Mode & Beauty alle pijlers

nivea en kruidvat sensitive

14-04-2015 14:29 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel gebruik ik nivea sensitive, dag en nachtcreme en reinigingsmelk en 3 in 1 micellar water. En ik moet zeggen ben er tevreden over. zit geen alcohol etc in. maar onlangs zag ik ook dat kruidvat sindskort deze lijn heeft en een stuk goedkoper is.

Maar zou dit hetzelfde effect hebben als de nivea producten? Het is wel een eigenmerk.

Merk moet mij niks uit maken lijkt mij. is er iemand die die producten gebruikt van het kruidvat merk?

Ben bang dat mijn huid dat niet aan kan omdat het nu gewend is aan de nivea
Je huid went niet, het reageert alleen op irriterende stoffen. Je kunt het het proberen, bevalt het niet dan gebruik je weer nivea.
Ik heb die van eigen merk van de Etos gebruikt, dus niet volledig vergelijkbaar, maar mijn huid had daar niet voldoende aan. Met name de crèmes van Nivea zijn een stuk rijker heb ik het idee, waardoor mijn huid minder droog en trekkerig is. Met de reinigingsdoekjes merkte ik geen verschil trouwens.

Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar hopelijk heb je er toch wat aan. En je kunt het natuurlijk altijd proberen!
Ik heb dezelfde lijn van de nivea als jij beschrijft. Maar wilde ook die van de kruidvat eens proberen. Na een week weggegooid... Ik heb een erg gevoelige huid en deze prikte behoorlijk, nivea niet. Ik vond de dagcreme ook heel vet, blijft erg lang op de huid liggen. Dus ik hou het bij nivea!
Ik heb van die Kruidvat lijn de dagcreme gehad en ik kon er niet tegen, net zoals het sensitive serum van de Hema. Met die van Etos eigen merk wel goede ervaring, daar gebruik ik de dagcreme van.
Ik kreeg er puistjes van.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Bij Kruidvat is Nivea nu in de aanbieding. 2 voor 1.

Als een creme goed bevalt, zou ik niet gaan veranderen.

Ik heb de dagcreme van Nivea maar vind em veel te vet.
Gewoon een kwestie van proberen. Een mens kan willekeurig reageren op willekeurige parfum- en geurstoffen. Als je het zeker wilt weten moet je de fragrance mixen door laten testen bij de dermatoloog en dan kom je tot specifieke geurstoffen. Hiermee kan je dus merken uitsluiten voor jouw huid, of je nivea, huismerk of zelfs neutral gebruikt; overal kan je op reageren.
Ik heb jarenlang Nivea gebruikt, tot ik er allergische reacties van kreeg. Ben overgestapt op duurdere merken, die voldeden niet.

Gebruik nu al jaren huismerk van Kruidvat, bevalt prima. En kost beduidend minder dan bovengenoemde producten.
Ergens gelezen dat het maanden duurt voordat er puistjes ontstaan.

Heb zelf ook wel eens maar 1 dag nodig gehad om pukkels te krijgen.

Voor herstel van de huid denk ik dat het langer duurt dan ze te krijgen. Dat wel.

De douche creme van het Kruidvat sensitive kan ik zonder problemen gebruiken. Maar gebruik die minimaal en heel sterk verdund.

Het heeft ook met jaargetijde en het weer te maken. En hoe goed mijn conditie is.

Zelf heb ik ook het idee dat bepaalde wasmiddelen (voor kleding) ook invloed hebben.

Zo had ik een probeerverpakking en ik werd telkens misselijk van de geur als het nog nat was en te drogen hing.

Ik heb zelf die van de Etos. Die vind ik veel lijken of Kneip - die er niet meer is.

Maar ze veranderen de samenstelling wel eens en dat kan net even weer een andere reactie geven.

Kwestie van proberen en kijken hoe het reageert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven