Mode & Beauty alle pijlers

Optimelsparen dagje sauna

14-09-2011 20:54 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wil deze winter een dagje sauna doen met de Optimel-korting.. Denk een arrangement met behandeling, lunch, zonnebank etc.

Maar welke sauna (in zuid-holland/utrecht/noord-brabant/gelderland) is nou fijn?

Hardstikke fijn die online reviews maar overal lees ik zowel negatieve als positieve beoordelingen.

Dus daarom, viva-vrouwen en mannen, wie is er wel eens geweest in:

Sauna Houten

Sauna & Beauty de Veluwe (lunteren)

Sauna Beauty Velp

Sauna Soesterberg

Sauna Thermen 5 mei (Leiden)

of heeft een andere super-tip? Ben vorig jaar in Eindhoven geweest, die is prima, maar wel een uur rijden...
Èlysium in Bleiswijk
Frankly my dear, I don"t give a damn
Jup, Elysium..!
Die doet niet mee aan de actie helaas.

Ben ik trouwens wel benieuwd naar maar nu ga ik met een onervaren sauna-ganger en ik betaal. Anders wordt het wel heel duur...

Ben trouwens ook benieuwd naar Deverana in Den Bosch.. maar die staat er ook niet bij (dit zijn een beetje de simpelere sauna's)
Mijn ervaringen:

Sauna Houten: beetje gedateerd qua inrichting. Wel fijn kleinschalig en rustig (althans doordeweeks, weekend weet ik niet).

Deverana Den Bosch: heel luxe, redelijk groot van opzet. Zeker niet geschikt om er op een zaterdag naar toe te gaan. Doordeweeks heel fijn.

Sauna in Rosmalen is weer heropend na een brand. Schijnt ook mooi te zijn.
Jawel, Elysium doet vanaf 1 oktober wel weer mee geloof ik (van horen en zeggen!!). Even goed in de gaten houden dus!
Houten Sauna is een prima sauna, het is niet heel groot maar je kunt je er prima uren vermaken! Er zijn twee restaurants, er is een hele grote tuin met comfortabele ligstoelen en hangmatten en een groot terras met lounge-sets. Er is een buiten zwembad en een jacuzzi, en verder zijn er buiten ook ene aantal sauna's, waaronder een sauna waardoor je buiten naar de lucht/sterren kan staren, heerlijk! Binnen is het redelijk simpel maar ik vond het groot genoeg!

Er is ook een heel beauty gedeelte waar je allerlei beauty-behandelingen en massages kan boeken. Verder hebben ze een klankschalensessie waar je heerlijk bij wegdommelt. Personeel is erg vriendelijk! Het is er ook netjes schoon enzo. Kortom, ik vond het er dikke prima! Weet niet hoe het in het weekend is maar ik ben op een doordeweeksedag geweest en het was redelijk druk maar zat ondanks dat negen van de tien keer zonder anderen in de sauna. Voor beginners zijn er trouwens voldoende lage temperatuursauna's.

Inrichting is overigens niet heel bijzonder. Niet echt modern en ook niet echt een luxe uitstraling
Sauna 5 mei in Leiden vooral niet doen! Ligt middenin een woonwijk, en het voelt allemaal een beetje oud, krap en vies.. Ik ga er nooit meer heen.

Ik ga zelf met de Optimelactie altijd naar Thermen Holiday in Schiedam, zaaaalig....
@TO: ik heb trouwens ook 10 Euro 'gespaard' via Optimel. Alleen drink ik dat spul verder nooit en het zal dan ook nooit groeien in waarde. Weet je of het mogelijk is dit over te dragen? Want dan mag jij ze wel hebben wat mij betreft, anders blijft dat geld ook maar staan.
Ik ken er maar 1 van de 5 persoonlijk die je opnoemt, de laatste, [thermen 5 mei] en die zou ik maar overslaan, slechte bediening [ bij de balie] bedoel ik dan, en werkelijk waar geen ene douche die nog goed werkt, jij loopt aan je blote kont en de loodgieter staat alles [tijdelijk] te repareren ....mij zien ze daar voorlopig niet meer, bediening binnen is op zich wel goed, maar ze doen overal zooooooo moeilijk over, als je binnenkomt, moet je al beslissen of je blijft eten ja of nee.....nou, soms weet je dat gewoon nog niet, ik wil daar liever vrij in blijven......de rest ken ik niet, Spa zuiver deed dacht ik ook mee met de optimel, en Bleiswijk [Elysium] ook dacht ik, die kan ik van harte aanbevelen allebei, maar ik las pas dat Spa Zuiver in de problemen zit, dus of dat nog een optie is? Jammer, ik vond het een heerlijke sauna, ik hoorde pas van iemand dat Houten ook wel een leuke is, maar das van horen zeggen....ik ben er zelf nog niet geweest

veel plezier in ieder geval
Eens met mijn voorgangers: Sauna 5 mei in Leiden overslaan! Vies, oud, bedompt, muf, beschimmeld en met dito rondlopende mannetjes .
de veluwe in lunteren is mwah. klein maar okay..wel beetje gedateerd. Niet zo fijn als de veluwse bron in emst of bussloo. En het eten vond ik erg slecht moet ik zeggen. De rest ken ik niet
Kijk hier eens:

Sauna tips?

sundream in "Favoriete sauna"
molly, mijn moeder spaart mee voor me dus ik hou waarschijnlijk zelfs over, wil je anders mijn punten?

Ok leiden dus niet.. Kijken of elysium erbij zit en anders evt Schiedam (valt ook mee qua afstand)

En als ik dan een keer met mijn vaste sauna-gangers ga toch Deverana (heeft niet vaak aanbiedingen)
en bedankt iedereen! Sunflowers, ik ga het nu even doorlezen...
@Vivadiva: oh, als jij dan toch over hebt... :-) Is er dus een mogelijkheid om de punten over te doen?
Als het voetballen is op TV dan is het vaak ook wel rustig.

Ik zou eerder kijken naar speciale arrangementen van sauna's bij je in de buurt. Ook de voorzieningen die ze hebben. Soms betaal je voor bepaalde speciale faciliteiten waar je toch geen gebruik van maakt. Dan kan een kleinere misschien wel goedkoper zijn.

Even informeren of ze iets in de aanbieding hebben. Dan ben je misschien goedkoper uit.

Jaren geleden een paar keer in Oisterwijk geweest en dat beviel prima en dan vooral omdat die 3 verschillende sauna's had en lekker rustig was tijdens het voetballen. Weet niet hoe die nu is.

Was voor het laatst in Oss, maar daar is het parkeren lastig geworden. Heb er nog een badenkaart van liggen, maar weet niet of die nog goed is.

Is nog niet zo oud en na een brand opnieuw opgebouwd. Is tegenover het NS station en je kan dus ook met de trein. Vanwege die kaart krijg ik regelmatig aanbiedingen via de post. Klik voor hun site. Je hebt er wel meerdere mogelijkheden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven