Mode & Beauty alle pijlers

The ordinary

19-12-2017 20:49 626 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees heel veel goede Berichten over de producten van the ordinary.

Zou best wat willen bestellen Maar met de producten kom ik er niet uit. Erg ingewikkeld en veel.

Hier mensen die producten ervan hebben en kunnen uitleggen wat het is en waar het voor dient?
Bonnieux schreef:
27-06-2019 12:14
Nog even een aanvulling Eviva
Gebruik de retinol alleen ‘s avonds en gebruik een goede (aparte) zonnebrandcreme, want je huid wordt er lichtgevoeliger door.
Ook langzaam opbouwen, want het kan irriteren. Staat ook op de site van TO
Goed dat je het zegt :-) die heb ik nu van paulas choice .

Maar ik had begrepen dat je sowieso rustig aan moet wennen aan de producten van the ordinary en niet alles tegelijk, dus ik zal het nu eerst even houden bij de twee producten die ik heb, alvorens ik meer ga toevoegen.
Ik gebruik deze na het schoonmaken van mijn gezicht. Alleen ‘s avonds.
Haalt ook dode huidcelletjes weg.

https://www.ebay.com/itm/Cosrx-AHA-BHA- ... SwGvhT~GlG
En deze om mijn gezicht te reinigen.
1 druppeltje op mijn vochtige gezicht onder de douche is genoeg.. Wordt een beetje schuimachtig.
Ik heb een proefflesje gekocht. Daar doe ik al een hele tijd mee.

https://www.ebay.com/itm/LIRIKOS-Marine ... Sw~4xctAHq
Bonnieux schreef:
27-06-2019 12:08
Vitamine C mag wel iig!
gelukkig want ik was al begonnen met vitamine c van een ander merk
Lorem Ipsum
Emma95 schreef:
27-06-2019 14:07
En deze om mijn gezicht te reinigen.
1 druppeltje op mijn vochtige gezicht onder de douche is genoeg.. Wordt een beetje schuimachtig.
Ik heb een proefflesje gekocht. Daar doe ik al een hele tijd mee.

https://www.ebay.com/itm/LIRIKOS-Marine ... Sw~4xctAHq

Gebruik je die ook om je make-up te verwijderen?

En dank voor je linkjes!
Oogmake-up haal ik eraf met Etos lotionrondjes.
De rest met de Lirikos.
Weet iemand of de
Niacinamide 10% + Zinc 1%Serum tegelijk gebruikt kan worden met de
Hyaluronic Acid 2% + B5?
Eviva_83 schreef:
30-06-2019 09:44
Weet iemand of de
Niacinamide 10% + Zinc 1%Serum tegelijk gebruikt kan worden met de
Hyaluronic Acid 2% + B5?
Ja, kan. Doe ik ook altijd.
Jufjoke schreef:
30-06-2019 10:06
Ja, kan. Doe ik ook altijd.
Mooi :-)
Ben erg benieuwd naar de niacenemide omdat het beloofd je onzuiverheden en grove poriën te verminderen :-).

De peeling solution is inderdaad wel heftig. Heb m nu twee keer gebruikt maar tijdens opbrengen prikt het wel op de huid? Is dit een normale reactie?
Daarna is er geen rare huidreactie ofzo
Iemand al ervaring met de zonnebrand? Ik blijf twijfelen omdat ik veel lees over een witte waas/gloed. En ik ben al redelijk bleek en wil dus niet dat beetje kleur wat ik heb ook nog verbergen.

Gebruik geen make up anders had ik het zo op kunnen lossen.
Eviva_83 schreef:
30-06-2019 11:12
Ben erg benieuwd naar de niacenemide omdat het beloofd je onzuiverheden en grove poriën te verminderen :-).

De peeling solution is inderdaad wel heftig. Heb m nu twee keer gebruikt maar tijdens opbrengen prikt het wel op de huid? Is dit een normale reactie?
Wees er voorzichtig mee. Een beetje tintelingen is wel normaal bij dit product, maar bij echt prikken zou ik hem afspoelen. Je kunt je huid ook teveel exfolieren. Zeker als je dit spul gebruikt. Is mij ook gebeurd: twee keer in de week gebruikt, (dat staat op de site), nooit langer dan 20 minuten. Daarna een gladde huid. Na ongeveer vier keer gebruiken begon mijn huid langzaamaan erg droog te worden, schraal en trekkerig en op sommige plekjes schilfering. Mij huid is nooit droog! Op internet informatie gezocht en ik vermoed over-exfoliatie. Twee weken geen enkele vorm van exfoliant gebruikt en véél moisturizer. Toen ging het beter en was mijn huid hersteld. Ik heb de exfoliant rustig opnieuw opgebouwd (ik gebruik afwisselend 2% bha en 8% aha) en nu gebruik ik ongeveer vijf keer per week een exfoliant.
De peeling solution laat ik staan voor héél af en toe. Echt maximaal eens per drie weken of zo.
TsumTsum schreef:
30-06-2019 11:34
Iemand al ervaring met de zonnebrand? Ik blijf twijfelen omdat ik veel lees over een witte waas/gloed. En ik ben al redelijk bleek en wil dus niet dat beetje kleur wat ik heb ook nog verbergen.

Gebruik geen make up anders had ik het zo op kunnen lossen.

Nog niet, ik ben heel blij me de eucerin voor het gezicht. Die is lekker mat en niet plakkerig. Zit ook nog in een airless container, dus goed houdbaar en fijne ingrediënten.
Eviva_83 schreef:
Van de niacinamide krijg ik juist kleine puistjes. Een keer crème daarmee gekocht van Decubal en die gebruik ik daardoor niet meer. Laatst toch de niacinamide van The Ordinary gekocht omdat die wordt aanbevolen tegen pigmentvlekken maar weer hetzelfde verhaal. Helaas.
Het is echt maar net wat werkt voor je lichaam.
Jufjoke schreef:
30-06-2019 12:00
Wees er voorzichtig mee. Een beetje tintelingen is wel normaal bij dit product, maar bij echt prikken zou ik hem afspoelen. Je kunt je huid ook teveel exfolieren. Zeker als je dit spul gebruikt. Is mij ook gebeurd: twee keer in de week gebruikt, (dat staat op de site), nooit langer dan 20 minuten. Daarna een gladde huid. Na ongeveer vier keer gebruiken begon mijn huid langzaamaan erg droog te worden, schraal en trekkerig en op sommige plekjes schilfering. Mij huid is nooit droog! Op internet informatie gezocht en ik vermoed over-exfoliatie. Twee weken geen enkele vorm van exfoliant gebruikt en véél moisturizer. Toen ging het beter en was mijn huid hersteld. Ik heb de exfoliant rustig opnieuw opgebouwd (ik gebruik afwisselend 2% bha en 8% aha) en nu gebruik ik ongeveer vijf keer per week een exfoliant.
De peeling solution laat ik staan voor héél af en toe. Echt maximaal eens per drie weken of zo.
Het was maar een beetje prikken hoor, daarom heb ik het ook na 5 min afgespoeld.
Ik had gelezen dat ie inderdaad niet teveel moet exfolieren.
Maar ik doe dit hooguit 1x per 2 weken.
nimue_iparis schreef:
30-06-2019 18:38
Van de niacinamide krijg ik juist kleine puistjes. Een keer crème daarmee gekocht van Decubal en die gebruik ik daardoor niet meer. Laatst toch de niacinamide van The Ordinary gekocht omdat die wordt aanbevolen tegen pigmentvlekken maar weer hetzelfde verhaal. Helaas.
Het is echt maar net wat werkt voor je lichaam.
Ah dat is jammer dat het voor jou niet werkt.
Zo is iedere huid toch anders .
Ben benieuwd wat het bij mij voor effect heeft :-) .
Bij the ordinary schijn je producten retour te kunnen sturen als je huid er niet goed op reageert. Hoe het precies werkt weet ik niet.
TsumTsum schreef:
30-06-2019 19:21
Bij the ordinary schijn je producten retour te kunnen sturen als je huid er niet goed op reageert. Hoe het precies werkt weet ik niet.
Ik heb het niet geprobeerd. Bij Decubal toen wel, ik mocht een andere product uitkiezen. Heel netjes van ze.

Ik hoop dat het bij jullie wel goed werkt.
Ik kan jullie advies wel gebruiken. Ik kom qua huidverzorging niet verder dan reinigen en dagcrème/nachtcrème maar ik merk dat dat nu toch echt niet meer voldoende is. Gezien de reacties ben ik dan ook erg geïnteresseerd om ook TO eens uit te testen. Alleen ken ik niet genoeg van de werking van al die stoffen om te weten wat er nu precies allemaal goed en nodig is.
Als ik dat regiem bekijk, zou het bij mij neerkomen op 's ochtends na reiniging de Hyaluronic Acid 2% + B5 en Natural Moisturizing Factors + HA en 's avonds opnieuw die acid 2% + 5B en de 100% Plant-Derived Squalane.

Is het de bedoeling dat ik deze nog combineer met een dagcrème/nachtcrème of zitten er al voldoende stoffen in deze producten? Sowieso mis ik volgens mij 's ochtends nog SPF, toch?
aspirientje schreef:
01-07-2019 09:46
Ik kan jullie advies wel gebruiken. Ik kom qua huidverzorging niet verder dan reinigen en dagcrème/nachtcrème maar ik merk dat dat nu toch echt niet meer voldoende is. Gezien de reacties ben ik dan ook erg geïnteresseerd om ook TO eens uit te testen. Alleen ken ik niet genoeg van de werking van al die stoffen om te weten wat er nu precies allemaal goed en nodig is.
Als ik dat regiem bekijk, zou het bij mij neerkomen op 's ochtends na reiniging de Hyaluronic Acid 2% + B5 en Natural Moisturizing Factors + HA en 's avonds opnieuw die acid 2% + 5B en de 100% Plant-Derived Squalane.

Is het de bedoeling dat ik deze nog combineer met een dagcrème/nachtcrème of zitten er al voldoende stoffen in deze producten? Sowieso mis ik volgens mij 's ochtends nog SPF, toch?

Je gebruikt dit alles in plaats van je dag-/nachtcrème. Er zit al voldoende in. Afhankelijk van je huidconditie kunnen de NMF of de squalene al als veel aanvoelen.
SPF gaat bij TO apart, die zou je ook van een ander merk kunnen gebruiken.
Tot nu toe hoor ik geen onverdeeld positieve verhalen over de SPF van TO, zelf gebruik ik die van Eucerin.

Is er trouwens nog iets specifieks dat je zou willen dat je gezichtsverzorging verwacht? Want met de producten die je nu noemt pak je alleen de vochtverzorging, natuurlijk ook prima!
Bedankt voor de hulp.
Ik heb bij mijn T-zone en rond mijn neus nogal snel schilfertjes en zelfs met een lichte BB-crème zie ik er snel cakey uit, dus daarom dat vocht inderdaad mijn eerste focus is. Maar over het algemeen ziet mijn huid er gewoon, tja, moe uit. En ik ben 32 dus dat vind ik wat snel voor een doffe huid.
aspirientje schreef:
01-07-2019 11:10
Bedankt voor de hulp.
Ik heb bij mijn T-zone en rond mijn neus nogal snel schilfertjes en zelfs met een lichte BB-crème zie ik er snel cakey uit, dus daarom dat vocht inderdaad mijn eerste focus is. Maar over het algemeen ziet mijn huid er gewoon, tja, moe uit. En ik ben 32 dus dat vind ik wat snel voor een doffe huid.
Ik zou dan de Niacinamide nog toevoegen aan je routine. Lees hier maar eens: https://www.dr-jetskeultee.nl/niacinamide/
Eviva_83 schreef:

Daar heb ik het ook voor gekocht. Ik gebruik het nu 3 maanden maar het doet helemaal niets, behalve m'n huid uitdrogen en puistjes veroorzaken.
Bij mij werkt de Niacinamide wel goed.

Weet je zeker dat je niet teveel werkzame stoffen tegelijk gebruikt? Dat kan je huid ook verstoren.
Wat die link vertelt lijkt inderdaad iets wat voor mij. Maar teveel kan dus ook net nog harder uitdrogen?
aspirientje schreef:
01-07-2019 11:10
Bedankt voor de hulp.
Bij een doffe huid met schilfering zou ik meteen aan een exfoliant met aha denken. Van the ordinary kom je dan op lactic acid 5% of 10%. Een exfoliant verwijdert op milde wijze dode huidcellen, die zorgen voor die doffe uitstraling. Als je nooit een exfoliant gebruikt hebt, zou ik beginnen met 5%. The ordinary schijnt ook een toner met glycolzuur te hebben, maar die heb ik nooit gebruikt. Ik heb zelf wel een voorkeur voor glycolzuur, maar heb die tot nu toe alleen van Jetske Ultee (8%), en Paula 's Choice (10%). Allebei top producten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven