Mode & Beauty alle pijlers

Puntkomma tattoo

05-12-2018 12:20 165 berichten
Binnenkort laat ik een puntkomma tatoeage zetten op m'n pols.
Deze tattoo heeft voor de mensen die hem hebben, grote symbolische waarde. Het betekent dat je ervoor kiest dat voor jou het leven doorgaat, na een zelfmoordpoging of depressie. Dat je voor het leven kiest, als het ware. Daarom heeft het lang geduurd voordat ik deze tattoo "durf" te laten zetten.
Wie hier heeft ook zo'n tatoeage? Of een andere tattoo met (voor jou) grote symbolische betekenis?
anoniem_370992 wijzigde dit bericht op 05-12-2018 12:35
2.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
05-12-2018 13:17
Doen wat voor jou goed voelt.
Dat sowieso.

En met een bipolaire stoornis begrijp ik de tattoo wel beter.

Dan is het niet zomaar 1 hoofdstuk uit je leven.

Bij niemand is het zomaar een hoofdstuk natuurlijk, maar bij mij ligt het wel echt achter me. Ik voel me alsof ik op vaste grond sta.
Ik snap het helemaal, maar zou wel even aan de praktische zaken denken. Als je gaat solliciteren, huis kopen, verzekering afsluiten, ik noem maar wat. Iedereen ziet meteen waarmee je hebt geworsteld en mogelijk nog steeds mee worstelt. Ik zou dat toch wat meer voor mezelf willen houden.
Alle reacties Link kopieren
redandwhite schreef:
05-12-2018 13:31
Tja, dit soort mensen zal je altijd blijven houden.
Je laatste zin vind ik echt onnodig.

Hoezo?
Ik hoef niet van een collega, het kassameisje of een ander random persoon te weten dat die met zelfmoord bezig is geweest op wat voor manier dan ook. Dat vind ik veel te persoonlijk en geeft mij een vervelend gevoel.
.
Dropdrop schreef:
05-12-2018 13:41
Dat sowieso.

En met een bipolaire stoornis begrijp ik de tattoo wel beter.

Dan is het niet zomaar 1 hoofdstuk uit je leven.

Bij niemand is het zomaar een hoofdstuk natuurlijk, maar bij mij ligt het wel echt achter me. Ik voel me alsof ik op vaste grond sta.
Dat vind ik oprecht heel fijn om te horen!

Wat ik wilde zeggen kon ik niet kwijt in een hele kleine tatoeage, dus heb ik een wat grotere laten zetten die uit meerdere symbolen bestaat.
,,
anoniem_371912 wijzigde dit bericht op 05-12-2018 13:55
Reden: te herkenbaar
99.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
05-12-2018 13:46
Hoezo?
Ik hoef niet van een collega, het kassameisje of een ander random persoon te weten dat die met zelfmoord bezig is geweest op wat voor manier dan ook. Dat vind ik veel te persoonlijk en geeft mij een vervelend gevoel.
Zoals je kan lezen, hebben heel veel tattoos een bepaalde betekenis. Maar omdat jij die kent storen die niet?
En in mijn geval gaat het niet om mij die hier mee worstelt, maar mijn dochter die ik steun. En zo hebben echt wel meerdere mensen hem gezet.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
05-12-2018 13:46
Hoezo?
Ik hoef niet van een collega, het kassameisje of een ander random persoon te weten dat die met zelfmoord bezig is geweest op wat voor manier dan ook. Dat vind ik veel te persoonlijk en geeft mij een vervelend gevoel.
dus het gaat je niet zozeer om de hype, maar jij wil gewoon niet weten dat een ander met problemen kampt/heeft gekampt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
05-12-2018 14:16
dus het gaat je niet zozeer om de hype, maar jij wil gewoon niet weten dat een ander met problemen kampt/heeft gekampt

Dat hoef ik van iemand die ik verder niet ken niet zo expliciet te weten nee. Zoals ik al zei, ik vind dat te persoonlijk. Net als dat ik niks over je seksleven hoef te weten bijvoorbeeld.
En daar mag iedereen van vinden wat hij wil hoor.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
05-12-2018 14:25
Dat hoef ik van iemand die ik verder niet ken niet zo expliciet te weten nee. Zoals ik al zei, ik vind dat te persoonlijk. Net als dat ik niks over je seksleven hoef te weten bijvoorbeeld.
En daar mag iedereen van vinden wat hij wil hoor.
Ik hou er altijd rekening mee dat ieder huisje zijn kruisje heeft, misschien dat het voor mij daarom niet zo schokkend is om geconfronteerd te worden met iemands geleden leed.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance. Plato
Alle reacties Link kopieren
peperl schreef:
05-12-2018 14:46
Ik hou er altijd rekening mee dat ieder huisje zijn kruisje heeft, misschien dat het voor mij daarom niet zo schokkend is om geconfronteerd te worden met iemands geleden leed.

Oh dat realiseer ik me ook zeker, maar het gaat me om het expliciete. Net als dat je weet dat ieder mens (uitzonderingen daar gelaten) seks heeft, maar meer informatie daaromtrent echt niet nodig is.
.
Anoniem262821034 schreef:
05-12-2018 13:31
Het kwartje valt duidelijk niet..

Bij jou niet.
Waarom zou je zo reageren als daar helemaal niet om gevraagd wordt? Er werd gevraagd "Wie hier heeft ook zo'n tatoeage? Of een andere tattoo met (voor jou) grote symbolische betekenis?"

Er werd nergens gevraagd om jouw ongezouten botte mening over de punt komma van TO.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
05-12-2018 14:55
Bij jou niet.
Waarom zou je zo reageren als daar helemaal niet om gevraagd wordt? Er werd gevraagd "Wie hier heeft ook zo'n tatoeage? Of een andere tattoo met (voor jou) grote symbolische betekenis?"

Er werd nergens gevraagd m jouw ongezouten botte mening over de pint komma van TO.

Volgens mij heb ik ook niet gevraagd om jouw mening over mijn mening, waarom geef je die dan toch?
Forummen heet dat.
.
Anoniem262821034 schreef:
05-12-2018 14:58
Volgens mij heb ik ook niet gevraagd om jouw mening over mijn mening, waarom geef je die dan toch?
Forummen heet dat.

:facepalm:

Sneu hoor. Maar ik hoop dat je een fijne dag hebt en dat je geen mensen tegenkomt die door hun tattoo laten zien dat ze iets naars hebben meegemaakt.
Dat zou inderdaad erg naar voor jou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Voor mensen, die zich hieraan storen is het misschien goed je te realiseren dat zo'n tattoo niet voor jou is, maar voor degene die hem laat zeten. Sommigen hebben daar baat bij, anderen willen het juist niet, vanwege de confrontatie. Dat kan allebei.

En zo'n drama is het niet, dat je even de persoon achter de persoon ziet, die tegenover je zit op wat voor manier dan ook.
Later is nu
fotoroid schreef:
05-12-2018 12:34
Voor iedereen heeft een tattoo een andere betekenis toch? Ik ken iemand voor wie het betekent dat er een nieuwe periode of nieuw hoofdstuk in zijn leven is begonnen, maar dit heeft niets te maken met een depressie of zelfmoordpoging.
Klopt, dat vind ik ook zo mooi aan "symbolische" tattoos; je kunt er je eigen betekenis aan geven.
sporty73 schreef:
05-12-2018 12:40
Precies Blondie! Ik heb deze tattoo juist om deze reden!
Ik heb momenteel alleen nog de buitenlijnen laten zetten, aan de binnenkant van mijn pols, zodat ik hem regelmatig zie. Ik ben er nog lang niet en hij zit er als motivatie om er aan te blijven werken. Wie weet ben ik ooit zover dat het echt goed met me gaat en ik hem kan laten inkleuren, waardoor het verhaal dan 'af' is.

Ik ben er heel blij mee en kijk er regelmatig naar en haal er dan ook de kracht het besef uit om door te gaan.

Heel veel succes!
Dit vind ik prachtig. Dat je alleen nog de buitenlijnen hebt laten zetten. Work in progress.... misschien "jat" ik dit idee wel van je, als je het goedvindt natuurlijk. :-)
Dreamer schreef:
05-12-2018 15:23
Voor mensen, die zich hieraan storen is het misschien goed je te realiseren dat zo'n tattoo niet voor jou is, maar voor degene die hem laat zeten.
En daarom loopt de halve wereld met zichtbare plaatjes op hun lijf. Ja precies, alleen voor jezelf. :biggrin:
depster schreef:
05-12-2018 12:33
Ter bevestiging dat je er sterker uit bent gekomen. Ik zie t ook nog gebeuren dat ik hem zal laten zetten, maar zo ver ben ik nog niet
Sterker?
Anoniem262821034 schreef:
05-12-2018 13:46
Hoezo?
Ik hoef niet van een collega, het kassameisje of een ander random persoon te weten dat die met zelfmoord bezig is geweest op wat voor manier dan ook. Dat vind ik veel te persoonlijk en geeft mij een vervelend gevoel.
Je hoeft helemaal niet met zelfmoord 'bezig' te zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik was niet bekend met de punt komma tatoeage, dus ik ging even googelen en kwam deze tegen. Die vind ik wel heel leuk. Kun je altijd zeggen dat het een gestileerde kat is :-D

Ik lees hier ook opmerkingen over dat de tatoeage zichtbaar zou zijn, maar als hij aan de binnenzijde van je pols staat, kun je er toch een horloge over aan doen en dan zie je hem niet toch? Dus voor formele gelegenheden kun je hem best makkelijk verstoppen lijkt me.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
05-12-2018 14:16
dus het gaat je niet zozeer om de hype, maar jij wil gewoon niet weten dat een ander met problemen kampt/heeft gekampt
Ik denk dat je nog steeds met problemen kampt, als je het nodig vind om op jezelf te tatoeëren dat je een zelfmoordpoging hebt gedaan. Why? Waarom wil je mensen dat onder de neus duwen? Want dat doe je, als je dat symbool op een zichtbare plek laat zetten. En jij wordt dan dat meisje van de poging. Waarom jezelf daar zo mee vereenzelvigen?
.
Dropdrop schreef:
05-12-2018 13:20
Het is in ieder topic weer hetzelfde dat een andere mening wordt afgedaan als kortzichtig geblaat en iemands eigen mening als de ultieme diepdoordachte en o zo onbegrepen waarheid.

Ik vind tattoos prachtig, maar de puntkomma zou ik niet vrolijk van worden.

To komt straks in de echte wereld met haar tattoo en nu heeft ze alvast geoefend wat voor reacties ze gaat krijgen. En dat ze zich daar dan niks van aan moet trekken, want ze neemt die tattoo niet voor mij.
Thanx, maar ik voel me niet aangevallen ofzo hoor. Ik heb al vier tattoos waarvan twee behoorlijk grote. Wat je zegt, ik neem ze voor mezelf. Ik snap ook dat je de puntkomma een hype noemt, je ziet ze idd veel op internet. Is ook een reden dat ik er lang over na heb gedacht. Maar ik vind het toch wat anders dan, om maar wat te noemen, een dolfijntje, aarsgewei of tribal.
Overigens ben ik altijd al een buitenbeentje geweest qua uiterlijk. Ik "ben" van de metal en oldskool gothic, dus je begrijpt....
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
05-12-2018 13:46
Hoezo?
Ik hoef niet van een collega, het kassameisje of een ander random persoon te weten dat die met zelfmoord bezig is geweest op wat voor manier dan ook. Dat vind ik veel te persoonlijk en geeft mij een vervelend gevoel.
Heb ik ook hoor. Ik hoef dat ook niet te weten van zomaar mensen die ik tegenkom.
Ik weet ook niet goed wat ik ervan moet vinden,, dat iemand het nodig vindt om daar middels een tattoo de (mijn) aandacht op te vestigen. Het voelt niet lekker nee.
impala wijzigde dit bericht op 05-12-2018 16:20
0.64% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
05-12-2018 15:58
Je hoeft helemaal niet met zelfmoord 'bezig' te zijn geweest.

Dat is wel waar het mee geassocieerd wordt: https://projectsemicolon.com
.
impala schreef:
05-12-2018 16:08
Heb ik ook hoor. Ik hoef dat ook niet te weten van zomaar mensen die ik tegenkom.
Ik weet ook niet goed wat ik ervan moet vinden,, dat iemand het nodig vindt om daar middels een tattoo de aandacht op te vestigen. Het voelt niet lekker nee.
Als ik het goed begrijp heeft de punt komma een vaste betekenis? Als ik dit topic niet had gelezen had ik dat niet geweten.
Opmerkelijk dat je zo'n etiket (letterlijk) op jezelf wilt plakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven