Mode & Beauty alle pijlers

Snor bleken... met wat?

31-01-2011 14:25 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb best een redelijke snor helaas

Zeker nu ik niet veel zon zie, zijn de bruine haartjes zichtbaar op mijn bleke huid. Ik heb het verschillende keren geharst en laten harsen, maar ik krijg er een week of 2 later pukkeltjes van, het ziet er net uit of ik een forse acneuitbraak heb rond mijn mond. Echt geen gezicht, zeker omdat het alleen om mijn snor gaat en ik verder bijna nooit pukkels heb. Ik heb ook al meerdere nabehandelingssmeersels na harsen gebruikt, zonder verschil. Ook wanneer ik het met een pincet uittrek, krijg ik pukkels na een week of twee.

Dus ik wil het nu eens bleken om pukkels te voorkomen. Wat zijn de beste setjes hiervoor en hebben jullie nog tips voor gebruik?
Van www.infonu.nl

Baard en snor bij vrouw

Deze overtollige haren blijven door scheren of uittrekken niet blijvend weg. Baard en snor kunt u bleken en ze verdwijnen zelfs op lange duur geheel als u ze dagelijks met een mengsel van gelijke delen waterstofperoxide en geest van salmiak behandeld.
Ik heb vaak die van silx gebruikt. Bevalt op zich goed. Moet wel langer intrekken bij mij omdat het anders niet genoeg bleekt. Ook wat irritatie, maar is na een paar uur verdwenen. Doe het meestal 's avonds als ik nergens meer heen hoef, is het de volgende ochtend over.
quote:carenza schreef op 31 januari 2011 @ 14:37:

Van www.infonu.nl

Baard en snor bij vrouw

Deze overtollige haren blijven door scheren of uittrekken niet blijvend weg. Baard en snor kunt u bleken en ze verdwijnen zelfs op lange duur geheel als u ze dagelijks met een mengsel van gelijke delen waterstofperoxide en geest van salmiak behandeld.

Ik koop liever wat kant en klaar dan met geestverschijningen van drop te werken
Ik vind harsen daar ook een ramp. Krijg er erg opvallende rooie uitslag van en dan kan ik net zo goed met grote letters op mijn gezicht schrijven "ik heb mijn snor geharst"

Ik heb een speciale ontharingscrème van veet voor het gezicht en dat werkt heel goed. Dan heb je natuurlijk wel het nadeel dat de haartjes niet zo lang wegblijven.
misschien moet je eens overwegen om electrisch te laten epileren. Je kunt ook langs de huisarts, misschien is het waard er een evrwijsbrief voor te krijgen zodat je vergoed krijgt door ziekenfonds
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 31 januari 2011 @ 15:21:

misschien moet je eens overwegen om electrisch te laten epileren. Je kunt ook langs de huisarts, misschien is het waard er een evrwijsbrief voor te krijgen zodat je vergoed krijgt door ziekenfonds

Het is niet bepaald ernstig, laseren of elektrische epilatie geloof ik ook niet zo in, vaak keert het na een paar jaar weer terug.

En bovendien heb ik een hoog eigen risico op mijn zorgverzekering, want ik maak bijna nooit gebruik van zorg.
Ik gebruik ook ontharingscrème. Niet van Veet, maar het huismerk van de DM-drogist in Duitsland. Die werkt perfect, snor blijft weken weg en ik heb geen irritatie.

Bleken vond ik niet prettig, maar dat is al wel heel lang geleden dat ik dat geprobeerd heb.
Heb je al eens ontharen met draad geprobeerd? Ik heb het toevallig van 't wknd voor het eerst laten doen. Bij een kapsalon, waar ik dus gewoon m'n haar liet knippen. Ik zag het bij een ander, en had gevraagd of ze voor mij ook even tijd hadden.

Het is binnen een minuut klaar, en daarna is het natuurlijk even rood. Ik heb nu twee bultjes eraan over gehouden, veel minder dan als ik (zelf) hars.

Het schijnt dat het langer wegblijft, en dat het beter voor de huid is, omdat die niet beschadigd wordt. En ik herinner me vaag iets over steeds minder haar, maar dat kan ook iets anders zijn geweest waarbij ik dat gehoord heb.
Bleken is lelijk, in de zon en fel licht ze je het toch weer.

Die chemicalien zijn juist superslecht voor je huidje.

Ik epileer het ook me draad, maar het blijft niet langer weg, hoor. En bij mij duurt het zeker 10 minuten, ze neemt er echt de tijd voor en werkt het af met een pincet.

Ik ben nu mijn wenkbrauwen aan het laten groeien, die wil ik ook op die manier laten doen.

Doet trouwens wel erg veel pijn, maar dat moet je ervoor over hebben. Maar ook dit is uiteraard verzwarend voor je huid.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-03-2011 17:00
Reden: spam
% gewijzigd
Echt no way dat ik mijn bovenlip laat harsen of epileren. Veel te pijnlijk.

Ik gebruik ook die bleekcreme van Silx. Werkt prima. En ik vind het juist natuurlijk staan dat de haartjes blijven en zichtbaar zijn in het zonlicht. Alleen dat zwarte op mijn lichte huid, dat vind ik niet mooi, en daar ben ik dan van af.
Bij mij is er trouwens ook een duidelijk verschil te zien tussen of ik wel of niet aan de pil ben. Wel pil: geen snor.
Oh sjips, nu reageer ik op een oud topic omdat iemand boven me heeft lopen spammen.

Vroegah zou ik die spammer aangegeven hebben, nu voel ik me (door de huidige moderatie) zo betrokken bij het forum als een geitje bij de shoarmatent.
quote:iris666 schreef op 15 maart 2011 @ 00:27:

Vroegah zou ik die spammer aangegeven hebben, nu voel ik me (door de huidige moderatie) zo betrokken bij het forum als een geitje bij de shoarmatent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven