Mode & Beauty alle pijlers

Nostalgische geurtjes

02-06-2020 20:04 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was ik bij de Kruidvat en zag ik Anaïs Anaïs staan van Cacharel. Mijn moeder droeg dat altijd vroeger en ik heb het nu gekocht. Wat een heerlijk geurtje en ruikt nog precies als vroeger. Echt jeugdsentiment! :)

Welke geurtjes brengen bij jullie een gevoel van nostalgie omhoog?
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
02-06-2020 21:20
Deo: Vogue, Impulse, Fa, 8x4 en Limara. Kan me ze allemaal nog herinneren. Vooral de combinatie met de weeïge geur van de kleedkamers op de middelbare school na gymles.

Fa had een deo-geur genaamd green tea, wat vond ik het jammer toen die eruit ging.
Haha ja dat was het eerste waar ik aan moest denken toen iemand hierboven al Vogue noemde
Alle reacties Link kopieren
De heerlijke dieren zeepjes, meestal waren ze geel, bijv, een eendje.
Ik dacht dat het een honing geurtje had, maar laatst had ik een stukje schapenmelk zeep en die geur komt dicht in de buurt.

Je hebt wel eens mensen met zo'n zeepkraam op een markt, maar die weten ook niet wat ik bedoel.

Het is uit de jaren 70.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Cool Water van Davidoff.
Was het geurtje van mijn eerste vriendje.
Ik herken het meteen als iemand het op heeft.
viamia schreef:
02-06-2020 21:24
Haha ja dat was het eerste waar ik aan moest denken toen iemand hierboven al Vogue noemde
Ik kan het me nog zo voor de geest halen. Vooral de combinatie van die geuren was afschuwelijk :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Voor badparels en minizeepjes naae de bodyshop. Die geur daar binnen kan ik me ook zo goed herinneren.
Been there, done that, got the T-shirt.
Loulou gebruikte ik ook, nu vind ik het verschrikkelijk, zoooo zoet.

Musk, heerlijk vond ik die.

En favoriet, al vanaf mijn 15e is opium.
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
02-06-2020 21:27
Ik kan het me nog zo voor de geest halen. Vooral de combinatie van die geuren was afschuwelijk :rofl:
En dan vooral de combi van die vogue met de geur van zweetschoenen :nut:
viamia schreef:
02-06-2020 21:42
En dan vooral de combi van die vogue met de geur van zweetschoenen :nut:
En dan was het net voor de pauze, dat je nog moest eten, of net erna, dat je je boterhammen net op had... wist onderhand niet wat erger was :'(
Alle reacties Link kopieren
Fenjal zeep moest ik aan denken. Ik kan de geur bijna oproepen
pos1980 schreef:
02-06-2020 21:49
Fenjal zeep moest ik aan denken. Ik kan de geur bijna oproepen
Lekker. Daar heb ik lang de zeep van gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Fa zeep die had mijn moeder altijd, net als Fenjal overigens.
Alle reacties Link kopieren
Het is nog te koop zie ik, Fenjal. Zou het bijna uit nostalgie willen kopen
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
02-06-2020 21:19
Deze en dan vanielje! Wat voelde ik me geraffineerd

Afbeelding
Ahh die had ik ook :heart:

Mijn oma droeg 4711 en mijn moeder Chanel no 5 en Paris van ysl. Die laatste had ik gekocht voor Moederdag van mijn verdiende geld met oppassen.
Zelf begon ik met naf naf en musk van de body shop. Sowieso kocht ik veel bij de body shop. De zonnebrand spray rook heel lekker!
Murrmurr schreef:
02-06-2020 21:19
Deze en dan vanielje! Wat voelde ik me geraffineerd

Afbeelding
O jaaaa deze. Ik had meestal die van de Spice Girls of die licht blauwe
Alle reacties Link kopieren
pos1980 schreef:
02-06-2020 21:57
Het is nog te koop zie ik, Fenjal. Zou het bijna uit nostalgie willen kopen
Oh ja! En badedas, daar heb ik dat ook mee. Dat gebruikte mijn vader vroeger, net zoals Bartex scheerzeep in een rode pot :)
Brylcreem, rook mijn opa naar.
Alle reacties Link kopieren
Vogue impulse en limara idd, heerlijk vond ik die!
Verder van parfum marousha, die rode flesjes. Ze bestaat nog maar ik vind het nu niet lekker meer.

En m'n oma had altijd een zakdoekje in d'r mouw met 4711. Heb een tijd lang zelf ook zo'n flesje gehad
Alle reacties Link kopieren
cookie84 schreef:
02-06-2020 22:42
Vogue impulse en limara idd, heerlijk vond ik die!
Verder van parfum marousha, die rode flesjes. Ze bestaat nog maar ik vind het nu niet lekker meer.

En m'n oma had altijd een zakdoekje in d'r mouw met 4711. Heb een tijd lang zelf ook zo'n flesje gehad
Mijn oma had altijd van die sachets van 4711 in haar handtas. En dan kregen we er elk een. Super chique vond ik mijzelf dan met dat doekje doordrenkt in die lucht :-D. Van pa mochten we zo’n sachet nooit in de auto open maken omdat hij ‘die stank na twee weken’ nog zou ruiken. Wat best knap was want pa rookte gewoon de ene na de andere sigaret in die auto als wij niet op de achterbank zaten. Mijn moeder noemde de auto van pa dan ook altijd ‘de rijdende asbak’ en bij uitstapjes of dagjes weg moesten we allemaal in haar koekblik kruipen wegens rookvrij.

Als ik in zo’n rijdende asbak stap (van een collega) dan denk ik gelijk: ‘papa’.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Priscilla Presley...zowel Moments als Indian Summer
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Alle reacties Link kopieren
Baydoll van YSL ook zo geurtje met de nodige nostalgie.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Tickel post_id=31468151 time=1591124623 user_id=112730]
Mijn eerste parfum.

Heerlijk.
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr
Alle reacties Link kopieren
mijn allereerste geurtje was venice van yves rocher, zo jammer dat die niet meer gemaakt word.. mijn zus had musk van miss sporty en mijn moeder gebruikt nu nog steeds musk van alyssa ashley. naf naf parfum had mijn ene vriendin en de andere had cool water. die kocht ik dan ook standaard voor hun verjaardag, ik werkte in een drogisterij nl. destijds.
Alle reacties Link kopieren
De geurtjes van Charlie, ik had altijd Charlie Silver. Kon je o.a. kopen bij de Kijkshop🤣
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
02-06-2020 21:03
Mijn eerste parfum.

Afbeelding
ja ik ook!!

en de genummerde rechthoekige, grijze flessen van het Kruidvat
Nummer 5 had ik
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
02-06-2020 22:47
Wat best knap was want pa rookte gewoon de ene na de andere sigaret in die auto als wij niet op de achterbank zaten. Mijn moeder noemde de auto van pa dan ook altijd ‘de rijdende asbak’ en bij uitstapjes of dagjes weg moesten we allemaal in haar koekblik kruipen wegens rookvrij.

Als ik in zo’n rijdende asbak stap (van een collega) dan denk ik gelijk: ‘papa’.
zo denk ik bij sigaren aan opa1 en bij pijp (ruik je nooit meer!) aan opa2

en mijn ouders rookte ook in de auto, ultieme egoïstische smeerlapperij eigenlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven