Mode & Beauty alle pijlers

tips voor krullend haar

14-07-2016 19:23 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw op het gebied van krullen. Vorig jaar is door ziekte en stress bijna al mijn haar uitgevallen en nu het terugkomt heb ik ineens krullen! Dat heb ik altijd al gewild en ik ben er dus ook erg blij mee. Alleen weet ik nog niet zo goed hoe ik ze het beste kan verzorgen. Het zit 's ochtends meestal beroerd en ik heb niet altijd tijd om mijn haar te wassen. Verschillende soorten wax en mousse zien er ook niet zo geweldig uit. EN door de lengte die het nu heeft, zijn het nogal poedeltjeskrullen en ik zou ze graag wat grover hebben. Wie heeft tips?
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Net gister ofzo nog een topic over geweest.
Je sóórt krullen (poedel dus) kun je niet veranderen, maar qua verzorging is er redelijk wat te doen. Is het gezond?

Wassen, nat een klein beetje wax in je haar aanbrengen, in de punten masseren, en het restant een beetje luchtig door je haar masseren. Niet op je hoofdhuid. Aan de lucht laten drogen, niet föhnen, niet droog wrijven met een handdoek. Na het douchen: Ondersteboven hangen en je haar wat los maken met je vingers. Dan handdoek om je haar en laten uitlekken. Daarna ondersteboven even je haar voorzichtig weer doorwoelen, vooral bij je wortels. Overeind komen, beetje zo schikken dat het goed zit en dan laten drogen.

Nooit van bovenaf je haar losmaken, door te kneden bijvoorbeeld, bij kleine krullen, altijd vanaf je nek onder je haar met je vingers loswoelen.
Hoe dan ook elke ochtend onder de kraan uitspoelen want droog kan je het niet kammen / borstelen.

Beetje babyolie er in tegen het kroezen en dan een handje vol schuim.

Half uurtje laten drogen en dan op je kop hangen om de krullen met je handen los te schudden.

Bij mij heeft het ook lengte (dus zwaarte) nodig om goed te blijven zitten. Laat ik het te kort knippen, krijg ik een Afro-kapsel
Ik borstel alleen na het wassen 1 a 2 x per week.

Overige dagen doe ik een beetje conditioner in de uiteinden en woel ik er doorheen.
Na het douchen schuim erin. Die Andrelon rommel werkt goed.

Niet kammen / borstelen, zeker niet als het al beetje droog is. Wordt het pluizig van.

Niet iedere dag wassen. En soms alleen cremespoeling gebruiken.

Er bestaat ook een spray, die spray je over nat haar en dan is het nog wel te kammen. Anders is er helemaal geen doorkomen aan
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Dank voor jullie tips. Ik ga ermee aan de slag.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Etos anti frizz curl activator. Stinkt niet, plakt niet en geeft toch structuur in je haar.

Niet duur en veel beter als wax of gel. Want die zijn gatsie.
quote:jo12345 schreef op 14 juli 2016 @ 21:53:

Etos anti frizz curl activator. Stinkt niet, plakt niet en geeft toch structuur in je haar.

Niet duur en veel beter als wax of gel. Want die zijn vind ik gatsie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven