Mode & Beauty alle pijlers

Sleehak op een bruiloft?

20-06-2011 16:12 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik heb binnenkort een bruiloft in Frankrijk. Het wordt een zomers gebeuren in een kasteeltuin, heel romantisch en niet informeel. Ik heb al een prachtige gekleurde jurk met de kleur paars als basis, een sjaaltje voor in de kerk en nu had ik dus zomerse schoenen uitgezocht, namelijk open schoenen met een houten, in het midden opengewerkt sleehakje en een paarse leren strap om de wreef.

Ik was er wel blij mee totdat een Franse vriendin tegen me zei: een houten sleehak op een bruiloft kan niet, dat is te informeel. Ik dacht dat het juist handig was omdat het in een TUIN is, dus met grindpaadjes en gras, en dan een naaldhak dat trek ik gewoon niet. Maar voordat ik als de Hollander een hakkenflater sla, wil ik toch even checken op het forum: vinden jullie dat het kan?
quote:batwom schreef op 20 juni 2011 @ 16:41:

[...]

Neee!! Straks is heel die trouwerij verkloot door een sleehak!

Ik zou, gewoon voor de zekerheid, pumps, sleehakken, sandaaltjes, teenslippers en kaplaarzen meenemen. Neem geen risico! maar dan wel in het paars hè .
Als je zeker wilt zijn, volg het advies van de Française: hakken.

Als je onhandig bent en de kans loopt in een pol gras te blijven hangen en a la Bridget Jones een haag induikt, dan sleehakken. Of inderdaad: kaplaarzen.
quote:iris1969 schreef op 20 juni 2011 @ 16:48:

[...]

maar dan wel in het paars hè .

Ja! Dat spreekt toch vanzelf? Tsss

Die eerste die Melpomene plaatste vind ik erg mooi, zoiets zou je toch zeker moeten kunnen dragen. Die laatste denk ik ook wel.

(Ik bedoel de laatste sleehakken, niet de regenlaarzen, maar ze zijn wel mooi paars.....)
quote:Melpomene schreef op 20 juni 2011 @ 16:50:

[afbeelding]Perfect! Niks meer aan doen!
Héle goeie kaplaarzen zijn dat! Kek jurkje erboven en klaar ben je voor boer zoekt vrouw
quote:bronte schreef op 20 juni 2011 @ 16:49:

Als je zeker wilt zijn, volg het advies van de Française: hakken.

Als je onhandig bent en de kans loopt in een pol gras te blijven hangen en a la Bridget Jones een haag induikt, dan sleehakken. Of inderdaad: kaplaarzen.

95% van de Nederlanders weet niet eens wat er op een bruiloft gedragen moet worden. Waarom dan op een willekeurige Française vertrouwen?

Ik kan heel goed op hoge hakken lopen, maar met je stiletto's het gras verticuteren is bij niemand charmant.
quote:Melpomene schreef op 20 juni 2011 @ 16:52:

[...]

95% van de Nederlanders weet niet eens wat er op een bruiloft gedragen moet worden. Waarom dan op een willekeurige Française vertrouwen?

Ik kan heel goed op hoge hakken lopen, maar met je stiletto's het gras verticuteren is bij niemand charmant.Ik behoor waarschijnlijk tot die 95 %. Ik vertrouw iedereen.
@ Cicely: idd door een handicap, een blokhak lukt ook niet.

Dus moeten ze mijn aanwezigheid maar meer op prijs stellen dan het soort schoenen wat ik draag. En dat geldt dus ook voor een feest in Frankrijk. Dan heb ik dus even niets met etiquette te maken!
quote:Melpomene schreef op 20 juni 2011 @ 16:52:

[...]

Die Française kan inderdaad net zo goed de plank misslaan als de gemiddelde Nederlander, maar over het algemeen is hun kennis van mode en etiquette wel iets groter dan van ons.
Ik denk dat ik als bruid me nog eens achter de oren zou krabben als mijn gasten zich zó druk maken over hun schoenen ..
Als de schoenen mooi zijn afgewerkt dan kan het best.

De schoen is niet echt mooi, maar het soort hak is wel handig voor op gras

quote:sondra_74 schreef op 20 juni 2011 @ 16:23:

Als het met Fransen is dan zou ik zeker kiezen voor een andere soort, meer formeel/klassieke, schoen. In ieder geval voor het formele gedeelte.

Sleehakken wel mee, voor als er bv 's avonds gedanst wordt en je voeten pijn doen.

Absoluut eens. Heb wat ervaring met Franse huwelijken en je kunt beter op zeker spelen, om niet door te gaan 'voor de slecht geklede Nederlandse'.

Niet dat ik geloof dat jij slecht gekleed bent, maar de Fransen denken nogal eens dat ze de modewaarheid in pacht hebben, zeker bij zulke gelegenheden.
Haha ooh wat fijn alle reacties en sommige ook erg grappig (die ene gast met de sleehak!).

Ik heb geen plaatje maar ik ga toch pumps kopen. Mijn sleehakken zijn in vergelijking met de plaatjes van Melpomene zeker te informeel, namelijk alles open behalve de strap over de wreef. Het materiaal is wel wat formeler maar de jurk is ook al niet superchique dus dan moet ik het denk ik beter afmaken met de schoenen.

De enige schoenen die ik gezien heb het afgelopen weekend (4 winkelcentra) zijn donkerpaarse tango-achtige pumpjes, dus ronde dichte neus, middelhoge hak en een strapje over de wreef. Voor de rest was er geen paars en het voordeel van deze pump is dat de hak niet zo stiletto is dat ik er automatisch de tuin mee perforeer.
En iets in naturel?
Oh, en als ik een jurk draag, mooie slippers, platte sandalen of platte enkellaarsjes. Het voorbeeldje van Melpomene vind ik heel erg mooi!!!!
Ik fotografeer franse huwelijken op kastelen en afgelopen zaterdag, op een zeer chique bruiloft, heb ik absoluut tenminste 1 sleehak gezien.

(ben zoooo nieuwsgierig welk kasteel het is! kun je dat zeggen?)
quote:Woordenaar schreef op 20 juni 2011 @ 16:59:

[...]

Absoluut eens. Heb wat ervaring met Franse huwelijken en je kunt beter op zeker spelen, om niet door te gaan 'voor de slecht geklede Nederlandse'.

Niet dat ik geloof dat jij slecht gekleed bent, maar de Fransen denken nogal eens dat ze de modewaarheid in pacht hebben, zeker bij zulke gelegenheden.Oke, nu snap ik het. Het is de bedoeling dat we ze in die waan laten
Ik ben even door de foto's gegaan en heb zelfs bewijs :-D

Dus als je een voorbeeld wilt van schoenen... dan kan ik dat wel laten zien
jaja, twee keer is wat overdreven...
Wat voor jurk heb je dan? Heb je daar toevallig een plaatje van of maak even een foto anders. Ik kan me nl nu geen voorstelling maken van de sleehakken, maar ook niet van je jurk. Als je zelf al aangeeft dat die ook te informeel is, dan vraag ik me af of je dat kan redden met een paar pumps. Overigens zou ik denk ik voor een paar nude pumps gaan bij paars. Staat ook mooi in de zomer. Ik weet iig wel dat de fransen vaak een stuk formeler gekleed gaan dan wij nederlanders bij een bruiloft. Ik denk dus niet dat je moet kijken naar wat je hier naar een bruiloft zou dragen, maar eerder naar de setting van de bruiloft moet "luisteren". Het is in een kasteeltuin met een romantische setting. Daar kan je dus niet aankomen met een simpel jurkje met houten sleehakken. Tenminste, ik neem niet aan dat je underdressed voor de dag wil komen. Beter overdressed dan underdressed iig.
quote:cicely schreef op 20 juni 2011 @ 16:37:

[...]

Niet op hakken kunnen lopen? Vanwege een voetafwijking of zo? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Zelfs geen lage hak van 3 cm of zo? Maar hoe doe je dat dan als je een jurk draagt? Wat een onzin dat iemand wel een voetafwijking moet hebben om niet op hakken te kunnen lopen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:lilalinda schreef op 20 juni 2011 @ 16:16:

Ik heb het even opgezocht in de Internationale Modewetboeken en het staat er niet in hoor, mag gewoon.
quote:Woordenaar schreef op 20 juni 2011 @ 16:59:

[...]

Niet dat ik geloof dat jij slecht gekleed bent, maar de Fransen denken nogal eens dat ze de modewaarheid in pacht hebben, zeker bij zulke gelegenheden. och, ze hebben slechts een paar van de grootste mode-ontwerpers voort gebracht, maar dat zegt niks he
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven