Mode & Beauty alle pijlers

Vinted koop ervaringen

28-11-2021 13:33 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit gebruik gemaakt van Vinted maar heb er nu een leuk paar “nieuwe” schoenen gezien. De verkoper zit in Spanje en heeft 17 goede reviews.

Wie heeft er ervaring met kopen via Vinted? Waar moet ik op letten?
Gewoon doen.
Ik let nergens op, behalve dan dat het ophaalpunt een beetje in de buurt zit.

Oh, en nog één diongetje. Let erop dat het echte foto's zijn en niet een afbeelding uit één of andere website.
Cateautje schreef:
28-11-2021 13:53
Gewoon doen.
Ik let nergens op, behalve dan dat het ophaalpunt een beetje in de buurt zit.

Oh, en nog één diongetje. Let erop dat het echte foto's zijn en niet een afbeelding uit één of andere website.
Dat laatste sowieso niet, dan halen ze redelijk snel die advertentie weg.
Goed foto's bekijken en je hebt koopbescherming, komt het niet aan of is product helemaal niet de staat die het is kan je de koop ongedaan maken, netjes via Vinted systeem en dan tegen goedkoper verzendkosten retour sturen, krijg je je geld terug.
Ik let vooral op de foto’s. Als bij bv schoenen de zool/binnenkant/hielen er niet op staan vraag ik er een foto van. En de reviews zeggen ook veel natuurlijk
Ik heb bijna alleen maar positieve ervaringen met kopen via vinted.

Goed opletten of de fotos zelf genomen zijn inderdaad. Maar vaak zie je dat meteen. Plus foto van verschillende hoeken zijn wel fijn.
Ik koop eigenlijk alleen nog maar via Vinted. Ik lees de reviews en de foto’s en vraag evt extra foto. Enige miskoop die ik heb gehad was iets dat uiteindelijk veel te groot viel. Maar verder echt al leuke dingen gescoord. Ook schoenen.
Hier ook veel goede ervaringen. Een paar wat mindere, dat het er toch wat minder als nieuw uitzag dan ik dacht, maar op alle aankopen die ik heb gedaan valt het mee.
Ik heb goede ervaringen, zowel uit Nederland als Frankrijk & België. Wel allemaal kinderkleding. Één keer verzond de verkoper mijn bestelling niet, dat geld kreeg ik van vinted weer terug en daar heb ik nog even contact over gehad met de verkoopster.

Foto's zijn een goede graadmeter, hoe meer er op staan hoe beter je kunt beoordelen. Je kunt altijd om meer info vragen.

De oplichting waar je wel eens van hoort gebeurt volgens mij alleen bij limited editions of dure merkspullen. Als het te mooi lijkt om waar te zijn, is dat het waarschijnlijk ook.
Mij viel het tegen. Een paar schoenen heb ik laten opmeten maar waren toch te klein en zaten te hard. Een echt leren tasje zag er bij aankomst wat verkleurd uit.

Een aantal rokken bleken wel echt leuk.

Als het minder dan 10 euro is zou ik het alleen nog maar doen, dan kun je je er geen buil aan vallen.
In het algemeen zijn kopers goed beschermd bij Vinted (verkopers wat minder), dus als de foto’s en reviews er goed uitzien kun je bestellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven