Verknipt haar!
maandag 20 februari 2012 om 01:05
Ik zit al 3 dagen niet lekker in mijn vel omdat ik na een bezoekje aan de kapper met een totaal verknipt kapsel rondloop! Ik ben er van de week heen gegaan en vertelde haar dat mijn dikke bos wel een beetje uitgedund mocht worden en dat ik weer een rechte pony wilde. Toen ze klaar was keek ik in de spiegel en het zat helemaal niet naar mijn zin, ze heeft nog wat geprobeerd en na dat ze het in model heeft gebracht ben ik naar huis gegaan, ik dacht dat het misschien even wennen was weer een rechte pony. Thuis in de spiegel zag ik dat de pony heel raar in laagjes was geknipt, en het dunnen deel aan de onderkant heb ik zelf maar wat afgeknipt zodat ie wat voller werd. Maar toen ik mijn haar op een staart wilde doen merkte ik het grootste probleem. Ik had stekeltjes tussen mijn lange lokken, en niet een klein beetje maar overal, ze heeft gewoon hele happen haar weggehaald met het 'uitdunnen'!! Ik loop nu echt voor schut, en iedere keer als ik mijn haar aanraak kan ik wel huilen, mijn mooie lange volle lokken, ik heb nu nog ene beetje zielig lang haar met stekeltjes tussendoor. De volgende dag heb ik gebeld en kon ik terug komen, maar de schade was niet meer ongedaan te maken, ze heeft er naar gekeken en bleef maar volhouden dat het hoort als het haar wordt uitgedund. Ik geloof er geen snars van dat je na het uitdunnen een strook van 2 bij 5 cm bij iemand uit het haar snijd! Ik ben super verdrietig en boos, ik denk niet dat ik ooit nog naar de kapper durf. Ik heb bijna 3 jaar gespaard om weer lang haar te hebben en binnen een half uurtje was het helemaal verziekt Ik ga denk ik maar met sjaaltjes of mutsen rondlopen, want zo durf ik niet eens over straat.
maandag 20 februari 2012 om 09:31
quote:eefje1980 schreef op 20 februari 2012 @ 02:22:
En dan niet persé zo'n dure, een turkse kapper is vaak net zo goed en dan kun je ook nog een lekker bakkie troost halen.
OO, zijn er meer kappers die dat hebben? Bij mijn Iraakse kapster staat altijd een volledige high-tea! En ze kost 15 euro, en dan sta je weer helemaal gestyled om uit te gaan buiten! (En dat terwijl je daarna gewoon weer door racet als huissloof.
En dan niet persé zo'n dure, een turkse kapper is vaak net zo goed en dan kun je ook nog een lekker bakkie troost halen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
maandag 20 februari 2012 om 09:31
quote:SeptemberGirl schreef op 20 februari 2012 @ 09:25:
[...]
Wat een vreemde opmerking...
maar goed, dus mijn kapsel zou meer 'waard' (??) zijn als ik er 122 euro voor had betaald? Want zo werkt dat toch?
Raaarrrrrr......Tja, ik vind het weer een vreemde opmerking dat jij het onzin vind dat een ander zoveel voor haar kapper betaalt , maar dat 'dat soort mensen (?) wel de economie draaiden hielden'. Daar viel ik over. Laat iedereen toch lekker zelf bepalen wat ze aan een kapper betaalt.
[...]
maar goed, dus mijn kapsel zou meer 'waard' (??) zijn als ik er 122 euro voor had betaald? Want zo werkt dat toch?
Raaarrrrrr......Tja, ik vind het weer een vreemde opmerking dat jij het onzin vind dat een ander zoveel voor haar kapper betaalt , maar dat 'dat soort mensen (?) wel de economie draaiden hielden'. Daar viel ik over. Laat iedereen toch lekker zelf bepalen wat ze aan een kapper betaalt.
maandag 20 februari 2012 om 09:40
quote:evelynsalt schreef op 20 februari 2012 @ 09:31:
[...]
Tja, ik vind het weer een vreemde opmerking dat jij het onzin vind dat een ander zoveel voor haar kapper betaalt , maar dat 'dat soort mensen (?) wel de economie draaiden hielden'. Daar viel ik over. Laat iedereen toch lekker zelf bepalen wat ze aan een kapper betaalt.
nou ja er wordt ook gegooid met opmerkingen dat als het maar 28 euro kost het niet veel soeps zou zijn ...hoe vooroordelend is dat?????????
Ik denk dat iedereen moet doen waar het zich goed bij voelt. Maar ik snap wel wat septembergirl bedoelt. Er zijn nou eenmaal veel mensen die denken dat als het maar duur is dat het goed is,evenals merkkleding ; duur maar zal wel beter zijn. (en dan gaan neerkijken op andere mensen)...en die zijn er er echt genoeg.
Als iedereen ,iedereen nou in zijn of haar waarde laat dan is er niets aan e hand
[...]
Tja, ik vind het weer een vreemde opmerking dat jij het onzin vind dat een ander zoveel voor haar kapper betaalt , maar dat 'dat soort mensen (?) wel de economie draaiden hielden'. Daar viel ik over. Laat iedereen toch lekker zelf bepalen wat ze aan een kapper betaalt.
nou ja er wordt ook gegooid met opmerkingen dat als het maar 28 euro kost het niet veel soeps zou zijn ...hoe vooroordelend is dat?????????
Ik denk dat iedereen moet doen waar het zich goed bij voelt. Maar ik snap wel wat septembergirl bedoelt. Er zijn nou eenmaal veel mensen die denken dat als het maar duur is dat het goed is,evenals merkkleding ; duur maar zal wel beter zijn. (en dan gaan neerkijken op andere mensen)...en die zijn er er echt genoeg.
Als iedereen ,iedereen nou in zijn of haar waarde laat dan is er niets aan e hand
Puck
maandag 20 februari 2012 om 09:43
quote:evelynsalt schreef op 20 februari 2012 @ 09:31:
[...]
Laat iedereen toch lekker zelf bepalen wat ze aan een kapper betaalt.
Jaja, want zowel nouevenniet als spetal moeten even benadrukken dat je voor 28 euro nooit veel soeps kan krijgen (en jij ook!), en dat is prima, en als ik daar vervolgens iets over zeg, ben ik de kwaaierd!
Raaarrrrrrr.....
[...]
Laat iedereen toch lekker zelf bepalen wat ze aan een kapper betaalt.
Jaja, want zowel nouevenniet als spetal moeten even benadrukken dat je voor 28 euro nooit veel soeps kan krijgen (en jij ook!), en dat is prima, en als ik daar vervolgens iets over zeg, ben ik de kwaaierd!
Raaarrrrrrr.....
maandag 20 februari 2012 om 09:45
quote:NouEvenNiet schreef op 20 februari 2012 @ 09:02:
28 euro? Zal maar niet zeggen wat ik bij mijn kapper betaal. Maar goed, die verknipt het dan ook niet. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Kul. Ik laat het knippen door iemand die dat thuis doet voor 15 euro en die is vele malen beter dan de kapper van 53 euro waar ik eerst heen ging.
Ze doen dezelfde opleiding maar ze hebben het toch niet allemaal in de vingers. Je kunt in een dure salon de verkeerde treffen en vice versa.
Die stekels herken ik wel, ik had mijn haar ook ooit lang. En heel dik. Het is vooral ook een kwestie van wennen, je haar is uitgedund en als je een dikke bos gewend bent is lijkt het alsof je niks over hebt.
Die stekels groeien wel weer en met een half jaartje passen ze weer in je staart. Intussen houd je het bij een lage staart, dan vallen die stekels niet zo op. Goed glad kammen en eventueel wat gel ofzo erdoorheen. Staart vastpakken, opdraaien en met een klem vastzetten zal ook nog wel lukken denk ik. Haar niet te strak trekken maar wat losser pakken zodat het over de stekels blijft liggen.
En het probleem met uitdunnen is dat ze tussen de haren inderdaad haren wegknippen, al dan niet met zo´n schaar of het mes. Als je het niet kort wilt laten knippen heeft een andere kapper weinig zin, als ze dit met de schaar heeft gedaan zou een ander elke spriet moeten zoeken om het met het mes bij te werken waardoor ze nog korter worden. Ik zou dus zelf even zoeken naar de beste methode van stylen en het dan eerst een poos weer laten groeien.
28 euro? Zal maar niet zeggen wat ik bij mijn kapper betaal. Maar goed, die verknipt het dan ook niet. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Kul. Ik laat het knippen door iemand die dat thuis doet voor 15 euro en die is vele malen beter dan de kapper van 53 euro waar ik eerst heen ging.
Ze doen dezelfde opleiding maar ze hebben het toch niet allemaal in de vingers. Je kunt in een dure salon de verkeerde treffen en vice versa.
Die stekels herken ik wel, ik had mijn haar ook ooit lang. En heel dik. Het is vooral ook een kwestie van wennen, je haar is uitgedund en als je een dikke bos gewend bent is lijkt het alsof je niks over hebt.
Die stekels groeien wel weer en met een half jaartje passen ze weer in je staart. Intussen houd je het bij een lage staart, dan vallen die stekels niet zo op. Goed glad kammen en eventueel wat gel ofzo erdoorheen. Staart vastpakken, opdraaien en met een klem vastzetten zal ook nog wel lukken denk ik. Haar niet te strak trekken maar wat losser pakken zodat het over de stekels blijft liggen.
En het probleem met uitdunnen is dat ze tussen de haren inderdaad haren wegknippen, al dan niet met zo´n schaar of het mes. Als je het niet kort wilt laten knippen heeft een andere kapper weinig zin, als ze dit met de schaar heeft gedaan zou een ander elke spriet moeten zoeken om het met het mes bij te werken waardoor ze nog korter worden. Ik zou dus zelf even zoeken naar de beste methode van stylen en het dan eerst een poos weer laten groeien.
maandag 20 februari 2012 om 09:47
maandag 20 februari 2012 om 09:52
Ooh wat ellendig voor je! Je hebt er nu niets aan, maar het komt echt weer goed, met heel.. heel veel geduld! Mijn kapper had mij twee jaar terug ook verknipt. Ik had kort haar, en mijn hele nekpartij heeft ze met een scheermesje van links naar rechts recht (!) afgeschoren! Het zag er totaal niet uit, en ik heb wekenlang met sjaaltjes gelopen. Er was gewoon niks meer aan te doen. Ik voelde me zo klote, en vanaf toen heb ik besloten dat mijn haar me heilig is, en het weer te laten groeien. Wel bij knippen, en punten etc door een andere kapper van daar. Zij mocht gewoon nooit meer aan mijn haar komen. Het was zo erg, dat ze na een jaar nog steeds wisten wie ik was. Dus dat is ook wel erg. Sterkte!
maandag 20 februari 2012 om 09:57
Ik snap er niks van dat mensen zo maar door een willekeurige kapper hun haar laten knippen. Ik ga al ruim 20 jaar naar dezelfde kapper (moet er best wel een eindje voor rijden) maar ben nog nooit thuis gekomen terwijl het niet naar mijn zin was. Deze kapper levert vakwerk; goed knippen is een kunst die vele kappers maar matig beheersen.
maandag 20 februari 2012 om 10:07
maandag 20 februari 2012 om 10:41
quote:SeptemberGirl schreef op 20 februari 2012 @ 09:43:
[...]
Jaja, want zowel nouevenniet als spetal moeten even benadrukken dat je voor 28 euro nooit veel soeps kan krijgen (en jij ook!),
Welnee, dat zei ik helemaal niet. Ik constateerde alleen dat mijn kapper veel duurder was en dat die het niet had verknipt. Dat TO's kapper niet veel soeps was, heeft ze zelf geconstateerd in de openingspost.
Als je voor minder geld een goed kapsel kan krijgen: helemaal prima. (Behalve voor die kapster zelf, die van 15 euro verdient dan hetzelfde als een schoonmaakster en heeft de overhead van de winkel erbovenop. Snap niet hoe zo iemand kan overleven.)
[...]
Jaja, want zowel nouevenniet als spetal moeten even benadrukken dat je voor 28 euro nooit veel soeps kan krijgen (en jij ook!),
Welnee, dat zei ik helemaal niet. Ik constateerde alleen dat mijn kapper veel duurder was en dat die het niet had verknipt. Dat TO's kapper niet veel soeps was, heeft ze zelf geconstateerd in de openingspost.
Als je voor minder geld een goed kapsel kan krijgen: helemaal prima. (Behalve voor die kapster zelf, die van 15 euro verdient dan hetzelfde als een schoonmaakster en heeft de overhead van de winkel erbovenop. Snap niet hoe zo iemand kan overleven.)
maandag 20 februari 2012 om 11:52
Mijn ervaring is dat de meeste goedkope kappers prima huis, tuin en keuken kapsels kunnen knippen, zonder al te veel veranderingen. De duurdere volgen daarnaast nog veel cursussen en weten altijd volgens de laatste trends te knippen....
Er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn. Uiteindelijk maakt het niet uit, zolang je zelf maar tevreden bent met je kapper.
Maar persoonlijk zou ik als je een keer wat nieuws, geks of anders wil met je haar naar een duurdere kapper gaan die daar meer ervaring mee heeft.
Er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn. Uiteindelijk maakt het niet uit, zolang je zelf maar tevreden bent met je kapper.
Maar persoonlijk zou ik als je een keer wat nieuws, geks of anders wil met je haar naar een duurdere kapper gaan die daar meer ervaring mee heeft.
maandag 20 februari 2012 om 14:49
Ik ben meerder malen totaal geruineerd thuisgekomen, mijn haar totaal verknipt. Het vreemde is dat dit meestal gebeurde bij zeer dure en trendy kappers. Mijn dunne stijle haar werd 'vakkundig' ingeknipt, ja leuk totdat je het zelf ging wassen en dan zag je pas hoeveel happen eruit waren. Nu heb ik een vaste kapper, knipt naar tevredenheid, is niet duur en niet goedkoop. 35 euro voor knippen fohnen. Dure kappers zijn dus niet altijd de beste hoor.
dinsdag 21 februari 2012 om 19:43
quote:Dana schreef op 20 februari 2012 @ 01:17:
Heel rot voor je, maar ik vind wel dat je enorm overdrijft. De straat niet meer op durven? Pffff, de meeste mensen hebben op straat wel wat anders te doen dan op jou en je kapsel te letten, hoor.Het groeit wel weer aan en je hebt voor de rest van je leven geleerd dat je niet zomaar aan een kapper moet vragen om je haar uit te dunnen, en te denken dat jullie elkaar dan wel zullen begrijpen. Neem voortaan plaatjes mee van hoe je het wil hebben. Oh ja, en maak nu een paar foto's die je dan ook kunt laten zien als voorbeeld van hoe je het in elk geval niet wilt laten uitdunnen.
Kom op meid, tanden op elkaar en met opgeheven hoofd de deur uit. Je kunt het! Je bent meer dan je kapsel. Echt.
Nou, dan heb jij dit zelf nog nooit meegemaakt zeker? Ze overdrijft echt niet, het voelt ontzettend klote als je haar verknipt is en niet zit zoals je wilt.
Ik knip man en dochters altijd zelf en heb wel wat verstand van knippen en uitdunnen. Dat laatste is alleen mooi bij heel dik haar, dan is het zelfs soms noodzakelijk om het mooi te laten vallen. Het klopt wel dat er dan stroken haar korter worden geknipt tussen de langere haren door. Ik vrees dat je er nu niets meer aan kunt doen en de periode dat het weer wat is bijgegroeid, moet overbruggen met opsteken/sjaaltjes. Teruggaan zou ik zeker doen, nee heb je en ja kun je krijgen.
Heel rot voor je, maar ik vind wel dat je enorm overdrijft. De straat niet meer op durven? Pffff, de meeste mensen hebben op straat wel wat anders te doen dan op jou en je kapsel te letten, hoor.Het groeit wel weer aan en je hebt voor de rest van je leven geleerd dat je niet zomaar aan een kapper moet vragen om je haar uit te dunnen, en te denken dat jullie elkaar dan wel zullen begrijpen. Neem voortaan plaatjes mee van hoe je het wil hebben. Oh ja, en maak nu een paar foto's die je dan ook kunt laten zien als voorbeeld van hoe je het in elk geval niet wilt laten uitdunnen.
Kom op meid, tanden op elkaar en met opgeheven hoofd de deur uit. Je kunt het! Je bent meer dan je kapsel. Echt.
Nou, dan heb jij dit zelf nog nooit meegemaakt zeker? Ze overdrijft echt niet, het voelt ontzettend klote als je haar verknipt is en niet zit zoals je wilt.
Ik knip man en dochters altijd zelf en heb wel wat verstand van knippen en uitdunnen. Dat laatste is alleen mooi bij heel dik haar, dan is het zelfs soms noodzakelijk om het mooi te laten vallen. Het klopt wel dat er dan stroken haar korter worden geknipt tussen de langere haren door. Ik vrees dat je er nu niets meer aan kunt doen en de periode dat het weer wat is bijgegroeid, moet overbruggen met opsteken/sjaaltjes. Teruggaan zou ik zeker doen, nee heb je en ja kun je krijgen.
dinsdag 21 februari 2012 om 21:48
quote:SeptemberGirl schreef op 20 februari 2012 @ 09:25:
[...]
Raaarrrrrr......
Eens hoor! Prijs maakt helemaal niet uit!
Wat een onzin dat het te goedkoop zou zijn.
[...]
Raaarrrrrr......
Eens hoor! Prijs maakt helemaal niet uit!
Wat een onzin dat het te goedkoop zou zijn.