Mode & Beauty alle pijlers

Puntkomma tattoo

05-12-2018 12:20 165 berichten
Binnenkort laat ik een puntkomma tatoeage zetten op m'n pols.
Deze tattoo heeft voor de mensen die hem hebben, grote symbolische waarde. Het betekent dat je ervoor kiest dat voor jou het leven doorgaat, na een zelfmoordpoging of depressie. Dat je voor het leven kiest, als het ware. Daarom heeft het lang geduurd voordat ik deze tattoo "durf" te laten zetten.
Wie hier heeft ook zo'n tatoeage? Of een andere tattoo met (voor jou) grote symbolische betekenis?
anoniem_370992 wijzigde dit bericht op 05-12-2018 12:35
2.86% gewijzigd
Ik heb spijt van die van mij. De punt komma zit op Mn enkel (aan de binnenkant zegmaar) naast een bloem. Dus niet super opvallend. Maar zou graag er misschien nog wat meer bloemen omheen laten zetten, dat het een boeket lijkt zodat de punt komma nog minder opvalt.

Waarom ik er spijt van heb, is omdat ik hem in een opwelling liet zetten. Ik dacht dat het goed ging, een maand later in februari pleegde een belangrijk persoon in mijn leven zelfmoord en december dat jaar zat ik huilend bij de dokter of ik aub naar de Paaz kon worden doorverwezen. Dus ja, uiteindelijk heb ik hem juist laten zetten in een van de meest slechte periodes van mijn leven en ondanks dat ik het leven niet leuk vind, en toen ook niet ben ik nooit suïcidaal geweest.
Ik vind, dus echt ik vind niet het is, dat je je jezelf als psychiatrisch patiënt presenteert ipv als een mens, doordat je juist op dat ene aspect van jezelf de aandacht vestigt en vaak zonder uitleg of toelichting, waardoor mensen juist aannames maken.

Vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
06-12-2018 22:45
Ik vind, dus echt ik vind niet het is, dat je je jezelf als psychiatrisch patiënt presenteert ipv als een mens, doordat je juist op dat ene aspect van jezelf de aandacht vestigt en vaak zonder uitleg of toelichting, waardoor mensen juist aannames maken.

Vind ik.

Precies. En daarom vind ik het dus ook eerder stigmabevestigend dan taboedoorbrekend.
.
Anoniem262821034 schreef:
06-12-2018 22:49
Precies. En daarom vind ik het dus ook eerder stigmabevestigend dan taboedoorbrekend.
Ik dus ook.
Nemaìn’ schreef:
06-12-2018 22:49
Ik dus ook.
Ik kan me ook in jullie mening vinden, maar deel hem niet 100%. Ik vind dat er in beide kanten wat inzit.
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
06-12-2018 22:54
Ik kan me ook in jullie mening vinden, maar deel hem niet 100%. Ik vind dat er in beide kanten wat inzit.

Hier ook wel hoor, ik kan me echt indenken dat iemand kracht kan halen uit een tattoo en dat diegene het puur voor zichzelf doet. Alleen het universele symbool icm met een zichtbare plaats (vaak de pols) begrijp ik echt niet.
.
Chiiaraaaaa schreef:
06-12-2018 22:39

Waarom ik er spijt van heb, is omdat ik hem in een opwelling liet zetten.
En daarom moet je een tatoeage nooit of te nimmer in een opwelling laten zetten. Ik denk er altijd goed over na: kan ik 'm bedekken? Zal ik over 10, 20, 30 jaar nog steeds "blij" zijn met deze tattoo? Is het voor mij een absolute noodzaak om deze tattoo te laten zetten?
Als het antwoord steeds ja is, en ik denk er een paar maanden later nog steeds zo over, dan laat ik 'm zetten.
Alle reacties Link kopieren
FadeToBlack schreef:
07-12-2018 00:17
En daarom moet je een tatoeage nooit of te nimmer in een opwelling laten zetten. Ik denk er altijd goed over na: kan ik 'm bedekken? Zal ik over 10, 20, 30 jaar nog steeds "blij" zijn met deze tattoo? Is het voor mij een absolute noodzaak om deze tattoo te laten zetten?
Als het antwoord steeds ja is, en ik denk er een paar maanden later nog steeds zo over, dan laat ik 'm zetten.

Daar kan je over nadenken wat je wil, maar het blijft koffiedik kijken.
Daarom was kunnen bedekken of camoufleren voor mij juist zo belangrijk.
.
Anoniem262821034 schreef:
07-12-2018 00:23
Daar kan je over nadenken wat je wil, maar het blijft koffiedik kijken.
Daarom was kunnen bedekken of camoufleren voor mij juist zo belangrijk.
Klopt. Zou nooit iets in mijn gezicht op op de handen laten zetten.
Ik ben wel nog steeds blij met mijn twee oudste tattoos, 25 en 23 jaar inmiddels.
De mijne zit op mijn rug. Ik wilde al jaren een tatoeage, maar twijfelde steeds over wat en waar. Tot ik ineens iets zag wat zo aansloot bij mijn wensen en gevoelens dat ik die stap heb gezet. Hij is heel mooi geworden en ik hoop er over 20/30 jaar nog steeds blij mee te zijn.
Mooi om te lezen, Coconuts!
Een tatoeage is heel persoonlijk, het wordt deel van je lichaam.
Ik laat van de puntkomma ook iets moois maken, dus een ontwerp met de ; erin verwerkt.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
05-12-2018 12:46
Ik vind het een hype en aandachttrekkerij. Zet ‘m dan ergens waar je het alleen zelf ziet, of neem een afbeelding die alleen jij koppelt aan die gebeurtenissen.
eh ja.. dit vind ik eigenlijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Rest niet gelezen, dus misschien is mijn redactie overbodig, maar moet zeggen dat het idee me enigszins afstoot. Niet het idee van een tattoo die voor jou die symbolische waarde heeft, maar met name het feit dat je een breder gebruikt symbool gebruikt om zoiets persoonlijks uit te drukken, waarom niet iets wat voor jou persoonlijk van waarde is. Het feit dat je er ook topic over opent om andere mensen vinden die zo'n zelfde tattoo hebben suggereert voor mij ook eerder dat je met zo'n tattoo lid word van een soort geheim genootschap van mensen die zich aan een bepaalde problematiek hebben ontworsteld. Dat kan fijn zijn, als je die herkenning zoekt bij mensen. Als dat is wat je zoekt, power to you. Het lijkt mij wel zo'n tattoo op een zichtbare plek vragen oproept bij mensen, en wil jij voor altijd dit verhaal met iedereen delen die je die vraag stelt? Overig met het volste respect voor je verhaal.
Ik zou eerder een = laten zetten dan. Het is hoe het is. Zo iets.

Vind het ook een beetje hipster gedoe om eerlijk te zijn. Maar goed, mijn mening is niet belangrijk en als je hem wil laten zetten lekker doen.
En ik heb onder een steen geleefd kennelijk maar ik wist dus niet eens dat dat de betekenis was, wel dat je in eens heel veel van die puntkomma's ziet en ik me al af vroeg waarom iemand zo iets zou willen. Net als een veertje of een pijltje, die zag je in eens ook heel veel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven