Mode & Beauty alle pijlers

Primark Eindhoven

14-05-2014 17:07 34 berichten
Ik ben nog niet in Primark Eindhoven gegaan. Zijn er al mensen die al geweest zijn? Hebben ze leuke kleren en is het de moeite om er naar toe te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vroeg gaan op een doordeweekse dag, en dan niet naar een filiaal dat net is geopend. Oh, en niet in schoolvakanties.
Ben er 1 keer geweest en vond het de horror. Zag al door heel Eindhoven mensen lopen met allemaal die bruine tasjes dus ik had me daar ik weet niet wat van voorgesteld (dacht een soort outlet ofzo waar Tommy Hilfiger polo's voor 5 euro verkocht werden) maar het bleek een soort kruising tussen Wibra en H&M.
Van duurzamekleren.nl

"Je zou denken dat populaire merken die hoge prijzen vragen voor hun kleding, ook wel zorgen dat hun kleding kwalitatief goed gemaakt wordt. Dat ze duurzame energie gebruiken, goede lonen betalen aan de makers van de kleding, en stoffen gebruiken van organisch geteelde gewassen. Niets is minder waar! Rankabrand deed duurzaamheidsonderzoek naar premium merken, en bekeek hoe deze labels omgaan met het klimaat, het milieu en de arbeidsomstandigheden. Het bleek dat juist de duurdere merken veel minder goed scoren als het gaat om duurzaamheid.

Rank a brand onderzocht 24 premium merken, en maar liefst 13 modemerken kregen de laagst mogelijke score in duurzaamheid en daarmee een negatief koopadvies.  “De premium merken vragen flinke bedragen voor hun kleding. Er zijn dus voldoende middelen om de arbeiders in de lagelonenlanden een goed loon te betalen en milieuvriendelijk te produceren. Maar dat laten de meeste merken niet zien. Een duur prijskaartje garandeert dus geen duurzaam productieproces”, aldus Rank a Brand oprichter Niels Oskam. Als consument denk je misschien dat je betaalt voor kwaliteit als je dure merken koopt, maar eigenlijk betaal je dus meer voor het imago van het merk, en de dure campagnes die ze voeren om jou te laten geloven dat ze een goed merk zijn.

Buiten dat het productie-proces dus niet zo duurzaam is, is veel kleding van duurdere merken ook niet direct van betere kwaliteit, waardoor het langer meegaat. Het is niet zo dat als je 50 euro voor een shirt van een duur merk betaald, dit shirt van dusdanige kwaliteit is dat het een tijdje mee kan. Sterker nog, labels die op grote schaal produceren zijn altijd op zoek naar nog goedkopere productie-landen en fabrieken. Als een kledingstuk ook maar een paar cent goedkoper gemaakt kan worden in een ander land, of in een andere fabriek, dan zullen ze hun productie verplaatsen. Het gevolg is dat de kledingfabrieken onder enorme druk staan om steeds maar weer goedkoper te produceren, anders raken ze hun afnemer kwijt. En dit komt zeker niet ten bate van de gebruikte materialen en de omstandigheden voor de arbeiders in de kledingfabrieken!"
Ik koop af en toe een lading basics bij de Primark, en tot nu toe gaan ze net zo lang mee als kleding van andere merken.

Ik merk iig niet dat ik kleding van de Primark regelmatig weg moet doen omdat het kapot is

Spijkerbroeken van de Primark gaan bij mij zelfs langer mee dan broeken van Kuyichi. (die ik dus ook niet meer koop).

En het is ook echt niet zo dat ik bepaalde broeken veel meer draag zodat ze eerder zouden slijten.
Ik ben dinsdagmiddag geweest en toen was het er niet druk. Op zich vond ik de collectie wel leuk, maar mijn beste vriendin gaf aan dat de collectie zelden veranderd dus dat het geen zin heeft om vaak naar Primark te gaan.

Ik heb daar dan ook meer een shopper tassen gevonden, wattenschijfjes en andere handigheden dan kleding, op 2 stukken wijde kleding voor de kraamweek na dan. Ik denk dat ik nog terug ga om straks de tijd van de bevalling tot weer teruggaan naar het werk te overbruggen. Dan vind ik Primark erg handig, maar mijn vaste winkel zal het niet worden denk ik.
Ik hou nogal van kleding met een grapje. Zo heb ik er sokken gekocht die eruit zien als schoenen en voor mijn verjaardagsfeest een shirt met ijsjes. Verder koop ik er vooral basic hemdjes. Maar ik vind het een fijne winkel (en ik hou ook van ikea).
Ze hebben nog geen webshop, maar is altijd vreselijk dat zoort winkels. Als beesten gaan ze te keer... Trekken alles uit de rekken en gooien alles weer elders neer.

Als je buiten het seizoen gaat naar H&M - bijvoorbeeld - als ze net opgeruimd hebben en er niet zo druk is. Dan herken je dat soort winkels niet! Dan zie je opeens heel leuke dingen hangen.

Passen? Als het dichtbij is dan neem ik het mee en pas het thuis. Geef het de volgende dag weer terug of ruil het voor een nieuwe lading om te proberen.

Persoonlijk vind ik winkels zoals Mango, Zara, H&M wel veel leuker. Maar je kan altijd iets leuks vinden. Is wel zoeken en veel passen. Ik heb gelukkig een hele kast vol en kan zoveel niet aan. Houd ik lekker tijd over voor andere dingen.

In de advertenties vind ik wel dat ze erg leuke kleding hebben staan.
Als alleenstaande moeder van 3 pubers kom ik enkele keren per jaar bij de primark.

Als ik zie hoeveel tassen met kleding en accesoires de meiden scoren voor weinig geld, heb ik daar graag een paar uur winkelen voor over. Ook voor mijn zoontje van 6 koop ik daar graag. Als er weer een spijkerbroek met gaten op de kniën de vuilnisbak in gaat, doet dat minder pijn dan wanneer dat een broek van 30 euro was.
Oja ons laatste bezoek was deze week die in Eindhoven. Inderdaad stikdruk en rommelig. De fijnste vinden wij die in Essen. Volgens mij 6 verdiepingen...das voor de meiden echt een uitstapje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven