Mode & Beauty alle pijlers

op hakken lopen.. hoe dan.

20-07-2015 21:25 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik 35 jaar geleden leerde lopen loop ik op platte schoenen.

Kisten. Dr.M's. en gympen. En oh ja, in de zomer op birckenstocks. ( shoot me, now ! )

Nooit heb ik het vermoeden gehad dat Vrind het leuk zou vinden als ik hakken zou dragen. Nooit echt gedaan dus, behalve een victoriaans laarsje met een hakje van 2,5 cm ofzo.

Nu hoorde ik mijn jongste zoon in een schoenenwinkel aan Aanstaande vragen : papa, vindt jij het ook zo jammer dat mama nooit op hakken loopt ? Waarop hij volmondig Ja zei, met de toevoeging dat het ook wel veiliger was, want ik, met mijn elegante houding zou ongetwijfeld mijn nek breken

Nou vond ik ergens in de krochten van mijn huis nog een paar sleehakken, mooi om mee te beginnen dacht ik zo, 10cm hoog, mooi zwart. Prima ding. ( Zo iets: http://www.growingfeet.dk ... schnoor-wedge-17681p.html , maar dan voor 15 euro ipv honderden )

Maar ik kan het niet. Ik loop als een soort bambi op glad ijs. Ben doodsbang dat ik mijn nek en\of enkels breek.

Lagere hak dus ? En hoe leer je dat dan ? Een beetje elegant lopen zonder mijn nek te breken ?

Ik trek nu braaf elke dag een half uur die sleehakken aan, wankel er wat mee door het huis. En vanavond zelfs even een kwartiertje buiten geweest, maar ik ben gebroken

Dames, Tips ?? Vind het leuk om Aanstaande eens te verrassen met een elegante vrouw op hakken ;)

( en plaatjes van leuke pumps\hakken enz... )

Thanks !
Dus.
quote:safrat schreef op 20 juli 2015 @ 23:52:

[...]

Die hak stelt niets voor met dat plateau erbij. Misschien 5 à 6 cm.

sssstttt... is veeel te hoog voor mij.

( anders moet ik hem bestellen enzo ;) )

Ik vind hem wel echt mooi zeg.
Dus.
https://topvintage.nl/nl/ ... gh-waisted-pants-in-black

hoewel, als ik ze hier bekijk, dan wippen ze heel raar omhoog bij de neus. Als een soort klomp ofzo.

Minder mooi..
Dus.
Ik hou zelf niet van plateaus, maar je gaat er wel mooier van lopen omdat je je voeten iets hoger op moet tillen...

Lang geleden had ik iets vergelijkbaars aan. Iets hoger en iets meer plateau. Neus in de lucht wandelend in een hele drukke winkelstraat. Plateau bleef aan iets halen en ik val plat op straat. Echt plat.

Geen plateaus voor mij meer.

Ik weet niet waar je van houdt natuurlijk.
quote:mia1976 schreef op 20 juli 2015 @ 22:37:

Tip tegen pijn: tape je 3e en 4e teen aan elkaar. Dit maakt dat je stabieler staat en ontlast de zenuw die zorgt voor pijn aan de voorkant van je voet.Moet je wel weten van welke kant je moet tellen
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 juli 2015 @ 00:09:

[...]

Moet je wel weten van welke kant je moet tellen ik zou de ring en middelteen nemen
Dus.
quote:safrat schreef op 21 juli 2015 @ 00:07:

[img]http://www.be-your-best.nl/whu-tha-di/w ... 8909e1.jpg[/img]

Ik weet niet waar je van houdt natuurlijk.

daar passen mijn klapkuiten helaas niet in.

Dan moet ik aangepaste laarzen nemen. En die zijn vaak weer nét niet mooi
Dus.
https://www.youtube.com/watch?v=3a141Kwmkjk

Brede schacht en stretch 'suède'.
Oefenen en de juiste schoenen kopen, dat laatste is echt belangrijk. Ik heb zelf goede ervaringen met Fifth Avenu van Van Haren en schokdempende lage laarsjes van Tamaris. Met die laatste voel ik amper dat ik op hakken loop.

Ik heb dan meestal hakken die een beetje tussen een blokhak en naaldhak inzitten,een beetje zoals de afbeeldingen hierboven. Beide merken hebben de reputatie tuttig te zijn en het gros is dat ook, maar je moet altijd zoeken naar de pareltjes natuurlijk.

Je merkt het gelijk bij het passen al trouwens. Als je wankelt, blijft dat vaak. Je voelt gelijk of je stevig staat en goed loopt in mijn ervaring. Dat heeft niet alleen te maken met de hoogte van de hak, meer met de pasvorm, de plaatsing van de hak en het voetbed. Die stabiliteit is heel belangrijk. Ik zou je aanraden te beginnen met schoenen die je hele voet bedekken, dus een laars inderdaad bijvoorbeed en hakken die wel wat breder zijn. Een echte blokhak hoeft niet, dat loopt ook niet zo lekker.
Deze schoen bijvoorbeeld. Hij is uitverkocht in mijn maat, anders had ik hem zo besteld voor 29 Euro.

Volgens de site wordt hij op basis van 1391 reviews beoordeeld op een cijfer van 9,2.

Als je voor comfort wil gaan en het leren lopen op wat lagere comfortabele hakken, raad ik trouwens het merk Gabor aan. Je voelt echt niet dat je op hakken loopt. Die zijn fijn om dagelijks op te lopen en voor in de avond/speciale gelegenheden heb je dan de sexy heels, maar zo leer je er al wel vertrouwd mee worden.
Het is toch zo dat je het vooral eerst zelf leuk moet vinden op hakken lopen en niet omdat je vriend het zo leuk lijkt, gaat ie toch lekker zelf op hakken lopen.

Maar goed ik loop er zo op weg, hoe ik dat doe geen flauw idee. Wel met bandjes, (enkel) laars want op een gewone pump wil het echt niet. Scheelt natuurlijk ook dat met mijn maat 43 een 9cm hak minder stijl is dan als je een maat 38 hebt.
fietsen varen vrouwelijk doen
Je moet tijdens het lopen de hak als het ware met overtuiging in de grond duwen en je zet de hak als eerste neer. Daarom hoor je hakken ook zo erg wanneer je er goed op loopt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik adviseerde klanten om bv het huis te gaan stofzuigen met hun pumps aan als ze wilde oefenen.

Dan loop je veilig binnen, niemand ziet je wankelen en je doet wat nuttigs terwijl je oefent.

Let er goed op dat je meer vanuit je heupen loopt, je knieën buigt en gewoon je voeten afrollen.

Je wilt er niet bijlopen als een paardje neem ik aan.

Pas je tempo aan naar rustig wandelen zodat het eruit ziet dat je comfortabel loopt (is voor jezelf ook prettiger)
Ik heb hele fijne van de no stress lijn van manfield. Hele dag op gelopen op bruiloft inclusief dansen. Ze hebben allerlei verschillende, deze zijn wel hoog maar ze hebben ook lagere pumps als je googelt op no stress manfield.

http://www.epaoffertes.nl ... 0Suede%20Zwart%201996.jpg
Ik een hele dag op goede stiletto schoenen doorkomen.

Merken als Clarks, Manfield, Unisa etc zijn duurdere schoenen,maar ze lopen echt heerlijk.

http://www.omoda.nl/dames ... sa-pump-patric-54023.html

Oefenen:

Thuis achter een rollator (kinderwagen) oefenen met lopen als je heeeel erg wankel loopt

Probeer verschillende ondergronden uit. Tapijt, gras, tegels en laminaat lopen toch verschillend.

Good Luck
quote:safrat schreef op 20 juli 2015 @ 23:52:

[...]

Die hak stelt niets voor met dat plateau erbij. Misschien 5 à 6 cm.10 cm zonder plato
quote:Elsa schreef op 21 juli 2015 @ 12:24:

[...]

10 cm zonder platoToch nog 10. Ze lijken veel lager. Ik dacht echt hakje van niks.
hier een mooie opbouw

ze zijn tevens verkrijgbaar in lichtroze, mooi groen, zwart en luipaardprint.

1. 7cm

2. 9cm

2. 9,5 cm (incl plato 14,5)

ja vreemd he, net als dat de 1e van deze 3 ook veel lager lijkt..
Die 2de lijkt een stuk hoger dan de 3de, maar ik kijk meer naar plateau dan hak.

Die 1ste lijkt wel 3 cm.

Ook topvintage? Ik vind daar de schoenen niets, maar ze hebben wel schattige jurkjes.
nee, ik heb echt 10 keer niks met die webshop. zijn ook te duur

je kan die kleding beter rechtstreeks uit de UK kopen.

de schoenen zijn van funtasma en pleaser.
Die funtasma is wat kinky. Ik ga naar een echte winkel voor zulke schoenen. Wel spotgoedkoop.

Pleaser heeft hele leuke schoenen zag ik.

Ik ga die kopen.
Ik wacht met oefenen tot ik een rollator heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven