Mode & Beauty alle pijlers

PLUSSIZE BIKINI'S: WAAR?!

03-05-2019 12:34 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben op zoek naar een nieuwe bikini. Ik heb maatje 44 en cup D90. Ik hou van wat hogere bikini broekjes en goedzittende topjes. Probleem wat ik heb: de normale plussize winkels e.d. hebben saaie prints (Zizzi valt echt tegen) of het is schreeuwend duur.

Wie weet er Nederlandse webshops of gewone winkels waar ik terecht kan voor een goede bikini?

Sta overigens ook open voor webshops vanuit het buitenland, maar heb geen creditcard dus is misschien iets lastiger.

Thanks xx
Ik zag heeeele grote bikini’s bij de Primark hangen (rare winkel is dat toch!), heb niet gekeken naar de maat, maar er konden werkelijk watermeloenen in.

En verder heb je gewoon maat 44. Waarom maatJE?
.
PrimaDonna, ze zijn niet goedkoop maar erg goed, wacht tot eind juni en je kan ze in de sale vinden, vaak wel voor de helft, dan is het echt goed te doen.
Ik slaag prima bij de Wehkamp met maat 46 en cup E/F. Keuze zat.
Ik heb er een van Marlies Dekkers, gekocht via Dutch designers outlet (om het qua prijs een beetje leuk te houden). Daar koop ik trouwens ook mijn bh's...
Ik slaag bij Bonprix in de Mix&Match serie.
Ook 90D boven, maar onder maat 38. Dus een kant en klare bikini kopen is niet voor mij weggelegd.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Elizz maakt ze op maat.
Live long and prosper
In ieder geval niet naar de Primark. Bikini's moeten goed zitten. Primark is daardoor denk ik niet geschikt.

Als je maar 34 hebt en een puber bent dan zou het nog kunnen, maar maten daarboven gewoon een goede kopen. Dat ziet er zoveel vrouwelijker uit.
Ranma schreef:
03-05-2019 15:32
Dit dus. En met deze maten kan je zelfs gewoon terecht bij de Hunkemöller.
Ik.moet wel zeggen dat ik met mijn cup f en oude dikke lichaam graag wat extra ondersteuning wens. Die leuke jaren 90 badpakken en bikini's zonder enige padding of ondersteuning kunnen echt mier meer
ASOS en Wehkamp en inderdaad soms wat duurdere merken (maar ook die stuur ik vaak terug) doen de truc wel.
Je zou minder kunnen gaan eten en meer bewegen, dan heb je de keuze uit veel meer leuke bikini's
Ik koop mijn bikini's op aliexpress. Zoals iemand anders al schreef is er ook een aliexpress plussize fb pagina daar lees je ervaringen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Tijdschriftenverslindster schreef:
03-05-2019 15:11
Ja; die bestaan echt. En waarom ook niet? Als iemand met maat 64 zich prettig voelt in een bikini; dan moet die persoon dat toch gewoon kunnen dragen?
En als iemand met maat 64 naar het naaktstrand wil gaan, moet die persoon dat ook gewoon doen. Net als iemand met maat 34, 38, 44 of 50.
Natuurlijk moet dat kunnen, ik begrijp alleen niet dat je dat wilt. Sommige dingen laat ik in de winkel ook hangen, hoe leuk ik het ook vind. Soms staan dingen je nu eenmaal niet door je omvang of lengte. TO heeft een vrij normale maat, maar maat 64 is echt enorm.

Bij bijvoorbeeld Wehkamp, Otto of Neckermann is er toch volop keuze in de maat van TO?
Tweka.com heeft ook leuke badkleding, ook grote maten , tot mt 50 ofzo
John_Molenhof schreef:
04-05-2019 10:17
Je zou minder kunnen gaan eten en meer bewegen, dan heb je de keuze uit veel meer leuke bikini's

:facepalm:
Fizz schreef:
04-05-2019 11:14
Natuurlijk moet dat kunnen, ik begrijp alleen niet dat je dat wilt. Sommige dingen laat ik in de winkel ook hangen, hoe leuk ik het ook vind. Soms staan dingen je nu eenmaal niet door je omvang of lengte. TO heeft een vrij normale maat, maar maat 64 is echt enorm.

Bij bijvoorbeeld Wehkamp, Otto of Neckermann is er toch volop keuze in de maat van TO?

Ik zou ook geen bikini aantrekken hoor. Vind dat bij mezelf ook niet staan. Maar net als jij, vind ik dat als een ander zich daar prima in voelt, zij dat vooral moet dragen.
In maat 44 D zijn er inderdaad genoeg bikini’s te koop.
Fizz schreef:
04-05-2019 11:14

Ik merk dat wat 'staat' of niet steeds subjectiever wordt, door die bodypositive beweging.
Daarnaast 'staat' volgens de standaard niks meer met maat 64, of boven een bepaalde leeftijd, of met een te platte kont, of een kleine cup
Ik vind daarom dat je gewoon aan moet doen wat je zelf leuk vindt.
Ik weet nog dat ik als tengere goedgevormde zestienjarige 30 jaar terug veel commentaar kreeg op mijn bolle kont (die verder nog in maat 164 kinderkleding paste). En in de winkel.het dringende advies kreeg geen lichte badkleding te dragen, want dat moest gecamoufleerd.
Zou nu super zijn, want nu is dat in.
Gelukkig verschuiven die ideeën.
Oh idd fuck wat staat. Heb me altijd geschaamd in badkleding voor huid of kleur of vorm of gebrek daaraan en wilde dat er vroeger wat meer bodypositivisme was geweest.
Het-groepje schreef:
04-05-2019 15:27
Ik merk dat wat 'staat' of niet steeds subjectiever wordt, door die bodypositive beweging.
Daarnaast 'staat' volgens de standaard niks meer met maat 64, of boven een bepaalde leeftijd, of met een te platte kont, of een kleine cup
Ik vind daarom dat je gewoon aan moet doen wat je zelf leuk vindt.
Ik weet nog dat ik als tengere goedgevormde zestienjarige 30 jaar terug veel commentaar kreeg op mijn bolle kont (die verder nog in maat 164 kinderkleding paste). En in de winkel.het dringende advies kreeg geen lichte badkleding te dragen, want dat moest gecamoufleerd.
Zou nu super zijn, want nu is dat in.
Gelukkig verschuiven die ideeën.
Ik schreef ook net dat iedereen moeten kunnen dragen wat hij of zij wil, maar zelf doe ik dat dus niet. Als ik kleding koop dan pas ik dat en kijk of het mij staat. Als ik dan in de spiegel een te dik lijf in een bikini zie dan pak ik wat anders uit het rek. Net zoals ik het kledingstuk wat mij echt niet flatteert terug hang. Zelf wil ik graag iets wat mij staat en ik vind het leuker als een ander mijn kledingkeuze ook waardeert.
John_Molenhof schreef:
Je zou minder dit soort dingen kunnen typen, dan kom je niet zo dom over.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
John_Molenhof schreef:
Ohhh wauw!!! Beste idee in jaren! Schoot dat je zo te binnen?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Topvintage,
betty boobs
freya
Relax we're all crazy, it's not a competition
Ik heb er één van Miracle Suit. Kost wat maar zit wel top.
Tijdschriftenverslindster schreef:
04-05-2019 14:53
Ik zou ook geen bikini aantrekken hoor. Vind dat bij mezelf ook niet staan. Maar net als jij, vind ik dat als een ander zich daar prima in voelt, zij dat vooral moet dragen.
In maat 44 D zijn er inderdaad genoeg bikini’s te koop.
En waar ligt de grens dan? Bij maat 46? Bij maat 50? Bij 64?

Antwoord op TO:
TopVintage heeft veel bikini's in jouw maat met hoge taille broekjes
TC WOW
SeaFolly (dat is wel duur, maar gaat heel lang mee)
Wehkamp heeft ook veel keuze.
Miss_Travel schreef:
08-05-2019 16:19

Antwoord op TO:
TC WOW
doet Topvintage ook aan cupmaten? Ik kan dat niet vinden zo 123
Miss_Travel schreef:
08-05-2019 16:19

Antwoord op TO:
TC WOW
Welke grens? Ik schreef al dat ik vind dat iedereen die dat wil een bikini moet kunnen dragen, ongeacht de maat.
Ik ben net wezen shoppen voor bikini's, en kon ook lastig slagen. Maar juist omdat de meeste topjes te groot waren. Ik hou niet zo van padding, en elke keer als iets leuks zag was het vanaf cupmaat C (ik heb 80B).

De Livera had leuke bikini's hangen, ook in maat 44. Heb er uiteindelijk toch een leuke bikini gevonden, gematched met een groter zwart broekje. De broekjes met touwtjes ed hoeven voor mij ook niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven