Verknipt haar!
maandag 20 februari 2012 om 01:05
Ik zit al 3 dagen niet lekker in mijn vel omdat ik na een bezoekje aan de kapper met een totaal verknipt kapsel rondloop! Ik ben er van de week heen gegaan en vertelde haar dat mijn dikke bos wel een beetje uitgedund mocht worden en dat ik weer een rechte pony wilde. Toen ze klaar was keek ik in de spiegel en het zat helemaal niet naar mijn zin, ze heeft nog wat geprobeerd en na dat ze het in model heeft gebracht ben ik naar huis gegaan, ik dacht dat het misschien even wennen was weer een rechte pony. Thuis in de spiegel zag ik dat de pony heel raar in laagjes was geknipt, en het dunnen deel aan de onderkant heb ik zelf maar wat afgeknipt zodat ie wat voller werd. Maar toen ik mijn haar op een staart wilde doen merkte ik het grootste probleem. Ik had stekeltjes tussen mijn lange lokken, en niet een klein beetje maar overal, ze heeft gewoon hele happen haar weggehaald met het 'uitdunnen'!! Ik loop nu echt voor schut, en iedere keer als ik mijn haar aanraak kan ik wel huilen, mijn mooie lange volle lokken, ik heb nu nog ene beetje zielig lang haar met stekeltjes tussendoor. De volgende dag heb ik gebeld en kon ik terug komen, maar de schade was niet meer ongedaan te maken, ze heeft er naar gekeken en bleef maar volhouden dat het hoort als het haar wordt uitgedund. Ik geloof er geen snars van dat je na het uitdunnen een strook van 2 bij 5 cm bij iemand uit het haar snijd! Ik ben super verdrietig en boos, ik denk niet dat ik ooit nog naar de kapper durf. Ik heb bijna 3 jaar gespaard om weer lang haar te hebben en binnen een half uurtje was het helemaal verziekt Ik ga denk ik maar met sjaaltjes of mutsen rondlopen, want zo durf ik niet eens over straat.
maandag 20 februari 2012 om 01:16
Maar serieus TO vind het verschrikkelijk voor je dit is ook altijd mijn grootste angst om naar de kapper te gaan, het zit of gaat nooit zoals je zou willen dat het zit
Zo vaak is het verknipt, zo vaak een teleurstelling ná kapper bezoek dat ik alleen als het echt moet, ga, anders niet
Weet geen advies beste maar geef je een
Zo vaak is het verknipt, zo vaak een teleurstelling ná kapper bezoek dat ik alleen als het echt moet, ga, anders niet
Weet geen advies beste maar geef je een
maandag 20 februari 2012 om 01:17
Heel rot voor je, maar ik vind wel dat je enorm overdrijft. De straat niet meer op durven? Pffff, de meeste mensen hebben op straat wel wat anders te doen dan op jou en je kapsel te letten, hoor.
Het groeit wel weer aan en je hebt voor de rest van je leven geleerd dat je niet zomaar aan een kapper moet vragen om je haar uit te dunnen, en te denken dat jullie elkaar dan wel zullen begrijpen. Neem voortaan plaatjes mee van hoe je het wil hebben. Oh ja, en maak nu een paar foto's die je dan ook kunt laten zien als voorbeeld van hoe je het in elk geval niet wilt laten uitdunnen.
Kom op meid, tanden op elkaar en met opgeheven hoofd de deur uit. Je kunt het! Je bent meer dan je kapsel. Echt.
Het groeit wel weer aan en je hebt voor de rest van je leven geleerd dat je niet zomaar aan een kapper moet vragen om je haar uit te dunnen, en te denken dat jullie elkaar dan wel zullen begrijpen. Neem voortaan plaatjes mee van hoe je het wil hebben. Oh ja, en maak nu een paar foto's die je dan ook kunt laten zien als voorbeeld van hoe je het in elk geval niet wilt laten uitdunnen.
Kom op meid, tanden op elkaar en met opgeheven hoofd de deur uit. Je kunt het! Je bent meer dan je kapsel. Echt.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
maandag 20 februari 2012 om 01:39
De kapster in kwestie was ervan overtuigd dat het zo hoort, maar misschien een middag naar binnen lopen als de eigenaresse er is wellicht geeft zij wel mijn 28 euro terug.
Ik heb haar zelfs van te voren 2 foto's laten zien van kapsels die ik voor ogen had. Lang haar met volume en een rechte pony.
Ik heb mijn lesje wel geleerd, ik ga nooit meer terug naar die prutsers.
En ik ga heus naar buiten, ben al creatief bezig geweest met de krultang om volume te creëren en dan zie je korte plukjes niet, maar het was totaal niet waar ik om heb gevraagd. Het is in mijn geval ook net als een pukkel op je neus, ik heb er zelf waarschijnlijk meer last van dan anderen.
Ik heb haar zelfs van te voren 2 foto's laten zien van kapsels die ik voor ogen had. Lang haar met volume en een rechte pony.
Ik heb mijn lesje wel geleerd, ik ga nooit meer terug naar die prutsers.
En ik ga heus naar buiten, ben al creatief bezig geweest met de krultang om volume te creëren en dan zie je korte plukjes niet, maar het was totaal niet waar ik om heb gevraagd. Het is in mijn geval ook net als een pukkel op je neus, ik heb er zelf waarschijnlijk meer last van dan anderen.
maandag 20 februari 2012 om 02:10
Aaah wat naar voor je. Ik kan me echt wel voorstellen dat je hier dus wel even verdrietig om bent. Met haar uitdunnen horen er geen stekeltjes over te blijven.
Mijn haar is ook wel eens uitgedund, maar daarbij bleven mn lange lokken gewoon intact.
Prutsters zeg!
De kappers blijven vertrouwen hoor. Het heeft bij mij ook even geduurd, maar nu zit ik bij een hele goede die ook mijn haar snapt,
Niet de hoop opgeven en zeker nog even terug gaan als de eigenaresse er is.
Mijn haar is ook wel eens uitgedund, maar daarbij bleven mn lange lokken gewoon intact.
Prutsters zeg!
De kappers blijven vertrouwen hoor. Het heeft bij mij ook even geduurd, maar nu zit ik bij een hele goede die ook mijn haar snapt,
Niet de hoop opgeven en zeker nog even terug gaan als de eigenaresse er is.
maandag 20 februari 2012 om 02:22
Ik zou als je je geld teug hebt naar een andere kapper stappen. Uitleggen wat er is gebeurd. En dan niet persé zo'n dure, een turkse kapper is vaak net zo goed en dan kun je ook nog een lekker bakkie troost halen. Vraag of ze er wat laagjes in kunnen maken en dan zo dat je de lange stukken nog kunt gebruiken om het op te steken en de rest, met je pony losjes om je gezicht valt, of zoiets. Dan kan het er weer even mee door. Echt, kappers die lukraak knippen moeten verboden worden. Ik was laatst bij een kapsters die er haast niks wilde afknippen omdat het al zo mooi viel. Die vertrouw ik veel meer En geloof me, ik heb ervaring ermee
maandag 20 februari 2012 om 08:56
maandag 20 februari 2012 om 09:04
quote:spectral schreef op 20 februari 2012 @ 08:39:
28e voor een kapper.... kan nooit veel soeps zijn dan.??? Want?..Los van het verhaal van TO ,want dat kan natuurlijk niet, waarom is 28 euro te weinig?? dat is volgens mij een normale prijs hoor. HIer gelukkig nog wel ,en dat zijn echt goede kappers kan ik je vertellen
28e voor een kapper.... kan nooit veel soeps zijn dan.??? Want?..Los van het verhaal van TO ,want dat kan natuurlijk niet, waarom is 28 euro te weinig?? dat is volgens mij een normale prijs hoor. HIer gelukkig nog wel ,en dat zijn echt goede kappers kan ik je vertellen
Puck
maandag 20 februari 2012 om 09:11
28 Euro voor een knipbeurt?! Ik vind dat erg duur (en dan ook nog verknipt).
Die van mij doet het voor minder dan de helft en knipt precies zoals ik dat wil. Ik ben ook wel eens verknipt door een kapper (nooit meer geweest daarna)- even zuur maar dan maar accepteren en een andere kiezen. De wereld vergaat niet, wel heel lullig.
Die van mij doet het voor minder dan de helft en knipt precies zoals ik dat wil. Ik ben ook wel eens verknipt door een kapper (nooit meer geweest daarna)- even zuur maar dan maar accepteren en een andere kiezen. De wereld vergaat niet, wel heel lullig.
maandag 20 februari 2012 om 09:19
quote:NouEvenNiet schreef op 20 februari 2012 @ 09:02:
28 euro? Zal maar niet zeggen wat ik bij mijn kapper betaal. Maar goed, die verknipt het dan ook niet. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Pfff, wat een onzin.
Ik word al jaren naar alle tevredenheid geknipt, gewassen en gedroogd en geföhnd voor 22 euro. En ik heb steil, dun (maar wel veel) haar, en ik word elke keer zo geknipt, dat het goed bij mij en mijn haar past.
Maar goed, je hebt natuurlijk altijd vrouwen die denken dat 'duur' synoniem is aan 'goed', dat soort mensen houdt de economie gelukkig nog een beetje draaiende
28 euro? Zal maar niet zeggen wat ik bij mijn kapper betaal. Maar goed, die verknipt het dan ook niet. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Pfff, wat een onzin.
Ik word al jaren naar alle tevredenheid geknipt, gewassen en gedroogd en geföhnd voor 22 euro. En ik heb steil, dun (maar wel veel) haar, en ik word elke keer zo geknipt, dat het goed bij mij en mijn haar past.
Maar goed, je hebt natuurlijk altijd vrouwen die denken dat 'duur' synoniem is aan 'goed', dat soort mensen houdt de economie gelukkig nog een beetje draaiende
maandag 20 februari 2012 om 09:25
quote:evelynsalt schreef op 20 februari 2012 @ 09:23:
Nou ja, jouw kapsel is dan waarschijnlijk niet meer dan 22 euries waard. Geeft niet, maar laat een ander dan ook in haar waarde.
Wat een vreemde opmerking...
maar goed, dus mijn kapsel zou meer 'waard' (??) zijn als ik er 122 euro voor had betaald? Want zo werkt dat toch?
Raaarrrrrr......
Nou ja, jouw kapsel is dan waarschijnlijk niet meer dan 22 euries waard. Geeft niet, maar laat een ander dan ook in haar waarde.
Wat een vreemde opmerking...
maar goed, dus mijn kapsel zou meer 'waard' (??) zijn als ik er 122 euro voor had betaald? Want zo werkt dat toch?
Raaarrrrrr......
maandag 20 februari 2012 om 09:28
maandag 20 februari 2012 om 09:30
Ik vind het altijd een beetje een raar idee dat je voor meer geld een beter kapsel zou krijgen. Het ligt maar net aan welk individu jou knipt toch? Als de kapster een heus talent was op de kappersschool, kan ze net zo goed uiteindelijk in een wat goedkopere zaak eindigen, en dat heeft dan niks met de prijs te maken.