The ordinary
dinsdag 19 december 2017 om 20:49

donderdag 27 juni 2019 om 13:56
Goed dat je het zegt

Maar ik had begrepen dat je sowieso rustig aan moet wennen aan de producten van the ordinary en niet alles tegelijk, dus ik zal het nu eerst even houden bij de twee producten die ik heb, alvorens ik meer ga toevoegen.
donderdag 27 juni 2019 om 14:05
Ik gebruik deze na het schoonmaken van mijn gezicht. Alleen ‘s avonds.
Haalt ook dode huidcelletjes weg.
https://www.ebay.com/itm/Cosrx-AHA-BHA- ... SwGvhT~GlG
Haalt ook dode huidcelletjes weg.
https://www.ebay.com/itm/Cosrx-AHA-BHA- ... SwGvhT~GlG
donderdag 27 juni 2019 om 14:07
En deze om mijn gezicht te reinigen.
1 druppeltje op mijn vochtige gezicht onder de douche is genoeg.. Wordt een beetje schuimachtig.
Ik heb een proefflesje gekocht. Daar doe ik al een hele tijd mee.
https://www.ebay.com/itm/LIRIKOS-Marine ... Sw~4xctAHq
1 druppeltje op mijn vochtige gezicht onder de douche is genoeg.. Wordt een beetje schuimachtig.
donderdag 27 juni 2019 om 19:32
Emma95 schreef: ↑27-06-2019 14:07En deze om mijn gezicht te reinigen.
Gebruik je die ook om je make-up te verwijderen?
En dank voor je linkjes!

zondag 30 juni 2019 om 11:12
Mooi

Ben erg benieuwd naar de niacenemide omdat het beloofd je onzuiverheden en grove poriën te verminderen

De peeling solution is inderdaad wel heftig. Heb m nu twee keer gebruikt maar tijdens opbrengen prikt het wel op de huid? Is dit een normale reactie?
Daarna is er geen rare huidreactie ofzo

zondag 30 juni 2019 om 12:00
Wees er voorzichtig mee. Een beetje tintelingen is wel normaal bij dit product, maar bij echt prikken zou ik hem afspoelen. Je kunt je huid ook teveel exfolieren. Zeker als je dit spul gebruikt. Is mij ook gebeurd: twee keer in de week gebruikt, (dat staat op de site), nooit langer dan 20 minuten. Daarna een gladde huid. Na ongeveer vier keer gebruiken begon mijn huid langzaamaan erg droog te worden, schraal en trekkerig en op sommige plekjes schilfering. Mij huid is nooit droog! Op internet informatie gezocht en ik vermoed over-exfoliatie. Twee weken geen enkele vorm van exfoliant gebruikt en véél moisturizer. Toen ging het beter en was mijn huid hersteld. Ik heb de exfoliant rustig opnieuw opgebouwd (ik gebruik afwisselend 2% bha en 8% aha) en nu gebruik ik ongeveer vijf keer per week een exfoliant.Eviva_83 schreef: ↑30-06-2019 11:12Mooi
Ben erg benieuwd naar de niacenemide omdat het beloofd je onzuiverheden en grove poriën te verminderen.
De peeling solution is inderdaad wel heftig. Heb m nu twee keer gebruikt maar tijdens opbrengen prikt het wel op de huid? Is dit een normale reactie?
De peeling solution laat ik staan voor héél af en toe. Echt maximaal eens per drie weken of zo.
zondag 30 juni 2019 om 17:26
Nog niet, ik ben heel blij me de eucerin voor het gezicht. Die is lekker mat en niet plakkerig. Zit ook nog in een airless container, dus goed houdbaar en fijne ingrediënten.

zondag 30 juni 2019 om 18:38
Van de niacinamide krijg ik juist kleine puistjes. Een keer crème daarmee gekocht van Decubal en die gebruik ik daardoor niet meer. Laatst toch de niacinamide van The Ordinary gekocht omdat die wordt aanbevolen tegen pigmentvlekken maar weer hetzelfde verhaal. Helaas.
Het is echt maar net wat werkt voor je lichaam.

zondag 30 juni 2019 om 18:57
Het was maar een beetje prikken hoor, daarom heb ik het ook na 5 min afgespoeld.Jufjoke schreef: ↑30-06-2019 12:00Wees er voorzichtig mee. Een beetje tintelingen is wel normaal bij dit product, maar bij echt prikken zou ik hem afspoelen. Je kunt je huid ook teveel exfolieren. Zeker als je dit spul gebruikt. Is mij ook gebeurd: twee keer in de week gebruikt, (dat staat op de site), nooit langer dan 20 minuten. Daarna een gladde huid. Na ongeveer vier keer gebruiken begon mijn huid langzaamaan erg droog te worden, schraal en trekkerig en op sommige plekjes schilfering. Mij huid is nooit droog! Op internet informatie gezocht en ik vermoed over-exfoliatie. Twee weken geen enkele vorm van exfoliant gebruikt en véél moisturizer. Toen ging het beter en was mijn huid hersteld. Ik heb de exfoliant rustig opnieuw opgebouwd (ik gebruik afwisselend 2% bha en 8% aha) en nu gebruik ik ongeveer vijf keer per week een exfoliant.
De peeling solution laat ik staan voor héél af en toe. Echt maximaal eens per drie weken of zo.
Ik had gelezen dat ie inderdaad niet teveel moet exfolieren.
Maar ik doe dit hooguit 1x per 2 weken.

zondag 30 juni 2019 om 18:58
Ah dat is jammer dat het voor jou niet werkt.nimue_iparis schreef: ↑30-06-2019 18:38Van de niacinamide krijg ik juist kleine puistjes. Een keer crème daarmee gekocht van Decubal en die gebruik ik daardoor niet meer. Laatst toch de niacinamide van The Ordinary gekocht omdat die wordt aanbevolen tegen pigmentvlekken maar weer hetzelfde verhaal. Helaas.
Het is echt maar net wat werkt voor je lichaam.
Zo is iedere huid toch anders .
Ben benieuwd wat het bij mij voor effect heeft

zondag 30 juni 2019 om 20:53
Ik heb het niet geprobeerd. Bij Decubal toen wel, ik mocht een andere product uitkiezen. Heel netjes van ze.
Ik hoop dat het bij jullie wel goed werkt.

maandag 1 juli 2019 om 09:46
Ik kan jullie advies wel gebruiken. Ik kom qua huidverzorging niet verder dan reinigen en dagcrème/nachtcrème maar ik merk dat dat nu toch echt niet meer voldoende is. Gezien de reacties ben ik dan ook erg geïnteresseerd om ook TO eens uit te testen. Alleen ken ik niet genoeg van de werking van al die stoffen om te weten wat er nu precies allemaal goed en nodig is.
Als ik dat regiem bekijk, zou het bij mij neerkomen op 's ochtends na reiniging de Hyaluronic Acid 2% + B5 en Natural Moisturizing Factors + HA en 's avonds opnieuw die acid 2% + 5B en de 100% Plant-Derived Squalane.
Is het de bedoeling dat ik deze nog combineer met een dagcrème/nachtcrème of zitten er al voldoende stoffen in deze producten? Sowieso mis ik volgens mij 's ochtends nog SPF, toch?
Als ik dat regiem bekijk, zou het bij mij neerkomen op 's ochtends na reiniging de Hyaluronic Acid 2% + B5 en Natural Moisturizing Factors + HA en 's avonds opnieuw die acid 2% + 5B en de 100% Plant-Derived Squalane.
Is het de bedoeling dat ik deze nog combineer met een dagcrème/nachtcrème of zitten er al voldoende stoffen in deze producten? Sowieso mis ik volgens mij 's ochtends nog SPF, toch?
maandag 1 juli 2019 om 11:04
aspirientje schreef: ↑01-07-2019 09:46Ik kan jullie advies wel gebruiken. Ik kom qua huidverzorging niet verder dan reinigen en dagcrème/nachtcrème maar ik merk dat dat nu toch echt niet meer voldoende is. Gezien de reacties ben ik dan ook erg geïnteresseerd om ook TO eens uit te testen. Alleen ken ik niet genoeg van de werking van al die stoffen om te weten wat er nu precies allemaal goed en nodig is.
Je gebruikt dit alles in plaats van je dag-/nachtcrème. Er zit al voldoende in. Afhankelijk van je huidconditie kunnen de NMF of de squalene al als veel aanvoelen.
SPF gaat bij TO apart, die zou je ook van een ander merk kunnen gebruiken.
Tot nu toe hoor ik geen onverdeeld positieve verhalen over de SPF van TO, zelf gebruik ik die van Eucerin.
Is er trouwens nog iets specifieks dat je zou willen dat je gezichtsverzorging verwacht? Want met de producten die je nu noemt pak je alleen de vochtverzorging, natuurlijk ook prima!

maandag 1 juli 2019 om 11:10
Bedankt voor de hulp.
Ik heb bij mijn T-zone en rond mijn neus nogal snel schilfertjes en zelfs met een lichte BB-crème zie ik er snel cakey uit, dus daarom dat vocht inderdaad mijn eerste focus is. Maar over het algemeen ziet mijn huid er gewoon, tja, moe uit. En ik ben 32 dus dat vind ik wat snel voor een doffe huid.
Ik heb bij mijn T-zone en rond mijn neus nogal snel schilfertjes en zelfs met een lichte BB-crème zie ik er snel cakey uit, dus daarom dat vocht inderdaad mijn eerste focus is. Maar over het algemeen ziet mijn huid er gewoon, tja, moe uit. En ik ben 32 dus dat vind ik wat snel voor een doffe huid.
maandag 1 juli 2019 om 11:12
Ik zou dan de Niacinamide nog toevoegen aan je routine. Lees hier maar eens: https://www.dr-jetskeultee.nl/niacinamide/aspirientje schreef: ↑01-07-2019 11:10Bedankt voor de hulp.

maandag 1 juli 2019 om 11:14
Daar heb ik het ook voor gekocht. Ik gebruik het nu 3 maanden maar het doet helemaal niets, behalve m'n huid uitdrogen en puistjes veroorzaken.Eviva_83 schreef: ↑30-06-2019 11:12Mooi
Ben erg benieuwd naar de niacenemide omdat het beloofd je onzuiverheden en grove poriën te verminderen.

maandag 1 juli 2019 om 11:46
Bij een doffe huid met schilfering zou ik meteen aan een exfoliant met aha denken. Van the ordinary kom je dan op lactic acid 5% of 10%. Een exfoliant verwijdert op milde wijze dode huidcellen, die zorgen voor die doffe uitstraling. Als je nooit een exfoliant gebruikt hebt, zou ik beginnen met 5%. The ordinary schijnt ook een toner met glycolzuur te hebben, maar die heb ik nooit gebruikt. Ik heb zelf wel een voorkeur voor glycolzuur, maar heb die tot nu toe alleen van Jetske Ultee (8%), en Paula 's Choice (10%). Allebei top producten.aspirientje schreef: ↑01-07-2019 11:10Bedankt voor de hulp.