Mode & Beauty alle pijlers

Schoenen!

04-05-2019 16:16 77 berichten
Ik ben nieuwsgierig: hoeveel zomerschoenen hebben jullie en welke soorten? (ook ter inspiratie, ik vind plaatjes ook heel leuk)
Ik kan geen plaatjes plakken (snap er geen hout van) maar zal die van mij opsommen:

Zwarte espadrilles dichte neus, open hiel, wat hogere hak (Toni Pons)
Groene espadrilles dichte neus, open hiel, platte hak (Toni Pons)
Zwarte leren teenslippers met bloem (Lazamani)
Sportieve teenslippers wit (Orange babies Nelson collectie)
Dezelfde in antraciet
Loafers grijs suede (Fifth avenue van haren)
Loafers beige suede (idem)
Loafers zwart suede (idem)
Gympen (eigenlijk meer sneakers) taupe (ecco)
Dezelfde in zwart (ecco)
Zwarte glad leren pumps met een beetje puntige neus en kittenheels (alleen voor gelegenheden)
Zwarte ANWB waterschoenen :mrgreen:

Ben heel benieuwd wat ik nog mis ;)
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 04-05-2019 16:42
Reden: merk toegevoegd
3.08% gewijzigd
Lady_Day schreef:
07-05-2019 21:21
Dit zijn voor mij echt hakken hoor :rofl:

Voor mij zijn dit ook echt hakken. Deze zou ik denk ik nog net kunnen handelen :mrgreen:

Leuke laarsjes!
Alle reacties Link kopieren
hahah, nee die tellen voor mij niet als hakken en staande recepties zijn inderdaad killing met hakken, je kan veel beter een avondje op de dansvloer staan!
Alle reacties Link kopieren
Voor deze zomer nieuw gekocht :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik voor de zomer nog een paar zwarte open schoenen met hogere hak, teenslippers, nude pumps, 3 paar sneakers, een paar ballerinas, een paar espadrilles met sleehak, ...
Alle reacties Link kopieren
Witte sandaletten met sleehak (Gabor).
Zwarte sandaletten met sleehak (Italiaans merk?)
Witte gympen met zilver (Gabor)
Witte loafers (Waldlaufer)
Grijze flatjes met stras (Gabor)
Zwarte enkel laarsjes met gaatjes en hak (Italiaans merk)
Zwarte leren slipper
Slipper plastic gekregen van de kapper (promotie materiaal).
Zwart met zilver dansschoenen zie profiel foto overgenomen van vriendin (voor haar te klein).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Leuk allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik aan een voet geen nagel meer heb draag ik alleen maar ballerina's, en daar heb ik dan ook wel 20 paar van. En verder heb ik zeker 4 paar pumps in het zwart, maar met verschillende hakken, en werk ik op roze nike`s.

Voor de rest heb ik net 2 paar espadrilles gekocht, 1 paar in het geel, en een paar in het oranje.
Leuk topic!

Hier, gok ik, zo'n tien paar zomerschoenen.

Drie paar witte sneakers (elk jaar gaat er een paar afgedragen de container in en dus ook elk jaar een nieuw paar)

Zeker vier paar sandaaltjes, van leer, plat. Variërend in kleur (zwart, wit, cognac, grijs) en afwerking (steentjes, veertjes, bandjes etc) Dol op sandaaltjes. Elk jaar koop ik daar zéker één paar van en ook hier weer gaat één paar afgedragen de deur uit.

Paar sleehakken, vaak zo'n kurk of touwzool en open teen, echt iets voor de zomer. Doe ik langere tijd mee want niet dagelijks aan.

Een paar slippers, al jaren die van Ilse Jacobsen met zo'n glitterrandje.

Ik speur nog naar een mooi loafertje in effen glad leer in een kekke zomerkleur!

Ik heb wel duidelijk onderscheid tussen zomer en winterschoenen. Alle zwarte leren enkellaarsjes bijvoorbeeld trek ik in de zomer écht niet aan. Vind het dat geen gezicht onder bijvoorbeeld een rokje met blote benen.
Ik ben wel een beetje jaloers op jullie die een open teen aan kunnen hoor, daar zie ik zoveel leuke schoenen van voorbij komen. :P
Alle reacties Link kopieren
Nu nog 37 paar maar dat is inclusief winterschoenen. Had er vorig jaar nog meer dan 50 dus het gaat de goede kant uit. (ben aan het minderen en opdragen)
Rode schoenen zijn juist ideaal. Passen eigenlijk overal bij en ze fleuren een neutrale of saaie outfit heel erg op.
Kan prima bij zwart, grijs, wit, beige, bruin, blauw, jeans, roze, geel, oranjetinten, printjes.
En dat hoeft echt niet schreeuwerig te zijn.
Verder heb ik best heel veel zomerschoenen. Maar ik doe er ook lang mee.
Zilvergrijze sneakers
Grijze halfhoge gympen
Blauw met bruin pumps
Grijs-witte pumps (lage hak)
Grijs-witte pumps met open achterkant (bijna hetzelfde als hierboven staan; ik kon niet kiezen ;-D )
Rode platte sling backs
Nude sling backs met hak
2 paar teenslippers
Zwarte platte sandaaltjes

En dan kan ik best nog wat vergeten….
Splinter_ schreef:
08-05-2019 16:41
Rode schoenen zijn juist ideaal. Passen eigenlijk overal bij en ze fleuren een neutrale of saaie outfit heel erg op.
Kan prima bij zwart, grijs, wit, beige, bruin, blauw, jeans, roze, geel, oranjetinten, printjes.
En dat hoeft echt niet schreeuwerig te zijn.
Eens, ik heb rode laarsjes, past echt overal bij. Sterker nog, al draag je gewoon een spijkerbroek of iets saais, je ziet er meteen top uit. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik niet van matchy-matchy outfits houd, dan heb ik het idee dat ik eruit zie als een paspop.
Ja precies! :D
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
08-05-2019 16:04
Ik ben wel een beetje jaloers op jullie die een open teen aan kunnen hoor, daar zie ik zoveel leuke schoenen van voorbij komen. :P
tenen zijn nooit mooi.... Ik heb er echt schijt aan. Heb rare wiebeltenen, maar draag rustig slippers en open schoenen. Juist fijn als het warm is. Ik zorg wel dat mijn voeten verzorgd zijn en mijn nagels gelakt. Zal eens gaan inventariseren wat ik heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb:
- zwart/ gouden sneakers (Cruyff)
- donkerrode reeboks
- slipper/ sandalen (slippers met een bandje om de hak?) roze, zwart, donkerblauw, goudkleurig
- sleehakken: goud, zwart, olijfgroen, felblauw, 2x zilver/grijs
- grijze allstars
- donkerblauwe allstars
- 3 paar flipflops
- waterschoenen:-)
- zwarte, grijze en blauwe 'heren'schoenen
- zwarte en felblauwe pumps, maar die draag ik parktisch nooit.

Heb vorig jaar best veel schoenen en slippers weggedaan en ik zie nu dat ik inderdaad weer rood bij moet kopen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook heel lelijke voeten. Lang aan klassiek ballet gedaan en wij wreven onze voeten met kamferspiritus in, zodat de huid niet kapot ging door de spitzen. Maar sinds een paar jaar draag ik gewoon open schoenen in de zomer. Ik verzorg mijn voeten zo goed mogelijk, maar mooi zijn ze niet... Jammer, maar helaas.
Nou ik raak bijna overtuigd van jullie "rode-schoenen-reclame". Misschien toch maar eens proberen.

@Splinter: inderdaad, hoe meer schoenen je hebt, hoe langer je ermee doet en ook hoe mooier ze blijven!

@irmaladouce: ik kan me voorstellen dat voeten erg lijden onder klassiek ballet ja. Verzorgen doe ik mijn voeten ook heel goed. Altijd eelt verwijderen, nagels lakken en elke dag liprido-crème van Gehwol. Misschien moet ik het loslaten en toch open schoenen dragen. Het is zéker veel lekkerder bij echt warm weer.
broodtrommel schreef:
08-05-2019 16:23
Nu nog 37 paar maar dat is inclusief winterschoenen. Had er vorig jaar nog meer dan 50 dus het gaat de goede kant uit. (ben aan het minderen en opdragen)

37 paar......ooooow dan kan ik gerust nog even doorgaan hahahaha.
herfstappeltaart schreef:
09-05-2019 07:25
Nou ik raak bijna overtuigd van jullie "rode-schoenen-reclame". Misschien toch maar eens proberen.

@Splinter: inderdaad, hoe meer schoenen je hebt, hoe langer je ermee doet en ook hoe mooier ze blijven!

@irmaladouce: ik kan me voorstellen dat voeten erg lijden onder klassiek ballet ja. Verzorgen doe ik mijn voeten ook heel goed. Altijd eelt verwijderen, nagels lakken en elke dag liprido-crème van Gehwol. Misschien moet ik het loslaten en toch open schoenen dragen. Het is zéker veel lekkerder bij echt warm weer.

Waarom moet ik nu weer hieraan denken? :facepalm: https://www.youtube.com/watch?v=ZRjIAbPagUs
Tijdschriftenverslindster schreef:
09-05-2019 07:36
Waarom moet ik nu weer hieraan denken? :facepalm: https://www.youtube.com/watch?v=ZRjIAbPagUs


Hahahahaha jaaa hoor, nu zit dat heel de dag in mijn hoofd :mrgreen: :jump:
herfstappeltaart schreef:
09-05-2019 07:40
Hahahahaha jaaa hoor, nu zit dat heel de dag in mijn hoofd :mrgreen: :jump:


:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Hoi herfstappeltaart,

Je kinderen de deur uit, na jarenlang eindelijk wat tijd en geld voor jezelf: klinkt heerlijk en verdiend!
Maar als ik naar je schoenen collectie kijk, is terug te zien hoe je niet gewend bent jezelf op de voorgrond te plaatsen. Ga op zoek naar wat JIJ leuk vindt en niet naar schoenen waarmee hoe zo min mogelijk opvalt.
Ook lelijker tenen mogen best gezien worden!

(Oh en: loafers en ecco is bijna per definitie saai, onflatteus en te degelijk wat mij betreft).
Ik vind ook dat je mag, nee, móet gaan voor je eigen comfort en smaak! En niet schaamtevol je tenen bedekken. Laat ze lekker vrij in de zomer, niks is lekkerder dan luchtige schoenen aan als het boven de 25 graden is. En ja, ook als je een nagel of wat mij betreft een teen mist.

Als andere mensen er niet tegen kunnen kijken ze maar lekker de andere kant op.
Jassa schreef:
12-05-2019 19:11
Hoi herfstappeltaart,

Je kinderen de deur uit, na jarenlang eindelijk wat tijd en geld voor jezelf: klinkt heerlijk en verdiend!
Maar als ik naar je schoenen collectie kijk, is terug te zien hoe je niet gewend bent jezelf op de voorgrond te plaatsen. Ga op zoek naar wat JIJ leuk vindt en niet naar schoenen waarmee hoe zo min mogelijk opvalt.
Ook lelijker tenen mogen best gezien worden!

(Oh en: loafers en ecco is bijna per definitie saai, onflatteus en te degelijk wat mij betreft).

Ojee nog reacties. Sorry even gemist. Ja ecco is degelijk en saai (ik heb wel de leukste gekozen ;) ) maar die heb ik voor het lekkere lopen. Loafers zijn er in veel soorten hoor. Ik heb geen degelijke. Ik heb hele leuke grijze met een beetje puntige neus. Niet van die met zo'n bandje ofzo.
En ja die tenen...ik weet dat jullie gelijk hebben maar voel me dan toch niet comfortabel in gezelschap.
Meerdere sandalen, pumps, peeptoes met hakken, waarvan gele met hoge sleehak Patricia Pepe.
Omdat het soms comfortabel moet 2 pr schoenen met lage hak, 1pr sneakers
Enkellaarsjes, 1 pr zwart met hoge brede hak en 1 pr Barbara Bui kaki/zwart met naaldhak, beide in pony haar, bordeaux met naaldhak, blauw suede met open tenen en naaldhak.
Lederen laarzen, grijs(hak), bruin(plat) en zwart(hak), zwarte stoffen knielaars(plat)
2 pr sneakers en rode comfy schoenen voor werk (verplicht gesloten, platte schoen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven