandaag in Dzing! v Artisan Parfumeur. Is iets van 100 eu maar dan heb je wel een grote 100 ml fles! Niche geuren lijken duurder maar per ml. bekeken is dat vaak juist niet zo. (tenminste, als je n grote fles neemt, hoe kleiner de inhoud hoe meer je betaalt per ml. en dat scheelt vaak n hele hoop.



(Overigens heb ik mijn decants Dzing! van 2 gulle gevers, superblij mee )
Alle reacties Link kopieren
ow nu zie ik de smiley, je wil dus juist minder standaard?

Dan zou ik bij Ausliebezumduft proefjes bestellen.

Om je te orienteren kun je op n site als Fragrantica je favoriete geuren opzoeken, onderaan de pagina staan dan 3 opties die je zou kunnen proberen.



Wat ook kan is zoeken op geurnoten, zo kun je zien voor welke geuren je n voorkeur hebt (bijv. in 3 geuren die je lekker vindt zit jasmijn en patchouli, of roos en musk, ik noem maar wat. Dan heb je al n beter idee in welke richting je je favo geur kunt vinden.



Happy hunting!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag drukke dag dus even snel: ben in Etat Libre Like This. Wauw wat een geweldig goede geur en ruikt ook erg lang. Zoetig, tikje poederig en beetje pompoen erin. Heel apart en anders dan de rest en dat is waar ik van hou.



Renaterijk. Ik sluit me aan bij Tijger en moeilijk te bepalen wat standaard is. Wat voor de 1 standaard is is voor de ander weer extreem.....gewoon lekker veel zelf testen en nooit op strookjes want een geur moet zich met je huid versmelten en op elke huid ruikt een geur anders en een papiertje geeft vaak een saai beeld van een geur want je mist de totale geurontwikkeling.
Alle reacties Link kopieren
L Air de Rien v Miller Harris. Volgens mij zit er ook iets wierokigs in. *snuift aan pols* n Vleugje New Age winkel zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Had zin in wat zoetigs, vandaag in Chergui.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren in 1969 van Histoires en vandaag in Opus 1 van Amouage. Heerlijk heerlijk heerlijk !!!!!!!

Fijn nu heb ik ze alledrie .



Fijne dag.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren n half proefje L air du desert Marocain en vandaag Declaration.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in Rousse van Serge Lutens. Heerlijke kaneelgeur met iets bossigs eronder. Warm, winters, zalig.
Alle reacties Link kopieren
Keiko Mecheri is aan de beurt vandaag: Genie de Bois. Ze zeggen dat het haar versie van SL Bois de Violette is. Ik vind 'm prachtig, cremig houtig, met kruidige viooltjes.
Alle reacties Link kopieren
Tijgermeisje, mag ik vragen hoe de L'air du desert Marcocain beviel? is hij ergens meet te vergelijken?
Alle reacties Link kopieren
Enigma LADDM beviel goed, ik had m al eens getest en hij staat ergens op de wishlist



Ergens mee te vergelijken... Lastige vraag want zo veel geuren ken ik nog niet. Ik vind m warm, houtig, licht harsig, iets 'naaldbomerig' (geen dennengeur maar cypres/ceder wellicht?) ruik ik erin, iets licht prikkelends, geen menthol maar n etherische olie die ik niet kan duiden.



Een 'natuur'geur die mij geheel unisex aandoet. Mn vriend vind hem wel oke, 'iets voor speciale gelegenheden/'s avonds'



Heb erover gelezen dat men m 'bone dry' noemde, zoet is ie idd niet maar echt kurkdroog? Naja ik vind het met dat droge wel meevallen.



Als je het leuk vindt om reviews te lezen, google eens op fragrance review en dan naam van geur.



Hoop dat je dr wat aan hebt!
Alle reacties Link kopieren
ok, dankjewel voor jouw review!!

ik zal eens kijken binnenkort bij Skins of ze m hebben, hoop dat ik m vies vind...heb er al een paar 1 mijn hoofd waartussen ik nog niet kan kiezen..



maar de naam van deze trekt me op de een of andere manier, weet ook niet waarom.



Fijne avond allemaal, ga nu lekker slapen in acqua e zucchero!
Alle reacties Link kopieren
Skins heeft dacht ik geen Andy Tauer geuren.

How about proefjes bestellen bij ausliebezumduft?

Als je in (de buurt van) A'dam woont, Dany Diop heeft m.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag trouwens in Muscs Koublai Khan v Serge Lutens (decant)
Alle reacties Link kopieren
Getest: Diorella en Kelly Caleche. Vond ze allebei niet lekker. De 1e mij te zepig, de 2e vond ik muf, alsof ie niet goed meer was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven