Mode & Beauty alle pijlers

Nieuwe kleding kopen

13-07-2020 23:21 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoevaak koop jij nieuwe kleding? Koop je wanneer je iets leuks ziet of koop je doelgericht?

Ik was meer een -pakken wat ik pakken kan- shopper. Dat houdt in dat ik veel koop en ook veel weer weggeef en niet draag. Nu zit ik te denken om 2x per jaar kleding te gaan kopen, in de sale. Zal goedkoper zijn en wat doelgerichter.

Was benieuwd hoe jullie dat doen.
TheBitchNextDoor
ldp schreef:
13-07-2020 23:23
Ik haat shoppen. Koop alleen als ik iets nodig heb.
:high5: Gelukkig dat ik niet de enige ben. Ik heb overigens wel eens opmerkingen gehad dat ik geen vrouw ben aangezien ik niet zo dol ben op shoppen... :facepalm:
Ik ken heel veel vrouwen die niet van shoppen én die niets om kleding geven. Dat is niets bijzonders.
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving heb ik meer vrouwen die er weinig mee hebben. Ik heb er maar 2 waarmee ik over kleding kan praten. Die zitten overigens wel in mijn eigen familie.

Winkel in, winkel uit is ook niets voor mij. Ik zoek altijd heel gericht en dat begint (en eindigt) vaak online.
Ik kijk twee keer per jaar naar wat ik nieuw nodig heb, maar de ene keer is het meer dan de andere keer. Shoppen voor de winter (truien, flanellen hemden) vind ik leuker dan voor de zomer (jurkjes, shirts) dus mijn wintergarderobe is altijd uitgebreider dan mijn zomergarderobe. Schoenen, sokken, jassen, jeans en nachtkleding en lingerie tel ik niet mee, die koop ik wanneer het nodig/op is. Het aantal momenten waarop er 'iets om aan te trekken' binnenkomt voor mij - ik shop alles online - is dus wel vaker dan twee keer per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
26-07-2020 08:06


Winkel in, winkel uit is ook niets voor mij. Ik zoek altijd heel gericht en dat begint (en eindigt) vaak online.
Ik ben daarin zelf veranderd. Vroeger vond ik dat echt ontzettend leuk. Met een vriendin naar een groot winkelcentrum en dan vanalles bekijken, passen en, uiteraard, kopen.

De laatste keer dat ik dat deed verheugde ik me echt, maar in alle winkels vind je dezelfde vormeloze en goedkope rommel. Ik heb er een hekel aan dat een broek in maat 44 te krap is, ik vervolgens maat 46 ga passen, die ook te krap is, en na goed zoeken diezelfde broek vind in maat 42 die dan vervolgens veel te groot is. En elke keer weer je eigen kleren aantrekken om op zoek te gaan naar de volgende.
Ga je naar een ander soort winkel (bij Expresso past maat 44 gewoon altijd) dan ben je weer beperkter qua aanbod. Ja, bij die leuke broek hoort eigenlijk deze blouse, maar die hebben we alleen nog in maat 38. Kijk anders even online....

Bij mijn figuur staat een bepaald soort jurk het mooist, maar die hangt in geen enkele winkel. Een poloshirt met een leuke print idem.
Dus ik shop tegenwoordig online voor kleren en ik ga met vriendinnen wel door de winkels, koop dan bijvoorbeeld een leuk sjaaltje of iets dat ik nodig heb en geniet gewoon van het gezelschap.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik hou absoluut niet van winkelen maar wel van kleding. Ik koop bijna alles online en koop zeker iedere maand wel iets voor mezelf. Ik verzin zelfs redenen om iets nieuws te kunnen kopen ;-). Wat ik niet draag of gedragen heb geef ik aan mensen die het goed kunnen gebruiken.
Maximaal 1 keer per maand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven