Mode & Beauty alle pijlers

Tips voor rubensfiguur

06-04-2018 22:04 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.
Ik merk dat ik steeds vaker moeite heb om kleding te kopen die me het beste staan. Ik ben 172 en heb maat 46. Gelukkig gezegend met een taille en volle boezem. Minder zijn mijn brede heupen en zware bovenbenen. Ook mijn bovenarmen zijn flink en ik heb een buikje.
Waar ik tegenaan loop is dat de grote maten vaak bij mijn heupen goed zit, bovenarmen ook maar veels te wijd in mijn taille. De reguliere maten is vaak net te kort of te strak bij mijn heupen en bovenarmen. Ik kom dus vaak uit op hele grote blouses die ik met een puntje in mijn broek stop of een shirtje/topje met een vestje die ik in het midden dicht knoop. Allemaal niet echt heel modieus jammer genoeg.
Ik draag broeken met wat hogere taille maar dat zijn vaak toch de wat saaiere jeans. Om eerlijk te zijn weet ik het niet goed meer. Ik hou van wat aparte kleding. Ik welke hoek zou ik het moeten zoeken? Bij zalando grote maten gekeken maar daar zie ik ook veel wijde shirtjes en blouses. Wehkamp eveneens. Mouwen en halslijn helemaal leuk maar weer zo wijd in de taille. Als ik dat aandoe lijk ik heel fors omdat ik juist figuur hou door die taille. Die wil ik dus behouden maar wel met iets camouflage bij mijn buikje. Iemand tips?
Je bent dus een zandloper of peer. Ik zou daarnaar googelen, dan krijg je vanzelf voorbeelden van wat je staat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zelf ook alles tailleren en er een riem omgooien.

Dit vind ik een goed voorbeeld: een tentjurk van H&M voor nog geen 40,- euro die ik met riem toch heel leuk vind staan terwijl heupen, dijen en buik goed wegvallen.

link H&M
http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0646148001.html

Afbeelding

Afbeelding
Broeken met eventueel coating van Mart Visser zitten mij fijn, redelijk hoog en niet te strak bij de buik. Jasjes van Cavallaro Napoli, erg mooi getailleerd, ook met maat 46 ( draag ik ook).
Steps is mij meestal net te strak met maat 46.
Zijden tops van Herzens Angelegenheit, kleding van Luisa Cerano. Getailleerd en plaats voor een ruime boezem. Broeken van Raffaello Rossi zijn ook fijn, zeker de jeans.
https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... ococo-blue

Zoiets, daar denk ik meteen aan. Prachtig en accentueert een smalle taille zonder dat de rest erg strak is.
Sowieso heeft deze site erg veel keus voor voluptueuze figuren. Maar het moet natuurlijk wel je smaak zijn. Ik ben er fan van!
En mocht topvintage je smaak zijn, dan is deze site ook een aanrader. En dan in het bijzonder deze geweldige rok.

https://www.succubus.nl/collectif-kitty ... sifm4hubIU
Ik ben toch wel meer een broekenmens alhoewel ik wel hele mooie jurken zie.
Ik zal ook eens kijken bij jouw merkentips sammies. Wat wijder bij de boezem is ook wel prettig.
nachtvlinder1977 schreef:
07-04-2018 00:46
Geen verstand van mode, maar bij Runens-figuur denk ik altijd aan dit soort jurken. Zou er meteen één bestellen met zo'n figuur.
Afbeelding
Dit ! Ik heb een vergelijkbaar figuur (al ben ik wat kleiner) en ik draag veel van dit soort kleding. Accentueert de goede punten.
Wat versta je onder 'wat aparte' kleding?
Ik weet niet of je op dit soort kleding/deze kledingmerken doelt?
https://www.heart.nl/ Webshop van ART (Ateliers Rare Toggery)
https://www.borisindustries.nl/
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 07-04-2018 18:33
69.80% gewijzigd
Dubbel
nachtvlinder1977 schreef:
07-04-2018 00:46
Geen verstand van mode, maar bij Runens-figuur denk ik altijd aan dit soort jurken. Zou er meteen één bestellen met zo'n figuur.
Afbeelding
Dit vind ik toch zo iets verschrikkelijks. Van mij mogen deze jurken (samen met tankini's, fleece vesten, birkenstocks en alles met strassteentjes) ritueel verbrand worden.
Koffielepel schreef:
07-04-2018 18:35
Dit vind ik toch zo iets verschrikkelijks. Van mij mogen deze jurken (samen met tankini's, fleece vesten, birkenstocks en alles met strassteentjes) ritueel verbrand worden.
Maar waarom?

(En wat is er mis met een tankini??)
Tijdschriftenverslindster schreef:
07-04-2018 18:19
Wat versta je onder 'wat aparte' kleding?
Ik weet niet of je op dit soort kleding/deze kledingmerken doelt?
https://www.heart.nl/ Webshop van ART (Ateliers Rare Toggery)
https://www.borisindustries.nl/
Zo zie je maar weer dat je hier een goede vraag stelt. De één vindt dit misschien apart, ik vind het saai. Niet per se lelijk, maar wel gewoontjes, vooral van die tweede site. Maar de eerste is ook niet mijn smaak.
Heb je weleens gedacht aan peplumtops? Die zitten strak in de taille, maar zijn aan de onderkant wijd. Staan heel vrouwelijk, ook op een spijkerbroek.

Afbeelding
Dit loopt ook wijd uit.

Afbeelding
shala91 schreef:
07-04-2018 19:01
Maar waarom?

(En wat is er mis met een tankini??)
Het stijltje staat heel weinig mensen goed. Het maakt extra vol rond de heupen. Er kunnen geen jasjes of vestjes op omdat je dan weer de taille verstopt en laat dat nou net het enige positieve zijn aan zo'n jurk.

Een tankini staat voor mij gelijk aan onzekerheid. Een soort slecht compromis tussen een leuk badpak en een bikini.
Jufjoke schreef:
07-04-2018 19:11
Zo zie je maar weer dat je hier een goede vraag stelt. De één vindt dit misschien apart, ik vind het saai. Niet per se lelijk, maar wel gewoontjes, vooral van die tweede site. Maar de eerste is ook niet mijn smaak.
Precies: apart en invulling van dat woord verschilt per persoon. De één denkt aan gothic-kleding de ander aan glitter&glamour, de derde vindt een joggingpak misschien apart. ;) En dan verschillen smaken ook nog eens. Ik heb bijvoorbeeld twee kledingstukken van Paprika; maar 95% van de kleding vind ik er goedkoop/lelijk uitzien en absoluut niet apart. Van de overige 5% vind ik dat 4% een enorm slechte pasvorm heeft, waardoor ik bijna 10 kilo zwaarder lijk. En slechts in 1% van de gevallen heb ik een keer geluk. Maar er zijn genoeg mensen die juist weer blij worden van Paprika. ;)
Ben wel benieuwd wat jij onder apart verstaat?
Koffielepel schreef:
07-04-2018 19:31
Het stijltje staat heel weinig mensen goed. Het maakt extra vol rond de heupen. Er kunnen geen jasjes of vestjes op omdat je dan weer de taille verstopt en laat dat nou net het enige positieve zijn aan zo'n jurk.

Een tankini staat voor mij gelijk aan onzekerheid. Een soort slecht compromis tussen een leuk badpak en een bikini.
Voor mij niet hoor. Ik associeer een tankini eerder met zelfverzekerdheid. Daarnaast vind ik het leuker dan een badjurk; vooral omdat het nut daarvan me nog steeds ontgaat. Lijkt me echt niet lekker zwemmen en zonnen ook niet eigenlijk.
07-04-2018 19:35
Voor mij niet hoor. Ik associeer een tankini eerder met zelfverzekerdheid. Daarnaast vind ik het leuker dan een badjurk; vooral omdat het nut daarvan me nog steeds ontgaat. Lijkt me echt niet lekker zwemmen en zonnen ook niet eigenlijk.
Die badjurk moest ik echt even googlen. Heb er gelukkig nog nooit een in het wild gezien.
Koffielepel schreef:
07-04-2018 19:38
Die badjurk moest ik echt even googlen. Heb er gelukkig nog nooit een in het wild gezien.
:rofl:

Voor mensen die niet weten wat een badjurk is, hier een voorbeeld:
Afbeelding
07-04-2018 19:32

Ben wel benieuwd wat jij onder apart verstaat?
Ik hou van kleur en van onverwachte combinaties, bijvoorbeeld kleuren of printjes die je niet snel bij elkaar zou durven dragen. Ik hou ook van paarse laarzen, of een apart sieraad om je outfit op te fleuren, of flared broeken waar iedereen skinny draagt, of een bijzondere riem, of een tas die lijkt op een uil (die heb ik , daar word ik elke keer weer blij van). Kortom, geen circus, maar ook niet iets waarmee je inwisselbaar bent of dertien-in-een-dozijn.
07-04-2018 19:44
:rofl:

Voor mensen die niet weten wat een badjurk is, hier een voorbeeld:
Afbeelding
Prachtig staat mij zo'n badjurk. Echt wel!

Promiss heeft ook maat 46.
Met mijn apart bedoel ik alles wat niet standaart is. Didi vind ik meestal wel wat leuks al is dat wel erg seizoens gebonden of ik het leuk vind. Paprika heeft soms wel wat leuks er tussen hangen met bv vleermuismouw. Ik ben ook weleens naar binnen gelopen en zag ik echt niets wat me aantrok. Ik hou van sobere kleuren met een wat uitspringend detail. Aparte mouwen of hals aan een shirt of blouse.
De peplumtop ga ik eens kijken of dat me staat.
Koffielepel schreef:
07-04-2018 19:31

Oh, ik vind ze juist heel handig met plassen :rofl:

Overigens verkopen ze bij die jurken ook vestjes die nauwsluitend zijn en juist ook je taille showcasen.
Jufjoke schreef:
07-04-2018 20:01
Ik hou van kleur en van onverwachte combinaties, bijvoorbeeld kleuren of printjes die je niet snel bij elkaar zou durven dragen. Ik hou ook van paarse laarzen, of een apart sieraad om je outfit op te fleuren, of flared broeken waar iedereen skinny draagt, of een bijzondere riem, of een tas die lijkt op een uil (die heb ik , daar word ik elke keer weer blij van). Kortom, geen circus, maar ook niet iets waarmee je inwisselbaar bent of dertien-in-een-dozijn.
Klinkt wel geinig in elk geval!
sam1968 schreef:
07-04-2018 20:04
Prachtig staat mij zo'n badjurk. Echt wel!

Promiss heeft ook maat 46.
Gelukkig maar dat jij er blij mee bent. ;)
Maar heb je al gezwommen in zo'n badjurk? Ik vraag me af of dat niet erg lijkt op het diplomazwemmen, wanneer je met gewone kleding het water in moet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven