(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)
woensdag 8 december 2010 09:16
bij deze nog een keer: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!
Je kan je geur van de dag ook hier plaatsen:
Welke geur draag jij vandaag?
Als je meer over een bepaalde geur wil weten:
www.fragrantica.com
www.osmoz.com
www.perfumeintelligence.co.uk
Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)
www.makeupalley.com
www.perfumeoflife.org
www.basenotes.net
www.beautyboard.de
www.beautyjunkies.de
En voor wie er ook nog meer over wil lezen:
een pagina vol met links naar blogs
http://thedrydown.com
Nederlandstalig:
http://geurengoeroe.web-log.nl/
http://hetparfum.blogspot.com/
Je zou er bijna parfum moe van worden
Toevoeging Viva Angel3 op 08-12-2010 10:58u; belangrijk!
Aanvullende regels/ afspraken
* Alle off-topic posts, persoonlijke aanvallen, verwijzingen naar zaken die spelen búiten het forum, etc. worden beschouwd als provocatie en een schending van de forumregels en worden direct opgevolgd door een ban conform banbeleid.
Let op: het banbeleid is gewijzigd. De eerste ban is 24 uur, de tweede 48 en de derde is permanent.
*Let wel: het off-topic reageren op off-topic berichten (dus: je laten provoceren) is eveneens off-topic en wordt op dezelfde wijze bestraft.
* Posts die tegen deze regels en/of de gewone forumregels ingaan, kunnen worden getoverstaft waarnaar gepaste actie zal worden ondernomen.
* Het posten vanachter een proxyserver leidt tot directe permanente blokkade, waarover niet wordt gemaild.
* In dit topic is iedereen welkom. Het uitsluiten van mensen wordt niet getolereerd.
* Een 'welke geur draag jij vandaag' topic is toegestaan, onder exact dezelfde regels. Meerdere algemene parfumtopics zijn niet toegestaan.
Het is prima dat jullie over parfum posten. Parfum is leuk en (veelal) lekker en daarom een prima onderwerp om lekker over te schrijven. Wat niet zo prima is, is dat oude vetes blijkbaar nog steeds onderhuids doorspelen. Het maakt me niet uit wáár jullie dat uitvechten, maar op het Viva forum wordt het uitvechten daarvan niet getolereerd.
Voor de nieuwe parfumschrijvers:
Ik kan me voorstellen dat deze openingspost jullie afschrikt. Laat je er niet door weerhouden om lekker over geuren te schrijven. Degenen die langer meeschrijven, weten waar deze regels vandaan komen.
Je kan je geur van de dag ook hier plaatsen:
Welke geur draag jij vandaag?
Als je meer over een bepaalde geur wil weten:
www.fragrantica.com
www.osmoz.com
www.perfumeintelligence.co.uk
Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)
www.makeupalley.com
www.perfumeoflife.org
www.basenotes.net
www.beautyboard.de
www.beautyjunkies.de
En voor wie er ook nog meer over wil lezen:
een pagina vol met links naar blogs
http://thedrydown.com
Nederlandstalig:
http://geurengoeroe.web-log.nl/
http://hetparfum.blogspot.com/
Je zou er bijna parfum moe van worden
Toevoeging Viva Angel3 op 08-12-2010 10:58u; belangrijk!
Aanvullende regels/ afspraken
* Alle off-topic posts, persoonlijke aanvallen, verwijzingen naar zaken die spelen búiten het forum, etc. worden beschouwd als provocatie en een schending van de forumregels en worden direct opgevolgd door een ban conform banbeleid.
Let op: het banbeleid is gewijzigd. De eerste ban is 24 uur, de tweede 48 en de derde is permanent.
*Let wel: het off-topic reageren op off-topic berichten (dus: je laten provoceren) is eveneens off-topic en wordt op dezelfde wijze bestraft.
* Posts die tegen deze regels en/of de gewone forumregels ingaan, kunnen worden getoverstaft waarnaar gepaste actie zal worden ondernomen.
* Het posten vanachter een proxyserver leidt tot directe permanente blokkade, waarover niet wordt gemaild.
* In dit topic is iedereen welkom. Het uitsluiten van mensen wordt niet getolereerd.
* Een 'welke geur draag jij vandaag' topic is toegestaan, onder exact dezelfde regels. Meerdere algemene parfumtopics zijn niet toegestaan.
Het is prima dat jullie over parfum posten. Parfum is leuk en (veelal) lekker en daarom een prima onderwerp om lekker over te schrijven. Wat niet zo prima is, is dat oude vetes blijkbaar nog steeds onderhuids doorspelen. Het maakt me niet uit wáár jullie dat uitvechten, maar op het Viva forum wordt het uitvechten daarvan niet getolereerd.
Voor de nieuwe parfumschrijvers:
Ik kan me voorstellen dat deze openingspost jullie afschrikt. Laat je er niet door weerhouden om lekker over geuren te schrijven. Degenen die langer meeschrijven, weten waar deze regels vandaan komen.
vrijdag 14 januari 2011 12:09
Vandaag eerst gerend in Sun v Jil Sander en later gekozen voor n half proefje Tea for Two v Artisan Parfumeur. Kinderthee met melk en suiker en biscuitjes
(Ben benieuwd naar de Jeux de peau of hoe die heet v Serge Lutens! Beboterde toast vind ik iig verrukkelijk ruiken Verwacht in maart of daaromtrent?)
(Ben benieuwd naar de Jeux de peau of hoe die heet v Serge Lutens! Beboterde toast vind ik iig verrukkelijk ruiken Verwacht in maart of daaromtrent?)
vrijdag 14 januari 2011 13:58
Ik heb een cadeaubon gekregen van een parfumerie en wil daarmee een nieuw parfum kopen. Aangezien hier veel pafumkenners te vinden zijn vraag ik om tips.
De geurtjes die ik al heb: Lancome Hypnose (inmiddels de 4e fles al geloof ik, heerlijke geur) Chanel Mademoiselle, D&G the One, Kenzo flower. Verder nog enkele goedkopere geurtjes.
Hypnose en Mademoiselle zijn absoluut favoriet.
Ik hou niet van te fris en fruitig maar heb liever een "zwaarder" intens parfum. Jullie een aanrader?
De geurtjes die ik al heb: Lancome Hypnose (inmiddels de 4e fles al geloof ik, heerlijke geur) Chanel Mademoiselle, D&G the One, Kenzo flower. Verder nog enkele goedkopere geurtjes.
Hypnose en Mademoiselle zijn absoluut favoriet.
Ik hou niet van te fris en fruitig maar heb liever een "zwaarder" intens parfum. Jullie een aanrader?
vrijdag 14 januari 2011 15:00
Vandaag in J adore L absolu, beter dan de eerste versie.
Tijger Tea for Two vind ik heerlijk maar die geur van Serge is ook niet mis . Lijkt me geweldig al lijkt Bois Farine ook op toast vind ik.
Blusher of Hypnotic van Dior of Miss Dior Cherie, Hermes 24 Fauburg of een andere Hermes zoals Caleche of een heerlijke orientaalse geur. Chanel nr 5 of nr 19 , Cahmir van Chopard of Wish van Chopard of ook Alien van Mugler of Angel of de echte Coco en La Prairie Gold is ook een mooie warme geur en zwoel maar de lijst van Kiekie sluit ik me ook bij aan.
Tijger Tea for Two vind ik heerlijk maar die geur van Serge is ook niet mis . Lijkt me geweldig al lijkt Bois Farine ook op toast vind ik.
Blusher of Hypnotic van Dior of Miss Dior Cherie, Hermes 24 Fauburg of een andere Hermes zoals Caleche of een heerlijke orientaalse geur. Chanel nr 5 of nr 19 , Cahmir van Chopard of Wish van Chopard of ook Alien van Mugler of Angel of de echte Coco en La Prairie Gold is ook een mooie warme geur en zwoel maar de lijst van Kiekie sluit ik me ook bij aan.
vrijdag 14 januari 2011 15:49
blusher misschien n andere v Kenzo, Amour of Indian Holi, of eentje van Annayake, of Sensuous/Sensuous Noir, of een van die Merveilles serie v Hermes? Happy hunting!
Smelly Bois Farine is bij mij zo licht, en ook nog ns in no time vervlogen, jammer is dat toch. Lees dat wel vaker, dat veel geuren van dat parfumhuis niet zo sterk zijn in uren geurplezier geven.
Bijspuiten oke, maar elk half uur ofzo, dat wordt mij te gek.
Vreemd genoeg las ik dezelfde klacht over Molecule, nou als er 1 geur is die zich als n pitbull in mn sjaal heeft vastgebeten is het die wel! Hm ik moet daar wel even bij vermelden dat ik die tester bij Skins wel kwistig heb gebruikt
Smelly Bois Farine is bij mij zo licht, en ook nog ns in no time vervlogen, jammer is dat toch. Lees dat wel vaker, dat veel geuren van dat parfumhuis niet zo sterk zijn in uren geurplezier geven.
Bijspuiten oke, maar elk half uur ofzo, dat wordt mij te gek.
Vreemd genoeg las ik dezelfde klacht over Molecule, nou als er 1 geur is die zich als n pitbull in mn sjaal heeft vastgebeten is het die wel! Hm ik moet daar wel even bij vermelden dat ik die tester bij Skins wel kwistig heb gebruikt
vrijdag 14 januari 2011 15:50
Smelly van jouw lijstje ken ik alleen Chanel nr 5 (niet mijn ding) Wish van Chopard (redelijk, zou hem niet kopen) en Alien van Mugler. Deze laaste heb ik vorige week toevallig in een winkel opgespoten en vond hem erg lekker.
Heb een jaar of drie geleden een tester gehad van Palazzo van Fendi. Kent iemand die geur hier? Ik vond hem erg lekker, maar ook zeer intens. Echt een geur voor speciale gelegenheden. Hij is niet meer in de winkel verkrijgbaar, wel op internet maar hij is erg aan de prijs... (lees: een rib uit mijn studentenlijfje)
Heb een jaar of drie geleden een tester gehad van Palazzo van Fendi. Kent iemand die geur hier? Ik vond hem erg lekker, maar ook zeer intens. Echt een geur voor speciale gelegenheden. Hij is niet meer in de winkel verkrijgbaar, wel op internet maar hij is erg aan de prijs... (lees: een rib uit mijn studentenlijfje)
maandag 17 januari 2011 21:17
Gisteren was ik in Barry Lyndon . Zalige romige warme geur met vanille en snufje leer en vandaag was ik in de prachtige bloemige geur die net even anders is dan alle andere bloemengeuren . In deze ruik je de jasmijn goed maar niet overheersend. Prachtig.
O,ja Hanbury en allebei van Maria Candida Gentile.
Dit waren de laatste twee die ik nog graag wilde om de serie compleet te maken.
Ik vind ze echt alle zes verschillend en allemaal prachtig.
Heeft rib uit mijn lijf gekost maar dan heb je ook wel wat !
Tijger Myrrhe Ardente vind ik heerlijk.
O,ja Hanbury en allebei van Maria Candida Gentile.
Dit waren de laatste twee die ik nog graag wilde om de serie compleet te maken.
Ik vind ze echt alle zes verschillend en allemaal prachtig.
Heeft rib uit mijn lijf gekost maar dan heb je ook wel wat !
Tijger Myrrhe Ardente vind ik heerlijk.
woensdag 19 januari 2011 10:50
woensdag 19 januari 2011 11:09
Een patchouli geur (die van Le Labo was het geloof ik) zag ik eens omschreven als 'patchouli for non patch lovers'.
Nog meer tips om mijn beperkte patchoulihorizon te verbreden?
Patchouli leaves v Montale staat ook op de nog te ruiken lijst.
Vandaag in Encens Flamboyant.
Kga zo eens googelen naar geuren met champaca bloem en wierook, lijkt me heerlijk. Nag Champa maar dan anders. (Heb in Leiden Avignon geroken maar om echt naar het pure spul te ruiken, als n wandelend wierookstokje, kweenie, dat lijkt me snel gaan vervelen/irriteren ofzo.)
Nog meer tips om mijn beperkte patchoulihorizon te verbreden?
Patchouli leaves v Montale staat ook op de nog te ruiken lijst.
Vandaag in Encens Flamboyant.
Kga zo eens googelen naar geuren met champaca bloem en wierook, lijkt me heerlijk. Nag Champa maar dan anders. (Heb in Leiden Avignon geroken maar om echt naar het pure spul te ruiken, als n wandelend wierookstokje, kweenie, dat lijkt me snel gaan vervelen/irriteren ofzo.)
vrijdag 21 januari 2011 11:37
Vandaag een proefje Putain des Palaces van etat libre d'Orange gekozen. Deze had ik besteld bij Luckyscent. Het zijn wel innemiene proefjes, maar goed.
Heerlijke geur, echt waar. Bloemen, leer, beetje dirty, beetje poeder. Doet een beetje denken aan Cuir Mauresque. Benieuwd wat hij later op de dag doet.
Heerlijke geur, echt waar. Bloemen, leer, beetje dirty, beetje poeder. Doet een beetje denken aan Cuir Mauresque. Benieuwd wat hij later op de dag doet.
zaterdag 22 januari 2011 20:17
Tijger die stof zorgt inderdaad voor een soort gelukszalig gevoel . Feromonen zorgen hiervoor en als je hem ophebt werkt het ook op je omgeving heel apart. Ik heb altijd massa s mensen om me heen die komen vragen wat ik voor heerlijks opheb.
Escentric nr 1 moet je ook echt proberen en vaak doe ik eerst Escentric 1 op met daaroverheen Molecule 1 en dan kan het feest helemaal niet meer stuk.
Escentric is een beetje wierokerig en thee achtig maar niet zoet. heerljk!!!!
Escentric nr 1 moet je ook echt proberen en vaak doe ik eerst Escentric 1 op met daaroverheen Molecule 1 en dan kan het feest helemaal niet meer stuk.
Escentric is een beetje wierokerig en thee achtig maar niet zoet. heerljk!!!!
zaterdag 22 januari 2011 23:43
quote:tijgermeisje schreef op 22 januari 2011 @ 18:53:
Molecule is verslavend! Volgens mij kun je van iso e super serieus high worden Ik heb vandaag een proefje van Molecule (de basis) bij Skins gehaald. Is dat wat jullie bedoelen of meng je het nog met een andere geur ? Ik heb ook vandaag de geur van Martin Margiela geroken. Apart wel, toch echt wel anders dan de standaardmeuk. Maar voor mij is 'ie het niet. Heb ook nog "No perfume" van Juliet has a gun geroken. Volgens de verkoopster bij Skins te vergelijken met Molecule 1 en 2 samen. Vond hem lekker, maar licht.
Molecule is verslavend! Volgens mij kun je van iso e super serieus high worden Ik heb vandaag een proefje van Molecule (de basis) bij Skins gehaald. Is dat wat jullie bedoelen of meng je het nog met een andere geur ? Ik heb ook vandaag de geur van Martin Margiela geroken. Apart wel, toch echt wel anders dan de standaardmeuk. Maar voor mij is 'ie het niet. Heb ook nog "No perfume" van Juliet has a gun geroken. Volgens de verkoopster bij Skins te vergelijken met Molecule 1 en 2 samen. Vond hem lekker, maar licht.
zondag 23 januari 2011 10:32
hoi zoefie, de 1e X dat ik Molecule in n winkel rook vertelde de verkoopster dat het idd n geur is om te combineren, zij vergeleek het met n zijden sjaaltje: je hebt n outfit aan (n parfum) en die maak je af met n accessoire, bijv. n zijden sjaaltje (en dat is dan Molecule)
Ik heb m nog niet op die manier gebruikt, vind de geur 'solo' juist ontzettend lekker.
M.Margiela vond ik niet uitgesproken genoeg, meer n reukwater dan parfum. Vast wel fijn in lente en zomer.
Not a perfume kan ik me niet voor de geest halen, heeft blijkbaar niet zo'n indruk gemaakt.
Vandaag dus weer in Molecule, (01 voor de volledigheid, ik haal ze zo gauw door mekaar, met die namen die zo op elkaar lijken)
Ah Smelly escentric thee en wierook... Ik wil het niet horen! Zo kom ik nooit aan mn Elixir Black Tourmaline MB03 Let me play the lion toe!
De gerookte thee van Cartiers Treizieme heure spookt ook regelmatig door mn hoofd, maar met die prijs zet ik m er ook gauw weer uit.
Ik heb m nog niet op die manier gebruikt, vind de geur 'solo' juist ontzettend lekker.
M.Margiela vond ik niet uitgesproken genoeg, meer n reukwater dan parfum. Vast wel fijn in lente en zomer.
Not a perfume kan ik me niet voor de geest halen, heeft blijkbaar niet zo'n indruk gemaakt.
Vandaag dus weer in Molecule, (01 voor de volledigheid, ik haal ze zo gauw door mekaar, met die namen die zo op elkaar lijken)
Ah Smelly escentric thee en wierook... Ik wil het niet horen! Zo kom ik nooit aan mn Elixir Black Tourmaline MB03 Let me play the lion toe!
De gerookte thee van Cartiers Treizieme heure spookt ook regelmatig door mn hoofd, maar met die prijs zet ik m er ook gauw weer uit.