Mode & Beauty alle pijlers

Nieuwe broek STINKT!

02-02-2017 13:35 31 berichten
Ik heb een nieuwe broek gekocht, zwart skinny stretch. In de winkel viel het me niet zo op, maar na een avondje gedragen te hebben wel: hij stinkt enorm! Dus gewassen, samen met andere kleding, en nu stinkt dat ook! Nog 2 keer gewassen, azijn erbij, maar alles blijft stinken. Ook mijn kleren die zijn meegewassen! Een muf, zurig luchtje.

En na het dragen stonken mijn benen ook, onder de douche geweest, goed gewassen, maar het bleef meuren.

Iemand die dit herkent? Terugbrengen naar de winkel?
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt een nacht in de azijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ja zeer herkenbaar. Broeken van G-star, Zara en laatst een van de Costes ook.

Het ruikt een beetje naar.. Tja.. Hoe het in Marokko en Tunesie rook toen ik daar was. Kan het moeilijk omschrijven.

Ik heb het nagevraagd in de winkel, en het schijnt een ander soort verf te zijn dat ze gebruiken om broeken te kleuren.

Mijn vriend was het ook al opgevallen, de stank is echt verschrikkelijk.

Het wordt na flink wat wassen wel minder, maar helemaal weg is het nooit gegaan.
Veel zwarte broeken ruiken zo. Het komt door de verf. Het wordt met veel wassen wel minder, maar het gaat nooit echt helemaal weg.
She needed a hero. So that's what she became.
Zal wel door het verfbadje komen. Hier ook een zwarte broek en als ik die gewassen heb en te drogen hang in het washok dan hangt daar zeker een hele dag die vieze "manege + zweet sokken " lucht
Chemisch luchtje is het. Inderdaad bij zwarte broeken. Laatst een broekje voor mijn dochter (van H&M) rook ook al zo.

Het gaat wel weg na een paar keer wassen bij mij.
Dat kan toch niet gezond zijn, zo'n chemisch goedje op je huid dragen
quote:clemance schreef op 02 februari 2017 @ 13:53:

Dat kan toch niet gezond zijn, zo'n chemisch goedje op je huid dragen Zou het niet weten. Maar dan breng je hem toch terug?
Nooit last van gehad. Zowel bij H&M niet als WE.
quote:clemance schreef op 02 februari 2017 @ 13:53:

Dat kan toch niet gezond zijn, zo'n chemisch goedje op je huid dragen

En jij denkt dat de verf die je niet ruikt niet chemisch is?

Spijkerbroeken worden echt niet meer met plantenextract gekleurd, en ik denk dat meekrap ook niet meer op grote schaal verbouwd wordt
quote:nlies schreef op 02 februari 2017 @ 14:07:

[...]

En jij denkt dat de verf die je niet ruikt niet chemisch is?

Misschien dat het dan iets minder confronterend is En andere kleding stinkt niet zo.

Zou in de azijn leggen helpen? Hoeveel delen water / azijn?
quote:clemance schreef op 02 februari 2017 @ 14:12:

[...]

Misschien dat het dan iets minder confronterend is En andere kleding stinkt niet zo.

Zou in de azijn leggen helpen? Hoeveel delen water / azijn?Ja en wat niet weet wat niet deert. Gewoon een flinke scheut, misschien helpt het ook al als je azijn in het wasverzachterbakje doet
Een nachtje in een sopje met wasverzachter?
Ik heb een blouse waarvoor hetzelfde geldt. Vijf keer gewassen, maar het blijft even sterk ruiken. Ik lees dus mee, want het is een erg leuke blouse.
Ik heb het gehad met een groene King Louie jas. Ook wel met andere kleding van diverse merken. De geur gaat er helaas niet helemaal uit. Stomen, wassen. Niets helpt. Tegenwoordig stuur ik alles retour.
quote:nlies schreef op 02 februari 2017 @ 14:33:

[...]

Ja en wat niet weet wat niet deert. Gewoon een flinke scheut, misschien helpt het ook al als je azijn in het wasverzachterbakje doet

Ja dat heb ik bij alle wasjes al gedaan.

Ik gebruik azijn als wasverzachter.
Soms gaat er iets mis met het verfbad. Dit is een bekend probleem met zwarte broeken. Nadeel is dat je deze lucht er nooit meer uitkrijgt. Als je hierop googled, zul je veel dezelfde berichten tegenkomen.
Klinkt niet echt fris om je kleding zo te dragen.

Het valt mij altijd op dat de goedkopere kledingwinkels altijd meuren.

Ik ga er daarom ook het liefst niet heen.

Maar ik begrijp dat het juist de duurdere merken zijn die zo meuren.
Ik verf mijn kleding in de zomer altijd met fruit.

Meurt niet in ieder geval.
Gemaakt met kinderen handen dan krijg je dat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vorig jaar gehad met een zwarte broek. Ik ben terug naar de winkel gegaan en de verkoopster herkende de klacht. Ik mocht een nieuwe broek uitzoeken.
quote:viva-amber schreef op 02 februari 2017 @ 18:07:

Gemaakt met kinderen handen dan krijg je dat.
Probeer eens een wasbeurt met voorwas met poeder, hoofdwas met poeder en minimaal 3 eetlepels nare geuren weg van hg zit in een pot! en dan achteraf ook een extra spoel beurt/intensief spoelen en dan geen wasverzachter dit helpt bij mij , ik was alle nieuwe kleding zo voor het dragen niet alleen zwart er zit altijd stijfsel en chemische troep in nieuwe kleding.
quote:Pocahandtas schreef op 03 februari 2017 @ 10:41:

Probeer eens een wasbeurt met voorwas met poeder, hoofdwas met poeder en minimaal 3 eetlepels nare geuren weg van hg zit in een pot! en dan achteraf ook een extra spoel beurt/intensief spoelen en dan geen wasverzachter dit helpt bij mij , ik was alle nieuwe kleding zo voor het dragen niet alleen zwart er zit altijd stijfsel en chemische troep in nieuwe kleding.Een hele toer! Maar het proberen waard. Bedankt voor de uitgebreide beschrijving.
quote:viva-amber schreef op 02 februari 2017 @ 18:07:

Gemaakt met kinderen handen dan krijg je dat.Ja is dat zo? Hoe weet je dat? Je weet niet eens waar ik die broek heb gekocht. Doe mij zo'n glazen bol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven