Mode & Beauty alle pijlers

niets helpt!

06-11-2012 20:40 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik bijt m'n hele leven al nagels..heb al zo vaak geprobeerd er vanaf te komen, maar niets lukt. Heb byte gehad, handschoenen aan, nepnagels, pleisters op de vingers. Steeds gaat het een weekje goed, zelfs een paar weken, maar dan begin ik toch weer. Het is een zenuwtrekje, geen verveling. Wie heeft er een andere oplossing?
Wat mij heeft geholpen zijn gelnagels. Heb ze een jaar gehad en ze er vervolgens af laten groeien. Resultaat: gezonde, stevige nagels. Voor de gel vrat ik ze tot op het leven af, bloedende nagelriemen en veel velletjes. Door de gel kregen ze volledige rust en konden de nagels en het nagelbed herstellen. Natuurlijk was er af en toe wel bijtneiging, maar als je bedenkt wat het kost hou je daar heel snel mee op. Het opzetten kostte me 50 euro en daarna iedere 5 weken 25 euro. Zorg wel dat je een goede stylist hebt, een slechte helpt je verder van huis.
quote:mardjen schreef op 06 november 2012 @ 20:53:

Hier hetzelfde, nepnagels hielpen bij mij wel. Zodra mijn hagelslag waren heb ik ze eraf gehaald en binnen een week weer afgebeten nagels. Nu ga ik weer aan de acryl en ik houset dan voorlopigbij nep. Het is zo hard dat ik niet meteen gedachtelooskan bijten en dat helpt mij om het niet te doen.Sorry?
Doordat de vingers vaak nat worden bij het nagelbijten kan hierdoor exceem of andere schimmelinfecties aan de nagels ontstaan. Nagels kunnen op een gegeven moment ook in gaan groeien.
quote:Keetje_Stippel schreef op 06 november 2012 @ 21:31:

[...]

Sorry? Automatische vertaler??
Het moet gewoon lukken deze keer! Durf niet eens m'n handen te laten zien, omdat ik me ervoor schaam.. Wordt er gewoon onzeker van. Ik ga nu beginnen met stoppen! Je moet het inderdaad echt willen, anders kan het nooit!
Schamen is goed, echt waar!!

Een super motivatie om er nu echt vanaf te willen. Maak die afspraak bij de nagelstylist, zij kan je helpen. Juist door die schaamte ga jij ervoor zorgen dat jij binnen twee maanden met opgeheven hoofd en glas wijn kan vast houden!
quote:2Italy2 schreef op 06 november 2012 @ 21:37:

Schamen is goed, echt waar!!

Een super motivatie om er nu echt vanaf te willen. Maak die afspraak bij de nagelstylist, zij kan je helpen. Juist door die schaamte ga jij ervoor zorgen dat jij binnen twee maanden met opgeheven hoofd en glas wijn kan vast houden!Ja, met mooie rode nagellak! dat wil ik al zolang!!
Heb je een vriend die je kan inseinen bij het tv kijken? Niets is irritanter dan iemand die zegt...je zit weer op je nagels te kluiven.
2italy2 hou eens op, we zijn geen kleuters.
Nee?
quote:2Italy2 schreef op 06 november 2012 @ 21:38:

Heb je een vriend die je kan inseinen bij het tv kijken? Niets is irritanter dan iemand die zegt...je zit weer op je nagels te kluiven.Dat klopt inderdaad.
Ging ik ook niet van uit hoor...
quote:2Italy2 schreef op 06 november 2012 @ 21:41:

Nee?nee.
quote:2Italy2 schreef op 06 november 2012 @ 21:38:

Heb je een vriend die je kan inseinen bij het tv kijken? Niets is irritanter dan iemand die zegt...je zit weer op je nagels te kluiven.Helpt niks.
Nagelbijten is vies. Als iemand ervan wil is een steuntje in de rug altijd goed.
2italy2 nagelbijten is een impulscontrolestoornis, geen vervelende gewoonte.

http://www.zelfbeschadigi ... -picking-nagelbijten.html
quote:bammetjebamie schreef op 06 november 2012 @ 21:43:

[...]

Helpt niks.Jammer, die hard verslaafde ben ik bang?
quote:bammetjebamie schreef op 06 november 2012 @ 21:43:

[...]

Helpt niks.Het is wel heeeel irritant, daar heeft ze wel een punt.
quote:danivo schreef op 06 november 2012 @ 21:44:

2italy2 nagelbijten is een impulscontrolestoornis, geen vervelende gewoonte.

http://www.zelfbeschadigi ... -picking-nagelbijten.html

Kan...niet altijd.

Afgebeten nagels

Meestal is nagelbijten niet meer dan een vervelende gewoonte, maar het wordt ook wel gelinkt aan een obsessief-compulsieve ofwel dwangstoornis. Als je niet in staat bent het nagelbijten te stoppen, neem dan contact op met je dokter.
Kwestie van wishfull googelen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nagelbijten
Stoornis vind ik te gemakkelijk, daar kun je je als nagelbijter weer achter verschuilen en huilie doen als je er door wilskracht niet vanaf kunt komen.
Die van mij zien er over een paar weekjes al heeel anders uit! Hoop ik..
En zo is het!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven