Mode & Beauty alle pijlers

Sleehak op een bruiloft?

20-06-2011 16:12 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik heb binnenkort een bruiloft in Frankrijk. Het wordt een zomers gebeuren in een kasteeltuin, heel romantisch en niet informeel. Ik heb al een prachtige gekleurde jurk met de kleur paars als basis, een sjaaltje voor in de kerk en nu had ik dus zomerse schoenen uitgezocht, namelijk open schoenen met een houten, in het midden opengewerkt sleehakje en een paarse leren strap om de wreef.

Ik was er wel blij mee totdat een Franse vriendin tegen me zei: een houten sleehak op een bruiloft kan niet, dat is te informeel. Ik dacht dat het juist handig was omdat het in een TUIN is, dus met grindpaadjes en gras, en dan een naaldhak dat trek ik gewoon niet. Maar voordat ik als de Hollander een hakkenflater sla, wil ik toch even checken op het forum: vinden jullie dat het kan?
Ik vind dat het kan!
Ik draag vaak dat soort schoenen bij feesten in een tuin. IK ben een naaldhakkenfanaat, maar het gaat me te ver om constant vast te zitten in gras of tuin. Ik denk dat de combinatie bepaalt hoe formeel of informeel het geheel is. Als je er verder chic uitziet, vind ik dat het wel kan. Is het een korte jurk, of lange?
Heb je ook een plaatje?

Ik vind in dit geval van die touwachtige sleehakken of kurken sleehakken niet kunnen maar ik kan me niet zo'n goede voorstelling van jouw schoenen maken.

Is het een optie om ze naast pumps ook mee te nemen? Voor als je de hakken van de andere schoenen idd niet trekt?
Ik heb het even opgezocht in de Internationale Modewetboeken en het staat er niet in hoor, mag gewoon.
Lekker doen! Lijkt me een mooie combinatie.
Als een Franse vriendin aangeeft dat het te informeel is, dan lijkt het me slimmer om naar haar te luisteren dan hier aan Nederlandse dames advies te vragen. Je gaat immers naar een Franse bruiloft.
Am Yisrael Chai!
Overigens vind ik het zelf inderdaad ook informeel, dus voor mij zou het afhangen van de dress code. Als die bijvoorbeeld cocktail is, dan heeft je vriendin gelijk.
Am Yisrael Chai!
wat FV zegt, wij denken er misschien te gemakkelijk over..

Maar aan de andere kant, Vlinder heeft ook wel een punt....ik heb een paar sleehakken van de Scapino en die zien er ook heel informeel uit. Heb je niet een plaatje?
Dat iemand Frans is, maakt haar geen expert. Een willekeurige Nederlandse vrouw hoeft niet per se op de hoogte te zijn van wat hier gedragen wordt. Over het algemeen is men in Frankrijk wel formeler.

Als er specifiek om cocktail wordt gevraagd, kan ik me je standpunt voorstellen, FV. Ik ga zelf eerder voor overdressed dan underdressed, maar als ik constant mijn stiletto's met twee handen uit een grasveld moet trekken en in een vreemde houding moet staan omdat ik anders achterover val, houdt het voor mij ook op. Dan draag ik liever een paar mooie sleehakken.
Als het met Fransen is dan zou ik zeker kiezen voor een andere soort, meer formeel/klassieke, schoen. In ieder geval voor het formele gedeelte.

Sleehakken wel mee, voor als er bv 's avonds gedanst wordt en je voeten pijn doen.
Ik denk ook dat het afhangt van het soort schoen, maar een sleehak op zich zou toch moeten kunnen volgens mij.
Ik zou het niet doen, sowieso al niet omdat ik sleehakken niet passend vind bij een sjieke jurk maar vooral omdat je Franse vriendin zei dat het not done is. Zij weet waarschijnlijk goed hoe het er aan toe gaat op Franse bruiloften.
Wat doen mensen elkaar toch aan door te gaan trouwen

Mijn vriendin trouwt over 3 weken en ik had nooit gedacht dat ik me zo mee zou laten slepen maar ja hoor, nieuwe jurk, nieuwe schoenen, man een nieuw overhemd, nachtje hotel want de bruiloft is ver weg, hoeveel doen we in de envelop?
Wat als het wel te informeel is en iedereen loopt er op chique pumps. Voel je je dan ongemakkelijk? Zo ja, dan zou ik formelere schoenen kopen. Beter te formeel, dan te informeel
Tja, ik kan niet eens op hakken lopen, sleehak of naaldhak . . . .

Als ik dus voor een bruiloft wordt uitgenodigd zal

de bruid - het publiek - en uiteraard ik het dan moeten doen met platte schoenen, wel zo net mogelijk.

Trek je er niets van aan en draag toch gewoon die sleehak!!!!
Zoals ik de Fransen ken (vanuit een werksituatie) is dit zeker te informeel voor een bruiloft, want ze zijn echt een stuk formeler in veel dingen dan wij zijn.

Al is het in onze ogen dan in een tuin, het blijft een bruiloft en het feit dat het een kasteeltuin is geeft bovendien aan dat men prijs stelt op wat meer elegantie dan een sleehak gewoonlijk heeft.

Dat die Franse dame je er op wijst moet dus genoeg zeggen.
quote:carenza schreef op 20 juni 2011 @ 16:32:

Niet op hakken kunnen lopen? Vanwege een voetafwijking of zo? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Zelfs geen lage hak van 3 cm of zo? Maar hoe doe je dat dan als je een jurk draagt?
Er is natuurlijk ook groot verschil in sleehakken.[img]

Zoiets zou ik zelf wel dragen:

Zoiets niet:

quote:carenza schreef op 20 juni 2011 @ 16:32:

Als ik dus voor een bruiloft wordt uitgenodigd zal

de bruid - het publiek - en uiteraard ik het dan moeten doen met platte schoenen, wel zo net mogelijk.

Trek je er niets van aan en draag toch gewoon die sleehak!!!!

Neee!! Straks is heel die trouwerij verkloot door een sleehak!

Ik zou, gewoon voor de zekerheid, pumps, sleehakken, sandaaltjes, teenslippers en kaplaarzen meenemen. Neem geen risico!
Of zoiets (vind ik wel wat tuttig):

Net of de bruid ziet wat voor hakken je aan hebt.
Ah know`t, tha shunt
quote:KahlanAmnell schreef op 20 juni 2011 @ 16:44:

Net of de bruid ziet wat voor hakken je aan hebt.Ach een beetje Bridezilla ziet alles .
lijken je schoenen hier op TO?

vind het zelf best wel kunnen
quote:KahlanAmnell schreef op 20 juni 2011 @ 16:44:

Net of de bruid ziet wat voor hakken je aan hebt.

Nou, ik krijg vaak de indruk dat het decorum belangrijker is dan de verbintenis die aangegaan wordt.

Stel je voor dat iemand achteraf zegt "Zag je die ene gast? Ze droeg een sleehak!".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven