Mode & Beauty alle pijlers

Van alles en nog wat!

05-10-2012 11:07 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi allemaal,

Ik moet zeggen dat ik best nerveus ben nu ik deze topic maak!

Ik ben nieuw hier en pas 16 jaartjes jong, binnenkort 17 hoor. Ik heb totaal geen ervaring op het gebied, haren stijlen. Makeup opdoen etc.

Ik doe het wel, maar ik kwak gewoon wat mascara op mijn gezicht en stijl m'n pony en klaar is kees .

Nu afgelopen maanden ben ik eens begonnen met foundation, waarvan ik een van Rimmel heb gekocht & poeder(?) voor op je gezicht. + Ik heb me een paar keer m'n haren helemaal gestijld en het werkte niet met een goedkope tang dus heb ik een Chi besteld, aangezien ik dik, droog & lang tot iets boven m'n kont, haar heb. Mijn makeup gaat nog moeilijk, ik weet niet precies hoe ik eyeliner kan aanbrengen want het gaat toch altijd mis. Of ik mijn foundation goed doe. Dus misschien tips hiervoor? Welke makeup kan ik het beste gebruiken misschien? Aangezien mijn moeder indonesisch is en ik licht getint ben. Ik heb youtube filmpjes bekeken maar, ho. Wat ziet dat er moeilijk (?) uit. Of het lukt me gewoon niet. Anyways, ik heb deze topic dus gemaakt voor tips van andere voor niet alleen mij maar ook voor mensen met misschien hetzelfde probleem. & Ik hoop dat ik vorder in makeup & haar.
\"Hakuna Matata\"
- Timon & Pumba.
YouTube, how to tutorials.
Gedaan, maar ik moet zeggen met hun hoeveelheid makeup en ervaring lukt het echt niet.
\"Hakuna Matata\"
- Timon & Pumba.
- Voor make-up is het een kwestie van veel oefenen, filmpjes bekijken, maar ook zorgen dat je de goede kleur make-up hebt! Als je er echt niet uitkomt kun je misschien bij een luxe parfumerie je laten opmaken of een workshop volgen? Daar leer je veel van. Of misschien kunnen vriendinnen helpen?

- Zorg ook voor goed gereedschap zoals kwasten. Waaraan je een goede kwast kunt herkennen is ook weer terug te vinden op internet. Op ebay (maar ik weet niet of je daar mag bestellen) kun je veel goeds vinden voor lage prijzen!

- Je gebruikt hoop ik wel ALTIJD een product voordat je je haar gaat stylen toch?! Een hittebeschermend product is echt heel erg belangrijk!! Er zijn verschillende merken die dit hebben. Anders maakt de stijltang je haar nog meer kapot/droog!

Verder ben ik totaal geen expert op dat gebied hoor.. Maar misschien dat je wel wat aan mijn tips hebt! Succes~!
Ik ben niet zo'n make-up goeroe, maar ik weet drie belangrijke regels:

1) Oefening baart kunst. Zucht. Oefenen is stommmm!

2) Experimenteer niet op dagen dat je op de foto moet of een presentatie moet geven ofzo.

3) Zorg goed voor je huid, haal je make-up altijd af aan het eind van de dag en gebruik een dag- en/of nachtcreme. Kijk ook uit dat je je gezicht niet volplamuurt met foundation, je huid wil kunnen ademen.
Gewoon blijven oefenen, een dagje voor uitrekken en dan een goeie fles make up remover kopen en aan de slag, het duurde bij mij ook ff hoor om dat lijntje netjes boven me oog te krijgen, nu ben ik wel eeeeeeeeen stuk ouder dan jou ;-p maar ik zit er oog nog wel eens naast met make up hoor. Dus gewoon even door oefenen succes!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Eyeliner lukt mij ook pas sinds een poosje fatsoenlijk, het is echt oefenen, oefenen, oefenen. En stijl je haar niet te vaak, ook niet met de Chi-tang.

Verder: Less is more. Maké-up is bedoeld om het mooier te maken en niet onnatuurlijk. Foundation in je huidskleur en niet om je bruiner te doen lijken. Ook je gezicht goed reinigen in de avond! Ik gebruik daarvoor facewash van Vichy Normaderm.

Verder gebruik ik zelf BB-cream van Yves Rocher, poeder + blush van Everyday Minerals, vloeibare eyeliner van de Hema of een potlood van L'Oreal en mascara van L'Oreal.
quote:maknae schreef op 05 oktober 2012 @ 11:21:

Gedaan, maar ik moet zeggen met hun hoeveelheid makeup en ervaring lukt het echt niet.Ik heb ook niets met primers, concealers en alles er op en er aan. Maar voor haar-ideeën is het wel heel handig, net als hoe je goed eyeliner kunt op doen.
@girl2

- Ik heb van die kwasten van yves rocher? ook goed

- Ja ik heb zo'n heatprotector spray.

@Miss

- Ja klopt, ben ik ook echt aan het proberen elke dag

@norma

Ja, ik ben ook echt aan het proberen En opzicht lukt het makeup me ook wel. Ik heb nooit gehoord van "Je ziet eruit als een wortel met die foundation" of "Hoe heb jy je makeup?" Meestal is de vraag. "Heb je makeup op?" Ik wou gewoon dat het wat beter lukte afentoe. Wat meer zichtbaar
\"Hakuna Matata\"
- Timon & Pumba.
quote:Ster_ schreef op 05 oktober 2012 @ 11:30:

[...]

Ik heb ook niets met primers, concealers en alles er op en er aan. Maar voor haar-ideeën is het wel heel handig, net als hoe je goed eyeliner kunt op doen.Haha, ja ik heb gekeken naar beautygloss geloof ik, en rosebud(?) maar het probleem met haar is dat iedereen ander haar heeft. Maar ik zal nog wat meer checken om te kijken of ik wat leuks vind! & Nee idd, foundation vind ik wel fijn en mooi uitzien. Maar als ik zie wat voorn rotzooi ze er nog opgooien ben ik alleen maar bang dat het mijn huid lelijker gaat maken. Bedankt anyways! :D
\"Hakuna Matata\"
- Timon & Pumba.
Als je 16 bent en geen last hebt van puistjes (is dat zo?) waar heb je dan foundation voor nodig?? En als je wel puistjes hebt is het beter om 's nachts geen creme te smeren, gewoon met een schoon gezicht naar bed, nachtcreme kan altijd nog na je 30ste..

meer zichtbaar: lippenstift! of gekleurde oogschaduw.. Als je wat getint bent kun je dat denk ik wel goed hebben
Ik gebruik foundation niet om puistjes te verdoezelen hoor Tussendoortje, maar puur om een wat frissere teint te krijgen.
Misschien is het boven je budget hoor, maar bij MAC kan je je laten opmaken voor (volgens mij?) 60 euro en vervolgens dat geld uitgeven in hun winkel. Dan heb je gelijk een paar goede kwaliteits producten + advies.
Nou om eerlijk te zijn tussendoortje heb ik geluk gehad qua puistjes, ik heb (nog) geen puistjes, of iig niet veel gehad.

Ik heb er 2 op mijn wang gehad geloof ik en een paar op mijn rug maar voorderest is mijn huid bestwel egaal.

& Ik zou zeggen als ik echt getint was had ik het niet opgedaan

want het frisse kleurtje had ik al. Maar aangezien ik licht getint ben geeft dit een frissere uitstraling
\"Hakuna Matata\"
- Timon & Pumba.
quote:tristan19 schreef op 05 oktober 2012 @ 11:47:

Misschien is het boven je budget hoor, maar bij MAC kan je je laten opmaken voor (volgens mij?) 60 euro en vervolgens dat geld uitgeven in hun winkel. Dan heb je gelijk een paar goede kwaliteits producten + advies.En waar kan je dat laten doen? Aangezien ik in mijn limburgse dorpje nog nooit van MAC(?) heb gehoord.
\"Hakuna Matata\"
- Timon & Pumba.
quote:maknae schreef op 05 oktober 2012 @ 11:50:

[...]

En waar kan je dat laten doen? Aangezien ik in mijn limburgse dorpje nog nooit van MAC(?) heb gehoord.Dit is de website: http://www.maccosmetics.nl denk dat het ook gewoon bij de Bijenkorf kan als ze een MAC counter hebben.
quote:tristan19 schreef op 05 oktober 2012 @ 12:02:

[...]

Dit is de website: http://www.maccosmetics.nl denk dat het ook gewoon bij de Bijenkorf kan als ze een MAC counter hebben.Ik zal het eens overwegen! Thanks ;)
\"Hakuna Matata\"
- Timon & Pumba.
Ik zag vanweek in een magazine een nieuw soort eyeliner..met een breed borsteltje waarmee je 3 - 4 puntjes tegelijk op je ooglid zet. Dat doe je twee of drie keer, daarna met een normale eyeliner de puntjes verbinden. Zal eens kijken of ik het aretikel nog terug kan vinden..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
quote:schorpioentje28 schreef op 05 oktober 2012 @ 12:58:

Ik zag vanweek in een magazine een nieuw soort eyeliner..met een breed borsteltje waarmee je 3 - 4 puntjes tegelijk op je ooglid zet. Dat doe je twee of drie keer, daarna met een normale eyeliner de puntjes verbinden. Zal eens kijken of ik het aretikel nog terug kan vinden..Hahaha oke! Nouja, het grote probleem met eyeliner is, dat ik altijd of een scheve niet mooie lijn heb. Of dat ik onder de lijn nog een stuk huid over heb waardoor je een beetje huid zwart en huid ziet. Wat er dus, belachelijk, uitziet!
\"Hakuna Matata\"
- Timon & Pumba.
Ik kijk regelmatig bij vera camilla. Zij heeft regelmatig filmpjes hoe je makeup aanbrengt.
wie sjoon os limburg is :P

gewoon n lading inslaan bij de HEMA, kwasten, borsteltjes wattenstaafjes+schijfjes, remover, creme.

kies om te beginnen neutrale kleuren, aarde tinten ook wel.

en oefenen maar. voor de spiegel, drop doen, en weer draf poetsen, en n nieuwe variant weer drop doen, en weer draf doen.. etc ;)

eyeliner? oefenen oefenen... ik doe t meestal lekker dik drop, en dan met n nat wattenstaafje haal ik t overtollige zwart weg.

trouwens, om t wat subtieler te maken, neem een fijne kwast (of een schuin geknipte) een druppel water, en gewone make up in n donkere tint. tis net waterverf soms.
quote:lotje__ schreef op 05 oktober 2012 @ 14:41:

wie sjoon os limburg is :P

gewoon n lading inslaan bij de HEMA, kwasten, borsteltjes wattenstaafjes+schijfjes, remover, creme.

kies om te beginnen neutrale kleuren, aarde tinten ook wel.

en oefenen maar. voor de spiegel, drop doen, en weer draf poetsen, en n nieuwe variant weer drop doen, en weer draf doen.. etc ;)

eyeliner? oefenen oefenen... ik doe t meestal lekker dik drop, en dan met n nat wattenstaafje haal ik t overtollige zwart weg.

trouwens, om t wat subtieler te maken, neem een fijne kwast (of een schuin geknipte) een druppel water, en gewone make up in n donkere tint. tis net waterverf soms.

erg sjoon!

ich kenn mich noets sjoners veurstellen! hahaahah

ik zal het eens proberen! hoop iig dat de eyeliner werkt, ik heb namelijk niet echt ullzang eyes. Maar wel wat meer getrokkeren ogen, combinatie van europese en aziatische ogen. Dus ik wil m'n eyeliner niet té dik haha
\"Hakuna Matata\"
- Timon & Pumba.
quote:lisa2 schreef op 05 oktober 2012 @ 13:35:

Ik kijk regelmatig bij vera camilla. Zij heeft regelmatig filmpjes hoe je makeup aanbrengt.Ik zal dr eens checken!
\"Hakuna Matata\"
- Timon & Pumba.
Kijk ook eens op Girlscene

Topic beginnen met maké up

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven