Mode & Beauty alle pijlers

op hakken lopen.. hoe dan.

20-07-2015 21:25 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik 35 jaar geleden leerde lopen loop ik op platte schoenen.

Kisten. Dr.M's. en gympen. En oh ja, in de zomer op birckenstocks. ( shoot me, now ! )

Nooit heb ik het vermoeden gehad dat Vrind het leuk zou vinden als ik hakken zou dragen. Nooit echt gedaan dus, behalve een victoriaans laarsje met een hakje van 2,5 cm ofzo.

Nu hoorde ik mijn jongste zoon in een schoenenwinkel aan Aanstaande vragen : papa, vindt jij het ook zo jammer dat mama nooit op hakken loopt ? Waarop hij volmondig Ja zei, met de toevoeging dat het ook wel veiliger was, want ik, met mijn elegante houding zou ongetwijfeld mijn nek breken

Nou vond ik ergens in de krochten van mijn huis nog een paar sleehakken, mooi om mee te beginnen dacht ik zo, 10cm hoog, mooi zwart. Prima ding. ( Zo iets: http://www.growingfeet.dk ... schnoor-wedge-17681p.html , maar dan voor 15 euro ipv honderden )

Maar ik kan het niet. Ik loop als een soort bambi op glad ijs. Ben doodsbang dat ik mijn nek en\of enkels breek.

Lagere hak dus ? En hoe leer je dat dan ? Een beetje elegant lopen zonder mijn nek te breken ?

Ik trek nu braaf elke dag een half uur die sleehakken aan, wankel er wat mee door het huis. En vanavond zelfs even een kwartiertje buiten geweest, maar ik ben gebroken

Dames, Tips ?? Vind het leuk om Aanstaande eens te verrassen met een elegante vrouw op hakken ;)

( en plaatjes van leuke pumps\hakken enz... )

Thanks !
Dus.
Ik lees mee. Hakken voelen voor mij niet natuurlijk..
oh wow, ik heb een dure smaak

Ik klik alleen maar plaatjes aan van heule dure schoenen.... :D

http://www.jjk-security.n ... Suede-29610029_03_LRG.jpg

Ik heb vandaag op zo'n soort hak gestaan ( niet van dat merk maar gewoon van van Haren.. ) maar heb het idee dat ik de steel breek als ik erop sta Zo wankel vind ik het...
Dus.
Ehm, gewoon voetje voor voetje.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Probeer ook eens duurdere hakken te passen en daarmee door de winkel te lopen.

Loopt echt stukken beter dan die goedkope dingen, echt!
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:missmisery schreef op 20 juli 2015 @ 21:28:

Probeer ook eens duurdere hakken te passen en daarmee door de winkel te lopen.

Loopt echt stukken beter dan die goedkope dingen, echt!Daar was ik al bang voor ja ! Ga ik proberen
Dus.
Op sleehak kan ik bijna niet lopen, omdat je de schoenzool niet kan bewegen. Ik loop altijd op hakken, minimaal 10 cm. Niet van die hele dunne hakken, maar wel dus hoog.

Gewoon langzaamaan proberen op te lopen, niet meteen hele dagen.
http://www.thegirlsstuff. ... irl/suede-pumps-images-1/

zo iets vind ik erg geil mooi.

Ik dacht juist, sleehak, da's bijna een platte schoen, moet lukken dan ;) Verkeerd gedacht dus ? ( Komt nog bij dat puberdochter mij voorbij stiefelt op hakken van 10cm met het grootste gemak van de wereld, dan ik toch niet achterblijven.. )
Dus.
Op hakken lopen is eigenlijk op je voorvoet lopen. Als je oefent door op je tenen te lopen (voorvoet dus) zul je beter je balans kunnen bewaren. Start met brede hakken. De hak die je laat zien in het laatste plaatje is minder hoog dan je denkt doordat er onder de voorvoet ook een verhoging zit.

Waarschuwing: ik ben dol op hakken, maar heb door het jarenlange dragen wel verkorte kuitspieren en chronisch ontstoken achillespezen. Alles heeft zijn prijs
Speechless
Lopen vanuit je heupen, zachtjes van links naar rechts wiegen? Het helpt als je je handen op je heupen legt ( ziet er nogal suf uit, dus oefenen als er niemand in de buurt is).

Sleehakken lopen juist best moeilijk omdat je je voet niet kan afwikkelen.

Misschien beginnen met een blokhak van een centimeter of 5.
Begin met een laag blokhakje. Gewoon rechtop lopen. Niet als een gebochelde. Succes ;).
Carpe Diem!
ik loop niet op hakken hoger dan 4 cm.Probleem opgelost
Rustig lopen en vooral goede hakken kopen.ik heb nog hakken van 20 jaar geleden. Italiaanse schoenen. Zijn nog als nieuw want loop er niet zo vaak op, maar zitten wel prima. Op mijn 18e een rib uit mijn lijf 200 gulden...oef. Maar krijg nog steeds complimenten over die schoenen. Rustig lopen en aan doen als je niet de hele dag hoeft te lopen
quote:muzemeisje schreef op 20 juli 2015 @ 21:38:

Waarschuwing: ik ben dol op hakken, maar heb door het jarenlange dragen wel verkorte kuitspieren en chronisch ontstoken achillespezen. Alles heeft zijn prijs

gelukkig heb ik een beroep waarbij ik geen hakken kan dragen, dus blijft er niet heel veel tijd over om te paraderen. Maar juist die tijd die ik zo af en toe heb...

Ik ga eens e.e.a proberen ! Top.

Bizar he, dat dat kan van veel hakken dragen.

Mijn dochter mag ze ook niet altijd aan, zou ze wel willen hoor, maar gedoseerd. Bij een uitje of een bezoekje, en heel sporadisch eens naar school. ( Mijn god, een paar jaar geleden schreef ik hier nog dat dochter echt nooooooit op hakken naar school zou mogen... niets zo veranderlijk als de mensch. )

Zijn er ook wat elegantere blokhakken ? Ik denk nu echt aan die jaren 90 dingen
Dus.
En own it girl.... pijn is een mindset
Goeiendag, ik moet de echt minder gaan gebruiken zie ik...

Dus.
quote:Tuorrebout schreef op 20 juli 2015 @ 21:47:

En own it girl.... pijn is een mindset :D pijn is fijn.
Dus.
Dat je je voelt als bambi op het ijs kan ik me wel voorstellen, mijn eerste associatie met dat soort sleehakken is steevast: hee, een vrouw op hoeven!Kies een schoen met een goede zool. Dat betekent niet alleen een stevige hak, maar ook demping bij de voorvoet. Bij slechte of erg goedkope hakken kom je daar vaak bedrogen uit. Bovendien, als je tenen ook goed ondersteund worden win je al wat hoogte.Een harde, gladde zool glijdt sneller weg. Met bijvoorbeeld een rubber zool heb je meer grip.Naaldhakken zijn een stuk moeilijker dan blokhakken. Blokhakken zijn dan weer niet zo elegant (vind ik), maar zoek dus iets er tussenin, niet te dun.7 cm is ook een hak; 10 cm lijkt me een ambitieus begin.Zorg dat de schoen goed past. Hij moet niet knellen, maar als een hak te wijd is schuift je voet naar voren > pijn in je tenen. Ook verkrampt je voet omdat de voet probeert de schoen 'vast te houden'. Dit gebeurt vooral bij pumps; gehakte laarsjes of pumps met een bandje over de wreef houden de je voet beter op de plaats.Neem kleinere stappen dan je gewend bent met platte schoenen. Je hoeft niet te gaan trippelen, maar lange passen met hoge hakken is meestal geen succes.Ik vind Tamaris een fijn merk, zij hebben een schokdemper (?), geen idee hoe het precies werkt, maar het loopt prettig.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Begin met hakken tot 7 cm of zo. Smokkel een beetje door schoenen te zoeken met een dikkere zool, scheelt snel een centimeter

Het loopt makkelijker als de hak wat meer midden onder je hiel zit, zoals deze

dan helemaal achteraan zoals bij deze pump

Oh ja, de schoen mag niet te ruim zijn, een riempje bovenlangs maakt het ook makkelijker, en neem kleine pasjes. En oefen.
*tamaris* okay.

7 cm is ook nog mooi *check*

ik wil niet zo'n tuttig pumpje zeg maar, het moet wel een beetje sexy zijn, en apart ook, het liefst.
Dus.
Wil je zelf op hoge hakken lopen of wil Vrind dat je dat doet?

Ik draag graag hakken, maar echt er op lopen, neuh. Ja, van huis naar de auto, en op mijn werk, van mijn bureau naar de printer en weer terug. Maar zodra ik verder weg moet, de supermarkt in ofzo, verruil ik mijn hakken liever voor iets comfortabelers.

Ik zou mooie hakken kopen, liefst niet van die heel goedkope (hoewel je ook daar geluk mee kan hebben), en deze aantrekken naar een (zit)feestje of als jullie uit eten gaan.

Als je loopt te wankelen is het toch ook niet erg elegant.
Ik moet helemaal niks!
Dit is bijv. te tuttig ( voor mij dan he.. )

https://www.torfs.be/blauwe-pumps-tamaris-156617
Dus.
Ik vind tamaris niet echt sex uitstralen. Beetje euhm oubollig
quote:boro_ schreef op 20 juli 2015 @ 21:34:

http://www.thegirlsstuff. ... irl/suede-pumps-images-1/

zo iets vind ik erg geil mooi.

Ik dacht juist, sleehak, da's bijna een platte schoen, moet lukken dan ;) Verkeerd gedacht dus ? ( Komt nog bij dat puberdochter mij voorbij stiefelt op hakken van 10cm met het grootste gemak van de wereld, dan ik toch niet achterblijven.. )

He lieve Bor,

Ik lees mee, ik zou het graag willen maar kan het ook niet. Hoe heeft jouw dochter dat trouwens geleerd om op zulke hoge hakken te lopen?

Mijn tip is, koop die geile schoenen op MP en draag die alleen in de slaapkamer , verder is niet verantwoord.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven