Sleehak op een bruiloft?
maandag 20 juni 2011 om 16:12
Beste forummers,
Ik heb binnenkort een bruiloft in Frankrijk. Het wordt een zomers gebeuren in een kasteeltuin, heel romantisch en niet informeel. Ik heb al een prachtige gekleurde jurk met de kleur paars als basis, een sjaaltje voor in de kerk en nu had ik dus zomerse schoenen uitgezocht, namelijk open schoenen met een houten, in het midden opengewerkt sleehakje en een paarse leren strap om de wreef.
Ik was er wel blij mee totdat een Franse vriendin tegen me zei: een houten sleehak op een bruiloft kan niet, dat is te informeel. Ik dacht dat het juist handig was omdat het in een TUIN is, dus met grindpaadjes en gras, en dan een naaldhak dat trek ik gewoon niet. Maar voordat ik als de Hollander een hakkenflater sla, wil ik toch even checken op het forum: vinden jullie dat het kan?
Ik heb binnenkort een bruiloft in Frankrijk. Het wordt een zomers gebeuren in een kasteeltuin, heel romantisch en niet informeel. Ik heb al een prachtige gekleurde jurk met de kleur paars als basis, een sjaaltje voor in de kerk en nu had ik dus zomerse schoenen uitgezocht, namelijk open schoenen met een houten, in het midden opengewerkt sleehakje en een paarse leren strap om de wreef.
Ik was er wel blij mee totdat een Franse vriendin tegen me zei: een houten sleehak op een bruiloft kan niet, dat is te informeel. Ik dacht dat het juist handig was omdat het in een TUIN is, dus met grindpaadjes en gras, en dan een naaldhak dat trek ik gewoon niet. Maar voordat ik als de Hollander een hakkenflater sla, wil ik toch even checken op het forum: vinden jullie dat het kan?
maandag 20 juni 2011 om 16:15
Ik draag vaak dat soort schoenen bij feesten in een tuin. IK ben een naaldhakkenfanaat, maar het gaat me te ver om constant vast te zitten in gras of tuin. Ik denk dat de combinatie bepaalt hoe formeel of informeel het geheel is. Als je er verder chic uitziet, vind ik dat het wel kan. Is het een korte jurk, of lange?
maandag 20 juni 2011 om 16:16
maandag 20 juni 2011 om 16:22
Dat iemand Frans is, maakt haar geen expert. Een willekeurige Nederlandse vrouw hoeft niet per se op de hoogte te zijn van wat hier gedragen wordt. Over het algemeen is men in Frankrijk wel formeler.
Als er specifiek om cocktail wordt gevraagd, kan ik me je standpunt voorstellen, FV. Ik ga zelf eerder voor overdressed dan underdressed, maar als ik constant mijn stiletto's met twee handen uit een grasveld moet trekken en in een vreemde houding moet staan omdat ik anders achterover val, houdt het voor mij ook op. Dan draag ik liever een paar mooie sleehakken.
Als er specifiek om cocktail wordt gevraagd, kan ik me je standpunt voorstellen, FV. Ik ga zelf eerder voor overdressed dan underdressed, maar als ik constant mijn stiletto's met twee handen uit een grasveld moet trekken en in een vreemde houding moet staan omdat ik anders achterover val, houdt het voor mij ook op. Dan draag ik liever een paar mooie sleehakken.
maandag 20 juni 2011 om 16:29
maandag 20 juni 2011 om 16:32
maandag 20 juni 2011 om 16:33
Zoals ik de Fransen ken (vanuit een werksituatie) is dit zeker te informeel voor een bruiloft, want ze zijn echt een stuk formeler in veel dingen dan wij zijn.
Al is het in onze ogen dan in een tuin, het blijft een bruiloft en het feit dat het een kasteeltuin is geeft bovendien aan dat men prijs stelt op wat meer elegantie dan een sleehak gewoonlijk heeft.
Dat die Franse dame je er op wijst moet dus genoeg zeggen.
Al is het in onze ogen dan in een tuin, het blijft een bruiloft en het feit dat het een kasteeltuin is geeft bovendien aan dat men prijs stelt op wat meer elegantie dan een sleehak gewoonlijk heeft.
Dat die Franse dame je er op wijst moet dus genoeg zeggen.
maandag 20 juni 2011 om 16:37
maandag 20 juni 2011 om 16:41
quote:carenza schreef op 20 juni 2011 @ 16:32:
Tja, ik kan niet eens op hakken lopen, sleehak of naaldhak . . . .
Als ik dus voor een bruiloft wordt uitgenodigd zal
de bruid - het publiek - en uiteraard ik het dan moeten doen met platte schoenen, wel zo net mogelijk.
Trek je er niets van aan en draag toch gewoon die sleehak!!!!
Neee!! Straks is heel die trouwerij verkloot door een sleehak!
Ik zou, gewoon voor de zekerheid, pumps, sleehakken, sandaaltjes, teenslippers en kaplaarzen meenemen. Neem geen risico!
Tja, ik kan niet eens op hakken lopen, sleehak of naaldhak . . . .
Als ik dus voor een bruiloft wordt uitgenodigd zal
de bruid - het publiek - en uiteraard ik het dan moeten doen met platte schoenen, wel zo net mogelijk.
Trek je er niets van aan en draag toch gewoon die sleehak!!!!
Neee!! Straks is heel die trouwerij verkloot door een sleehak!
Ik zou, gewoon voor de zekerheid, pumps, sleehakken, sandaaltjes, teenslippers en kaplaarzen meenemen. Neem geen risico!
maandag 20 juni 2011 om 16:48