Mode & Beauty alle pijlers

style-advisor Hennes &Maurits

10-09-2015 17:30 45 berichten
Heeft iemand daar ervaring mee? Ik overweeg om een afspraak te maken maar wil eigenlijk graag ervaringen van anderen horen.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat leek me ook wel wat, ik lees even mee.
Ik lees ook mee! Zit er zelf ook over te denken!
Geen ervaring, maar ik vind H&M erg trend gericht. Als ik - persoonlijk hè - advies zou willen dan zou ik het willen over mooie tijdloze stukken waar ik meer geld voor neertel dan een paar kledingstukken waar ik maar maximaal 2 seizoenen mee uit de voeten zou kunnen.
quote:fleetfox schreef op 10 september 2015 @ 17:33:

Geen ervaring, maar ik vind H&M erg trend gericht. Als ik - persoonlijk hè - advies zou willen dan zou ik het willen over mooie tijdloze stukken waar ik meer geld voor neertel dan een paar kledingstukken waar ik maar maximaal 2 seizoenen mee uit de voeten zou kunnen.klopt ook, maar ik weet niet meer echt wat mijn style is en wat goed staat, ik weeg nu ongeveer 10 kg zwaarder dan vroeger (als in 11 jaar geleden), en mijn kledingstijl beperkt zich tot spijkerbroekje, zwart t-shirt, lange of korte mouw afhankelijk van het seizoen, en platte schoenen. Liefst nike air max classic. Maar mijn kinderen zijn allang niet meer klein, dus er is geen excuus meer..
Ik heb het wel gedaan, online dan. Op zich wel leuk. Je moet van alles invullen over je stijl enzo. Dan krijg je een lookbook. Alles uit het lookbook krijg je meteen thuisgestuurd, daar was ik iets minder blij mee, want ik vond niet alles even leuk of goed bij mijn leeftijd passen. Bovendien was alles te kort natuurlijk.
Ik heb een schurft aan winkelen, dus ben een tijdje geleden naar een lokale kledingzaak geweest met betaalbare kleding die ik ook leuk vind. Gezegd dat ik nieuwe dingen nodig had, ik geen zin had om zelf te zoeken en me iedere keer te moeten aankleden om weer wat nieuws te pakken. En dat ik niet van blingbling en teksten hield.

Komt u maar!

Die vrouw wist precies wat er in de winkel hing, gaf me kledingstukken aan in de (ruime) paskamer, kwam met een andere kleur of maat en zei als iets niet zo mooi stond. Na een uur had ik 9 kledingstukken, zij een leuke omzet voor dat uurtje, ik was blij en de verkoopster vond het leuk om te doen.

Ergo: ga naar een winkel waar ze leuke dingen hebben (dit kan ook een keten zijn) en leg je vraag voor en maak een afspraak op een rustig moment.

Ik vond het ideaal!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:gumball80 schreef op 10 september 2015 @ 17:39:

[...]

klopt ook, maar ik weet niet meer echt wat mijn style is en wat goed staat, ik weeg nu ongeveer 10 kg zwaarder dan vroeger (als in 11 jaar geleden), en mijn kledingstijl beperkt zich tot spijkerbroekje, zwart t-shirt, lange of korte mouw afhankelijk van het seizoen, en platte schoenen. Liefst nike air max classic. Maar mijn kinderen zijn allang niet meer klein, dus er is geen excuus meer..Ah, ja, dan begrijp ik ook wel weer dat het laagdrempelig is en dat je rustig kunt rondkijken voor iets dat bij je past zonder dat je een smak geld kwijt bent. Succes met het shoppen!
Thnx! Ik begin echt een irritatie te ontwikkelen voor shoppen voor mezelf.
Zoals Himalaya heeft gedaan met een verkoopster, zo doe ik dat altijd voor mijn moeder. We duiken samen de winkel in, zij gaat het pashok in en ik haal gewoon alles uit de rekken waarvan ik denk dat het haar zal staan/bevallen. De verkoopsters kennen ons inmiddels, dus die komen dan al aangerend met een rek waar je normaal gesproken kleding aan hangt die je niet wilt, maar wij gebruiken de ene kant voor de afgekeurde kleding en de andere kant voor alles wat ze leuk vindt.

Als we de hele winkel hebben gehad (verkoopster heeft dan inmiddels alweer veel opgeruimd) kijkt ze wat ze wil kopen en trekt alle broeken nog even aan, die moeten namelijk standaard ingekort worden.

Tegen de tijd dat we vertrekken zijn we ruim twee uur en een paar honderd euro verder. En kan mams er weer een hele tijd tegen.
quote:gumball80 schreef op 10 september 2015 @ 18:06:

Thnx! Ik begin echt een irritatie te ontwikkelen voor shoppen voor mezelf.

Maar je kunt ook gewoon een winkel inlopen en aangeven dat je een bepaald budget hebt. Ik kom regelmatig bij een vestiging van S.Oliver, die meiden vinden het ook heel leuk om iemand aan te kleden. En dan zeg ik gewoon; ik moet drie broeken en minstens vier bovendelen en ik heb 300 euro te besteden.

Dan weet ik zeker dat ze niet met een jas van 150 euro aan komen zetten. Gaat eigenlijk altijd prima. En ja, ik ben er wel eens 25 euro overheen gegaan, omdat ze er een geweldige sjaal bij had. Maar ik ben ook al eens naar buiten gehuppeld met een tas vol kleren voor minder dan 200. Goed, uitverkoop. Maar dan nog.
Mijn moeder koopt inderdaad vaak kleding voor me, ik vraag er niet om maar ze vind het gewoon leuk. Probleem is dat ze me dingen aansmeert die ik eigenlijk niet heel leuk/comfy vind. Ook voor mijn jong koopt ze veel dingen maar die zijn mondiger dan mij..
Ik ben zo ooit Steps binnen gestapt. Ik vind lang niet alles dat ze hebben leuk, maar een paar dingen zijn wel heel leuk. Ik had wat nette kleding nodig en wilde graag meer kleur dragen daar in. Alleen ik droeg nooit kleur (behalve blauwe spijkerbroeken) dus had geen idee welke kleur dan. Ze hebben me toen heel goed geholpen en vonden het juist leuk dat ik geen idee had omdat ze me dan echt konden aankleden ipv alleen een beetje mee denken.

Naar welke winkel je ook gaat, ik denk dat het heel leuk en handig is als je weer wilt ontdekken wat goed staat.
Ik heb het ook wel eens gedaan, niet bij de H&M maar bij de WE woman. Erg leuk. En goed voor mijn ego, want de eerste stapel was allemaal 2 maten te klein waar ze niks van snapte omdat ik zo slank ben . Maar ben erg groot, en ondanks slank, wel breed en gespierd, en moet toch echt maat 44/46 aan om het dicht te kunnen krijgen. Kon ze die hele stapel 40/42 omruilen . Maar ze kwam met hele leuke dingen aan die ik zelf echt niet uit de rekken getrokken zou hebben, en waar ik me tóch lekker in voelde en wat veel leuker stond dan ik had gedacht. Omslagblouses bijvoorbeeld, had nooit gedacht dat dat leuk zou staan bij mijn brede schouders. Ik ben nogal rechttoe rechtaan (weinig taille), maar ook getailleerde dingen stonden leuk. Alleen zat af en toe die taille te hoog, maar ze wist al snel welke stukken ze wél moest pakken. Ik vond het erg leuk en heb gruwelijk veel geld uitgegeven toen
Oh dat klinkt goed! Het gaat niet om geld uitgeven want we hebben echt genoeg, maar ik vind winkelen voor mezelf bijna altijd teleurstellend. Ik pas prima in H&M spijkerbroeken maar maar mijn borsten passen in maar weinig kleding, ik zie vaak leuke dingen op de site maar die hangen niet in de winkel
Op de site van H&M kun je gewoon een winkelmandje vullen en het laten toesturen. Wat je niet goed vindt stuur je terug, kost je ¤1,-. Je hoeft niet te bellen met H&M, alles weer in de zak, retoursticker er op en je hoort vanzelf van ze dat ze het retour hebben ontvangen.

H&M is daardoor de enige winkel waar ik online durf te bestellen, kan zo gemakkelijk terug!
Gaat dat zo makkelijk? Ik woon in België maar heb NL bankrekening nog, kan het dan ook??
Ik weet niet hoe het zit met een Nederlands bankrekeningnummer, maar heb wel net voor je op de H&M site gekeken over zendingen in België en dat is hetzelfde als hier bij ons.

Je zou de klantenservice er eens over kunnen bellen, maar ik denk dat het geen probleem moet zijn. Stel je besteld een hoop en je stuurt alles terug, dan krijg je een factuur die je moet betalen. Dus er is geen machtiging, geen lopend incasso o.i.d. Dan zou je alleen rekening mee moeten houden dat de verwerkingstijd van de bank wat langer duurt en dat je dus op tijd betaald.
Ah dankjewel! Morgen eens kijken of ik wat leuks zie!
Glad to be of assistance.
quote:himalaya schreef op 10 september 2015 @ 17:45:

Ik heb een schurft aan winkelen, dus ben een tijdje geleden naar een lokale kledingzaak geweest met betaalbare kleding die ik ook leuk vind. Gezegd dat ik nieuwe dingen nodig had, ik geen zin had om zelf te zoeken en me iedere keer te moeten aankleden om weer wat nieuws te pakken. En dat ik niet van blingbling en teksten hield.

Komt u maar!

Die vrouw wist precies wat er in de winkel hing, gaf me kledingstukken aan in de (ruime) paskamer, kwam met een andere kleur of maat en zei als iets niet zo mooi stond. Na een uur had ik 9 kledingstukken, zij een leuke omzet voor dat uurtje, ik was blij en de verkoopster vond het leuk om te doen.

Ergo: ga naar een winkel waar ze leuke dingen hebben (dit kan ook een keten zijn) en leg je vraag voor en maak een afspraak op een rustig moment.

Ik vond het ideaal!

Owww wat ontzettend briljant!

Daarom ga ik ook liever naar de iets duurdere winkels, omdat je daar beter en eerlijker advies krijgt

en meer service.

Ik heb namelijk ook een t*r*nghekel aan 40 winkels in en uit als ik wat zoek dus

dit vind ik echt een geniaal idee.

Ik persoonlijk ga voor nog geen miljoen naar de H en M, dan maar

wat meer dokken hoor...
Ik heb dat een keer gedaan, afgelopen voorjaar. Was om te

Ze kwam met een rek met kleding aanrijden en zag het in 0,3 seconden, dit is totaal niet mijn smaak.

Blouse met enorme vleermuismouwen, roestbruine nette broek met enorme wijde pijpen (leek meer op een gewaad) en als klap op de vuurpijl een naveltruitje (ik ben 40+er) persoonlijk vind ik naveltruitjes tot 20 nog wel grappig.

Dat was eens en nooit meer.
Wat Himalaya schrijft. Voordeel van zo'n boetiek is dat de verkoopster ook nog vaag kan herinneren wat je de vorige keer hebt gekocht ("En dit vest kun je ook doordragen op de kokerrok die je de vorige keer hebt gekocht"). Zelf kan ik er niets van, leuk combineren en zo.
Bij Zalando kun je toch ook gewoon bestellen en gratis terugsturen?
Occam's razor
Jawel maar ik ben nog een beetje zoekende naar mijn eigen stijl, las hier gisteren het topic over hoe je een meisje-meisje word, en dat zette me ff aan het denken over mijn eigen kledingkastinhoud.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven