Mode & Beauty alle pijlers

Opeens allergisch voor make-up?

26-03-2015 16:28 16 berichten
Nouja, opeens, ik weet het niet. Ik gebruik al enige tijd make-up van action. Maar sinds kort heb ik dus last. Last van mijn ogen (antibiotica helpt niet) en last van mijn huis precies waar ik de blusher aanbreng (andere dingen gebruik ik niet op mijn huid).

Misschien ligt het aan de action, misschien ben ik sowieso gevoelig geworden. Nu wil ik dus make-up gaan proberen die hypo-allergeen of zelfs "bio" is. Iemand ervaringen en tips? Dat het wat duurder is maakt niet uit.
Volgens mij heeft no.7 veel hypo-allergene make-up.
Alle reacties Link kopieren
Clinique ook is wel 'wat' duurder dan de action..
Internagelaktisch
Duurder is dus niet zo erg, als het goed is. Het is ook meer gemakszucht dat ik make up bij action koop eigenlijk
Een allergie moet zichzelf opbouwen vandaar dat er in het begin nog niks mis lijkt te zijn. Als je er eenmaal last van hebt gaat je lichaam er steeds sneller op reageren zodra je met iets in contact komt waar je allergisch voor bent. Verschillende merken uit proberen, en als de allergie heel erg is misschien beter om niet dagelijks make up op te doen?.
Lancome foundation/blush, daar reageert mijn gevoelige huid niet op. Oogpotlood gebruik ik van estee lauder, mascara van clinique. Mijn ogen zijn vooral in de zomer extreem gevoelig voor makeup, deze merken kan ik wel goed verdragen. Bijkomend voordeel is dat ze heel contactlens vriendelijk zijn.

Wel iets duurder dan de action
Etos heeft een goede hypo allergene mascara. Voor bio cosmetica is winkelen in Duitsland een uitkomst. Het huismerk van de DM is Alverde en dat is kwalitatief goed spul. Verder heb je ook merken zoals Santé en Lavera. Die zijn ook bij Nederlandse webshops te krijgen en niet zo prijzig. Denk aan ¤ 5,- voor een product.

Je zou ook Dr. Hauschka kunnen gebruiken maar dat is weer iets prijziger. Die zou je online kunnen bestellen maar bijvoorbeeld ook bij groene supermarkten of gezondheidswinkels kunnen proberen.

Een combinatie van een beetje groen en een beetje chemisch zouden Yves Rocher en de Bodyshop kunnen zijn. Die kan je sowieso in elke grote winkelstraat wel vinden. Mocht je graag dingen uit willen proberen en niet van online bestellen houden.
Antibiotica helpt niet tegen allergieën, ook niet tegen virussen.

Hema heeft betaalbare hypo allergene producten, De Tuinen en The Body Shop ook.
verba volant, scripta manent.
Je kunt na verloop van tijd allergisch voor dingen worden. (Ik heb het bijv met de Herome handenwasgel).

Belangrijk is ook om make-up niet te lang te bewaren. Ik geloof dat je het zelfs elke 3 mnd moet vervangen, als je het echt volgens de regels doet. Elke keer dat je het gebruikt komen er bacteriën bij, en daar kun je ook last van krijgen. Mijn tip zou dus zijn om niet meteen voor duur te gaan, maar sneller te vervangen.

En, na last van je huid of ogen moet je het echt meteen weggooien, want dan heb je al last van een virus of bacterie en die veeg je dan met je kwastjes ed zo in je make-up.

Succes!
Ik dacht ook nog aan Lush cosmetics. Die zijn ook biologisch.
Everything is just....peachy.
quote:MarianneDavids schreef op 26 maart 2015 @ 17:36:

Antibiotica helpt niet tegen allergieën, ook niet tegen virussen.

Hema heeft betaalbare hypo allergene producten, De Tuinen en The Body Shop ook.Het was meer (van huisarts): als dit niet helpt ben je waarschijnlijk allergisch voor iets in je make-up ;)
quote:NummerZoveel schreef op 26 maart 2015 @ 17:46:

Je kunt na verloop van tijd allergisch voor dingen worden. (Ik heb het bijv met de Herome handenwasgel).

Belangrijk is ook om make-up niet te lang te bewaren. Ik geloof dat je het zelfs elke 3 mnd moet vervangen, als je het echt volgens de regels doet. Elke keer dat je het gebruikt komen er bacteriën bij, en daar kun je ook last van krijgen. Mijn tip zou dus zijn om niet meteen voor duur te gaan, maar sneller te vervangen.

En, na last van je huid of ogen moet je het echt meteen weggooien, want dan heb je al last van een virus of bacterie en die veeg je dan met je kwastjes ed zo in je make-up.

Succes!

Lush is helemaal niet biologisch! Zitten gewoon bewaarstoffen en andere chemicaliën in, hoor.

Bio is het alleen met een keurmerk.
Bio is niet zaligmakend hoor, op natuurlijke ingredienten kun je ook slecht reageren. Hypoallergeen kan helpen, maar persoonlijk gebruik ik zoveel mogelijk parfumvrij spul.
Ik zou Sisley eens proberen. Te koop bij Douglas en ICI Paris.
Hypo-allergeen zegt ook niet zoveel. Die term kan een fabrikant altijd gebruiken (en dat doen ze dan ook om commerciele redenen)

Overigens zou ik zeker geen make-up van de Action gebruiken.

Ga dan op zijn minst naar de Hema.
Zonder dollen, Hema heeft best mooie make-up voor een redelijke prijs.

Een vriendinnetje van me in het buitenland kon diverse mascara's niet verdragen en kreeg eens een mascara van Hema. Die kon ze WEL verdragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven