Mode & Beauty alle pijlers

Tragus piercing: paar vragen

19-05-2010 20:57 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

Ik overweeg een traguspiercing te laten zetten, maar heb nog een paar vragen hierover.

- ik heb ooit een piercing laten schieten in het kraakbeen van mijn oorschelp en dat is toen heel erg gaan ontsteken. Stom natuurlijk dat ik het heb laten schieten, had het beter kunnen laten piercen. Zou ik ontstekingsgevoelig zijn voor kraakbeenpiercings of zal het puur hebben gelegen aan het feit dat ik hem had laten schieten?

- als ik een traguspiercing laat steken, moet je dan - net als bij gewone oorbellen - eerst 6 weken een anti-zweer knopje in of kun je gelijk een leuke kleine piercing erin laten zetten?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Gr. Sisa
ik heb een traguspiercing....gewoon laten schieten en nooit een seconde pijn of last gehad.

na 4 weken het knopje laten omzetten naar een ringetje met balletje
x
Niet laten schieten maar als je het echt wilt doen, naar een goede piercer gaan. Beter een ringetje dan een knopje of staafje.

En ja, je loopt toch opnieuw risico op een kraakbeenontsteking. Het kan zijn dat je er inderdaad gevoelig voor bent.... Het is aan jou om het risico af te wegen. Je weet dat je echt een heel raar oor kunt krijgen door inzakkend kraakbeen na ontsteking? Je tragus zelf is niet zo groot, maar het gebeurt weleens dat de ontsteking door trekt naar onder naar het kraakbeen in je oorlel.
en bedenk dat piercers geld aan je verdienen, ze zullen vrijwel allemaal zeggen dat het hartstikke veilig is, maar als je het niet doet, verdienen ze niks aan je.....
IK heb het dus samen met 4 collega's laten doen in de lunchpauze gewoon bij een juwelier.

Allemaal laten schieten voor geloof Eur 7,50 incl. zweerknopje.

Bij iedereen goed gegaan en niemand pijn of zweerderij.

Ik heb hem er alleen na twee weken uitgehaald omdat het gaatje scheef zat,dat vond ik niet mooi.

Toen heeft de juwelier mijn andere kant geschoten om het goed te maken

Echt geen centje pijn.

Later nog wel 15 euro moeten uitgeven bij een piercer die het knopje voor een ringetje heeft verwisseld...maar dat was hoe duur dat ringetje was.

Vriendin wou ook traguspiercing en heeft het wel laten piercen,deed haar verrot veel pijn en heeft dat nog weken gevoeld (en was Eur 50,00 kwijt)
Fijn dat het bij jou en je collega's goed is gegaan biebele, maar het laten schieten van knopjes door kraakbeen is echt niet de veiligste methode.

En zelfs de veiligste methode, een goede piercer, is echt niet risicovrij.....

Bedenk dus altijd voordat je zoiets neemt dat het ook behoorlijk mis kan gaan en of je bereid bent om het risico te nemen.
Ik geloof ook dat er niet veel juweliers zijn die daar willen schieten.

Was toen ook al zo (jaar of 7 geleden) alleen er nooit bij nagedacht waarom dat zou zijn..

Kan goed zijn ja dat ik geluk heb gehad.
quote:MeSoHappy schreef op 19 mei 2010 @ 21:14:

Ik kreeg een standaard staafje (bolletje aan voorkant en plat aan de achterkant), iets langer dan normaal ivm het zwellen. En heb er na 2 maanden een ringetje met als sluiting een balletje in laten doen bij dezelfde piercerDat eerste sieraad dat je had, was dat een klein bolletje? Ik vind zo'n groot ding echt niet mooi. Ik wil het liefst een staafje dat heel plat op de tragus zit. Maar dit kan dus pas na een paar weken?
x
x
Zoals de meesten hier zeggen: Piercen! Schieten is echt niet veilig, je kraakbeen kan versplinteren en je kunt er een 'bloemkooloor' van krijgen (google op plaatjes) dat wil je niet. Voor ¤45 à ¤50 ben je klaar bij een piercer en loop je lang niet zo veel risico dat het fout gaat. Het feit dat je vorige piercing ontstak ligt waarschijnlijk niet zozeer aan het feit dat het door kraakbeen was, of dat het geschoten was, een piercing kan altijd gaan ontsteken (bv als je 'm even niet goed schoonmaakt)

Meestal krijg je in eerste instantie een staafje, dan loop je minder risico dat de piercing beweegt terwijl het wondje nog geneest. Je kunt het sierraad pas wisselen na 3 maanden (!) Is lang, maar wel het beste. De totale genezingsperiode is ongeveer 9 mnd (maar viel mij persoonlijk alles mee).

De piercer vertelde mij van tevoren nog dat ik er een aantal weken niet op zou kunnen slapen, maar bij mij was het alleen de eerste nacht vervelend, maar niet zo erg dat ik er niet van kon slapen. Dus laat je niet bang maken! Ik vind het de mooiste plek voor een piercing, je zult er blij mee zijn als je hem hebt...!
Piercen. Schieten is dodelijk bij kraakbeen (just a figure of speach he, je valt er niet letterlijk dood bij neer ).

Staafje of ringetje, wat jij zelf mooier vind. Maar zelf heb ik de ervaring dat een staafje sneller geneest. Hou er rekening mee dat je tragus enorm op kan zwellen dus neem een staafje met genoeg ruimte aan de achterkant of een royaal ringetje.

Omdat het een kraakbeenpiercing is die je hem ongeveer 6-9 maanden met rust te laten, dus niet gaan lopen draaien, spelen ermee, of vervangen voor een ander sieraad.

Je zult gepierced worden met titanium, dus als jij er opeens iets anders in gaat doen, zal je piercing dat niet leuk gaan vinden.

Ik heb met de mijne nooit problemen gehad.

Let wel op, kraakbeenpiercings zijn gevoelig voor vochtbultjes. Wil niet zeggen dat jij er eentje gaat rkijgen hoor, maar mocht je daar last van gaan krijgen, dan moet je als de sodemieter gaan zeezouten, om het bultje uit te laten drogen. Voor meer informatie kun je een kijkje nemen op www.piercingforum.nl, is een leuk en informatief forum en als je vragen hebt kun je die daar ook stellen. Men is er erg behulpzaam
Kaatje, ik wist dat jij ook op het forum zit, kon niet missen haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven