Mode & Beauty alle pijlers

Opknappen designer tas

18-08-2018 22:01 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een Louis Vuitton speedy die aan een opknap beurt toe is.. Heb hem in een vintage winkel gekocht voor weinig, maar is niet in de beste conditie. Aan de onderkant zijn de hoekjes afgeschaafd en is zelfs de rode kleur te zien. Aan de bovenkant zitten er kleine scheurtjes naast de rits en ook de binnenkant is vrij vies. Heeft iemand misschien tips, wondermiddeltjes of ken je misschien iemand die tassen opknapt?

Ik hoor het graag!!
Alle reacties Link kopieren
LV even bellen.
Helaas als het canvas beschadigd is doet LV niets. Ik vrees het ergste. Sorry...
Alle reacties Link kopieren
Misschien gewoon je geld investeren in een mooie houdbare tas die het geld wel waard is ipv een ordimerktas proberen op te smucken als het zo weinig mogelijk mag kosten.
Alle reacties Link kopieren
En LV is geen designertas voor de info.
Alle reacties Link kopieren
Dicca schreef:
18-08-2018 22:46
Misschien gewoon je geld investeren in een mooie houdbare tas die het geld wel waard is ipv een ordimerktas proberen op te smucken als het zo weinig mogelijk mag kosten.
Waarom nou weer zo'n nare reactie?
Ik zou even contact opnemen met de LV-winkel in Amsterdam. Reparaties moet je via LV laten uitvoeren, omdat ze daar werken met de originele materialen en daardoor de tas zijn waarde behoud. Dus ik zou hen vragen om advies :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens bij een schoenmaker binnenlopen. Als er al een wondermiddeltje bestaat, dan is het daar vast te vinden. Of een leren-jassen-winkel. Die hebben vast ook tips als het gaat om de binnenkant.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor jullie tips!
anoniem_374821 wijzigde dit bericht op 19-08-2018 00:06
65.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dicca schreef:
18-08-2018 22:46
Misschien gewoon je geld investeren in een mooie houdbare tas die het geld wel waard is ipv een ordimerktas proberen op te smucken als het zo weinig mogelijk mag kosten.



Veel van die designer tassen kosten minder dan 40 euro om te maken. TO was iig zo slim om om hem 2de hands te kopen.

Misschien is een vintage look juist wel mooier dan een fonkelnieuwe
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor jullie reacties! Ik ga inderdaad eerst eens bij Louis Vuitton kijken of die wat wondermiddeltjes heeft..:)

De tas was een uitprobeerseltje of ik wel een designertas waard zou zijn, en vind zo’n vintage tas juist ook wel wat hebben om mee te beginnen;)
Alle reacties Link kopieren
Beschadigde exemplaren zijn niet veel waard zelfs als ze origineel zijn niet. Dus je kan naar hartelust opknappen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Meestal zijn beschadigde exemplaren niet echt omdat ze van slechter materiaal zijn gemaakt. Verdiep je in de echtheidskenmerken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bij LV vragen inderdaad. Wat had je er voor betaald?
retrostar schreef:
19-08-2018 09:33
Meestal zijn beschadigde exemplaren niet echt omdat ze van slechter materiaal zijn gemaakt. Verdiep je in de echtheidskenmerken.
Mijn LV is wel echt, maar heeft gescheurd leer inmiddels. Het is een open tas en de rand aan de bovenkant is op een paar plekjes dus stuk nu na 11 jaar. Je kan de zijkanten induwen voor een kleiner model en op die vouwplekjes is het dus stuk. Wil dat wel laten opknappen eigenlijk, ben alleen bang voor de kosten. Zeker als ik zie wat die tas nu kost. Ik heb er in 2007 €455,- voor betaald. Zag hem gisteren op de site voor ruim €1300,- O_O
Whomi schreef:
19-08-2018 09:49
Mijn LV is wel echt, maar heeft gescheurd leer inmiddels. Het is een open tas en de rand aan de bovenkant is op een paar plekjes dus stuk nu na 11 jaar. Je kan de zijkanten induwen voor een kleiner model en op die vouwplekjes is het dus stuk. Wil dat wel laten opknappen eigenlijk, ben alleen bang voor de kosten. Zeker als ik zie wat die tas nu kost. Ik heb er in 2007 €455,- voor betaald. Zag hem gisteren op de site voor ruim €1300,- O_O
Kun je hem niet verkopen op een site voor tweedehands designer?
strikjemetstippels schreef:
19-08-2018 10:02
Kun je hem niet verkopen op een site voor tweedehands designer?
Waarom? Ik ben er nog steeds heel blij mee hoor. Gebruik hem nog bijna dagelijks.
https://en.louisvuitton.com/eng-nl/home ... Country=NL

Collectie 2018 van Louis Vuitton
Handig als je huidige tas wat scheurtjes ed vertoond,haal de originele patches ,maak ze over de scheurtjes heen en je bent weer helemaal LV 2018 :-D
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/04/23/oh ... 12356-a470
Tas kapot? Breng hem naar de tassendokter
Uit de hele wereld stuurt men dure maar beschadigde handtassen op naar de ‘Handbag Spa’ voor reparatie.
Habbekratz schreef:
19-08-2018 13:21
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/04/23/oh ... 12356-a470
Tas kapot? Breng hem naar de tassendokter
Uit de hele wereld stuurt men dure maar beschadigde handtassen op naar de ‘Handbag Spa’ voor reparatie.
Dit gaat dus ten koste van de prijs die zo’n tas waard is. Je kan het het beste laten repareren bij de winkel van het merk zelf ivm materiaalgebruik. Maar goed, daar zal het prijskaartje ook wel naar zijn dan.
TO ben je al langs LV geweest? Ben benieuwd of er inderdaad iets gedaan kan worden. Ik weet dat ze de hengsels etc kunnen vervangen, maar dacht dat ze aan het canvas/leer zelf niets doen. Dus ben benieuwd wat er gezegd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven