Mode & Beauty alle pijlers

Tips voor rubensfiguur

06-04-2018 22:04 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.
Ik merk dat ik steeds vaker moeite heb om kleding te kopen die me het beste staan. Ik ben 172 en heb maat 46. Gelukkig gezegend met een taille en volle boezem. Minder zijn mijn brede heupen en zware bovenbenen. Ook mijn bovenarmen zijn flink en ik heb een buikje.
Waar ik tegenaan loop is dat de grote maten vaak bij mijn heupen goed zit, bovenarmen ook maar veels te wijd in mijn taille. De reguliere maten is vaak net te kort of te strak bij mijn heupen en bovenarmen. Ik kom dus vaak uit op hele grote blouses die ik met een puntje in mijn broek stop of een shirtje/topje met een vestje die ik in het midden dicht knoop. Allemaal niet echt heel modieus jammer genoeg.
Ik draag broeken met wat hogere taille maar dat zijn vaak toch de wat saaiere jeans. Om eerlijk te zijn weet ik het niet goed meer. Ik hou van wat aparte kleding. Ik welke hoek zou ik het moeten zoeken? Bij zalando grote maten gekeken maar daar zie ik ook veel wijde shirtjes en blouses. Wehkamp eveneens. Mouwen en halslijn helemaal leuk maar weer zo wijd in de taille. Als ik dat aandoe lijk ik heel fors omdat ik juist figuur hou door die taille. Die wil ik dus behouden maar wel met iets camouflage bij mijn buikje. Iemand tips?
Ik lees even mee...
Niet online shoppen maar lekker de stad in? Winkels als paprika, zizzi, c&a en H&M in en gewoon passen?
Ik heb ook een smalle taille en vind wikkeljurkjes heel fijn, verhullen ook een buikje.
Ik shop veel bij bonprix en de ms.
Maar voor apartere dingen kun je goed bij attitudeholland terecht :)
Van paprika heb ik idd wat kledingstukken. Kwaliteit ook primamaar zit niet bij mij in de buurt helaas.
C&A vaak slechte pas. Te kort, te breed, armen te strak. H&m idem. Zizzi ken ik niet.
Hou je ook van jurkjes? Een vriendin van mij is ook een rubensvrouw en ziet er vaak fabulous uit, in een A-lijn jurk, met lagere hals, taille en dan daaronder wat wijder. Maar ligt er misschien aan hoe oud je bent?
Je kunt online zoeken op a-lijn en plus size.
Van bonprix heb ik een paar broeken. Kwaliteit vind ik vaak wat tegen vallen. De jeans met dubbele stiknaad aan de binnenkant van mijn benen en wat hoger in de taille zijn wel fijn. Ik kan er niet voor andere broeken slagen.
Tantenina, ik ben niet zo van de jurkjes. Ik heb wel een maxiejurk die alleen aan gaat bij 30 graden. Ik zal me er toch weer eens in verdiepen, vroeger droeg ik ze wel maar was ik ook wat slanker.
Bij attitude gekeken maar dat is niet helemaal mijn stijl. Wel grappig dat ik bij grote maten pagina's vol corsetten zie staan :-D
Britse shops zoals dorothy perkins hebben meer variatie in de lengte en breedte.
Junarose bedenk ik me opeens nog. Broeken zijn wat duurder maar heb er echt fijne exemplaren tussen zitten.
Ik heb jouw figuur. Ik draag nu veel treggings. Shirts meestal V-hals, toont veel slanker.
En s zomers inderdaad wikkeljurkjes. Ideaal voor taille.
En welke modellen zou dan goed staan?
Shirts heb ik ook v hals idd. En als het een ronde hals is doe ik een sjaal om. Ik zal eens kijken naar wikkeltops en jurkjes.
Het gaat mij ook echt om bepaalde modellen qua kleding. Plaatjes misschien?
Ook bepaalde stoffen. Stretch zit altijd goed maar ook wel strak met een buikje dus dat weer minder charmant. Viscose valt soepel en dat is prettig maar moet ik vaak maat 48 van nemen en dan val ik echt in de grote maten die weer erg ruim bij de taille zit.
Katoen zit me echt nooit goed..te stijf.
Als je niet van de jurken bent, dan zijn wikkeltops en -blouses heel mooi vind ik.
Broeken met hoge taille zie je gelukkig weer meer nu.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
https://www.wehkamp.nl/Winkelen/Kenmerk ... GwodwpIOXQ van deze ben ik met mijn derde broek bezig. Lekker in de taille en sluit overal mooi aan. Ik draag hem het liefst met een blouse van street one (gaat tot 44) of een satijnen wikkelblouse en witte blazer.
Mooie broek koffielepel. Hier heb ik interesse in. Zit hij niet zweterig. Ik heb er zo een gehad van een onbekend merk maar was stugger dan een jeans en zweterig dus ging weer in de zak van max.
somana schreef:
07-04-2018 00:07
Mooie broek koffielepel. Hier heb ik interesse in. Zit hij niet zweterig. Ik heb er zo een gehad van een onbekend merk maar was stugger dan een jeans en zweterig dus ging weer in de zak van max.
Nee, hij is best wel dun en daarom zit die ook zo fijn. Slijtage valt mee tussen de benen en hij zakt amper af.
Geen verstand van mode, maar bij Runens-figuur denk ik altijd aan dit soort jurken. Zou er meteen één bestellen met zo'n figuur.
Afbeelding
Zoek een goede naaister/coupeuse/goudenschaar turk. Voor ongeveer een tientje kun je alles op maat laten innemen/vermaken.

Een vriendin van mij laat zelfs haar broeken van H&M op die manier op maat maken, staan haar geweldig en ziet er 3 keer zo duur uit.

Ga die slanke taille niet verhullen. Alle beroemde plussize modellen momenteel hebben maat 46 maar met een relatief veel smallere taille.
Ashley Graham voorop.

Afbeelding

girl with curves (een blog en op instagram) is ook groot met een erg slanke taille

Afbeelding
Op de website van Asos kun je trouwens de curve lijn opzoeken. Die hebben van alle kleding niet alleen foto's maar ook korte filmpjes. De lengte en maat van het model staat erbij, ze dragen eigenlijk altijd maat 46 en zijn meestal rond de 175. Die modellen hebben ook altijd relatief een wat slankere taille (want, he, ze zijn model) en dan kun je goed zien hoe het kledingstuk valt.
Bij Steps hebben ze ook maat 46. Deze kleding valt niet als een plus size maar normaal. Vaak hebben ze ook mooie getailleerde jurkjes. Dat kan wel eens wat voor je zijn.
Voor jurkjes is toch de C&A de moeite waard. Ik was er gisteren en ze hadden een hele leuke collectie jurkjes.

Ik heb deze gisteren gekocht. Ik heb meer een peerfiguur dan een rubensfiguur maar komt wel overeen, toch?

Dit model heb ik gisteren gekocht en hij staat echt ontzettend leuk en flatterend. Had ik echt niet verwacht toen ik 'em uit het rek trok. Eventueel nog een ceintuur er omheen om de taille te benadrukken.

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven