Mode & Beauty alle pijlers

Puntkomma tattoo

05-12-2018 12:20 165 berichten
Binnenkort laat ik een puntkomma tatoeage zetten op m'n pols.
Deze tattoo heeft voor de mensen die hem hebben, grote symbolische waarde. Het betekent dat je ervoor kiest dat voor jou het leven doorgaat, na een zelfmoordpoging of depressie. Dat je voor het leven kiest, als het ware. Daarom heeft het lang geduurd voordat ik deze tattoo "durf" te laten zetten.
Wie hier heeft ook zo'n tatoeage? Of een andere tattoo met (voor jou) grote symbolische betekenis?
anoniem_370992 wijzigde dit bericht op 05-12-2018 12:35
2.86% gewijzigd
Anoniem262821034 schreef:
05-12-2018 12:46
Ik vind het een hype en aandachttrekkerij. Zet ‘m dan ergens waar je het alleen zelf ziet, of neem een afbeelding die alleen jij koppelt aan die gebeurtenissen.
Dat heb ik gedaan. Maar aandachttrekkerij vind ik het niet. Ik kwam een puntkomma tatoeage heel veel op internet tegen. Ik vond hem mooi, maar wilde liever iets wat meer persoonlijks.
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 05-12-2018 12:56
23.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je er echt positiviteit uithaalt moet je het gewoon lekker doen uiteraard.

Een feniks vind ik een mooi teken voor een nieuw begin. Krachtig, vrouwelijk, kleurrijk. Als je dan toch uit de as herrezen bent en daar een tattoo aan wil verbinden zou ik dat laten zetten.

De symboliek van de feniks is ook duizenden jaren oud. Zo'n puntkomma is zo 'bedacht' of een hype.
Hoe oud ben je, en hoe lang is het geleden?
Ik ben namelijk heel blij, dat ik van sommige zaken uit mijn jeugd(of na mijn jeugd) geen tekens op mijn lichaam heb
Zaken zakken echt zo diep weg, dat je ze zonder aandenken een prima plek kunt geven
Ik heb een tattoo laten zetten met de as van mijn vader erin verwerkt.
Zelf ontworpen met afbeeldingen die me aan hem doen denken.
Zo is hij altijd een beetje bij me.
redandwhite schreef:
05-12-2018 12:49
Hoezo? Dit is iets waar mensen mee te maken hebben. Het is echt niet zo dat als je iemand ziet met een punt komma tattoo die gelijk ooit een poging heeft gedaan oid.

Dat is anders wel het idee erachter.

Ik ken iemand die een paar weken depressief was door liefdesverdriet en toen 20 paracetamol nam en later nog een keer met een nagelschaartje in haar pols kraste.
Dat waren volgens haar 2 zelfmoordpogingen, en toen liet ze die tattoo zetten. Kan heel de buitenwereld zien hoe zwaar ze het wel niet heeft gehad.
Slachtofffergedrag als je het mij vraagt.

Als alle slachtoffers van seksueel misbruik ineens op een prominente plek een bepaald teken gaan zetten, wat zou je daar van vinden?
Ik vind dat soort dingen veel te persoonlijk om onbekenden zomaar mee te confronteren.
.
Pipistrello schreef:
05-12-2018 12:58
Ik heb een tattoo laten zetten met de as van mijn vader erin verwerkt.
Zelf ontworpen met afbeeldingen die me aan hem doen denken.
Zo is hij altijd een beetje bij me.
Heel mooi!
FadeToBlack schreef:
05-12-2018 12:39
Dank, dat wilde ik net schrijven. Voor mij is het een reminder. Hoe diep ik ook zit, ik wil ervoor kiezen er geen punt achter te zetten. Mijn leven mag doorgaan.

Als dat jouw motivatie is en je wordt blij van de punt, komma. Doen!
Je doet het voor jezelf. Niet voor Viva de buitenwereld. Er zullen nou eenmaal altijd mensen zijn die tattoos niks vinden.
Lekker boeien.
Dus omdat 1 iemand die jij kent dat gedaan heeft geld dat voor iedereen? Lekker kortzichtig Anon.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
05-12-2018 12:59

Ik vind dat soort dingen veel te persoonlijk om onbekenden zomaar mee te confronteren.

Maar wie vraagt jouw oordeel?

Dat mag iedereen gelukkig helemaal zelf bepalen.
Coconuts12 schreef:
05-12-2018 13:01
Heel mooi!

Dank! Jij hebt 'm gezien.
Ik heb er 1 op mijn pols. (let wel op dat ie niet op het buigende stuk staat, dan rekt hij raar uit als je beweegt :p).

Ben er na 2 jaar nog steeds erg blij mee, hij helpt me wel te bedenken dat ik mezelf er al eerder doorheen heb gesleept.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Pipistrello schreef:
05-12-2018 13:02
iedereen die een vraag op een openbaar forum zet, vraagt om meningen van anderen
Pipistrello schreef:
05-12-2018 13:02

Dat mag iedereen gelukkig helemaal zelf bepalen.

TO opent een topic, due vraagt een oordeel.

En uiteraard is iedereen vrij om het zelf te bepalen, lig ik ook niet wakker van, maar dit is dus mijn mening erover.
.
lilalinda schreef:
05-12-2018 13:04
iedereen die een vraag op een openbaar forum zet, vraagt om meningen van anderen

Dit was de vraag: Wie hier heeft ook zo'n tatoeage? Of een andere tattoo met (voor jou) grote symbolische betekenis?

Het is bij ieder tattoo-topic weer zo dat de zure mensen die tattoos niet mooi vinden zo'n topic gaan verstieren met kortzichtig geblaat.
redandwhite schreef:
05-12-2018 12:47
Pas geleden hebben mijn dochter en ik een punt komma tattoo laten zetten. Verwerkt in iets anders, maar wel duidelijk de punt komma erin.
Wij weten wat het betekend, mocht iemand er naar vragen dan leg ik het uit. Mijn dochter worstelt met suïcidale gedachten en ik hoop haar zo te kunnen steunen.

:hug:
Wat een mooi gebaar.

Mijn oudste heeft er ook eentje op haar pols. Moet ze inderdaad vaak uitleggen en dan nog snapt niet iedereen het. Haar geeft het kracht.

Jammer dat er gelijk gereageerd wordt met 'aandachtstrekkerij'. Ze heeft 'm juist daar laten zetten, waar ze zichzelf ook sneed. Als een reminder dus om dat (ook) niet meer te doen.
Later is nu
lilalinda schreef:
05-12-2018 12:57
Hoe oud ben je, en hoe lang is het geleden?
Ik ben namelijk heel blij, dat ik van sommige zaken uit mijn jeugd(of na mijn jeugd) geen tekens op mijn lichaam heb
Zaken zakken echt zo diep weg, dat je ze zonder aandenken een prima plek kunt geven
Ik ben een veertiger en ik heb een bipolaire stoornis. Heb eerder depressies gehad, dit was de heftigste. Vind het juist fijn om een constant reminder te hebben aan het feit dat ik erdoorheen kan komen.
Dit wordt mijn vijfde tattoo, mijn eerste liet ik 25 jaar geleden zetten. Nooit heb ik een tattoo in een impulsieve bui laten zetten, altijd lang goed over nagedacht.
Ik heb zelf een kleine tattoo op mn pols laten zetten na een voor mij heftige gebeurtenis. Objectief gezien is hij spuuglelijk, maar daardoor heeft hij wel een dubbele betekenis gekregen.
Namelijk dat ik duidelijk en expliciet aan moet geven wat ik wil, niet er vanuit kan gaan anderen dat kunnen ruiken. En dat als het dan niet gaat zoals ik bedoelde, dat ik dan ook m’n mond open moet en mag trekken (bij het zetten: zeggen dat de schets te groot was, ik wilde echt mini, en de kleur veel te donker).
Lelijk dus, en toch ben ik er blij mee. Was een goede les.
.
FadeToBlack schreef:
05-12-2018 13:13
Ik ben een veertiger en ik heb een bipolaire stoornis. Heb eerder depressies gehad, dit was de heftigste. Vind het juist fijn om een constant reminder te hebben aan het feit dat ik erdoorheen kan komen.
Dit wordt mijn vijfde tattoo, mijn eerste liet ik 25 jaar geleden zetten. Nooit heb ik een tattoo in een impulsieve bui laten zetten, altijd lang goed over nagedacht.
Doen wat voor jou goed voelt.
Pipistrello schreef:
05-12-2018 13:07

Het is bij ieder tattoo-topic weer zo dat de zure mensen die tattoos niet mooi vinden zo'n topic gaan verstieren met kortzichtig geblaat.
Het is in ieder topic weer hetzelfde dat een andere mening wordt afgedaan als kortzichtig geblaat en iemands eigen mening als de ultieme diepdoordachte en o zo onbegrepen waarheid.

Ik vind tattoos prachtig, maar de puntkomma zou ik niet vrolijk van worden.

To komt straks in de echte wereld met haar tattoo en nu heeft ze alvast geoefend wat voor reacties ze gaat krijgen. En dat ze zich daar dan niks van aan moet trekken, want ze neemt die tattoo niet voor mij.
Dropdrop schreef:
05-12-2018 13:20
Het is in ieder topic weer hetzelfde dat een andere mening wordt afgedaan als kortzichtig geblaat en iemands eigen mening als de ultieme diepdoordachte en o zo onbegrepen waarheid.

Ik vind tattoos prachtig, maar de puntkomma zou ik niet vrolijk van worden.

To komt straks in de echte wereld met haar tattoo en nu heeft ze alvast geoefend wat voor reacties ze gaat krijgen. En dat ze zich daar dan niks van aan moet trekken, want ze neemt die tattoo niet voor mij.

Exact. Het wel mooi en geweldig vinden is net zo goed een oordeel.
Waarom mag dat oordeel (gevraagd of niet) dan wel gegeven worden?

*Edit, ik voel irl niet de minste behoefte om op ; tattoos in te gaan als ik er iemand mee zie, dus geen zorgen.
.
05-12-2018 13:25
Exact. Het wel mooi en geweldig vinden is net zo goed een oordeel.
Waarom mag dat oordeel (gevraagd of niet) dan wel gegeven worden?
Waarom moet je zo nodig je kritiek uiten op een topic dat duidelijk om iets persoonlijks gaat en niet over tatoeages in het algemeen? Wat is de meerwaarde van jouw mening hierin?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance. Plato
peperl schreef:
05-12-2018 13:28
Waarom moet je zo nodig je kritiek uiten op een topic dat duidelijk om iets persoonlijks gaat en niet over tatoeages in het algemeen? Wat is de meerwaarde van jouw mening hierin?

Het kwartje valt duidelijk niet..
.
05-12-2018 12:59
Dat is anders wel het idee erachter.

Ik ken iemand die een paar weken depressief was door liefdesverdriet en toen 20 paracetamol nam en later nog een keer met een nagelschaartje in haar pols kraste.
Dat waren volgens haar 2 zelfmoordpogingen, en toen liet ze die tattoo zetten. Kan heel de buitenwereld zien hoe zwaar ze het wel niet heeft gehad.

Als alle slachtoffers van seksueel misbruik ineens op een prominente plek een bepaald teken gaan zetten, wat zou je daar van vinden?
Tja, dit soort mensen zal je altijd blijven houden.
Je laatste zin vind ik echt onnodig.
peperl schreef:
05-12-2018 13:28
Deze tattoo is inderdaad heel persoonlijk en ik vind ook dat TO zich goed moet realiseren dat ze dus dagelijks, constant met iedereen iets heel persoonlijks deelt. Ik vind absoluut niet dat je je hoeft te schamen voor waar hij voor staat, maar heb je daar echt elk moment van elke dag bij iedereen zin in? Dat is wel iets waar je goed bij stil moet staan.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Ik zit nu best wel onder de tattoo’s. Mijn eerste was een infinity teken die ik ook met dezelfde gedacht als to liet zetten. Jaren later heb ik iets van, tja hij is leuk maar is de gedachte erachter eigenlijk niet zo speciaal meer voor mij. Als ik het over mocht doen, zou ik hem niet meer zo snel laten zetten.
Wish you were beer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven