Mode & Beauty alle pijlers

Nieuw kapsel.

13-02-2012 12:19 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil dus vandaag naar de kapper, zal de brainwash kapper worden.

Zit al tijden te denken aan een nieuw kapsel. Mijn haar valt nu net tot boven men borsten, redelijk lang dus ;) , De onderkant krult/ heeft slag. Ik heb nu bruin geverfd haar en mijn uitgroei is licht. Nu zit ik er aan te denken om mijn haar heel lichtbruin te laten verven.

Kan dat zelf niet want moet dan zelf ontkleuren en dat durf ik niet. Zit te veel roodpigment gebeuren in mijn haar dus dan laat ik het liever aan iemand anders over.

Al vind iedereen donkerder mooier bij mij staan, wil ik toch graag weer iets anders, vandaar.

Maar hoe kies je er een leuk kapsel bij, heb al een keer een rechte pony laten knippen maar dat viel niet goed en kwamen open gaten van. Als ik het korter laat knippen krijg ik meer krullen, dat lijkt me ook mooier, maar blijf het moeilijk om aan te geven hoe kort.

Iemand een idee wat een leuk kapsel kan zijn? Ik weet het zelf niet en wil toch eindelijk gaan. En iemand enig idee hoeveel zo iets kost bij brainwash, want je moet ontkleuren én verven én knippen. En weet niet waar ontkleuren dan onder valt..
Overigens vind ik krullen wel mooi, maar kan brainwash dat? En de kosten?

http://nl.dreamstime.com/gekrulde-blond ... 387368.jpg
Bel je toch gewoon even op. Of je gaat langs voor een advies. En dan denk je er even over en dan laat je 't doen?
Ik was 75 euro kwijt bij brainwash: ontkleuren (van zwart naar licht bruin, koper en blond), wassen, knippen, drogen, verven (drie verschillende kleuren), neem er wel je tijd voor want je zit er wel een uur of drie minimum.

Edit:

ontkleuren was 30 euro;

verven was 30 euro;

wassen, knippen, drogen was 15 euro.
ja dan is het inderdaad langs gaan beelicious, hoop maar dat het niet druk is want anders is het nogal lang wachten voor je advies hebt.

@Flutzel, oke, maar dat verven 3 kleuren werd dan gewoon verrekent als 1 keer verven ?

ja dat geloof ik ook wel haha
@ valerietje: ja, die drie kleuren worden geteld als 1 keer verven, dat is in België dus niet zo, daar kan je de prijs betalen van drie verven. Ooit mijn haar helemaal anders laten doen (geef geregeld carte blanche bij de kapper), kwam aan de kassa was 150 euro kwijt

Edit: hier tellen ze de gebruikte producten (haarversteviging, eventuele gel enz) ook bij in de prijs, dat is bij ons ook niet zo, heb een keer het bonnetje gevraagd zodat ik de details kon zien, nou sloeg achterover hoor.
Dan bel je ze toch even?
Oeiii frutzel :o

ja maar aan de telefoon weten ze al helemaal niet awt leuk bij je zou staan :p, en je moet daar toch altijd wachten tot je aan de beurt ben dus dan heeft bellen weinig zin
Nee, ik bedoel voor de kosten
Huh wat apart dat je voor 3 kleuren verf 1x betaald en voor verven en highlights dus apart want dat komt toch ongeveer op hetzelfde neer?

Ik wil binnenkort ook weer naar de kapper en ga misschien toch weer eens langs de brainwash, handig om te weten dan dat meerdere kleuren gewoon voor 1x verven wordt gerekend.
quote:valerietje05 schreef op 13 februari 2012 @ 12:35:

Oeiii frutzel :o

ja maar aan de telefoon weten ze al helemaal niet awt leuk bij je zou staan :p, en je moet daar toch altijd wachten tot je aan de beurt ben dus dan heeft bellen weinig zinAls je bij ons bij de brainwash binnen stapt, komt er binnen de vijf minuten iemand naar je toe om te vragen of ze je kunnen helpen. Dan kan je gerust vragen van hoe en wat ze in eerste instantie zouden doen en welke kleuren en dan kan je nog altijd zeggen dat je er even over na gaat denken hoor. Heb ik ook laatste keer gedaan, gewoon gezegd dat ik het totaal anders wou, maar er nog niet juist uit was wat ik wou, en toen hebben ze me gezegd wat ze eventueel zouden doen, en toen heb ik gewoon gezegd dat ik er even over ga nadenken. Geen probleem. Je moet wel iets of wat richting kunnen geven zodat ze weten welke richting ze uit moeten denken. Dus bv: je hebt een rond gezicht en je zou graag een kapsel hebben wat je gezicht smaller doet uitkomen, of je wilt bv een handig kapsel waar je niet moet gaan stylen en gellen en dergelijke, of niet korter dan ...
quote:closednote schreef op 13 februari 2012 @ 12:38:

Huh wat apart dat je voor 3 kleuren verf 1x betaald en voor verven en highlights dus apart want dat komt toch ongeveer op hetzelfde neer?

Ik wil binnenkort ook weer naar de kapper en ga misschien toch weer eens langs de brainwash, handig om te weten dan dat meerdere kleuren gewoon voor 1x verven wordt gerekend.

Ik had drie kleuren, uiteindelijk zag het eruit als met van die "plukjes".

De donkerste kleur was de basis en de rest waren plukjes. Gewoon onder dezelfde prijs. In België is dat niet.
Ga niet naar Brainwash!!

Je kunt nog beter een thuiskapper nemen, ongeveer zelfde prijs.

Bij brainwash willen ze binnen een bepaalde tijd met je klaar zijn, dus slaan ze soms wat dingen over.

Ik ben niet erg kritisch qua kapper, maar ik ga nooit meer naar Brainwash, echt niet!
quote:marthesyl schreef op 13 februari 2012 @ 12:52:

Ga niet naar Brainwash!!

Je kunt nog beter een thuiskapper nemen, ongeveer zelfde prijs.

Bij brainwash willen ze binnen een bepaalde tijd met je klaar zijn, dus slaan ze soms wat dingen over.

Ik ben niet erg kritisch qua kapper, maar ik ga nooit meer naar Brainwash, echt niet!En dat gebeurt bij elke brainwash?
Dat weet ik natuurlijk niet zeker, maar ik heb het 2x geprobeerd, en ook nog voor m'n zoontje geweest een keer, en steeds was ik ontevreden. Te gehaast, te slordig.

Het concept is overal gelijk en er staan niet per se vaste medewerkers in de zaak, dus ik vermoed wel dat het overal is.
Ik heb sinds kort een hele andere kapsel. Ik had al op internet gezocht en daarmee naar mijn kapsalon gegaan. Ik krijg altijd goed advies van mijn kapper. Ik zou zeggen, zoek een dure kapsalon met goede medewerkers. Ik heb goede ervaring met Hizi Hair
mja heeft niet elke kapper zijn slechte dingen. Niet iedereen kan over elke kapper tevreden zijn natuurlijk.
Goed advies zou ik ook wel willen hebben, tot nu toe krijg ik niet meer te horen dan laagjes, of wat korter knippen.

En dat zijn dan wel de goedkopere kappers die dat zeiden..
quote:valerietje05 schreef op 13 februari 2012 @ 13:03:

[...]

En dat gebeurt bij elke brainwash?Bij mijn brainwash gebeurd dat niet. Druk of niet druk hier doen ze alles zoals het hoort en netjes. Ben nog nooit ontevreden geweest hier en laatste keer dat ik daar zat was ongeveer 3-4 uur.
Zeker als je echt een nieuw kapsel wil, is het belangrijk om naar een goede kapper te gaan. Deze kan idd goed advies geven en ziet gewoon sneller in wat je wil en wat er kan met jouw haar.

Daarna kun je evt best naar goedkopere kappers gaan, maar die hoeven dan alleen te 'onderhouden' wat je al hebt.
quote:marthesyl schreef op 13 februari 2012 @ 13:12:

Dat weet ik natuurlijk niet zeker, maar ik heb het 2x geprobeerd, en ook nog voor m'n zoontje geweest een keer, en steeds was ik ontevreden. Te gehaast, te slordig.

Het concept is overal gelijk en er staan niet per se vaste medewerkers in de zaak, dus ik vermoed wel dat het overal is.Dat klopt idd, het personeel is niet bepaald vast. Het laatste jaar heb ik vier "personeelswissels" meegemaakt. Dat is wel een beetje onhandig soms, maar heb er nog altijd niet over te klagen.
quote:valerietje05 schreef op 13 februari 2012 @ 13:24:

mja heeft niet elke kapper zijn slechte dingen. Niet iedereen kan over elke kapper tevreden zijn natuurlijk.

Natuurlijk. Maar ik wil niks ingewikkelds (lang haar in laagjes, hoeveel kun je eraan verpesten)?

Ik kan me voorstellen dat jouw nieuwe coupe niet per se standaard is, dus kan ik me ook voorstellen dat je dat wel ff goed wilt laten doen. Het is toch een beetje spannend, toch?
quote:flutzel schreef op 13 februari 2012 @ 13:29:

[...]

Bij mijn brainwash gebeurd dat niet. Druk of niet druk hier doen ze alles zoals het hoort en netjes. Ben nog nooit ontevreden geweest hier en laatste keer dat ik daar zat was ongeveer 3-4 uur.Dat is inderdaad wel wat anders! Ik sta binnen 20 minuten weer buiten, terwijl andere kappers bijna een uur bezig zijn (ik heb geen rare coupe maar gewoon véél haar).
Ga inderdaad naar een goede kapper en laat je gewoon adviseren. Je kan ook gewoon bij een paar kappers om advies vragen. Tenslotte hoef je niet gelijk te beslissen. Wees duidelijk in wat je wel en niet wilt en hoeveel je uit wilt geven. Vraag ook even hoeveel onderhoud je kapsel vergt en hoe je het thuis kan stylen. Ikzelf ben nooit zo'n fan van ketens en ga liever naar een onafhankelijke kapper.
ja maar ik weet echt niet wanneer een kapper nou goed is. dat is het punt :P

wanneer weet je zo iets..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven