Mode & Beauty alle pijlers

Oorbellenstress

07-03-2011 12:59 25 berichten
Zes weken geleden heb ik gaatjes in mijn oren laten schieten onder het mom van "beter laat dan nooit".

Gisteravond met veel pijn en moeite die oorbelletjes losgekregen. Mijn hele oor rood en pijnlijk van het trekken, het bloedde zelfs een klein beetje. Vannacht even laten rusten en net in mijn pauze leuke oorbelletjes gekocht en wat denk je: ze gaan er gewoon niet doorheen. Lijkt wel of het hele gaatje verdwenen is Heb ik weer zoiets
Heb je ze wel netjes steeds rondgedraaid en ontsmet in die 6 weken? Anders heb je grote kans dat ze dicht zijn gegroeid.
Alle reacties Link kopieren
Als je de oorbellen met veel pijn en moeite los moest krijgen, betekent het dat het nog geen tijd was om de oorbellen eruit te halen. De gaatjes waren waarschijnlijk nog niet dicht genoeg.
heb je inderdaad met sterilon schoongemaakt? ik heb al oorbellen sinds ik heeel klein was, maar als ik andere(niet zilveren) oorbellen in heb maak ik nog steeds regelmatig schoon.

Ik zou zeggen, maak ze nu iig goed schoon met sterilon of alcohol. Probeer zachtjes de oorbellen er weer doorheen te drukken. (wel de oorbellen ook ontsmetten.)

als het echt niet lukt, even terug gaan.
klinkt niet goed nee.

Toen ik mijn eerste gaatjes kreeg, moest ik ze 6 weken lang dagelijks ontsmetten en de knopjes regelmatig ronddraaien.

Na die 6 weken konden ze eruit en zijn ze nooit meer dcihtgegaan (ook al heb ik soms lange periodes dat ik geen oorbellen in heb.
quote:Starshine schreef op 07 maart 2011 @ 13:13:

klinkt niet goed nee.

Toen ik mijn eerste gaatjes kreeg, moest ik ze 6 weken lang dagelijks ontsmetten en de knopjes regelmatig ronddraaien.

Na die 6 weken konden ze eruit en zijn ze nooit meer dcihtgegaan (ook al heb ik soms lange periodes dat ik geen oorbellen in heb.Precies hetlzefde bij mij
quote:aikidoka schreef op 07 maart 2011 @ 13:16:

[...]

Precies hetlzefde bij mijIdem hier!
Ik heb me heel netjes aan alle voorschriften gehouden; meerdere malen per dag rondgedraaid, Sterilon gebruikt en alles ging dan ook prima. Zes weken nergens last van gehad. Het was ook niet de oorbel zelf, maar die sluiting aan de achterkant. Die zat heel stevig en moest echt met kracht worden losgemaakt. De oorbel zelf kwam heel makkelijk los.
Ronddraaien en sterilon zijn nou net de dingen die eigenlijk helemaal niet goed zijn... maar wel eens dat ze inderdaad waarschijnlijk nog niet genezen waren (niet gek, het schieten van oorbellen is ondanks dat het sociaal zo geaccepteerd is, helemaal niet zo goed). Probeer een salt soak. Kook water, voeg een theelepeltje zeezout toe en soak je oorlellen (kan prima met wattenschijfjes gedoopt in het water, natuurlijk wel even laten afkoelen). Laat de gaatjes evt doorprikken bij een piercer.
quote:bommi schreef op 07 maart 2011 @ 13:09:

Als je de oorbellen met veel pijn en moeite los moest krijgen, betekent het dat het nog geen tijd was om de oorbellen eruit te halen. De gaatjes waren waarschijnlijk nog niet dicht genoeg.Dat zijn ze nou juist wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alfea, waarom is dat niet goed?
Ik heb ze op mijn 19e laten schieten... Bij mij zaten de eerste oorbellen (die ze er in schieten) ook heel erg vast (de achterkant dan). Ik heb er wel meteen andere knopjes in gezet toen ik ze er (ook met moeite) uit had. Bij mijn ene oor gaat dat heel soepel, bij de ander iets moeilijker... Inderdaad even terug gaan.

Het helpt mij nog wel eens om wat druppels sterilon op het gaatje en wat druppels op de oorbel zelf... alles is dan ''nat'' waardoor hij er makelijker in gaat.
die dingen die er in eerste instantie in zater er met een beetje betadine er door doen.

Dunne kleine zilveren knopjes kopen en die er morgenochtend in doen.
quote:Leaf schreef op 07 maart 2011 @ 13:20:

Ik heb me heel netjes aan alle voorschriften gehouden; meerdere malen per dag rondgedraaid, Sterilon gebruikt en alles ging dan ook prima. Zes weken nergens last van gehad. Het was ook niet de oorbel zelf, maar die sluiting aan de achterkant. Die zat heel stevig en moest echt met kracht worden losgemaakt. De oorbel zelf kwam heel makkelijk los.

je bedoeld dus dat de sluiting heel stevig vast zat aan de oorbel en de oorbel niet aan je oor?

Dan denk ik niet dat je gaatjes dichtgegroeid zijn, maar dat je gewoon nog wat handigheid moet krijgen in het oorbel-inhangen.

Hup voor de spiegel gaan prutsen of vraag een vriendin om het voor je te doen.
@plops; omdat je met het draaien alles wat net geheeld is weer stukdraait. Oorlellen kunnen veel hebben, daarom gaat het bij de meeste mensen wel goed, maar het verhaal van TO komt behoorlijk vaak voor!
Starshine: ik bedoel inderdaad de sluiting die stevig vastzat aan de oorbel. De oorbel ging er heel makkelijk uit, dat was geen enkel probleem.

Merk inderdaad dat ik nog heel erg onhandig sta te doen. Hahaha, ben 29 en sta te prutsen om een oorbel los te krijgen...
quote:alfea schreef op 07 maart 2011 @ 13:33:

@plops; omdat je met het draaien alles wat net geheeld is weer stukdraait. Oorlellen kunnen veel hebben, daarom gaat het bij de meeste mensen wel goed, maar het verhaal van TO komt behoorlijk vaak voor!Hmmm, klinkt inderdaad wel logisch ja!
quote:Leaf schreef op 07 maart 2011 @ 13:35:

Starshine: ik bedoel inderdaad de sluiting die stevig vastzat aan de oorbel. De oorbel ging er heel makkelijk uit, dat was geen enkel probleem.

Merk inderdaad dat ik nog heel erg onhandig sta te doen. Hahaha, ben 29 en sta te prutsen om een oorbel los te krijgen...joh, ik heb 3 gaatjes per oorlel en sta nog steeds te prutsen met die bovenste (heb ik ook al dik 15 jaar). En sommige sluitingen zijn ook gewoon lastig. Echt het is een kwestie van er wat handigheid in krijgen.
Die sluitingen van zweerknopjes gaan sowieso heeeeel lastig los. Je zal merken dat dat met andere oorbellen veel makkelijker gaat.
quote:siep1234 schreef op 07 maart 2011 @ 13:50:

Die sluitingen van zweerknopjes gaan sowieso heeeeel lastig los. Je zal merken dat dat met andere oorbellen veel makkelijker gaat.Klopt en de mijne voelden nog scherp aan ook. Ik heb die dingen er na ongeveer 1,5 week uitgehaald en kleine ontsmette zilveren knopjes ingedaan. geen pijn, geen last.
Leaf, als je het puntje van rechte oorstekertjes (van zilver) in vaseline of purol doopt, krijg je ze vast wel weer door je oor heen.

Zo deed ik het in het begin ook.
Ik zou iemand anders het er even doorheen laten steken. Misschien is het net een andere richting waar je op moet duwen dan je denkt. Gaatje kan niet meteen weer dicht zijn maar op een of andere manier krijg je de steker er nu niet goed doorheen. Niet wanhopen
Kan jou het schelen, Leaf, je gaat voorlopig toch niet daten. Toch????
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik had een oorbel laten schieten vlak naast mijn gewone oorbellen ( 2de gaatje of hoe noem je dat) begon wat te ontsteken, en toen ik wou kijken in de spiegel zat het knopje waar dat steentje zit vanvoor, gewoon in het gaatje terwijl het gaatje aan het dichtgroeien was! Heb het er toch terug door gekregen na een paar dagen(!) en laten dichtgroeien. Heb een jaartje later opnieuw laten schieten en daar geen problemen van gehad..
Voor het geval die nieuwe oorbelletjes van plastic zijn, die gaan bij mij ook altijd veel moeilijker erin. Probeer dunne metalen/zilveren en niet te lang doorgaan met proberen want als het helemaal rood en opgezwollen is, wil het ook niet goed meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven