trouwjurk doneren
dinsdag 17 november 2015 om 09:43
Mijn trouwjurk staat al een tijdje op Marktplaats, maar er komen geen reacties op.
Ik begrijp het niet, want het is een mooie, witte jurk van taft in een gemiddelde maat. Niet heel apart ofzo, dus je zou denken dat iemand wel interesse heeft.
Niet dus.
Daarom begin ik nu na te denken over het weggeven van mijn jurk aan een goed doel of iemand met een kleine beurs.
De vraag is: kennen jullie een organisatie die hier iets mee doet?
Via google vind ik er wel een paar, maar daar is de inzameling vaak ook alweer gestopt.
En nu niet allemaal roepen: "geef maar aan mij!", want daar trap ik natuurlijk niet in.
Als ik hem weg ga geven, dan is dat niet zodat een ander ermee kan gaan handelen. Dus ik zoek wel een betrouwbare organisatie.
(Mocht je toch zelf toch interesse denken te hebben, dan mag je me altijd even je emailadres doorgeven via pb, dan stuur ik je wat foto's. Maar dan is ie dus niet gratis!!)
Ik begrijp het niet, want het is een mooie, witte jurk van taft in een gemiddelde maat. Niet heel apart ofzo, dus je zou denken dat iemand wel interesse heeft.
Niet dus.
Daarom begin ik nu na te denken over het weggeven van mijn jurk aan een goed doel of iemand met een kleine beurs.
De vraag is: kennen jullie een organisatie die hier iets mee doet?
Via google vind ik er wel een paar, maar daar is de inzameling vaak ook alweer gestopt.
En nu niet allemaal roepen: "geef maar aan mij!", want daar trap ik natuurlijk niet in.
Als ik hem weg ga geven, dan is dat niet zodat een ander ermee kan gaan handelen. Dus ik zoek wel een betrouwbare organisatie.
(Mocht je toch zelf toch interesse denken te hebben, dan mag je me altijd even je emailadres doorgeven via pb, dan stuur ik je wat foto's. Maar dan is ie dus niet gratis!!)
maar alleen als 'ie ijs- en ijskoud is
dinsdag 17 november 2015 om 09:57
Marktplaats is een beetje een rommelmarkt aan het worden. Ik zou hem eerder eens op een verkoopgroep op facebook zetten. Of op zoek naar een winkel in tweedehands kleding. En dan heb je nog, zoals de voedselbank, een kledingbank. Dan geef je hem weg, hij wordt verkocht voor vijf euro ofzo, en die vijf euro zijn dan weer voor een goed doel.
Nog een optie; bewaren en als je later een kindje krijgt, van de stof een hemeltje maken, of een dekentje, of iets anders.
Nog een optie; bewaren en als je later een kindje krijgt, van de stof een hemeltje maken, of een dekentje, of iets anders.
dinsdag 17 november 2015 om 10:06
dinsdag 17 november 2015 om 10:11
Ik zou hem bewaren als aandenken. Wat neemt zo'n jurk nou voor plaats in? Tenzij je niet meer met die man getrouwd bent. Dan zou ik de winkel vragen waar je hem gekocht hebt of ze een goed doel weten. Maar spullen worden steeds minder waard tegenwoordig en dat ligt niet aan de kwaliteit maar aan de welvaart.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 17 november 2015 om 10:15
Mijn jurk heeft er ook bijna een jaar opgestaan. Iemand moet hem maar net mooi vinden en passen natuurlijk.
Er zijn wel een stuk of 5 vrouwen komen passen, maar sommigen pasten hem niet, en anderen kwamen meer voor de lol (had ik achteraf het idee). Ik was er op een gegeven moment dus ook wel klaar mee, maar ja hij hing me niet in de weg.
Uiteindelijk heb ik hem toch verkocht voor 500 euro, dus het was het wachten waard!
Er zijn wel een stuk of 5 vrouwen komen passen, maar sommigen pasten hem niet, en anderen kwamen meer voor de lol (had ik achteraf het idee). Ik was er op een gegeven moment dus ook wel klaar mee, maar ja hij hing me niet in de weg.
Uiteindelijk heb ik hem toch verkocht voor 500 euro, dus het was het wachten waard!
dinsdag 17 november 2015 om 10:22
In Arnhem heb je Mode Met een Missie. Zij leidden mensen met een beperking, grote afstand tot de arbeidsmarkt, ex-verslaafden, etc. op als coupeuse met als doel dat zij weer kunnen deelnemen aan de arbeidsmarkt. Ze verzamelen vintage designkleding en samen met de modeontwerpers uit de stad, maken ze hier nieuwe designkleding van. Dit wordt verkocht in een winkel en dat geld gaat weer terug naar de Stichting t.b.v. de doelgroep.
Ik wil niet zeggen dat dit iets voor jou is of dat ze iets kunnen met jouw trouwjurk. Het is meer om je een idee te geven. Misschien bestaan er meer van dit soort initiatieven.
Ik wil niet zeggen dat dit iets voor jou is of dat ze iets kunnen met jouw trouwjurk. Het is meer om je een idee te geven. Misschien bestaan er meer van dit soort initiatieven.
dinsdag 17 november 2015 om 10:34
Ik vind het eigenlijk wel gek dat je enerzijds zegt dat je de jurk wil doneren aan iemand die er wat aan heeft, maar anderzijds dan zegt dat als iemand van hier dat zou weten of zijn, dat die er voor zouden moeten betalen.
Ik krijg dan ook de indruk dat je hem eigenlijk helemaal niet wil weggeven, maar dat je gewoon baalt dat je hem niet verkoopt. Als je hem echt zou willen geven (dus puur voor het goede gevoel dat iemand anders er blij mee is) dan maakt het toch niet uit of diegene via dit forum komt?
Ik krijg dan ook de indruk dat je hem eigenlijk helemaal niet wil weggeven, maar dat je gewoon baalt dat je hem niet verkoopt. Als je hem echt zou willen geven (dus puur voor het goede gevoel dat iemand anders er blij mee is) dan maakt het toch niet uit of diegene via dit forum komt?
Am Yisrael Chai!
dinsdag 17 november 2015 om 10:42
Fashionvictim, ik begrijp je redenering wel.
Natuurlijk baal ik dat ik hem niet verkocht krijg, maar dat is het punt niet.
Het gaat mij erom, dat als ik hem weggeef, ik niet wil dat een ander eraan verdient. En iedereen kan op dit forum een zielig verhaal ophangen over hoe arm ze is, maar ik kan dat niet controleren. Dus daarom wil ik het dan via een organisatie doen. Snap je?
Verder wel wat ideeën hier, dank je wel!
Ik zal nog eens op wat andere termen googelen.
Facebook heb ik niet meer, dus dingen die enkel via fb gaan, vallen af.
Ik ben nog steeds erg gelukkig met manlief, dus dat is niet de reden dat ie weggaat. Hij hangt me gewoon in de weg, dus gaat ie weg. Ik ga hem toch niet meer dragen.
Voor de kinderen ga ik er ook niets van maken. Niet mijn stijl
Dus het liefste wil ik dat iemand anders die het normaal gesproken niet kan betalen er nog een prachtige trouwdag in heeft!
Natuurlijk baal ik dat ik hem niet verkocht krijg, maar dat is het punt niet.
Het gaat mij erom, dat als ik hem weggeef, ik niet wil dat een ander eraan verdient. En iedereen kan op dit forum een zielig verhaal ophangen over hoe arm ze is, maar ik kan dat niet controleren. Dus daarom wil ik het dan via een organisatie doen. Snap je?
Verder wel wat ideeën hier, dank je wel!
Ik zal nog eens op wat andere termen googelen.
Facebook heb ik niet meer, dus dingen die enkel via fb gaan, vallen af.
Ik ben nog steeds erg gelukkig met manlief, dus dat is niet de reden dat ie weggaat. Hij hangt me gewoon in de weg, dus gaat ie weg. Ik ga hem toch niet meer dragen.
Voor de kinderen ga ik er ook niets van maken. Niet mijn stijl
Dus het liefste wil ik dat iemand anders die het normaal gesproken niet kan betalen er nog een prachtige trouwdag in heeft!
dinsdag 17 november 2015 om 10:46
Helaas is het zo dat de meeste organisaties er ook aan verdienen, hoor. Ik denk persoonlijk dat als het je om het goede gevoel van een ander een mooie trouwdag gunnen gaat dat je meer succes hebt via particulieren dan via organisaties. Ik zou gewoon eens rond vragen in je omgeving of er geen mensen zijn die stellen kennen die het niet breed hebben maar toch willen trouwen.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 17 november 2015 om 10:49
quote:Pumps_italiaans schreef op 17 november 2015 @ 10:47:
Moet ik nu reageren op de verkeerd begrepen topic-titels, staffen wegens hengelen of doorverwijzen naar aangeboden of .... ik begrijp het niet meer.
Geen wonder dat de modders soms maar laten aanmodderen.
Maar wie is wie?
Is dit een verkapte sollicitatie naar een man?
Jurk aan de vrouw hangen? Of moet dat wilgen zijn? Of moet het met kerst een dennenboom zijn? Een dennenboom is meestal een zilverspar. Of was t toch een
Jurk naar de vrouw brengen? Zoiets als de berg en Mohamed...
Mekka en dat andere hekka of jekke ... Hoe wast ie nou?
Is goed bedoeld.... Maar Slaap er nog eens een nachtje over.... Hé bed doel = duim op? of duim down?Waar heb je het over?! Gaat het wel?
Moet ik nu reageren op de verkeerd begrepen topic-titels, staffen wegens hengelen of doorverwijzen naar aangeboden of .... ik begrijp het niet meer.
Geen wonder dat de modders soms maar laten aanmodderen.
Maar wie is wie?
Is dit een verkapte sollicitatie naar een man?
Jurk aan de vrouw hangen? Of moet dat wilgen zijn? Of moet het met kerst een dennenboom zijn? Een dennenboom is meestal een zilverspar. Of was t toch een
Jurk naar de vrouw brengen? Zoiets als de berg en Mohamed...
Mekka en dat andere hekka of jekke ... Hoe wast ie nou?
Is goed bedoeld.... Maar Slaap er nog eens een nachtje over.... Hé bed doel = duim op? of duim down?Waar heb je het over?! Gaat het wel?
dinsdag 17 november 2015 om 10:50
quote:fashionvictim schreef op 17 november 2015 @ 10:46:
Helaas is het zo dat de meeste organisaties er ook aan verdienen, hoor. Ik denk persoonlijk dat als het je om het goede gevoel van een ander een mooie trouwdag gunnen gaat dat je meer succes hebt via particulieren dan via organisaties. Ik zou gewoon eens rond vragen in je omgeving of er geen mensen zijn die stellen kennen die het niet breed hebben maar toch willen trouwen.Ik ga ook zeker rondvragen ja!
Helaas is het zo dat de meeste organisaties er ook aan verdienen, hoor. Ik denk persoonlijk dat als het je om het goede gevoel van een ander een mooie trouwdag gunnen gaat dat je meer succes hebt via particulieren dan via organisaties. Ik zou gewoon eens rond vragen in je omgeving of er geen mensen zijn die stellen kennen die het niet breed hebben maar toch willen trouwen.Ik ga ook zeker rondvragen ja!
dinsdag 17 november 2015 om 10:57
quote:water_ontherocks schreef op 17 november 2015 @ 10:49:
Mijn bedoelingen zijn 100% eerzaam, Pumps
Ja, dat denk ik ook.
Ik wordt soms een beetje Tureluurs van...
Ik heb gisteren van alles gevonden wat anderen zochten en ik weet niet meer precies welke topics het waren. (..)
Succes met vinden van de idea le vrouw voor jouw jurk.
Dat is nog eens wat anders dan boer die vrouw zoekt!! Heel uniek eigenlijk, wie weet wat de KRO gaat doen.
Mijn bedoelingen zijn 100% eerzaam, Pumps
Ja, dat denk ik ook.
Ik heb gisteren van alles gevonden wat anderen zochten en ik weet niet meer precies welke topics het waren. (..)
Dat is nog eens wat anders dan boer die vrouw zoekt!! Heel uniek eigenlijk, wie weet wat de KRO gaat doen.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 17-11-2015 10:59
Reden: Vergeten letters laat ik even voor wat ze zijn. Sint of piet komen ze wel brengen.
Reden: Vergeten letters laat ik even voor wat ze zijn. Sint of piet komen ze wel brengen.
% gewijzigd
dinsdag 17 november 2015 om 11:08
quote:Pumps_italiaans schreef op 17 november 2015 @ 10:57:
[...]
Ja, dat denk ik ook.
Dat is nog eens wat anders dan boer die vrouw zoekt!! Heel uniek eigenlijk, wie weet wat de KRO gaat doen. Misschien een vreemde vraag om 11 in de ochtend, maar ben je dronken ofzo?
[...]
Ja, dat denk ik ook.
Dat is nog eens wat anders dan boer die vrouw zoekt!! Heel uniek eigenlijk, wie weet wat de KRO gaat doen. Misschien een vreemde vraag om 11 in de ochtend, maar ben je dronken ofzo?