Mode & Beauty alle pijlers

Schoenen!

04-05-2019 16:16 77 berichten
Ik ben nieuwsgierig: hoeveel zomerschoenen hebben jullie en welke soorten? (ook ter inspiratie, ik vind plaatjes ook heel leuk)
Ik kan geen plaatjes plakken (snap er geen hout van) maar zal die van mij opsommen:

Zwarte espadrilles dichte neus, open hiel, wat hogere hak (Toni Pons)
Groene espadrilles dichte neus, open hiel, platte hak (Toni Pons)
Zwarte leren teenslippers met bloem (Lazamani)
Sportieve teenslippers wit (Orange babies Nelson collectie)
Dezelfde in antraciet
Loafers grijs suede (Fifth avenue van haren)
Loafers beige suede (idem)
Loafers zwart suede (idem)
Gympen (eigenlijk meer sneakers) taupe (ecco)
Dezelfde in zwart (ecco)
Zwarte glad leren pumps met een beetje puntige neus en kittenheels (alleen voor gelegenheden)
Zwarte ANWB waterschoenen :mrgreen:

Ben heel benieuwd wat ik nog mis ;)
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 04-05-2019 16:42
Reden: merk toegevoegd
3.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Herfstappeltaart... ik heb vorig jaar iets van 30 paar weggedaan. Dit is nog over. Ik vind het heel moeilijk om schoenen weg te doen want alle schoenen die ik heb vind ik mooi en ze zien er ook allemaal nog als nieuw uit. Er zitten ook hakken tussen die ik waarschijnlijk nooit meer zal dragen. Misschien kan ik er ooit nog wat weg doen maar momenteel even niet.
Lady_Day schreef:
04-05-2019 19:45
Herfstappeltaart... ik heb vorig jaar iets van 30 paar weggedaan. Dit is nog over. Ik vind het heel moeilijk om schoenen weg te doen want alle schoenen die ik heb vind ik mooi en ze zien er ook allemaal nog als nieuw uit. Er zitten ook hakken tussen die ik waarschijnlijk nooit meer zal dragen. Misschien kan ik er ooit nog wat weg doen maar momenteel even niet.

Gewoon lekker bewaren dan :)
Na mijn zwangerschap zijn mijn voeten blijvend een maar groter. Dus ik heb superveel schoenen weg moeten doen.
Pas nog een hele doos vol. Ik had denk ik 10 paar laarzen en 15 paar pumps/sandalen/high heel/ballerina’s etc
Dus hoewel ik schoenen echt :heart: als je dan móet shoppen vanwege alles te klein doet dat toch best wel pijn (ook in de portemonnee)

Dus ik houd goed de koopjes in de gaten en koop schoenen zodra ze lekker zitten en betaalbaar zijn (moeilijke voeten, dunne huid)

Inmiddels in mijn nieuwe schoenmaat heb ik:
1 paar hoge slippers met sleehak in wit met glitter
3 paar gewone slippers (geen teenslippers daar kan ik niet op lopen)
1 paar roze/nude pumps met een glimmertje van No stress.
1 paar zwarte sandalen met hoge hak
1 paar zwarte lage sandalen
1 paar gouden lage sandalen
2 paar witte sneakers Björn borg
1 paar zwarte Skechers sneakers
1 paar zwarte lage enkellaarsjes
1 paar zwarte hoge enkellaarsjes (‘sock pumps’)
1 paar zwarte uggs
1 paar grijze enkellaarsjes met lage hak
1 paar bruine veterlaarsjes


Ik ben ook van de veilige kleuren voor schoenen. In het verleden wel eens rode gekocht ofzo maar die bleven dan toch in de kast liggen. Inmiddels weet ik precies welke soorten ik wel en niet veel draag, net als aan welke eigenschappen ze moeten voldoen. Doe nog zelden miskopen, dat was in t verleden wel anders.
Ik heb 10 paar dr Martens in verschillende modellen en kleuren (paars, rood, wit, zwart lak, en gewoon zwart) en voor als het echt warm is teenslippers van Ipanema. De dr Martens gaan allemaal al jaren mee, verzorg ze ook heel goed. Af en toe koop ik eens een nieuw paar als er een mooie limited edition is of er een paar aan vervanging toe is (ik heb altijd wel een paar wat ik veel draag die dus wel sneller slijt)
Hobbelster schreef:
04-05-2019 23:45
Na mijn zwangerschap zijn mijn voeten blijvend een maar groter. Dus ik heb superveel schoenen weg moeten doen.
Pas nog een hele doos vol. Ik had denk ik 10 paar laarzen en 15 paar pumps/sandalen/high heel/ballerina’s etc
Dus hoewel ik schoenen echt :heart: als je dan móet shoppen vanwege alles te klein doet dat toch best wel pijn (ook in de portemonnee)

Dus ik houd goed de koopjes in de gaten en koop schoenen zodra ze lekker zitten en betaalbaar zijn (moeilijke voeten, dunne huid)

Inmiddels in mijn nieuwe schoenmaat heb ik:
1 paar hoge slippers met sleehak in wit met glitter
3 paar gewone slippers (geen teenslippers daar kan ik niet op lopen)
1 paar roze/nude pumps met een glimmertje van No stress.
1 paar zwarte sandalen met hoge hak
1 paar zwarte lage sandalen
1 paar gouden lage sandalen
2 paar witte sneakers Björn borg
1 paar zwarte Skechers sneakers
1 paar zwarte lage enkellaarsjes
1 paar zwarte hoge enkellaarsjes (‘sock pumps’)
1 paar zwarte uggs
1 paar grijze enkellaarsjes met lage hak
1 paar bruine veterlaarsjes


Ik ben ook van de veilige kleuren voor schoenen. In het verleden wel eens rode gekocht ofzo maar die bleven dan toch in de kast liggen. Inmiddels weet ik precies welke soorten ik wel en niet veel draag, net als aan welke eigenschappen ze moeten voldoen. Doe nog zelden miskopen, dat was in t verleden wel anders.

Dat is wel heel erg vervelend, al je schoenen te klein :| . Een dure grap inderdaad.
herfstappeltaart schreef:
04-05-2019 18:54
Ik vind lichtgrijs, groen en wit niet persé winterkleuren. De reden dat ik mijn schoenen graag neutraal hou (van kleur) is dat ik er dan zoveel mogelijk van mijn kleding bij kan dragen. Bij rode schoenen bijvoorbeeld zou ik me genoodzaakt voelen om de rest van mijn kleding zwart/wit/grijs te houden. Van "bonte kermis" hou ik niet.

Zodra je meer variatie in schoenen hebt is er toch geen reden meer om schoenen te kiezen die zoveel mogelijk bij jouw kleding passen?
Met kleur kan je hele leuke combinaties maken. Je hoeft er echt niet meteen uit te zien als een kermisattractie. Ton sur ton is heel veilig. Ik hou zelf van color blocking, maar dat moet je maar net liggen. Rode schoenen kan je ook goed combineren met een zwarte rok en rode top. Of kies een kleur waar je een riem of tas van hebt. Je hoeft niet gelijk voor rood te gaan. Blauw cognac of nude zijn ook kleuren he.
safrat schreef:
05-05-2019 10:02
Zodra je meer variatie in schoenen hebt is er toch geen reden meer om schoenen te kiezen die zoveel mogelijk bij jouw kleding passen?
Met kleur kan je hele leuke combinaties maken. Je hoeft er echt niet meteen uit te zien als een kermisattractie. Ton sur ton is heel veilig. Ik hou zelf van color blocking, maar dat moet je maar net liggen. Rode schoenen kan je ook goed combineren met een zwarte rok en rode top. Of kies een kleur waar je een riem of tas van hebt. Je hoeft niet gelijk voor rood te gaan. Blauw cognac of nude zijn ook kleuren he.

Ik vind blauw en nude net zo "veilig. saai en neutraal" als groen, zwart, wit en taupe hoor. Echt helderrood is niet mijn kleur en zeker niet voor schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
04-05-2019 17:53
Ik heb heel veel schoenen maar ik geef er niet zo veel geld aan uit.
beetje dit inderdaad alhoewel ik ook wel wat duurdere heb.

Ik heb drie paar sneakers en verder vooral veel dit soort schoenen in allerlei kleuren voor de zomer

Afbeelding

uiteraard heb ik ook wat slippertjes maar die draag ik alleen naar de boot en op vakantie (oh en als ik de honden uitlaat ;-)
guppekop schreef:
06-05-2019 11:35
beetje dit inderdaad alhoewel ik ook wel wat duurdere heb.

Ik heb drie paar sneakers en verder vooral veel dit soort schoenen in allerlei kleuren voor de zomer

Afbeelding

uiteraard heb ik ook wat slippertjes maar die draag ik alleen naar de boot en op vakantie (oh en als ik de honden uitlaat ;-)

Oooh wat een hakken!! Kun je daar serieus goed op lopen? Dat vind ik dan een hele prestatie. :-D
Alle reacties Link kopieren
yep, dat kan ik. Heb wel een kantoor baan , dat scheelt ;-) en als ik een dag ga winkelen doe ik wat lager hakken aan, dat dan weer wel. Maar normaal overdag en `s avonds met uitgaan draag ik eigenlijk altijd zulke hakken van +/- 8 a 9 cm.
Alle reacties Link kopieren
Vroegah.. droeg ik ook vaak hakken maar ik ben er helemaal af. Vind het wel prachtig staan maar als ik ze zelf aandoe heb ik vrijwel onmiddellijk spijt. Tijdje geleden had ik een feestje en had mijn hakken van 10cm aan want dat stond zo mooi bij mijn outfit. Ik had mijn zwarte Nike's meegenomen voor het geval dat. Na 2 uur of zo kon ik niet meer. Nike's aan... alle foto's waar ik opsta zie je mij met feestjurk en zwarte sneakers...
Lady_Day schreef:
06-05-2019 12:12
Vroegah.. droeg ik ook vaak hakken maar ik ben er helemaal af. Vind het wel prachtig staan maar als ik ze zelf aandoe heb ik vrijwel onmiddellijk spijt. Tijdje geleden had ik een feestje en had mijn hakken van 10cm aan want dat stond zo mooi bij mijn outfit. Ik had mijn zwarte Nike's meegenomen voor het geval dat. Na 2 uur of zo kon ik niet meer. Nike's aan... alle foto's waar ik opsta zie je mij met feestjurk en zwarte sneakers...

:HA:
Lady_Day schreef:
06-05-2019 12:12
Vroegah.. droeg ik ook vaak hakken maar ik ben er helemaal af. Vind het wel prachtig staan maar als ik ze zelf aandoe heb ik vrijwel onmiddellijk spijt. Tijdje geleden had ik een feestje en had mijn hakken van 10cm aan want dat stond zo mooi bij mijn outfit. Ik had mijn zwarte Nike's meegenomen voor het geval dat. Na 2 uur of zo kon ik niet meer. Nike's aan... alle foto's waar ik opsta zie je mij met feestjurk en zwarte sneakers...
Kan je dan niet sleehakken aan doen? Ik draag ook vaak hakken, maar als ik een dag lang moet staan of lopen draag ik zoiets als onderstaand.

Afbeelding

Niet erg elegant, maar toch beter dan een sneaker.
Alle reacties Link kopieren
helemaal met je eens!
Lady_Day schreef:
06-05-2019 12:12
Vroegah.. droeg ik ook vaak hakken maar ik ben er helemaal af. Vind het wel prachtig staan maar als ik ze zelf aandoe heb ik vrijwel onmiddellijk spijt. Tijdje geleden had ik een feestje en had mijn hakken van 10cm aan want dat stond zo mooi bij mijn outfit. Ik had mijn zwarte Nike's meegenomen voor het geval dat. Na 2 uur of zo kon ik niet meer. Nike's aan... alle foto's waar ik opsta zie je mij met feestjurk en zwarte sneakers...
Same here, ik vind het overigens helemaal niet erg om zo op foto’s te staan, pijnloze voeten en rug zijn me zoveel meer waard dan mooie foto’s !

Maar een lagere hak kan prima mits er goede demping in zit.
Heb nu bijv sandalen met een hak van ongeveer 6 cm van scholl, daar zit het zachte gel inlegzooltje al ingebouwd en kan ik rustig de hele dag & avond op vooruit.
En nee ze zijn niet lelijk of oma style.

Edit; deze, oordeel zelf maar over de style :lol:

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 06-05-2019 15:32
8.97% gewijzigd
Hobbelster schreef:
06-05-2019 15:28
Same here, ik vind het overigens helemaal niet erg om zo op foto’s te staan, pijnloze voeten en rug zijn me zoveel meer waard dan mooie foto’s !

Maar een lagere hak kan prima mits er goede demping in zit.
Heb nu bijv sandalen met een hak van ongeveer 6 cm van scholl, daar zit het zachte gel inlegzooltje al ingebouwd en kan ik rustig de hele dag & avond op vooruit.
En nee ze zijn niet lelijk of oma style.

Precies, die zijn er ook. 6 cm. is voor mij echt de max.
@ Hobbelster: Ik sta zelf niet zo met open neuzen, maar ik vind deze schoenen leuk hoor! Absoluut geen oma-schoenen.
1 stel genre skechers
1 stel nep-converses
1 stel Teva's die ik enkel draag in 't buitenland en bij +30 graden


Nog ergens een paar gewone sandalen steken ook, maar die draag ik eigenlijk nooit.
Te onzeker in en zelden het weer ervoor.
(Ik draag alleen open schoenen als de mussen van 't dak vallen. Al helemaal "thuis".)


Hakken verdraag ik niet. Een halve centimeter en ik heb rugpijn en zere voeten.
Fl0rence schreef:
05-05-2019 06:52
Ik heb 10 paar dr Martens in verschillende modellen en kleuren (paars, rood, wit, zwart lak, en gewoon zwart) en voor als het echt warm is teenslippers van Ipanema. De dr Martens gaan allemaal al jaren mee, verzorg ze ook heel goed. Af en toe koop ik eens een nieuw paar als er een mooie limited edition is of er een paar aan vervanging toe is (ik heb altijd wel een paar wat ik veel draag die dus wel sneller slijt)
Dr. Martens! Mijn dochter had die altijd aan. Ik vind ze nog steeds hartstikke leuk staan bij de dragers. Je drukt er een bepaalde (stoere, alto)stijl mee uit. :heart:
Ik heb ook wel een heel arsenaal aan schoenen maar ben het allerdolst op mijn sneakers in het algemeen en mijn witte adidas superstars in het bijzonder.

Aan hoge hakken doe ik niet. Ik vind het niet mooi want ik ben al meer dan lang genoeg van mezelf, het zit niet lekker, ik kan er niet op lopen. Ik heb wel pumps met een lage hak maar ik draag ze alleen in de zomer als ik iets bijzonders heb op kantoor. In de winter trek ik dan enkellaarsjes aan met een laag hakje.
guppekop schreef:
06-05-2019 12:01
yep, dat kan ik. Heb wel een kantoor baan , dat scheelt ;-) en als ik een dag ga winkelen doe ik wat lager hakken aan, dat dan weer wel. Maar normaal overdag en `s avonds met uitgaan draag ik eigenlijk altijd zulke hakken van +/- 8 a 9 cm.
Ik heb ook een kantoorbaan en nergens loop lekkerder op hakken dan op tapijt op kantoor, of zittend achter je bureau!

Dansen met uitgaan gaat ook prima, maar staande cocktailfeestjes vind ik echt verschrikkelijk op hakken.
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik 2 paar van en hier kan ik nog wel aardig op lopen. Stevige hak.

Afbeelding
Lady_Day schreef:
07-05-2019 21:01
Hier heb ik 2 paar van en hier kan ik nog wel aardig op lopen. Stevige hak.

Afbeelding
Oh ja, hier zou ik ook geen enkel probleem mee hebben. Laarsjes met grove middelhoge hak tel ik niet eens echt als hakken, haha!

Ik heb precies deze in het cognac.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
07-05-2019 21:16
Oh ja, hier zou ik ook geen enkel probleem mee hebben. Laarsjes met grove middelhoge hak tel ik niet eens echt als hakken, haha!

Ik heb precies deze in het cognac.
Dit zijn voor mij echt hakken hoor :rofl:
Lady_Day schreef:
07-05-2019 21:21
Dit zijn voor mij echt hakken hoor :rofl:
Haha! Ja, dat zijn het natuurlijk ook wel. Maar voor mij zijn dit geen moeilijke hakken. Ik loop hier met gemak de hele dag op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven