Mode & Beauty alle pijlers

Van blond naar high lights ;)

12-04-2017 00:23 26 berichten
Er zitten hier heel wat haar verven-kenners op het forum. Dus hopelijk kunnen jullie me adviseren.

Ik heb altijd zelf mijn donkerblonde haar geverfd naar een tint lichter (Etos 10 om precies te zijn).

Dit is nu eigenlijk te geel/goud geworden (verfde alleen de uitgroei maar toch).

Advies gekregen om iets meer richting askleurig te gaan en high lights te doen i.p.v. alles. Lijkt mij heel mooi.

Kan ik dit ook weer thuis doen of zouden jullie dit de eerste keer bij de kapper doen omdat het grootste deel van mijn haar (half lang) al geverfd is?

Het maken van high lights heb ik op een filmpje gezien en dat gaat wel lukken.

Ik pieker alleen een beetje over het feit dat mijn haar al geverfd is.

Zou het misschien eerst as-blond geverfd moeten worden en dan daar overheen weer high lights?

Of hoe werkt dat?

Verder vind ik een nieuwe kleur uitzoeken best lastig.

Hebben jullie daar ook ideeën over?

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Highlights zou ik zelf niet doen. Ik heb het geprobeerd hoor (ik heb álles geprobeerd) maar een succes was het niet, je krijgt dat niet goed verdeeld zelf. Bovendien is het toch een vorm van ontkleuren, daar kun je je haar flink mee beschadigen. Ik draag mijn haar vrij kort en ik heb nogal veel van dat spul, dus ik kan me wel een misser permitteren. Maar het is dus geen aanrader.

Wat je wel eerst kunt doen is een spoeling kopen speciaal voor grijs haar. Ik woon in Duitsland dus geen idee of het spul in Nederland ook (al) verkrijgbaar is. Is een paars prutje, je smeert het in je haar, laat het twee minuten inwerken en dan spoel je het weer uit. Er is ook nog zo´n soort prut dat tien minuten moet inwerken en mijn (Nederlandse) kapper had een soort schuim dat ook zo werkt. Dat kun je misschien bij de kapperswinkel ook wel krijgen. Het houdt een paar wasbeurten, dus het hoeft niet elke keer na het wassen.

Het haalt veel van het geel weg en de paarse kleur zorgt voor een astint. Best kans dat dat voldoende is. En ja, de zilvershampoo heeft hetzelfde effect maar is niet zo sterk.

De kleur die bij je past is een lastige. Je vindt het nu zelf te geel, dus blijkbaar zie je zelf wel dat het niet goed is. Niet iedereen komt goed weg met warme kleuren.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ja dat kan prima hoor, als je een beetje handig bent.

Nirt eerst verven. Belangrijk is om te weten dat blond haar altijd wat gelig wordt. Dat kun je eruit halen met een goede zilvershampoo, ik bijv die van Wella, en die maakt mijn haar echt weer helder, zelfs wat grijzig als ik het lang laat zitten (ik heb heel lichtblond haar).

Je kunt ook een toner gebruiken, ook om het geel er langduriger uit te halen, en je haar een mooie koele kleur te geven.

Ik ga nu slapen (al te laat), maar als je wil kan ik even opzoeken wat ik precies gebruik.
Oh en gebruik producten van de kappersgroothandel. Niet van de drogist!
Ik ga nu ook slapen, kom er ook op terug!

Ooo zou wel uitkijken met zelf highlights erin zetten hoor.Bij mij is het een keer totaal mislukt en zelfs bij 2 verschillende kapperszaken was ik totaal niet tevreden over het resultaat.Veels te dikke plukjes etc.

Als je het wel zelf kan...heel knap!

Ik verf het nu ondertussen weer zelf in een kleur,maar haal wel de spullen bij een kapperszaak.

Ik heb toen ik high lights had het de eerste keer bij de kapper weer in een keer terug laten kleuren..

Ze begreep ook gelukkig precies welke kleur ik wou

En ik dacht ;mocht het mislukken dan kan ze er gelijk wat aan doen.

Nu koop ik de verf daar gewoon en doe het er zelf in.Ideaal!
Ik zou het eerst proberen met een zilvershampoo.

Schwarzkopf heeft een zilvershampoo die erg veel kleur afgeeft, al na 1 of 2 maal wassen zie je het verschil.
Ik ga altijd naar de kapper. Het is duurder dan wanneer ik het zelf zou doen, maar m'n haar zit altijd goed. Ik zou zelf nooit experimenteren. Al helemaal niet als het gaat om 'herstelwerk'.
quote:Ceylon schreef op 12 april 2017 @ 00:34:

Wat je wel eerst kunt doen is een spoeling kopen speciaal voor grijs haar. Ik woon in Duitsland dus geen idee of het spul in Nederland ook (al) verkrijgbaar is. Is een paars prutje, je smeert het in je haar, laat het twee minuten inwerken en dan spoel je het weer uit. Hoe heet dat prutje en waar is het te koop? Ik ga komend weekend naar Duitsland en heb zoiets echt nodig met mijn granny hair haha :-)
nee zeker niet, dat laat je ofc bij een kapper doen
don't forget that i'm fabulous, and you're not
Als je een beetje handig bent, kun je het makkelijk zelf doen hoor. Ik gebruik altijd L'oreal Glam highlights, zit een handig borsteltje bij waarin je de vloeistof kunt doen en dan makkelijk streepjes kunt trekken door het haar heen. Met folies heb ik ook wel eens zelf geprobeerd, maar dat was echt een chaos.
quote:anoniem8080 schreef op 12 april 2017 @ 09:16:

[...]

Hoe heet dat prutje en waar is het te koop? Ik ga komend weekend naar Duitsland en heb zoiets echt nodig met mijn granny hair haha :-)

Nutrisse silber creme van Garnier. Ik koop het bij de DM. Het staat in het schap met haarverven en er zijn drie tinten. Als je het te lang laat zitten krijg je een paarse gloed. Dat is modern, dat scheelt . Kost een paar euro. Let wel op. Je krijgt er één paar handschoenen bij maar ook je vingers en nagels worden prachtig paars, zeker van de sterkste (voor wat donkerder grijs haar). Dus koop meteen scrubcreme of extra handschoenen.

Linkje naar produkt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Mwah, zelf doen zou ik wel aandurven hoor. Met zo'n kapje op waar je de haren doorheen trekt maar.

Maar wel op ongeverfd haar. Nu is het tricky.

Stel ik doe zo'n zilvershampoo (goed idee!).

Kan je het daarna weer snel laten verven bij de kapper? Of wordt dat vlek op vlek?
Iedereen al vertrokken voor het paas-weekend?

Weet iemand het antwoord op mijn laatste vraag?

Kan ik gerust over 2 weken bij de kapper mijn haar laten verven als ik nu een keer die zivershampoo gebruik...?
Ja hoor. Geen probleem! Zilvershampoo trekt niet in het haar en verandert ook niks aan de structuur. Dus dat kan prima.
Ik gebruik trouwens en Wella Professional Color Recharge platinablond. Echt lila shampoo die ik in laat trekken voor 10 minuten en het gelige is eruit.
Bedankt Perzina!
Graag gedaan hoor!
Misschien een goedkopere oplossing en makkelijk verkrijgbaar (gewoon bij kruidvat of Etos)

Schwarzkopf shampoo, werkt echt heel goed.
Nog even een tip voor je nieuwe kleur.

Ik krijg altijd heel veel complimenten over mijn kleur.

Van nature donkerblond en de eerste keer bij de kapper laten verven, daarna zelf met verf uit de kapperswinkel. Tegenwoordig bestel ik het online bij Kabooo.nl

Recept.

Wella koloston 9.0 en 10.1 in gelijke delen.

Ontwikkelvloeistof van wella 9%
Misschien dat iemand hier trouwens mijn vraag kan beantwoorden; eerst highlighten en daarna knippen, eerst knippen en dan highlighten of maakt het niks uit? :-) Ik moet sowieso naar de kapper, want ik heb nu dode punten aan de onderkant. Alleen ik vroeg me dus af als ik eerst het laat knippen en dan ga highlighten, krijg ik dan niet meteen weer een lelijke onderkant/droge dode(?) punten?
quote:Merel7 schreef op 14 april 2017 @ 07:34:

Van nature donkerblond en de eerste keer bij de kapper laten verven, daarna zelf met verf uit de kapperswinkel. Tegenwoordig bestel ik het online bij Kabooo.nl

Recept.

En welke kleur krijg je dan?

Ik zag gister op een ander topic hier deze link: de 10e foto. De haarkleur op foto 10 (kort kapsel waar je ze je over haar schouder aankijkt) lijkt mij mooi.
quote:Merel7 schreef op 14 april 2017 @ 07:34:

Recept.

Ik heb ook goede ervaring met de Wella.

Je zou kunnen proberen om 6% ontwikkelvloeistof te nemen, zeker als je van jezelf donkerblond bent.

Dan laat je het iets langer intrekken, maar is minder schadelijk voor je haar. En hoe langzamer het bleekproces gaat, hoe minder oranje er in het eindresultaat zit.
quote:Courage-- schreef op 14 april 2017 @ 12:07:

[...]

En welke kleur krijg je dan?

Ik zag gister op een ander topic hier deze link: de 10e foto. De haarkleur op foto 10 (kort kapsel waar je ze je over haar schouder aankijkt) lijkt mij mooi.

Mmh, als ik de tiende foto bekijk zie ik geen vrouw die over haar schouder kijkt, haha!

Is het de foto met het enorm getoupeerde haar?

Ik gebruik tegenwoordig gewoon ouderwets blondeerpoeder, en gebruik dat met Olaplex, ter bescherming van mijn haar. Dat is echt superspul.

Ik doe dan highlights, en later nog een toner van goldwell (pastel parelblond).

Ik krijg dan het mooiste resultaat, zonder geel. Dat blijft moeilijk, echt lang genoeg laten inwerken zodat je geen groen meer ziet, maar blauw.

Ik ben van mezelf middenblond, maar ik ben vroeg grijs/wit geworden dus heb een mengelmoes van middenblond/grijs/wit. Daarom doe ik lichtblonde/witte highlights, daar fleurt het enorm van op, zonder dat ik het helemaal verf.

De Wella Koleston pakte niet goed meer op mijn grijze haren, met blondeerpoeder heb ik daar geen last van.
als je nou met je toch al lichtblonde hoofd een goede kapper eens vraagt om wat donkerblonde lowlights in een niet te warme kleur eerst, dan heb je ook het higlight effect door het kleurverschil, eventuele uitgroei valt meteen ook veel minder op. Begin gewoon met tien of twaalf folies, vind je het leuk dan doe je het nog een keertje. Durf je het zelf aan doe het dan met dat kapje en een donkerblonde of lichtbruine spoeling zodat je het veilig kunt uitproberen.

in de aanvulling op iedereen over de paarse middeltjes, ik gebruik het lichtpaarse zilverwilg masker van guhl daarvoor en die is superfijn. Ik vind de zilvershampoos ook wel effectief maar ietse minder goed voor de conditie van mijn haar namelijk...
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven