Mode & Beauty alle pijlers

Oil Cleansing Method (OCM)

28-07-2014 21:30 7 berichten
Momenteel gebruik ik de gezichtsverzorging van Dr. Organic. De Tea Tree Oil facewash, de Rose Otto dagcrème op dagen dat ik mijzelf niet opmaak (anders gebruik ik mijn Garnier BB - crème als een soort van dagcrème), de Rose Otto skin toner, de Rose Otto Facial Serum en de Rose Otto nachtcrème. Mijn huid is een combinatie van vet en droog, dus de Tea Tree Oil gebruik ik om mijn huid goed te reinigen en de Rose Otto is voor in de nacht een goede hydratatie, want anders drogen de droge stukken te veel uit.

Best veel wat ik gebruik dus, maar heb ook best een verleden met mijn huid. Vroeger veel acne en grove poriën, dat is nu tot een minimum maar moet wel mijn huid goed blijven verzorgen.

Nu kwam ik via een blog op OCM, de Oil Cleansing Method. Dat zou beloven dat je puur met olie je huid reinigt en juist dan ook de vette huid goed reinigt van puistjes en mee-eters. Ook zou je dan een mooie glow krijgen.

Ik ben sowieso van de meer natuurlijke verzorging en dit zou dan ook pakken goedkoper zijn. Wie is er bekend mee en zou mij de ervaring kunnen vertellen?

Zelf zou ik morgen nog beginnen, maar heb mijn dure Dr. Organic producten nog niet op, wat ik zonde zou vinden van mijn geld. Wie het probeert mag gerust hier de ervaringen komen delen en hoop dan snel in te komen springen.

Meer info:

http://www.theoilcleansingmethod.com/
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik niets en heb een prima huid.

Allemaal reclame en marketing
Je bent zelf een theepot
Ik betwijfel dat je huidige routine wonderen doet voor je huid, maar ik weet niet wat de ingrediënten zijn natuurlijk.

Als het op huidverzorging aankomt, moet je voor een goed resultaat vooral niet naar 'natuurlijk' kijken, want de kans is groot dat je dan producten te pakken hebt die vol irriterende ingrediënten zitten.

Als je echt feiten van fabels wilt leren onderscheiden, kan ik je de website van Jetske Ultee aanraden: www.jetskeultee.nl
Occam's razor
Probeer eens kokosolie, die heb je ook in een geurloze variant. Helemaal natuurlijk, huid word er zacht van.
Ik heb de Oil Cleansing method een tijdje gebruikt. Voor mijn huid heeft het niet negatief, ook niet positief gewerkt.

Zoiezo vind ik dat geen enkel product - duur of goedkoop - echt verschil maakt voor mijn huid, mijn onzuivere huid is voornamelijk hormonaal bepaald.

Nadelen van de OCM vond ik dat het veel tijd kost, maar ook dat je hele wastafel zo vet ervan wordt. Aangezien ik ook heel snel vet haar heb, ben ik ermee gestopt omdat je toch sneller olie of oliewater in je haar veegt.

Ook stinkt je gezicht enorm, Man vond het vreselijk.

Hopelijk heb je hier iets aan.
Biologische geurloze kokosolie is heel goed en verzorgend voor elke huid.

Ik gebruik kokosolie als make-up remover, tandpasta, voetencreme en doe het in mijn haarpunten als ik een dagje naar het strand ga.

Op google kun je er veel over vinden, succes!
Geurloze kokosolie wordt ontgeurd omdat het van de slechtste kwaliteit incl verrotte kokosnoten wordt gemaakt. Het zou anders nogal stinken.
Pieremachochel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven