Van blond naar high lights ;)
woensdag 12 april 2017 om 00:23
Er zitten hier heel wat haar verven-kenners op het forum. Dus hopelijk kunnen jullie me adviseren.
Ik heb altijd zelf mijn donkerblonde haar geverfd naar een tint lichter (Etos 10 om precies te zijn).
Dit is nu eigenlijk te geel/goud geworden (verfde alleen de uitgroei maar toch).
Advies gekregen om iets meer richting askleurig te gaan en high lights te doen i.p.v. alles. Lijkt mij heel mooi.
Kan ik dit ook weer thuis doen of zouden jullie dit de eerste keer bij de kapper doen omdat het grootste deel van mijn haar (half lang) al geverfd is?
Het maken van high lights heb ik op een filmpje gezien en dat gaat wel lukken.
Ik pieker alleen een beetje over het feit dat mijn haar al geverfd is.
Zou het misschien eerst as-blond geverfd moeten worden en dan daar overheen weer high lights?
Of hoe werkt dat?
Verder vind ik een nieuwe kleur uitzoeken best lastig.
Hebben jullie daar ook ideeën over?
Bedankt!
Ik heb altijd zelf mijn donkerblonde haar geverfd naar een tint lichter (Etos 10 om precies te zijn).
Dit is nu eigenlijk te geel/goud geworden (verfde alleen de uitgroei maar toch).
Advies gekregen om iets meer richting askleurig te gaan en high lights te doen i.p.v. alles. Lijkt mij heel mooi.
Kan ik dit ook weer thuis doen of zouden jullie dit de eerste keer bij de kapper doen omdat het grootste deel van mijn haar (half lang) al geverfd is?
Het maken van high lights heb ik op een filmpje gezien en dat gaat wel lukken.
Ik pieker alleen een beetje over het feit dat mijn haar al geverfd is.
Zou het misschien eerst as-blond geverfd moeten worden en dan daar overheen weer high lights?
Of hoe werkt dat?
Verder vind ik een nieuwe kleur uitzoeken best lastig.
Hebben jullie daar ook ideeën over?
Bedankt!
vrijdag 14 april 2017 om 15:11
quote:Courage-- schreef op 14 april 2017 @ 12:07:
[...]
En welke kleur krijg je dan?
Ik zag gister op een ander topic hier deze link: de 10e foto. De haarkleur op foto 10 (kort kapsel waar je ze je over haar schouder aankijkt) lijkt mij mooi.
Het is net niet die kleur.
Als je naar de plukjes kijkt die net boven haar ogen vallen zie dat het iets geler is dan bijvoorbeeld de achterkant. Echt de laatste puntjes van die plukjes.
Dat is dus de kleur die ik heb.
Ik hoop dat je het nog een beetje kunt volgen
[...]
En welke kleur krijg je dan?
Ik zag gister op een ander topic hier deze link: de 10e foto. De haarkleur op foto 10 (kort kapsel waar je ze je over haar schouder aankijkt) lijkt mij mooi.
Het is net niet die kleur.
Als je naar de plukjes kijkt die net boven haar ogen vallen zie dat het iets geler is dan bijvoorbeeld de achterkant. Echt de laatste puntjes van die plukjes.
Dat is dus de kleur die ik heb.
Ik hoop dat je het nog een beetje kunt volgen