Nieuwe broek STINKT!

donderdag 2 februari 2017 om 13:35
Ik heb een nieuwe broek gekocht, zwart skinny stretch. In de winkel viel het me niet zo op, maar na een avondje gedragen te hebben wel: hij stinkt enorm! Dus gewassen, samen met andere kleding, en nu stinkt dat ook! Nog 2 keer gewassen, azijn erbij, maar alles blijft stinken. Ook mijn kleren die zijn meegewassen! Een muf, zurig luchtje.
En na het dragen stonken mijn benen ook, onder de douche geweest, goed gewassen, maar het bleef meuren.
Iemand die dit herkent? Terugbrengen naar de winkel?
En na het dragen stonken mijn benen ook, onder de douche geweest, goed gewassen, maar het bleef meuren.
Iemand die dit herkent? Terugbrengen naar de winkel?

donderdag 2 februari 2017 om 13:45
Ja zeer herkenbaar. Broeken van G-star, Zara en laatst een van de Costes ook.
Het ruikt een beetje naar.. Tja.. Hoe het in Marokko en Tunesie rook toen ik daar was. Kan het moeilijk omschrijven.
Ik heb het nagevraagd in de winkel, en het schijnt een ander soort verf te zijn dat ze gebruiken om broeken te kleuren.
Mijn vriend was het ook al opgevallen, de stank is echt verschrikkelijk.
Het wordt na flink wat wassen wel minder, maar helemaal weg is het nooit gegaan.
Het ruikt een beetje naar.. Tja.. Hoe het in Marokko en Tunesie rook toen ik daar was. Kan het moeilijk omschrijven.
Ik heb het nagevraagd in de winkel, en het schijnt een ander soort verf te zijn dat ze gebruiken om broeken te kleuren.
Mijn vriend was het ook al opgevallen, de stank is echt verschrikkelijk.
Het wordt na flink wat wassen wel minder, maar helemaal weg is het nooit gegaan.

donderdag 2 februari 2017 om 14:07
quote:clemance schreef op 02 februari 2017 @ 13:53:
Dat kan toch niet gezond zijn, zo'n chemisch goedje op je huid dragen
En jij denkt dat de verf die je niet ruikt niet chemisch is?
Spijkerbroeken worden echt niet meer met plantenextract gekleurd, en ik denk dat meekrap ook niet meer op grote schaal verbouwd wordt
Dat kan toch niet gezond zijn, zo'n chemisch goedje op je huid dragen
En jij denkt dat de verf die je niet ruikt niet chemisch is?
Spijkerbroeken worden echt niet meer met plantenextract gekleurd, en ik denk dat meekrap ook niet meer op grote schaal verbouwd wordt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

donderdag 2 februari 2017 om 14:33
quote:clemance schreef op 02 februari 2017 @ 14:12:
[...]
Misschien dat het dan iets minder confronterend is En andere kleding stinkt niet zo.
Zou in de azijn leggen helpen? Hoeveel delen water / azijn?Ja en wat niet weet wat niet deert. Gewoon een flinke scheut, misschien helpt het ook al als je azijn in het wasverzachterbakje doet
[...]
Misschien dat het dan iets minder confronterend is En andere kleding stinkt niet zo.
Zou in de azijn leggen helpen? Hoeveel delen water / azijn?Ja en wat niet weet wat niet deert. Gewoon een flinke scheut, misschien helpt het ook al als je azijn in het wasverzachterbakje doet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

vrijdag 3 februari 2017 om 10:41
Probeer eens een wasbeurt met voorwas met poeder, hoofdwas met poeder en minimaal 3 eetlepels nare geuren weg van hg zit in een pot! en dan achteraf ook een extra spoel beurt/intensief spoelen en dan geen wasverzachter dit helpt bij mij , ik was alle nieuwe kleding zo voor het dragen niet alleen zwart er zit altijd stijfsel en chemische troep in nieuwe kleding.

vrijdag 3 februari 2017 om 13:35
quote:Pocahandtas schreef op 03 februari 2017 @ 10:41:
Probeer eens een wasbeurt met voorwas met poeder, hoofdwas met poeder en minimaal 3 eetlepels nare geuren weg van hg zit in een pot! en dan achteraf ook een extra spoel beurt/intensief spoelen en dan geen wasverzachter dit helpt bij mij , ik was alle nieuwe kleding zo voor het dragen niet alleen zwart er zit altijd stijfsel en chemische troep in nieuwe kleding.Een hele toer! Maar het proberen waard. Bedankt voor de uitgebreide beschrijving.
Probeer eens een wasbeurt met voorwas met poeder, hoofdwas met poeder en minimaal 3 eetlepels nare geuren weg van hg zit in een pot! en dan achteraf ook een extra spoel beurt/intensief spoelen en dan geen wasverzachter dit helpt bij mij , ik was alle nieuwe kleding zo voor het dragen niet alleen zwart er zit altijd stijfsel en chemische troep in nieuwe kleding.Een hele toer! Maar het proberen waard. Bedankt voor de uitgebreide beschrijving.