Sleehak op een bruiloft?
maandag 20 juni 2011 om 16:12
Beste forummers,
Ik heb binnenkort een bruiloft in Frankrijk. Het wordt een zomers gebeuren in een kasteeltuin, heel romantisch en niet informeel. Ik heb al een prachtige gekleurde jurk met de kleur paars als basis, een sjaaltje voor in de kerk en nu had ik dus zomerse schoenen uitgezocht, namelijk open schoenen met een houten, in het midden opengewerkt sleehakje en een paarse leren strap om de wreef.
Ik was er wel blij mee totdat een Franse vriendin tegen me zei: een houten sleehak op een bruiloft kan niet, dat is te informeel. Ik dacht dat het juist handig was omdat het in een TUIN is, dus met grindpaadjes en gras, en dan een naaldhak dat trek ik gewoon niet. Maar voordat ik als de Hollander een hakkenflater sla, wil ik toch even checken op het forum: vinden jullie dat het kan?
Ik heb binnenkort een bruiloft in Frankrijk. Het wordt een zomers gebeuren in een kasteeltuin, heel romantisch en niet informeel. Ik heb al een prachtige gekleurde jurk met de kleur paars als basis, een sjaaltje voor in de kerk en nu had ik dus zomerse schoenen uitgezocht, namelijk open schoenen met een houten, in het midden opengewerkt sleehakje en een paarse leren strap om de wreef.
Ik was er wel blij mee totdat een Franse vriendin tegen me zei: een houten sleehak op een bruiloft kan niet, dat is te informeel. Ik dacht dat het juist handig was omdat het in een TUIN is, dus met grindpaadjes en gras, en dan een naaldhak dat trek ik gewoon niet. Maar voordat ik als de Hollander een hakkenflater sla, wil ik toch even checken op het forum: vinden jullie dat het kan?
maandag 20 juni 2011 om 17:56
Ik ben het eens met Ivetje, nav de beschrijving van de bruiloft, klinkt je jurk me ook te informeel in de oren. En ook te bloot voor kerk, diner en cocktail. Sowieso zou ik met dat programma voor twee outfits gaan, maar ik weet niet of daar gelegenheid voor is uiteraard. Het lijkt me haast wel, maar als niet, dan zou mijn outfit eerder een cocktailjurkje met daaroverheen een jasje oid zijn. Ik hou zelf erg van strapless cocktail jurkjes, dus met een dergelijk programma zou ik dat aantrekken met een kort jasje eroverheen voor kerk en diner, en dan voor cocktail en feest jasje uit en pashmina om. Eronder dan (peeptoe) pumps.
Am Yisrael Chai!
maandag 20 juni 2011 om 17:58
bridezilla....ik heb bijna spijt dat ik, toen ik ging trouwen geen dresscode geëist heb. Had me best lachuh geleken om iedereen zich 1000 bochten te zien wringen.
'nee nee, ik wil de heren in chocoladebruin (wetende dat de heren in mijn familie op z'n best alleen een zwart pak hebben) en de dames in lila en wit. En een jurk aan hè...geen dames in broeken gvd. Ojaa, lijkt me enig als de dames ook een hoed dragen tijdens de receptie in de tuin. Mara tijdens het diner en het feest niet hoor...dan moeten de dames hun haar opgestoken dragen met van die kleine bloemenspeldjes"
Heerrrrrlijk
'nee nee, ik wil de heren in chocoladebruin (wetende dat de heren in mijn familie op z'n best alleen een zwart pak hebben) en de dames in lila en wit. En een jurk aan hè...geen dames in broeken gvd. Ojaa, lijkt me enig als de dames ook een hoed dragen tijdens de receptie in de tuin. Mara tijdens het diner en het feest niet hoor...dan moeten de dames hun haar opgestoken dragen met van die kleine bloemenspeldjes"
Heerrrrrlijk
maandag 20 juni 2011 om 17:58
Een banded choker dress vind ik persoonlijk te informeel als ik het zo denk. Maar goed, als die niet meer te vervangen is moet het maar. Het vestje kan ik me ook al weinig bij voorstellen. Sjaal-materiaal, dus gewoon geweven katoen ofzo? Klinkt ook vrin informeel. Zorg dat je een hele mooie enveloptas bij hebt, je haar chique opsteken (grace kelly-rol ofzo als dat kan?) en een paar mooie, chique nude pumps. Misschien dat je het dan wat kan ophalen. Eventueel een soort speld in je haar met steentjes ofzo. In de open kant van die grace kelly rol steken. Denk dat dat wel al chique zal ogen
maandag 20 juni 2011 om 18:02
Oh, lees net je posting over de jurk, maar heb je niks anders voor over de jurk voor in de kerk en tijdens het diner? Wat je beschrijft klinkt een beetje als wat ik bedoelde in mijn vorige posting met pashmina en cocktailjurk, en dus ook geschikt voor cocktail en feest, maar het klinkt wel echt te bloot en te "feestelijk" voor de kerk en het diner.
Ik zou bij jouw beschrijving van het programma eerder verwachten dat er in de kerk vast dames met hoedjes en jasjes ed zullen zitten en dan is een blote rug met een doorschijnend sjaaltje echt too much.
Ik zou bij jouw beschrijving van het programma eerder verwachten dat er in de kerk vast dames met hoedjes en jasjes ed zullen zitten en dan is een blote rug met een doorschijnend sjaaltje echt too much.
Am Yisrael Chai!
maandag 20 juni 2011 om 18:10
Oh nee ik word steeds zenuwachtiger!
Er is uitdrukkelijk gezegd: geen hoedjes, dus zó formeel is het dan weer niet. Ik heb aan de bruid gevraagd wat ik tijdens de kerk kan doen om schouders te bedekken en zij zei dat iedereen dan altijd een sjaaltje omslaat. Ik kan me voorstellen dat de meeste vrouwen het decolleté aan de voorkant hebben zitten dus blijkbaar is dat in dit geval ook niet erg om alleen met een sjaaltje te bedekken. Er is trouwens geen gelegenheid om om te kleden, alhoewel iemand die er echt op staat het ws wel in de auto kan doen.
Pff ben blij dat het het grootste gedeelte van het event avond is en alles dan niet meer zo opvalt!
Er is uitdrukkelijk gezegd: geen hoedjes, dus zó formeel is het dan weer niet. Ik heb aan de bruid gevraagd wat ik tijdens de kerk kan doen om schouders te bedekken en zij zei dat iedereen dan altijd een sjaaltje omslaat. Ik kan me voorstellen dat de meeste vrouwen het decolleté aan de voorkant hebben zitten dus blijkbaar is dat in dit geval ook niet erg om alleen met een sjaaltje te bedekken. Er is trouwens geen gelegenheid om om te kleden, alhoewel iemand die er echt op staat het ws wel in de auto kan doen.
Pff ben blij dat het het grootste gedeelte van het event avond is en alles dan niet meer zo opvalt!
maandag 20 juni 2011 om 18:26
maandag 20 juni 2011 om 18:55
Beste TO, je jurk klinkt chique en met mooie pumps erbij (ik zou ook niet voor een sleehak gaan) wordt het vast een succes. Ik heb Franse ex-schoonfamilie en ben dus op meerdere Franse bruiloften geweest. Het is inderdaad wat informeler qua kleding e.d. dan bij ons in Nederland, maar zo extreem nu ook weer niet. Tenminste niet altijd. Het feit dat er geen hoeden gewenst zijn, geeft aan dat het wsch best meevalt. Veel plezier!