Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

08-12-2010 09:16 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze nog een keer: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!

Je kan je geur van de dag ook hier plaatsen:

Welke geur draag jij vandaag?

Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk

Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de

En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden

Toevoeging Viva Angel3 op 08-12-2010 10:58u; belangrijk!

Aanvullende regels/ afspraken

* Alle off-topic posts, persoonlijke aanvallen, verwijzingen naar zaken die spelen búiten het forum, etc. worden beschouwd als provocatie en een schending van de forumregels en worden direct opgevolgd door een ban conform banbeleid.

Let op: het banbeleid is gewijzigd. De eerste ban is 24 uur, de tweede 48 en de derde is permanent.

*Let wel: het off-topic reageren op off-topic berichten (dus: je laten provoceren) is eveneens off-topic en wordt op dezelfde wijze bestraft.

* Posts die tegen deze regels en/of de gewone forumregels ingaan, kunnen worden getoverstaft waarnaar gepaste actie zal worden ondernomen.

* Het posten vanachter een proxyserver leidt tot directe permanente blokkade, waarover niet wordt gemaild.

* In dit topic is iedereen welkom. Het uitsluiten van mensen wordt niet getolereerd.

* Een 'welke geur draag jij vandaag' topic is toegestaan, onder exact dezelfde regels. Meerdere algemene parfumtopics zijn niet toegestaan.

Het is prima dat jullie over parfum posten. Parfum is leuk en (veelal) lekker en daarom een prima onderwerp om lekker over te schrijven. Wat niet zo prima is, is dat oude vetes blijkbaar nog steeds onderhuids doorspelen. Het maakt me niet uit wáár jullie dat uitvechten, maar op het Viva forum wordt het uitvechten daarvan niet getolereerd.

Voor de nieuwe parfumschrijvers:

Ik kan me voorstellen dat deze openingspost jullie afschrikt. Laat je er niet door weerhouden om lekker over geuren te schrijven. Degenen die langer meeschrijven, weten waar deze regels vandaan komen.
Voor ik naar bed ga doe ik steevast n beetje L Air de Rien op, nu wilde ik die vandaag opdoen maar ivm bed+slaapassociatie niet gedaan. Ik heb toch niet mn favo geur verpest voor overdag gebruik met mn avondritueel...? :/
toch nog een vraagje Tijgermeisje: ken je ook de Escentric 01 ? Welke vind je lekkerder, molecule of escentric ?
zoefie van de escentric heb ik geen herinnering meer, ik zou het je dus niet kunnen zeggen waar het verschil m in zit. Molecule 01 raakte me iig duidelijk in mn hebberigheid

Kep nu wel wat spijt dat ik niet nog even heb doorgespaard voor de grote fles. De 30 ml refill (das n gewoon flesje maar dan zonder dop) gaat nl. erg hard...
Vandaag in L Air de Rien.

Dan maar slaperig!

Gisteren wat Imperial Opoponax opgehad, vond het geen comfort scent maar wat weeig zoet, beetje 'bedwelmend'. (Is dat trouwens wat men 'cloying' noemt?)
Hi Zoefie,ik geef de voorkeur aan de Escentric,deze geur ruik je zelf ook de hele dag en ik begreep dat de Molecule vaak niet erg waarneembaar is voor de drager zelf,maar de mensen om je heen ruiken m wel goed.Maar ik wil zelf de hele dag er van genieten haha.Heb hem vandaag zelf op,heerlijk!
Klopt Kiekie, ik ruik zelf helemaal niets van de Molecule, maar mijn dochter kan als ze de deur open doet al ruiken of ik thuis ben :-) Misschien is de Escentric ook wat vrouwelijker ?
Ik ruik m gelukkig zelf ook goed. Tenminste, als ik op kleding spray. Dan blijft ie lang hangen, op huid lijkt t veel minder te geuren.
Vandaag was het overdag Ballade Verte en nu Molecule 01.
Vandaag was ik in Chia, lekker zoet. Tijger, Imp.Opoponax vond ik een paar jaar geleden geweldig, maar nu niet meer zo...
Het kan verkeren met geurvoorkeuren, met name als ik n geur vaak draag ervaar ik m vanzelf als wat 'gewoner', niet perse minder lekker, maar wel minder 'wauw, supergeur!'

Vandaag grabbelen in de proefjeszak dag: Scent intense v Costume National. Denk dat ik de 21 v CN lekkerder vind. Deze SI heeft toch best wat bloemigs frissigs, de andere is n warmer houtiger.

Hebben jullie trouwens naast Intense Tiare v Montale nog n tip voor iemand die zoekt naar het parfum equivalent vd Tiare Monoi bodymilk van De Traay?

Monoi zou een traditionele geur uit Tahiti zijn, verkregen door (tiare) bloemen te marineren in kokosolie.

Ik dacht ook aan n Ormonde Jayne, Frangipani oid?

Enne, nog maar anderhalve week he! Kep voorpret!
Vandaag wil ik walmen, dus het is de laatste helft uit mn proefje Jubilation geworden. Moet nog steeds de mannenvariant ruiken, toch maar eens bij Martens binnenstappen. Als ik durf
Vandaag Ambre Sultan.
Iris Ganache vandaag, mooie geur met perfecte naam.

Heerlijk, ook zo lekker op een wollen trui op een koude winterdag...
Allure van Chanel (proefje) vandaag. Wel lekker, maar ik ben er niet kapot van. Ik vind hem een beetje tammig, een bosje bloemen en een slappe handdruk van iemand die met je beste vriendin naar je feestje is gekomen, maar die jou niet kent.

Ik ga toch maar voor Coco denk ik.

Tijger, een tip heb ik niet voor je, ben er zelf ook wel benieuwd naar. Intense Tiare vind ik erg lekker en die gaat er dit jaar wel komen. Misschien dat een geur van Comptoir Sud Pacifique in de buurt komt? Die kun je eerdaags gaan testen (ik tel ook af).
DS wat n leuke omschrijving met die slappe handdruk!

Vandaag 2 proefjes getest: John Galliano en Lumiere Noire. Vond ze allebei 'wel lekker maar ik ga ze niet missen als de proefjes leeg zijn'.

Nu in n fijne wolk Molecule 01
Kon ik maar heerlijk met jullie meepraten.

Ikzelf ruik al enige jaren totaal niks meer, als ik parfum koop moet ik vertrouwen op de verkoopster en maar hopen dat ik lekker ruik.
Aw je hebt anosmie? Dat was laatst bij het programma Je zal het maar hebben, lijkt me heel vreemd om echt helemaal nix te kunnen ruiken.

Vandaag was het Encens Flamboyant.

Gisteravond n beetje Cologne pour le soir getest. Ben benieuwd naar de Absolue.
Vandaag weer Molecule 01.
Vandaag Obsession van Calvin Klein. Verder heb ik me vanmorgen ingesmeerd met die chocolade bodylotion van Sephora en samen met deze geur een supercombinatie. Lijkt wel of het de geur versterkt. Ik heb ook al gemerkt dat chocolade en musk een goede combi is.

Dat wordt sparen voor een fles Musc Maori
huh sjaak waar komt dat ineens vandaan?

Vandaag in Ballade Verte.
En vandaag is het Dzing!
Vandaag in Opium. Het is niet meer de opium van vroeger helaas. Ergens in de verte ruik je nog wel het origineel gelukkig. Eigenlijk hadden ze dit beter een andere naam kunnen geven, maar goed ik draag hem nog steeds.
Oui oui aujourd'hui c'est Chergui
Experimentje, MKK met n vleugje Molecule 01, niet verkeerd!
Och die Jacques Boulanger toch, spam spam spam and ham.

Vandaag is het L Air de Rien, mmmmm...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven