Pijnloos op hakken lopen
zondag 17 april 2011 om 19:32
Met de zomer in zicht kwam ik er achter dat ik vooral schoenen met hak in m'n kast heb staan. Ik kan het niet laten, koop elk voorjaar wel een paar nieuwe maar kan er niet goed op lopen en heb vaak na een half uurtje al zeer pijnlijke voeten/tenen. Gemakzuchtig dat ik ben stap ik dan snel over op platte instappertjes. Graag zou ik mijn mooie hakkenschoenen nu eens vaker en langer dragen. Wie heeft tips?
zondag 17 april 2011 om 19:41
Hi Jennifer,
Ik denk dat heel veel meiden jouw 'probleem' herkennen!! (Ik in ieder geval wel). Volgens mij is het een kwestie van je schoenen steeds opnieuw weer 'inlopen' zodat je voeten er uiteindelijk aan wennen.. (Alhoewel ik mijzelf ook niet kan voorstellen dat het ooit écht lekker gaat lopen, maar dat hangt misschien ook van de vorm van de voeten af etc) Verder maak ik, zeker als ik naar een feestje moet, ook regelmatig gebruik van die soeciale 'voetkussentjes' die je in je schoenen kan doen, bijvoorbeel onder de bal van je voet of op je hiel. Deze zijn gewoon bij de drogist te koop en werken prima!
Succes
grtz
Ik denk dat heel veel meiden jouw 'probleem' herkennen!! (Ik in ieder geval wel). Volgens mij is het een kwestie van je schoenen steeds opnieuw weer 'inlopen' zodat je voeten er uiteindelijk aan wennen.. (Alhoewel ik mijzelf ook niet kan voorstellen dat het ooit écht lekker gaat lopen, maar dat hangt misschien ook van de vorm van de voeten af etc) Verder maak ik, zeker als ik naar een feestje moet, ook regelmatig gebruik van die soeciale 'voetkussentjes' die je in je schoenen kan doen, bijvoorbeel onder de bal van je voet of op je hiel. Deze zijn gewoon bij de drogist te koop en werken prima!
Succes
grtz
zondag 17 april 2011 om 19:45
Ik ga meelezen. Liep vroeger altijd hele dagen op hoge hakken, ben nu 2 zwangerschappen op platte schoenen verder en wil ook graag weer de hakken aan omdat ik maar een klein vrouwtje ben. Maar idd, het doet zo snel pijn en ik heb het idee dat ik veel sneller moe ben tijdens een stapavondje bijvoorbeeld. Dus ik hoop hier ook op goede tips.
zondag 17 april 2011 om 20:08
zondag 17 april 2011 om 20:08
zondag 17 april 2011 om 20:54
zondag 17 april 2011 om 22:22
Voeten kunnen inderdaad tijdens de zwangerschap doorzakken. Komt omdat je lichaam een hormoon aanmaakt wat de banden verslapt, dit moet om ervoor te zorgen dat het kind er ook daadwerkelijk uitkomt. Nadeel is wel dat je lichaam niet zoveel onderscheid maakt in banden in je bekken of die in je voeten
verder maakt het een wereld van verschil of je hakken van een goed merk draagt, of die van twee tientje bij VanHaren ofzo.
Het prijsverschil komt door de tijd en energie die de fabrikanten in de balans van de schoen steken. Een goede pump heeft een perfecte balans waardoor je net zoveel op je hiel als op je voorvoet staat. Dit zorgt ervoor dat je gewicht niet enkel op je voorvoet leunt en je dus ook geen pijnlijke voeten hebt.
Probeer maar eens een pump van 20 euro, en daarna een pump van bijvoorbeeld een merk als Ecco ( ja die hebben hele mooie pumps) of Gabor, of doe een gek en pas eens een manollo blahnic ( of hoe je het schrijven mag)
Echt een wereld van verschil!
verder maakt het een wereld van verschil of je hakken van een goed merk draagt, of die van twee tientje bij VanHaren ofzo.
Het prijsverschil komt door de tijd en energie die de fabrikanten in de balans van de schoen steken. Een goede pump heeft een perfecte balans waardoor je net zoveel op je hiel als op je voorvoet staat. Dit zorgt ervoor dat je gewicht niet enkel op je voorvoet leunt en je dus ook geen pijnlijke voeten hebt.
Probeer maar eens een pump van 20 euro, en daarna een pump van bijvoorbeeld een merk als Ecco ( ja die hebben hele mooie pumps) of Gabor, of doe een gek en pas eens een manollo blahnic ( of hoe je het schrijven mag)
Echt een wereld van verschil!
zondag 17 april 2011 om 22:57
Ik kan dus echt écht niet op hakken lopen! Vorig jaar een gala gehad, goede pumps aan, voetkussentjes erin en alles.. Het voelde na een half uur al alsof de bal van mn voet verbrijzeld werd, verschrikkelijk! Hele avond verknald Zonde van het geld, die schoenen want ik word al naar bij de gedachte erop te moeten staan.. Dus als iemand dé oplossing heeft, ik lees mee want ik snap echt niet hoe sommige vrouwen die marteling kunnen verdragen..
Ik heb voor de winter wel enkellaarsjes met een heele lage hak (3 cm?). En die lopen prima, misschien is het gewoon de kunst om elke keer net een centimeter op te bouwen.. Of misschien hebben de meeste vrouwen er nou eenmaal geen last van?
Ik heb voor de winter wel enkellaarsjes met een heele lage hak (3 cm?). En die lopen prima, misschien is het gewoon de kunst om elke keer net een centimeter op te bouwen.. Of misschien hebben de meeste vrouwen er nou eenmaal geen last van?
maandag 18 april 2011 om 09:52
Van die banden kan kloppen had ook veel last van bekken. Dat het is omdat het kind er dan uit kan klopt bij mij niet (0; Moest gehaald worden met keizersnede, anders zat ze er nu nog denk (0; Misschien wel proberen waard om wat duurdere te kopen, haal ze inderdaad bij van haren of goedkoper. Klein hakjes gaat nog wel, max. 4 cm. Daarna lijkt het of er prikkeldraad onder mijn voeten zit.
maandag 18 april 2011 om 14:12
maandag 18 april 2011 om 14:16