Mode & Beauty alle pijlers

Primark grote maten

22-08-2014 12:19 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Heeft de Primark ook grote damesmaten? Ik heb maat 50-52. Op hun site kan ik het niet vinden. Wieowie is er pas geweest en kan me vertellen of er daar kleren voor mij zijn.

Alvast bedankt.
quote:kenza_b schreef op 22 augustus 2014 @ 12:22:

Wow maat 50 😐

Waarom val je niet eerst wat kilo's af, maat 50 is echt bizar dik.

En sowieso ongezond
Primark kleding krimpt ook snel in de was...ook zo zonde soms.
Dat goedkope spul is vaak snel kapot. Voor tieners, die sowieso snel zijn uitgekeken op hun kleren, is dat prima. Maar in jouw geval zou ik liever kiezen voor aangepaste kleding.

MissEtam grote maten, die hebben soms wel leuke dingen ertussen hangen, en afhankelijk van je figuur kun je ook de zwangerschapskleding nemen (als je meer buik hebt dan gemiddeld). Kijk wel meteen voor een maat kleiner want de kleding is anders gemaakt dan bij de gewone maten.

C&A heeft ook prima spul, maar is soms wat ouwelijk. Je moet dus even goed kijken.

Hetzelfde geldt voor Ulla Popken. Die hebben heel veel jeans, leuke jassen, de shirts en blouses zijn niet altijd even jeugdig, al kun je natuurlijk veel opleuken met een jasje en/of sjaaltje. Mijn moeder koopt er ook best veel, shirts liggen tussen de 20 en 40 euro en in de uitverkoop scoor je ook nog wel eens heel leuk. Hoewel jij met jouw maat dan waarschijnlijk pech hebt, want die is vrij gangbaar.

En ik weet niet wie het zei, maar 50 is echt niet mega-dik hoor. Dat is hooguit volslank, tenzij je 1.40 mtr bent.

Wow maat 50 😐

En sowieso ongezond

Ongezond? Welnee. Ja, volgens de modische boekjes is het ongezond, maar de wetenschap is al een paar stappen verder. Vrouwen met overgewicht hebben veel minder snel last van botontkalking, schijnbaar ook minder last van de overgang en er was nog iets.

Weliswaar offtopic, maar voor de zon geldt hetzelfde. Iedereen roept dat je de zon moet vermijden en moet smeren smeren smeren, maar hoewel zon kan zorgen voor huidkanker, vermindert het weer de kans op darmkanker (consumentengids aug).

En he, beter een paar maten meer en een leuke meid, dan een zuurpruim met maat 34.

Wow maat 50 😐

En sowieso ongezondKijk jij nou maar eerst eens naar je zelf en je "goede" relatie in plaats van zo'n harteloze opmerking te maken.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Kenza, werk eerst maar eens aan jezelf.

Wat scamp idd zegt.
Ik heb maat 46/48 en pas daar in de maat 46 met gemak.

Maat 44 is soms te krap, soms niet. Dus die pas ik altijd. 46 neem ik gewoon zo mee. Zit altijd goed en vaak lekker ruim (wat ik mooier vind met mijn gewicht)

Waarschijnlijk lukken de basics niet (ik heb daar af en toe moeite mee qua borstomvang) maar je kan wel kijken voor leuke vesten e.d.

Ik gok dat dat gewoon moet lukken. Heb net zelf ook weer mijn slag geslagen. Super leuke vesten gekocht, met ruimte over!

Heb ook een super leuke trui gekocht. Die valt tot over mijn billen en ik heb er veel ruimte in. Ik denk dat zoiets wel moet lukken met maatje 50.

Edit: Het is trouwens wel zo dat je goed moet zoeken hoor. Ik woon dichtbij de Primark dus wandel er vaak naar binnen. Soms hebben ze echt 3x niks en vind ik niks leuk of hebben ze geen grote maten meer. Het is dus een beetje mazzel hebben en goed zoeken.
She needed a hero. So that's what she became.
Maar doet die flut-kwaliteit van Primark een grotere maat wel recht? Juist dan, heb je toch meer aan beter gesneden kleding?
Ik vind het ook ruim vallen daar hoor.Normaal hier maat 38 maar dat was me daar te groot.

Wat heb je dat mooi gezegd exces.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Ik denk dat de maat perceptie ligt aan de verschillende maat aanduidingen. Als je gewoon bij NL naar de maat kijkt valt het vrij royaal wat mij betreft.
Aaawh alle dikke mensen united

@ kerol, zwangerschapsaurus niet echt weeg 64 kilo, en kan toch nog gewoon mijn eigen kleding aan en dat in week 26 ❤️
Als je 1.50m bent is 64 kilo nog steeds veel dus dat zegt weinig.

Los daarvan, het is gewoon onnodig kwetsend. Denk je dat mensen het niet weten als ze dik zijn? Wat geeft jou het recht om doelbewust een onbekende een rotgevoel te bezorgen? (of iig te proberen)

Dat zegt iets over jou, of over hoeveel grip de hormonen op je hebben. Niet netjes en onnodig.
Klopt maar ik ben 1.73 mt dus slank met een klein mooi zwangere buikje 😍 en anders altijd 57 kilo

Kan en mag je vinden, net zoals ik dikke mensen [...] ongezond vind.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-08-2014 17:13
Reden: ongepast
% gewijzigd
quote:kenza_b schreef op 22 augustus 2014 @ 15:50:

Klopt maar ik ben 1.73 mt dus slank met een klein mooi zwangere buikje 😍 en anders altijd 57 kilo

Kan en mag je vinden, net zoals ik dikke mensen [...] ongezond vind.Waarom doe je nou zo gemeen?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-08-2014 17:16
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Caja77, kijk eens bij de HM! daar hebben ze altijd leuke dingen en hun gaan tot maat 52 geloof ik
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-08-2014 17:15
Reden: 'quote' verwijderd en ongepast
% gewijzigd
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
[dubbel]
quote:kenza_b schreef op 22 augustus 2014 @ 15:39:

Aaawh alle dikke mensen united

@ kerol, zwangerschapsaurus niet echt weeg 64 kilo, en kan toch nog gewoon mijn eigen kleding aan en dat in week 26 ❤️

[...]

Zwangerosaurus sloeg op je onuitstaanbare gedrag, de hoeveelheid vlees om je botten interesseert me geen fluit.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-08-2014 17:29
Reden: op de man spelen
% gewijzigd
quote:kenza_b schreef op 22 augustus 2014 @ 15:50:

Kan en mag je vinden, net zoals ik dikke mensen [...] ongezond vind.

Ik hoop maar dat jouw kindje straks voldoet aan jouw idee van perfectie en schoonheid.

En hopelijk krijgt jouw kind niet jouw waanideeën mee over vollere mensen. Realiseer je wel dat ook jouw kind straks iets kan hebben waardoor anderen hem of haar om jouw woorden te gebruiken "walgelijk" vinden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-08-2014 17:29
Reden: 'quote' verwijderd en op de man
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-08-2014 17:28
Reden: op de man spelen
% gewijzigd
quote:kenza_b schreef op vrijdag 22 augustus 2014 15:39 Aaawh alle dikke mensen united

@ kerol, zwangerschapsaurus niet echt weeg 64 kilo, en kan toch nog gewoon mijn eigen kleding aan en dat in week 26 ❤️ Met zwangerosaurus wordt meer bedoelt dat je jezelf als een draak gedraagt .
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-08-2014 17:27
Reden: 'quote' verwijderd en op de man
% gewijzigd
Nee zou niet gaan, tot max 46 en per kleding stuk ( zijn er al niet veel) valt het verschillend, maar jouw maat zit daar niet echt bij.
Vraag me af of je straks ook zo tegen je kind praat als het te dik is.
Primark valt vrij ruim, behalve de echte seizoensitems. Maar vesten, basics en idd ook die pyama's die vallen ruim. Als je dan toch bij de Primark bent, het beddengoed wat ze daar verkopen blijft ook heel mooi in de was en hartstikke goedkoop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven