(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)
woensdag 8 december 2010 09:16
bij deze nog een keer: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!
Je kan je geur van de dag ook hier plaatsen:
Welke geur draag jij vandaag?
Als je meer over een bepaalde geur wil weten:
www.fragrantica.com
www.osmoz.com
www.perfumeintelligence.co.uk
Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)
www.makeupalley.com
www.perfumeoflife.org
www.basenotes.net
www.beautyboard.de
www.beautyjunkies.de
En voor wie er ook nog meer over wil lezen:
een pagina vol met links naar blogs
http://thedrydown.com
Nederlandstalig:
http://geurengoeroe.web-log.nl/
http://hetparfum.blogspot.com/
Je zou er bijna parfum moe van worden
Toevoeging Viva Angel3 op 08-12-2010 10:58u; belangrijk!
Aanvullende regels/ afspraken
* Alle off-topic posts, persoonlijke aanvallen, verwijzingen naar zaken die spelen búiten het forum, etc. worden beschouwd als provocatie en een schending van de forumregels en worden direct opgevolgd door een ban conform banbeleid.
Let op: het banbeleid is gewijzigd. De eerste ban is 24 uur, de tweede 48 en de derde is permanent.
*Let wel: het off-topic reageren op off-topic berichten (dus: je laten provoceren) is eveneens off-topic en wordt op dezelfde wijze bestraft.
* Posts die tegen deze regels en/of de gewone forumregels ingaan, kunnen worden getoverstaft waarnaar gepaste actie zal worden ondernomen.
* Het posten vanachter een proxyserver leidt tot directe permanente blokkade, waarover niet wordt gemaild.
* In dit topic is iedereen welkom. Het uitsluiten van mensen wordt niet getolereerd.
* Een 'welke geur draag jij vandaag' topic is toegestaan, onder exact dezelfde regels. Meerdere algemene parfumtopics zijn niet toegestaan.
Het is prima dat jullie over parfum posten. Parfum is leuk en (veelal) lekker en daarom een prima onderwerp om lekker over te schrijven. Wat niet zo prima is, is dat oude vetes blijkbaar nog steeds onderhuids doorspelen. Het maakt me niet uit wáár jullie dat uitvechten, maar op het Viva forum wordt het uitvechten daarvan niet getolereerd.
Voor de nieuwe parfumschrijvers:
Ik kan me voorstellen dat deze openingspost jullie afschrikt. Laat je er niet door weerhouden om lekker over geuren te schrijven. Degenen die langer meeschrijven, weten waar deze regels vandaan komen.
Je kan je geur van de dag ook hier plaatsen:
Welke geur draag jij vandaag?
Als je meer over een bepaalde geur wil weten:
www.fragrantica.com
www.osmoz.com
www.perfumeintelligence.co.uk
Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)
www.makeupalley.com
www.perfumeoflife.org
www.basenotes.net
www.beautyboard.de
www.beautyjunkies.de
En voor wie er ook nog meer over wil lezen:
een pagina vol met links naar blogs
http://thedrydown.com
Nederlandstalig:
http://geurengoeroe.web-log.nl/
http://hetparfum.blogspot.com/
Je zou er bijna parfum moe van worden
Toevoeging Viva Angel3 op 08-12-2010 10:58u; belangrijk!
Aanvullende regels/ afspraken
* Alle off-topic posts, persoonlijke aanvallen, verwijzingen naar zaken die spelen búiten het forum, etc. worden beschouwd als provocatie en een schending van de forumregels en worden direct opgevolgd door een ban conform banbeleid.
Let op: het banbeleid is gewijzigd. De eerste ban is 24 uur, de tweede 48 en de derde is permanent.
*Let wel: het off-topic reageren op off-topic berichten (dus: je laten provoceren) is eveneens off-topic en wordt op dezelfde wijze bestraft.
* Posts die tegen deze regels en/of de gewone forumregels ingaan, kunnen worden getoverstaft waarnaar gepaste actie zal worden ondernomen.
* Het posten vanachter een proxyserver leidt tot directe permanente blokkade, waarover niet wordt gemaild.
* In dit topic is iedereen welkom. Het uitsluiten van mensen wordt niet getolereerd.
* Een 'welke geur draag jij vandaag' topic is toegestaan, onder exact dezelfde regels. Meerdere algemene parfumtopics zijn niet toegestaan.
Het is prima dat jullie over parfum posten. Parfum is leuk en (veelal) lekker en daarom een prima onderwerp om lekker over te schrijven. Wat niet zo prima is, is dat oude vetes blijkbaar nog steeds onderhuids doorspelen. Het maakt me niet uit wáár jullie dat uitvechten, maar op het Viva forum wordt het uitvechten daarvan niet getolereerd.
Voor de nieuwe parfumschrijvers:
Ik kan me voorstellen dat deze openingspost jullie afschrikt. Laat je er niet door weerhouden om lekker over geuren te schrijven. Degenen die langer meeschrijven, weten waar deze regels vandaan komen.
dinsdag 25 januari 2011 00:20
zoefie van de escentric heb ik geen herinnering meer, ik zou het je dus niet kunnen zeggen waar het verschil m in zit. Molecule 01 raakte me iig duidelijk in mn hebberigheid
Kep nu wel wat spijt dat ik niet nog even heb doorgespaard voor de grote fles. De 30 ml refill (das n gewoon flesje maar dan zonder dop) gaat nl. erg hard...
Kep nu wel wat spijt dat ik niet nog even heb doorgespaard voor de grote fles. De 30 ml refill (das n gewoon flesje maar dan zonder dop) gaat nl. erg hard...
dinsdag 25 januari 2011 10:36
donderdag 27 januari 2011 10:55
Het kan verkeren met geurvoorkeuren, met name als ik n geur vaak draag ervaar ik m vanzelf als wat 'gewoner', niet perse minder lekker, maar wel minder 'wauw, supergeur!'
Vandaag grabbelen in de proefjeszak dag: Scent intense v Costume National. Denk dat ik de 21 v CN lekkerder vind. Deze SI heeft toch best wat bloemigs frissigs, de andere is n warmer houtiger.
Hebben jullie trouwens naast Intense Tiare v Montale nog n tip voor iemand die zoekt naar het parfum equivalent vd Tiare Monoi bodymilk van De Traay?
Monoi zou een traditionele geur uit Tahiti zijn, verkregen door (tiare) bloemen te marineren in kokosolie.
Ik dacht ook aan n Ormonde Jayne, Frangipani oid?
Enne, nog maar anderhalve week he! Kep voorpret!
Vandaag grabbelen in de proefjeszak dag: Scent intense v Costume National. Denk dat ik de 21 v CN lekkerder vind. Deze SI heeft toch best wat bloemigs frissigs, de andere is n warmer houtiger.
Hebben jullie trouwens naast Intense Tiare v Montale nog n tip voor iemand die zoekt naar het parfum equivalent vd Tiare Monoi bodymilk van De Traay?
Monoi zou een traditionele geur uit Tahiti zijn, verkregen door (tiare) bloemen te marineren in kokosolie.
Ik dacht ook aan n Ormonde Jayne, Frangipani oid?
Enne, nog maar anderhalve week he! Kep voorpret!
zondag 30 januari 2011 17:36
Allure van Chanel (proefje) vandaag. Wel lekker, maar ik ben er niet kapot van. Ik vind hem een beetje tammig, een bosje bloemen en een slappe handdruk van iemand die met je beste vriendin naar je feestje is gekomen, maar die jou niet kent.
Ik ga toch maar voor Coco denk ik.
Tijger, een tip heb ik niet voor je, ben er zelf ook wel benieuwd naar. Intense Tiare vind ik erg lekker en die gaat er dit jaar wel komen. Misschien dat een geur van Comptoir Sud Pacifique in de buurt komt? Die kun je eerdaags gaan testen (ik tel ook af).
Ik ga toch maar voor Coco denk ik.
Tijger, een tip heb ik niet voor je, ben er zelf ook wel benieuwd naar. Intense Tiare vind ik erg lekker en die gaat er dit jaar wel komen. Misschien dat een geur van Comptoir Sud Pacifique in de buurt komt? Die kun je eerdaags gaan testen (ik tel ook af).
maandag 31 januari 2011 20:05
woensdag 2 februari 2011 11:11
Vandaag Obsession van Calvin Klein. Verder heb ik me vanmorgen ingesmeerd met die chocolade bodylotion van Sephora en samen met deze geur een supercombinatie. Lijkt wel of het de geur versterkt. Ik heb ook al gemerkt dat chocolade en musk een goede combi is.
Dat wordt sparen voor een fles Musc Maori
Dat wordt sparen voor een fles Musc Maori